•       Hallo Q!

    Iedereen heeft het misschien wel eens meegemaakt dat je midden in de nacht wakker wordt en dat je allemaal levensvragen stelt.

    "Wat gebeurt er als je dood gaat? "Wie ben ik?" "Waarom ben ik wie ik ben?" "Ben ik uitgekozen voor dit exacte leven?"

    Als die uitleg niet helpt, lees dan gerust deze van Wikipedia: 'Een existentiële crisis is een staat van paniek of een gevoel van intens psychologisch onbehagen over levensvragen. Het komt vooral voor in culturen waar basale overlevingsbehoeften vervuld zijn.'

    Hier op Quizlet hebben we het allemaal wel eens meegemaakt en nu wijd ik er een heel topic aan. (Lekker activiteit woeh). Deel hier al je hersenspinsels en vragen en wie weet antwoordt iemand.


    Heaven is a place that we all have

    Kendol schreef:
    (...)

    Ik als moslimzijnde vraag me heeeel vaak af wat er gebeurt als ik doodga. Ik weet dat ik naar de hemel ga of yk, de hel maar ik kan het gewoon niet bevatten. Dat is echt zo'n vaag gevoel.

    En waar ga je heen na de hemel? Denk je dat de hemel het einde is? Ik denk niet dat js dan weer terugkomt op aarde maar dat je dan verder gaat. Idk als ik daar teveel over nadenk word ik helenaal bang hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    En waar ga je heen na de hemel? Denk je dat de hemel het einde is? Ik denk niet dat js dan weer terugkomt op aarde maar dat je dan verder gaat. Idk als ik daar teveel over nadenk word ik helenaal bang hahaha


    Wah oke waarom startte ik dit topic help of dingen zoals: "Wanneer stopt je leven in de hemel? Blijf je altijd leven?"


    Heaven is a place that we all have

    Ik vraag me wel eens af wat mijn kat denkt :')
    Soms kijkt 'ie echt alsof 'ie me wil vermoorden namelijk 😂😂


    26 - 02 - '16

    Moggy schreef:
    Ik vraag me wel eens af wat mijn kat denkt :')
    Soms kijkt 'ie echt alsof 'ie me wil vermoorden namelijk 😂😂


    Same, Erieka.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Stel je voor dat we allemaal bestuurd worden door één persoon, die wij niet kunnen zien. Zoals in de Sims.
    Ken je dat gevoel dat je een kamer in loopt en vergeet wat je daar eigenlijk ging doen? Dan heeft de besturende persoon een taak bij je verwijderd...

    Chilton schreef:
    Stel je voor dat we allemaal bestuurd worden door één persoon, die wij niet kunnen zien. Zoals in de Sims.
    Ken je dat gevoel dat je een kamer in loopt en vergeet wat je daar eigenlijk ging doen? Dan heeft de besturende persoon een taak bij je verwijderd...


    Deze ben ik vaker tegen gekomen. Hoe meer ik hierover ga nadenken, hoe creepier ik het vind.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Oké, ik hoop dat iemand deze kan volgen, maar ik lig zo ontzettend vaak te denken van 'he, waarom moeten we eigenlijk zo nodig allemaal werken en dingen kopen?' Like, begrijp me niet verkeerd, ik snap waarom het moet maar niet waaróm het moet (want ja, ik ben duidelijk). Vroeger waren als mens de hele dag bezig met overleven en jagen enzovoort, en nu is er de evolutie en supermarkten en dat is allemaal geweldig maar de meeste van ons moeten dadelijk gewoon 40 uur per week werken, tot we een jaar of 70 zijn met 2 vrije dagen in de week waarin we nog meer moeten werken omdat we anders ons baan verliezen en dan mogen we twee of drie weken vrij om met het hele gezin gezellig op vakantie te gaan en dat is dan je leven tot je uiteindelijk met pensioen mag en te oud bent om te dingen te doen die je wilde doen want je lichaam werkt niet meer mee en uiteindelijk ga je dood en wat heb je dan uiteindelijk met je leven gedaan? Ik word paranoia bij die gedachte.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Conclussie van dit topic is gewoon stop met denken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    LuIu schreef:
    Oké, ik hoop dat iemand deze kan volgen, maar ik lig zo ontzettend vaak te denken van 'he, waarom moeten we eigenlijk zo nodig allemaal werken en dingen kopen?' Like, begrijp me niet verkeerd, ik snap waarom het moet maar niet waaróm het moet (want ja, ik ben duidelijk). Vroeger waren als mens de hele dag bezig met overleven en jagen enzovoort, en nu is er de evolutie en supermarkten en dat is allemaal geweldig maar de meeste van ons moeten dadelijk gewoon 40 uur per week werken, tot we een jaar of 70 zijn met 2 vrije dagen in de week waarin we nog meer moeten werken omdat we anders ons baan verliezen en dan mogen we twee of drie weken vrij om met het hele gezin gezellig op vakantie te gaan en dat is dan je leven tot je uiteindelijk met pensioen mag en te oud bent om te dingen te doen die je wilde doen want je lichaam werkt niet meer mee en uiteindelijk ga je dood en wat heb je dan uiteindelijk met je leven gedaan? Ik word paranoia bij die gedachte.


    Dit is echt zoiets wat ik me regelmatig afvraag.


    26 - 02 - '16

    IrishNialler schreef:
    Ik dacht wtf is dit maar het klopt. Ik vraag mij regelmatig af waar doden heen gaan. Ik geloof in de hemel omdat ik dit een prettige gedachten vind maar mijn soort van theorie:
    Als alle mensen die dood gaan begraven of gecrrmeerd worden dan adem je (as) dode mens in en je woont en loopt dan op mensen. In mijn theorie zijn er al vele jaren en begraafplaatsen raken ooit vol en word hergebruikt op andere plekken. Maar ik vraag mij serieus af hoe kan het waar blijven de doden mensen, is het niet een keer teveel en dat er reïncarnatie bestaat.....

    Wel dit was 1 van mijn vage hersenspinsels die ik regelmatig serieus overbedacht heb

    Na een tijdje worden die mensen die begraven worden weggegooid als niemand meer voor het graf huur betaald. Dit klinkt echt heel uhm rot

    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 22:45 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    En deze theorie dan!
    Ik denk soms; Is de wereldbol niet misschien een speeltje voor Buitenaarsds goddelijke (ofzoiets weetikveel) kinderen, zoals bij ons petshops of lego city. En dat wanneer je doodgaat die mensen je eigenlijk hebben weggegooid (want je bent een speeltje)


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Alles wat je hebt in je leven is altijd tijdelijk want op een gegeven moment ga je dood. Dus geniet van het geld wat je nu hebt want het is nooit voor altijd. (-:

    Ik kan like 6 van mijn tien tenen niet buigen oid. Er is waarschijnlijk van alles mis met mij en vooral als ik wil slapen gaat dat door m'n hoofd :/


    26 - 02 - '16

    Dit topic I need.

    Ik heb de laatste tijd heel vaak dat ik het idee heb dat ik aan het dromen ben, terwijl ik gewoon wakker ben..

    ..Of ben ik wel echt wakker?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Futakuchi schreef:
    Dit topic I need.

    Ik heb de laatste tijd heel vaak dat ik het idee heb dat ik aan het dromen ben, terwijl ik gewoon wakker ben..

    ..Of ben ik wel echt wakker?


    Kan slaapverlamming zijn. Tenminste, ik heb last van slaapverlamming en ik herken dit.


    26 - 02 - '16