• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]



    Dit filmpje geeft weer hoe sensory overload kan zijn. (Ik vond het behoorlijk confronterend)

    [ bericht aangepast op 3 okt 2017 - 22:01 ]


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    (...)

    Dit filmpje geeft weer hoe sensory overload kan zijn. (Ik vond het behoorlijk confronterend)

    Ah ja, dit kutfilmpje D:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SIRE heeft een reclame gehad, ook over autisme. Ik vond 'm sterk en triest genoeg gaat het nog steeds zo..


    26 - 02 - '16

    Ik ben de afgelopen dagen ook flink overprikkelt. Had daarnet weer een aanval ook :\
    Ik ben druk bezig met het opstarten van mijn eigen bedrijfje, een webshop, maar er zijn zoveel dingen die ik niet begrijp, maar wel wil begrijpen, dat ik zo boos word op mijzelf. Alles om mij heen is dan te veel en zelfs als mijn vriend alleen al tegen mij aan het praten was, kon ik al exploderen.
    Nu wilde mijn oma weten hoe mijn sollicitatie vandaag ging, dat had ik ook nog, maar toen ging mijn mobiel updaten, dus kon ik niet reageren. Toen vroeg ze 4 minuten later na haar berichtje aan mijn moeder hoe het ging, omdat ik zogenaamd niet reageerde, wat niet kon. Mijn moeder kwam dus naar boven om dit te melden en toen kreeg zij dus de volle laag, omdat ik het niet meer trok.

    Hierna probeerde ik verder te gaan met de website, maar omdat ik nog zo boos was op mezelf en eigenlijk alles om mij heen, lukte dat niet en begon ik eigenlijk zowat in paniek te huilen. Mijn vriend kwam toen naast mij liggen op bed en pakte mij vast, omdat hij weet dat dit mij op zo een moment wel kan kalmeren.
    Ik heb eerder aangegeven dat ik hier niet tegen kan als ik boos ben, maar dit zijn lichte aanrakingen. Als iemand mij stevig vastpakt kan ik nergens heen en dat geeft mij dan een gevoel van veiligheid.

    Uiteindelijk heeft hij voor mij mijn probleempje opgelost en kon ik tot rust komen, waardoor ik nu weer verder kan. Ik ben alleen nu wel super vermoeid, omdat dit veel met mijn lichaam doet, zo een paniek-overprikkelings-aanval-iets.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2017 - 22:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MacTavish schreef:
    Die website moet ik eens uitgebreider bekijken!

    Ik heb de afgelopen week een slechte week gehad. Ik ben continu moe, overprikkeld en veel te snel geïrriteerd. Na zo'n reeks uitputtende dagen kan ik alleen maar huilen. Ik wil niks, ik kan niks en dat terwijl ik hartstikke rusteloos ben. De enige manier om dan bij te komen is mezelf twee à drie dagen opsluiten, zowel mentaal als fysiek.

    Ik snap het gevoel helemaal. Dat zijn ook de ergste dagen waarop ik alles en iedereen haat. Iedereen heeft weleens rust nodig, maar ik denk persoonlijk dat mensen die aan sensory overload 'lijden' dat erger beleven dan de 'normale' mens. If you know what I mean?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Feline schreef:
    SIRE heeft een reclame gehad, ook over autisme. Ik vond 'm sterk en triest genoeg gaat het nog steeds zo..

    (...)

    O for fucksake. Ja, maar hij is niet stupid. Praat normaal mens, damnnn. Ik herken het wel. Zoiets is ook weleens voorgekomen bij mij, maar dan dat diegene ging praten alsof je het tegen een kind had. Ik moest me echt tegenhouden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hyunju schreef:
    (...)
    Ik snap het gevoel helemaal. Dat zijn ook de ergste dagen waarop ik alles en iedereen haat. Iedereen heeft weleens rust nodig, maar ik denk persoonlijk dat mensen die aan sensory overload 'lijden' dat erger beleven dan de 'normale' mens. If you know what I mean?

    Ja inderdaad.
    En het komt bij mij ook niet alleen door zintuiglijke prikkels. Ook als ik een dag lang in de stress zit (om studiegerelateerde dingen), raak ik op een gegeven moment in paniek. Dan trek ik het niet meer en ben ik tot niets meer in staat. Dus het zijn niet alleen externe prikkels maar ook interne prikkels die me zo uitputten.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    (...)
    Ja inderdaad.
    En het komt bij mij ook niet alleen door zintuiglijke prikkels. Ook als ik een dag lang in de stress zit (om studiegerelateerde dingen), raak ik op een gegeven moment in paniek. Dan trek ik het niet meer en ben ik tot niets meer in staat. Dus het zijn niet alleen externe prikkels maar ook interne prikkels die me zo uitputten.

    Same. Bij mij komt het van meerdere kanten, waaronder ook dingen die niet onder autisme zitten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben nu al anderhalve week fucking moe, wegens studiegerelateerde dingen en het feit dat ik me OVERAL druk om maak; en ik heb het gevoel dat mijn vriend me dat werkelijk kwalijk neemt. Dat hij niet beseft dat ik nog niet zo goed ben in mijn energieregulatie als hij. Ik vind dat hij me soms overschat... Herkenbaar?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    (...)
    Ja inderdaad.
    En het komt bij mij ook niet alleen door zintuiglijke prikkels. Ook als ik een dag lang in de stress zit (om studiegerelateerde dingen), raak ik op een gegeven moment in paniek. Dan trek ik het niet meer en ben ik tot niets meer in staat. Dus het zijn niet alleen externe prikkels maar ook interne prikkels die me zo uitputten.


    Heel herkenbaar. Dan blokkeer ik als het ware.


    26 - 02 - '16

    Ik kan iedereen hier echt een leuke serie aanbieden: Mijn vriend en ik hebben vandaag seizoen 1 helemaal afgekeken en gaan na mijn sollicitatie waarschijnlijk aan seizoen 2 beginnen. Het is echt een leuke, mysterieuze en losmakende serie.

    Martin Bohm is een alleenstaande vader van zijn zoon, Jake. Jake spreekt niet en vertoont ongewoon gedrag, hij kan gebeurtenissen voorspellen door middel van cijfers, en dient daarom geïnstitutionaliseerd te worden. Bohm schakelt een progressor in om te achterhalen wat zijn zoon probeert te vertellen.





    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    En die intro is ook zo satisfying :3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind dit inderdaad ook wel een leuke serie, ik vind alleen seizoen 2 niet...


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle

    Allmilla schreef:
    Ik vind dit inderdaad ook wel een leuke serie, ik vind alleen seizoen 2 niet...


    Wij hebben het geluk dat wij Netflix hebben. Kijk anders even op watchseries, misschien is hij daar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    (...)

    Wij hebben het geluk dat wij Netflix hebben. Kijk anders even op watchseries, misschien is hij daar.


    Bedankt voor de tip! :)


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle