• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    Ik heb altijd het gevoel dat ik een zeer zware diagnose moet hebben, want vind mezelf behoorlijk raar HAHAHAHA
    Maar ehm ook best wel meer autistisch en ik ben ook gewoon ingewikkeld, terwijl ik van simpel hou. Pffffft, herkenbaar voor iemand?


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik weet niet of iemand erg gevoelig is voor geluid, maar dat ben ik dus wel.
          Elke keer als ik een geluid hoor, voel ik me gespannen. Het dichtklappen van een auto, de afwas in de kast zetten, honden die blaffen, e.d. Het is zo vervelend, want ik schrik elke keer op en het schiet elke keer hard mijn gehoorgang in; doet echt pijn. Vooral dat met die honden die blaffen, zo vervelend!
          Wie heeft dit en wat doe je er tegen? Leer je ermee om te gaan? Lukt het?

    [ bericht aangepast op 12 okt 2017 - 10:33 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb dat altijd als afwas inderdaad wordt opgeruimd. Dat doet pijn aan mijn oren. Maar ik kan me ook kapot ergeren aan alledaagse geluiden. (zeker 's ochtends als ik wakker word). Daar heb ik oordoppen voor.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik heb dat altijd als afwas inderdaad wordt opgeruimd. Dat doet pijn aan mijn oren. Maar ik kan me ook kapot ergeren aan alledaagse geluiden. (zeker 's ochtends als ik wakker word). Daar heb ik oordoppen voor.

    Same here.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb het wanneer we tijdens het avondeten aan tafel zitten en mijn vader met de lepel van de aardappels op zijn bord gaat tikken, of wanneer iemand een glas terug op tafel zet. Wij hebben een glazen tafel, dus alles is luider dan op een houten of plastic tafel.

    Ik ben sowieso al overgevoelig voor geluid, dus ik kan jullie begrijpen. Het miauwen van de buurkat is al erg genoeg om mij gestresst te laten worden. Al helemaal wanneer ik overprikkeld ben. Soms kan ik mijn eigen stem niet eens verdragen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    Ik heb het wanneer we tijdens het avondeten aan tafel zitten en mijn vader met de lepel van de aardappels op zijn bord gaat tikken, of wanneer iemand een glas terug op tafel zet. Wij hebben een glazen tafel, dus alles is luider dan op een houten of plastic tafel.

    Ik ben sowieso al overgevoelig voor geluid, dus ik kan jullie begrijpen. Het miauwen van de buurkat is al erg genoeg om mij gestresst te laten worden. Al helemaal wanneer ik overprikkeld ben. Soms kan ik mijn eigen stem niet eens verdragen.

    Same. Het is zo vervelend, om het zachtjes te zeggen. Mijn zusje heeft een hond en die fokt ze altijd erg op in de ochtend, waar ik dan wakker van wordt en dat komt dan nog harder binnen dan normaal. Dus arrggh. Cringgee.
          Ze vindt t echt leuk als ik ervan opschrik, echt *****, het doet gewoon pijn aan mn oren/hoofd. Ik word er al helemaal opgefokt van als ik eraan denk 😂

    [ bericht aangepast op 12 okt 2017 - 14:24 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hyunju schreef:
    (...)
    Same. Het is zo vervelend, om het zachtjes te zeggen. Mijn zusje heeft een hond en die fokt ze altijd erg op in de ochtend, waar ik dan wakker van wordt en dat komt dan nog harder binnen dan normaal. Dus arrggh. Cringgee.
          Ze vindt t echt leuk als ik ervan opschrik, echt *****, het doet gewoon pijn aan mn oren/hoofd. Ik word er al helemaal opgefokt van als ik eraan denk 😂


    Ik heb bijvoorbeeld ook een flinke hekel aan wekkers. Wanneer mijn wekker afgaat schrik ik altijd heel hard. Ik vind het naar, maar soms moet ik wekkers hebben om wakker te worden. Bleh.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb nu een practicum en werkelijk alles mislukt en mijn partner zit echt te kutten en hij let niet op en maakt allemaal verkeerde berekeningen JEZUS IK WORD GEK


    oi, suzy

    Statesman schreef:
    (...)

    Ik heb bijvoorbeeld ook een flinke hekel aan wekkers. Wanneer mijn wekker afgaat schrik ik altijd heel hard. Ik vind het naar, maar soms moet ik wekkers hebben om wakker te worden. Bleh.

    Ik word altijd wakker vanwege mijn stress-gehalte. (lol)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Transcend schreef:
    (...)
    Ik word altijd wakker vanwege mijn stress-gehalte. (lol)

    Same. Als ik al kan slapen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik weet niet of dit geheel autisme gerelateerd is, maar als iemand mij beledigt kan ik het heel moeilijk van me af zetten. Ik kan er de hele tijd mee bezig zijn en het bijna niet loslaten. Ook duurt het immens lang voordat ik iemand kan vergeven. Vergeten doe ik niet.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    Ik weet niet of dit geheel autisme gerelateerd is, maar als iemand mij beledigt kan ik het heel moeilijk van me af zetten. Ik kan er de hele tijd mee bezig zijn en het bijna niet loslaten. Ook duurt het immens lang voordat ik iemand kan vergeven. Vergeten doe ik niet.


    heb ik ook


    The antidote for fifty enemies is one friend. ~ Aristotle

    Feline schreef:
    Ik weet niet of dit geheel autisme gerelateerd is, maar als iemand mij beledigt kan ik het heel moeilijk van me af zetten. Ik kan er de hele tijd mee bezig zijn en het bijna niet loslaten. Ook duurt het immens lang voordat ik iemand kan vergeven. Vergeten doe ik niet.

    Ik denk eerlijk gezegd dat heel veel mensen dit hebben. En dan vooral vrouwen (zeg ik uit een beetje ervaring van de mensen om me heen). Mijn vader en broer zijn met een paar minuten al weer helemaal bezig met andere dingen. Maar zowel mijn moeder als ik kunnen dat niet gauw loslaten.
    Ik weet zelfs nog dingen van mijn jeugd. :'D Heel vervelend want ik wil niet zo'n iemand zijn die die negatieve gedachten bewaard over iemand. Vergeven is ook lastig.

    Ik heb gehoord dat autisme overgevoelige zintuigen heeft.


    Nobody Say It was easy

    Bitchcraft schreef:
    Ik heb gehoord dat autisme overgevoelige zintuigen heeft.

    Niet per se overgevoelig; het verwerken van zintuiglijke informatie gaat gewoon anders en langzamer.


    oi, suzy