• [Algemeen] één op één RPG's


    Writers aren't exactly people ———
    they're a whole bunch of people trying to be one person.


    Allerliefste Q'ers —
    Hierbij de geheel vernieuwde versie van het één op één (oftewel, ORPG) topic — waar Q'ers elkaar kunnen vinden om samen te schrijven.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2019 - 13:32 ]


    Achellois schreef:
    Ik heb twee verschillende soorten ideeën die ik graag om wil zetten tot een orpg. Ik heb deze in het verleden met iemand anders gedaan, het leek me erg leuk om weer 1 van deze twee uit te werken. Mocht er interesse zijn, dan hoor ik het graag!

    Ik sta natuurlijk zelf ook open voor andere ideeën.


    Gezien ik weer uit een drukke periode kom en ik weer tijd heb, sta ik weer open voor orpg’s! (:


    Naam:
    Alomnia
    Onderwerp: In principe sta ik open voor alles, maar vind fandoms altijd heel tof. Verder vooral drama, romantiek, sci-fi, fantasy. Middeleeuwen kan ik ook leuk vinden, maar ik heb daar niet altijd genoeg kennis voor. Wil best dingen opzoeken, maar ik ga daar niet uren voor zitten.
    Posts: Ligt eraan wat je gemiddeld of lang noemt. Zelf schrijf ik het liefst rond de 800 woorden, omdat ik daar altijd wel aan kom. Vind lange posts van minstens 1000 woorden ook leuk, maar het ik kan niet met zekerheid zeggen dat me dat altijd lukt.
    Taal: Het liefst Nederlands. Ik heb een obsessie met Engels, zou het dan ook heel graag willen, alleen ben ik er niet echt goed in. Ik heb het idee dat mijn Engels niet goed genoeg is om daadwerkelijk een volledige ORPG te schrijven als hij er ook nog een beetje oké uit moet zien.
    Extra:
    - Ik vind het niet heel erg om te wachten, maar stiekem ben ik meestal wel ongeduldig. Vind het daarom prettig als mensen toch snel weer schrijven. Het is echter geen enkel probleem als ik een paar dagen moet wachten, maar het moet geen weken duren, tenzij je echt geen tijd hebt.
    - Ik ben zelf 17 en het is een behoorlijke poos geleden dat ik actief aan het schrijven ben geweest. Dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk als het allemaal niet geweldig is.
    - Ik vind het het prettigst om over een vrouw te schrijven, maar een man is (in overleg) ook geen probleem.


    Fandoms:
    - Harry Potter
    - The Vampire Diaries
    - Reign
    - The Hunger Games
    - Divergent
    - The 100
    - Riverdale

    Hit me up als je interesse hebt!

    Heey iedereen! Ik zocht ook iemand om een ORPG mee te doen. Ben zelf vooral fan van historisch, romantiek, drama en fantasy, maar eigenlijk spreken ongeveer alle genres me aan buiten anime (denk ik dan). Als iemand graag samen wilt schrijven, stuur me een berichtje! Ik heb enorm veel tijd over, dus ik zoek wel iets dat actief is.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Oke, daar ben ik ook weer. Ik zoek echt maar 1 orpg, omdat ik verder mijn tijd op school wil richten en op mijn andere verhaal. ^^

    Naam:
    Sadira/Filiz
    Onderwerp:
    - Ik zou heel graag een Station 19 orpg willen. Voor diegene die het niet kennen, het gaat om een team brandweermannen en vrouwen die in elke afleveringen situaties/gebeurtenissen moeten oplossen. Daarnaast komt er heel veel drama en romantiek erbij kijken. Het is niet dat ik Station 19 (dus hun personages of iets) na wil spelen, maar gewoon onze eigen faceclaims en onze eigen verhaallijnen. ^^
    - Ik sta ook open voor iets anders, maar mijn voorkeur gaat uit naar Station 19. Tenzij jij zelf echt een idee hebt, dat mij erg aanspreekt.
    Posts:
    Ik zoek iemand die minstens 700 woorden of langere posten kan schrijven. Ikzelf kan makkelijk 1000/1500 woorden bereiken, als ik heel veel inspiratie en motivatie heb en anders blijf ik rond de 700/800 woorden.
    Taal:
    Nederlands.
    Extra:
    Ik zoek iemand die mij motiveert in schrijven en andersom. Dat we samen fangirlen over het verhaal, ideeën samen bedenken en met elkaar goed communiceren. Ik vind het niet erg om te wachten voor een post, aangezien je het dan druk hebt of er is iets tussen gekomen. Dat heb ik zelf ook, maar dat we wel regelmatig kunnen schrijven. Mannelijke of vrouwelijke rol maakt me niet uit. Stuur mij maar een berichtje als je interesse hebt.


    Iemand heeft mij benaderd, dus mijn verzoek vervalt. Misschien in de toekomst dat ik weer een verzoek plaats, als ik meer tijd heb.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2019 - 15:12 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Hee,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets aan RPG heb gedaan - of überhaupt aan schrijven, maar het begint nu toch wel weer te kriebelen om iets te doen ^^
    Ik ben niet zo goed in al te lange posts te schrijven, meestal blijf ik zo rond de 500 à 600 woorden. Ook schrijf ik het liefst in het Nederlands, aangezien ik bang ben dat mijn Engels niet toereikend genoeg is voor een hele ORPG haha. Qua genre ben ik niet zo lastig, alleen fantasy is niet zo mijn ding. Zelf heb ik het ook vrij druk met mijn studie, maar ik probeer regelmatig te posten (:
    Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel!

    [ bericht aangepast op 7 april 2019 - 23:04 ]


    chaos makes the muse

    Hey,
    Ik ben nieuw op Q, dus moet nog een beetje wennen aan alles hier.
    Maar... ik heb wel al ervaring met het schrijven van ORPG's, vind dit super tof en zou dit graag weer willen doen... dus als iemand interesse heeft, just let me know!

    Even iets over mij:
    - 24
    - Nieuw op Q, maar ervaring met ORPG/RPG
    - Zowel Engels als Nederlands is prima
    - Liefste vrouwelijke of dubbel (man en vrouw) rol
    - Liefste posts van tussen de 500 en 1000 woorden

    [ bericht aangepast op 8 april 2019 - 11:36 ]

    Naam: Joy_20x
    Onderwerpen: Fantasy, science fiction, teen drama, romantiek, horror en history zijn mijn lievelingsgenres. Echter sta ik altijd open voor andere voorstellen.
    Lengte: Ik post meestal stukken vanaf 600/700 woorden die uit kunnen lopen tot 1000/1100 als ik erg veel inspiratie heb. Ik verwacht niet dat iedereen zulke lange stukken schrijft maar zou het wel fijn vinden om een partner te hebben die de 700 makkelijk kan halen.
    Taal: Nederlands
    Extra: Ik heb een lichte voorkeur voor de vrouwelijke rol maar ik sta eigenlijk altijd open voor dubbelrollen. Op deze manier kunnen we beide de rol van voorkeur spelen.

    Ik heb het de aankomende tijd redelijk rustig en zal dan ook meerdere keren per week kunnen posten. Ik zoek iemand die actief is en graag mee denkt over leuke toevoegingen aan het verhaal. Ik snap dat er soms dingen tussen kunnen komen, dat heb ik ook maar ik zoek iemand die dat dan wel laat weten. De communicatie tussen ons vind ik dan ook erg belangrijk!
    Stuur me een berichtje als het je wat lijkt!

    Hi!!

    Ik zoek iemand voor een soort survival achtige orpg, als in twee mensen die gestrand raken op een eiland of in een besneeuwde berg gebied en dus moeten zien te overleven.

    [ bericht aangepast op 28 april 2019 - 23:06 ]


    I love you 3000 <3

    Hihi!

    Ik heb weer tijd voor één extra orpg. Het onderwerp maakt me niet zo zeer uit, ik sta voor bijna alles wel open, mochten er geïnteresseerde zijn dan hoor ik dit graag!

    Naam:
    Pharmaceutical, maar je mag me Jason noemen.

    Onderwerp:
    Ik kan me echt open stellen voor allerlei onderwerpen ben niet zo moeilijk. Hou er alleen wel van als het drama brengt - niet zo van een happy world; maar wie is dat wel. Het is tenslotte wel zo spannend. Ik ben niet super thuis in alle fandoms maar wil me best een beetje voor mensen inleven of dingen proberen; eventueel kunnen we samen ergens uit komen en stel ik je gewoon vet veel vragen. Ik schrijf graag over historische onderwerpen dus andere tijden voornamelijk klassieken of middeleeuwen; fantasy-achtig, romantiek en erg normale alledaagse situaties.

    Posts:
    Variërend, ligt voornamelijk aan hoe lang en gedetailleerd mijn tegenschrijver schrijft. Ik heb mensen gehad waar ik makkelijk de 1000 aantikte en mensen met wie het een stukje lager bleef. Ik heb niet echt een voorkeur, kan met beide werken.

    Taal:
    Ik ben beide vloeiend in zowel Nederlands als Engels, dus dat maakt me verder niks uit.

    Extra:
    Ik ben best ongeduldig en kan me wel voorstellen dat mensen meer te doen hebben. En zal zelf ook echt wel dagen hebben dat het me niet uitkomt, maar over het algemeen zoek ik wel iemand die gewoon op tijd reageert haha.
    Ik ben het meeste thuis in schrijven uit het oogpunt van een homoseksuele man, maar dat is meer een pre dan een must.
    Ik sta open voor 18+.



    We're all mad here.

    Ik wil graag wat meer schrijven, maar het vlot niet zo. Ik zoek dus een ORPG om de motivatie en inspiratie wat op gang te krijgen (:
    Bereikbaarheid
    Ik wil gerust hier op Quizlet een story bijhouden, maar ik sta ook open voor dropbox, google en whatsapp, of meerdere opties.

    Onderwerp
    Ik ben sowieso een OP-schrijver. Verder hou ik wel van spanning, met een vleugje horror, al sta ik ook wel open voor andere ideeën. Enkele onderwerpen die me interesseren: seriemoordenaars, monsters, geschiedenis, fucked-up highschools, universiteiten, het paranormale... Ik heb al enkele uitgewerkte ideeën die ik eerder gebruikt heb en die ik graag deel, maar dat hoeft helemaal niet.

    Posts
    De lengtes bij mij verschillen echt heel erg hard. Als ik veel inspiratie heb, komen er lange posts uit. Verder hangt het ook van de situatie af: als de personage in een gesprek zitten, hou ik het liever kort en vlot, want anders wordt het verwarrend en gaat het me niet snel genoeg. Ik hou wel van vooruitgang in het verhaal.

    Taal
    Ik ben beter in Nederlands, maar op zich wil ik het ook wel in het Engels proberen.

    Extra
    Ik schrijf zelf gemakkelijk vanuit beide geslachten.
    Ik zou graag hebben dat de verhaallijn niet op een liefdesrelatie is afgestemd. Er mag er wel eentje (bijna) zijn, maar dat is niet het doel van het verhaal.

    Stuur me maar een berichtje, als je geïnteresseerd bent! (:


    Mhm?

    Okay. Hi. It's been a while people. Been here, done this and yadda yadda.

    Naam?
    Highgarden / Dot (Dorathea, maar Dot klinkt leuker dus hoi aangenaam Dot *aka Punt* hier).

    Waar?
    Op Q in een inactief verhaal heeft mijn voorkeur, maar ik sta open voor nieuwe dingen.

    Onderwerp?
    Het liefst OP, maar er zijn sommige "werelden" die mij echt mee kunnen slepen. Eén daarvan is Game of Thrones. Maar zoals ik al zei, OP heeft toch mijn voorkeur. Verder ben ik basically anti sy-fy en fantasy (ja ja GoT is fantasy I know I know) en schoolsettings. Wat ik wel zie zitten: romantiek, horror, thriller, drama, apocalyptisch, historisch (piraten, vikings, gladiatoren), criminele organisaties (bikergangs, huurmoordenaars, maffia, cartel) verboden liefde, sirens.

    Taal?
    Nederlands, al is mijn Engels niet echt slecht en wil ik hier ook echt wel aan werken in alle eerlijkheid, dus als je niet al te kritisch bent, I'm your girl.

    Verder?
    Ik kan nogal fangirlen als ik er echt diep in zit en we een plot (+ personages) hebben gemaakt waar ik achter kan staan.
    Persoonlijk vind ik het niet erg om alleen een man op me te nemen, maar dubbelrollen hebben mijn voorkeur.
    18+ heb ik geen enkel probleem mee, alleen ben er wel wat noobish mee (dankjewel preutse schrijfpartners, love you guys though),

    Woorden?
    Zoals bij de meeste schrijvers ligt het aan mijn mede-schrijfster, maar ik red gemakkelijk boven de 1000, maar ik kan me goed inhouden als dit nodig is. Ik zal nooit teveel woorden gebruiken zodat het enkel lastig lezen wordt. Bovendien sta ik open voor kritiek, dus als je denkt dat ik beter kan, geloof ik dat graag en zal ik het zeker proberen.

    Wanneer?
    In principe zou ik bijna iedere dag een post kunnen schrijven, rond de avonduren vooral. Wegens een gebrek aan leven is dit immers, maar zo nu en dan heb ik eens verantwoordelijkheden en dan komt er wat tussen.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2019 - 21:07 ]


    • • •

    [ bericht aangepast op 5 juli 2019 - 19:35 ]


    • • •

    Hi y'all,
    naast de lopende ORPG('s) atm zoek ik nog iets erbij. Ik kan niet beloven dagelijks te posten, na volgende week zal dat beter gaan maar komende week zit ik nog met een examen, werk en stage. Ik zoek alvast voor iets daarna en brainstormen kan alvast, rollen opzetten / beginnen misschien ook c:

    Ik zoek géén plots omtrent geschiedenis of fantasy als in de zin van tovenaars. Fantasy in de zin van vampiers / weerwolven vind ik daarentegen wel weer prima. Ik sta voor van alles open dus stuur gewoon een berichtje als je interesse hebt c:

    LOONA schreef:
    Hi, there! Zoals jullie zien ben ik nieuw op deze website. Echter heb ik wel ervaring met ORPG's op andere websites. Ik heb hier en daar een paar punten die ik belangrijk vind voor een ORPG in een lijstje gezet. Zo is het ook duidelijker om te zien of je vind dat onze schrijfstijlen etc. bij elkaar passen!

    • Ik schrijf in de verleden tijd derde persoon. Ik vind het fijn als je in deze vorm kan schrijven, maar als je liever in een ander vorm/tijd schrijft vind ik dit ook niet heel erg.

    • Mijn posts zijn minimaal 300 en max 1000 woorden. Meestal schrijf ik rond de 500/600 woorden, maar het woordaantal ligt meestal ook aan mijn inspiratie of de situatie in de ORPG.

    • Ik schrijf in het Engels en Nederlands.

    • Actie, drama, fantasy, romantiek zijn de genres waar ik meestal over schrijf. Reallife vind ik ook prima mits het een interessante verhaallijn heeft. Victoriaanse tijdperk, post-apocalyptisch, crime, anime-based vind ik ook heel leuk. Ik sta natuurlijk ook open voor andere onderwerpen.

    • Mijn voorkeur gaat uit naar de vrouwelijke rol. Ik ben bewust van het feit dat velen het niet leuk vinden als deze rol geclaimd word. Maar het heeft geen nut als ik mijn voorkeur ga weerhouden.

    • Good communication is key.

    • Ik vind het belanrijk dat er van beide kanten actief wordt nagedacht over de verhaallijn.

    • Ik ben zelf vrij vaak online dus het zou heel fijn zijn als je minimaal één keer per dag kan posten, op uitzonderingen na ofcourse.

    So if you're still interested, mail me!



    Ik ben nog op zoek naar iemand die een ORPG wil doen in de Victoriaanse tijd (eventueel met een vleugje fantasie erbij!) :)

    [ bericht aangepast op 30 juni 2019 - 18:15 ]