• Het autisme topic




    Okay, dit topic is gebaseerd op het topic van LittleOwlet. Alleen is dat topic nogal dood en dus besloot ik een nieuw topic aan te maken vanwege mijn topic over MCDD.
    Praat hier gerust over alles wat met autisme te maken heeft! Je medicijnen, je problemen, whatever.

    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben.



    Autisten
    Wolfmens // Cheyenne (MCDD en ADD)
    Iversen / /Nikki (ASS)
    Iratus // Mirthe (ASS)
    Stenenlikker // Belle (ASS, Asperger)
    Moggy // Erieka (ASS)
    Bbang // Lucca (ASS)
    Kvelertak // Michelle (ASS, PDD-NOS en ADD)
    Patholoog // Manon (ASS)
    Kroliki // Sterre (Asperger)
    FancyFairy20 // Rody (MCDD)
    Kuroshitsuji_me // (PDD-NOS en ADD)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2017 - 19:38 ]

    ik sta er nog niet bij :c

    Kuroshitsuji_me - PDD NOS - ADD


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    count me in as well.

    ik heb PDD-Nos en MCDD
    FancyFairy20/Rody.

    FancyFairy20 schreef:
    count me in as well.

    ik heb PDD-Nos en MCDD
    FancyFairy20/Rody.


    MCDD is een vorm van PDD-Nos

    Wolfmens schreef:
    (...)

    MCDD is een vorm van PDD-Nos


    Dat wist ik niet D:
    Ik heb ook PDD-NOS en ik weet van het bestaan van MCDD, maar ik wist niet dat het een onderdeel van was. Weer iets geleerd ^^


    26 - 02 - '16

    Wolfmens schreef:
    (...)

    MCDD is een vorm van PDD-Nos


    Nee het is apart van elkaar maar wel in hetzelfde spectrum.

    FancyFairy20 schreef:
    (...)

    Nee het is apart van elkaar maar wel in hetzelfde spectrum.


    Alright.

    Hatethissite schreef:
    Mod-edit: bericht van gebande


    Ga postzegels verzamelen ofzo.

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2017 - 13:33 ]

    Wie kan hier nog meer echt niet tegen gejank van kinderen? Het liefst tape ik hun mond dicht.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    Wie kan hier nog meer echt niet tegen gejank van kinderen? Het liefst tape ik hun mond dicht.


    Überhaupt kan ik niet tegen harde plotselinge geluiden. Als ik in een ruimte met iemand praat, en verderop praten ook een aantal mensen met elkaar, vind ik dat ook lastig. Dan kan ik niet meer focussen, het gesprek waar ik aan deelneem kan ik er niet meer uit filteren en dan raak ik overprikkeld.


    26 - 02 - '16

    Bay schreef:
    Ik heb zo'n moeite met sociale situaties. Als ik een gesprek met iemand heb en het is druk in de ruimte, doordat bijvoorbeeld andere mensen ook met elkaar praten, kan ik mijn hoofd niet goed bij het gesprek houden. Het is alsof ik dan alle prikkels niet meer op kan vangen en de rest langs mij heen gaat. Ook krijg ik niet veel begrip van mensen als ik uitleg waarom sociale situaties zo moeilijk voor me zijn en gaan ze me overspoelen met vragen. Vaak ben ik daar niet op voorbereid en ga ik stotteren doordat ik simpelweg niet meer weet wat ik moet zeggen. Ook merk ik dat als ik overprikkeld raak, mijn systeem als het ware op energiezuinige modus gaat; geen oogcontact meer, allerlei manieren verzinnen om weg te kunnen, smoesjes verzinnen als "ik ga even naar de wc" of "ik voel me niet lekker" om te kunnen ontsnappen aan het leed dat "gezelligheid" heet.

    Soms haat ik het echt om mij te zijn, waarom kan ik niet gewoon normaal zijn of zo ugh.



    Heb ik ook. Meestal als ik met iemand weg gaat en die blijft dan door praat ofzo.
    Ofzo ja allemaal door elkaar dan komen de prikkels op.
    En dan wil ik er ook snel weg of maken dat ik uit de buurt van de mensen ben.
    Ik wou ooit eens ongezien naar het station gaan voor naar huis.
    Omdat ik toen echt ook last had van die prikkels. Was mijn toen aan het verstoppen
    een beetje in winkels en afwachten. Maar helaas ik kwam buiten en ze hadden mij snel gevonden.

    Of als ik weg ga met mensen dat ik ken naar een kerstmarkt ofzo
    valt da nog redelijk mee. Maar zet mij niet bij drukte of bij drukke mensen of ruimtes
    dan komt het echt niet goed.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Bay schreef:
    (...)

    Überhaupt kan ik niet tegen harde plotselinge geluiden. Als ik in een ruimte met iemand praat, en verderop praten ook een aantal mensen met elkaar, vind ik dat ook lastig. Dan kan ik niet meer focussen, het gesprek waar ik aan deelneem kan ik er niet meer uit filteren en dan raak ik overprikkeld.


    Of in paniek. Das bij mij ook het geval. Op het werk valt het soms mee nog met mijn autisme.
    Maar sommige momenten ook niet.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Ik heb zo'n haat aan jankende koters dat ik enkele jaren geleden heb besloten er zelf geen te nemen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over mijn enorme gebrek aan empathie (wat best wel handig is met kinderen). Ik heb trouwens oordoppen tegen harde geluiden, erg handig. Misschien ook iets voor jou?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik heb zo'n haat aan jankende koters dat ik enkele jaren geleden heb besloten er zelf geen te nemen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over mijn enorme gebrek aan empathie (wat best wel handig is met kinderen). Ik heb trouwens oordoppen tegen harde geluiden, erg handig. Misschien ook iets voor jou?


    Ik wil wel een kind denk ik, maar dan ga ik hem echt wel leren om vertrouwen te hebben wanneer hij eten krijgt en aandacht krijgt. En anders geef ik hem aan mijn partner.

    Ik heb voor in de nacht oordoppen, maar dat kind krijst er doorheen. Schijtirritant. Soms wil ik hem echt zijn nek omdraaien of zo. Oeps.
    Ik heb ook zo iets van: Als je weet dat hij tussen 6 en 8 wakker wordt, waarom zet je dan niet om 6 uur je wekker, maakt eten, wek de baby en geef het hem. Dan hoeft hij niet te janken en is iedereen blij. Want uiteindelijk zal hij vertrouwen hebben in zijn moeder dat ze hem wekt en dan heb je geen jankende koter meer.
    Ik wil dat zo graag zeggen, maar ik ga me niet bemoeien met haar opvoeding. Ze komt er vanzelf wel achter. Net als dat ze niet meer kan doen wat ze vroeger deed, want ze heeft een kind en wij kunnen niet eeuwig de oppas zijn.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Statesman schreef:
    Wie kan hier nog meer echt niet tegen gejank van kinderen? Het liefst tape ik hun mond dicht.

    En plak ik ze achter het behang, byeeee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mijn vriend wil wel kinderen... help :')

    (Oh en ik ga vnv een nieuw topic maken) Oké ik kan de beginpost niet meer quoten lol, laat maar


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 8 dec 2017 - 19:20 ]


    oi, suzy