• Bondi
    Boardriders


    Good Vibes Happen On The Tides




          Setting                       


          Bondi Beach, Sydney, Australia; heaven on earth voor iedereen in het bezit van een surfboard. Zo ook voor de surfers die zich willen kwalificeren voor de welbekende en felbegeerde Bondi Boardriders Cup.
          Bondi Beach is een van de meest bekende surf walhalla's van de wereld en het winnen van de Boardriders Cup is een mooi opstapje naar wedstrijden verderop in het seizoen. Voor pro's is het een mooie kers op de taart. Voor amateurs is het echter hetgeen het verschil kan maken tussen blijven surfen voor de fun, of je naam op de kaart zetten en uitgenodigd worden voor andere en grotere evenementen.
          Het surfseizoen begint met een twee weken lang durende feestweek, gedurende de kwalificaties zullen plaatsvinden. Op de laatste dag is de finale van de Bondi Boardriders Cup.




    Welcome to Bondi Beach



    Verblijf


          De Pro's worden per zes in een appartement geplaatst, wat inhoudt dat degenen die een professional kiezen automatisch bij elkaar in komen te 'wonen'. Het zijn luxe appartementen complexen grenzend aan het strand. Er zijn vier tweepersoons slaapkamers en men deelt twee badkamers, èèn keuken en èèn woonkamer. Je loopt vanuit de woonkamer door een glazen schuifwand zo het bordes op en vanaf het bordes regelrecht het strand op. Dit is de sfeer van het appartement.

    De Locals mogen zelf kiezen wat ze willen. De appartementen zijn inbegrepen bij het geld wat je neer hebt moeten leggen om mee te doen aan de wedstrijd en dus mogen ook zij gebruik maken van de ideale locatie bij het strand. Mocht je personage echter liever thuis blijven, aangezien hij of zij toch in Sydney woont, dan mag dat ook en geef je zelf aan hoe je woonsituatie is.

    De Lifeguards doen niet mee aan de wedstrijd en beschikken dus gewoon over hun eigen huis of appartement. Of dat nog met ouders is, of dat ze samen misschien een appartement hebben, laat ik aan jullie zelf over. Het kan ook zijn dat er maar twee met elkaar wonen, maar ook met de hele groep of helemaal niemand. Overleg dit uiteindelijk met elkaar en maak het duidelijk voor het speeltopic er is.



    Wedstrijd


    Zaterdag opening Festival met feest
    Maandag, opening Cup met free ride
    Woensdag eerste ronde, 44 deelnemers – vallen er 10 af
    Zaterdag, tweede ronde, 34 deelnemers – vallen er 10 af
    Dinsdag, derde ronde, 24 deelnemers – vallen er 8 af
    Vrijdag, vierde ronde, 16 deelnemers – vallen er 8 af
    Zondag, finale, 8 finalisten – komt een top drie uit

    Alle Pro's en Locals komen door tot de vierde ronde en ik denk dat ik dan een programma ga gebruiken om random te bepalen wie er winnen. Je mag natuurlijk ook aangeven wanneer je niet wilt dat je personage wint, of zelfs wanneer je wil dat hij of zij al eerder uitvalt. Het is maar wat je bij je personage vindt passen.




    Surfing
    Informatie






                            Rollen                       


                De Professionals

    •      Thomas Colton – Zac Efron – Mahigan – 1.2
    •      Bjorn Starrett – Diego Barrueco – Necessity – 1.3
    •      Jackson Stanford – Christopher Mason – Plunkett – 1.5

    •      Sage Ripley – Bree Kleintop – Cunning – 1.3
    •      Raina Rosanna Ramalho – Faceclaim – Greenlight – 1.4
    •      Samantha Patterson – Scarlet Leithold – JudithSuzann– 1.4


                De Locals

    •      Milo Collard – Jay Alvarrez – Cunning – 1.5
    •      Solomon Asher Aitkin – Froy Gutierrez – Greenlight – 1.5
    •      Oliver James Wilson – Luke Davis – ForbesBrooks_ – 1.6

    •      Ryan Olivia Marshall – Lindsay Hansen – Tulua – 1.1
    •      Brooke Morgan – Alexis Ren – Limnaden – 1.5
    •      Ava Eastwood – Malia Manuel – Sempre – 1.2


                De Lifeguards

    •      Jesse Lachlan Cooper – Evan Geiselman – IrisWestAllen – 1.3
    •      Roscoe 'Roz' Jonesy – Mario Blanco – Obeah – 1.5
    •      Darryl Christian Di Marco – x – Alegayrol – 1.6

    •      Alice Marina Hemsworth – Kelly Rohrbach – Sombre – 1.3
    •      Susie Eloise Murray – Magdalena Zalejska – philocaly – 1.3
    •      Noi Binda Aitkin – Gwen Cox – Virago – 1.5




    See You On The Next Wave



    Regels


    – Quizlet huisregels
    – Reservering staat 72 uur
    – Geen perfecte personages
    – 16+ is toegestaan in overleg
    – Een post heeft minstens 250 woorden
    – Alleen ik, Amber, maak nieuwe topics
    – Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
          – Graag een actief speeltopic, minstens 1 post per week     






    Your Wave Is Waiting



    [ bericht aangepast op 14 dec 2017 - 10:59 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    ROSCOE "ROZ" JONESY
    26 | Lifeguard | Catching a wave | Noi

    Ik moet toegeven dat het best een opluchting is als het niet aan mij gelegen blijkt dat mijn wetsuit met zoveel moeite open gaat. Ik schud lachend mijn hoofd als ik, ondanks ze geen scheldwoorden gebruikt, aan de stem van Noi kan horen dat ze het pak net zo erg vervloekt als ik. Uiteindelijk heeft ze het onding toch open gekregen, en rolt er een zucht van opluchting over mijn lippen.
    "Bedankt," grinnik ik. "Je bent een engel." Ik draai me naar haar toe en druk een kus op haar voorhoofd, alvorens mijn board weer uit het zand te nemen en de lifeguard post binnen te gaan. Ik ga naar de kleedkamers toe, waar ik mijn surfplank op zijn vaste plekje zet en me vervolgens naar mijn kluisje begeef. Met enige moeite weet ik de drijfnatte stof van mijn lichaam af te pellen. Ik neem een handdoek en droog me flink af, waarna ik me in mijn zwemshort en t-shirt schiet. Best comfortabel, dit uniform. Voor de zekerheid spray ik nog een keer zonnebrand over de plekken die nog niet bedekt zijn door kledij.
    Daarna kijk ik nog een keer naar mijn mobiel, om er zeker van te zijn dat de plannen wat het ophalen van de tweeling betreft nog niet veranderd zijn. Het gebeurt niet vaak dat ik een avond voor mezelf heb, maar eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet erg als ik toch op het laatste momentje gevraagd word op die twee ukken te letten. Die kinderen zijn mijn leven. Van zuslief heb ik niks ontvangen, maar tot mijn positieve verrassing zie ik een sms van Jax staan. Er verschijnt een glimlach op mijn lippen terwijl ik snel een bericht terug typ.

    TO: JAX
    @work. Long time no see! Kom gerust langs bij de post, als je tijd over hebt. En anders; vanavond drankje met mijn collega's, je bent meer dan welkom. Ik rijd ;)


    Ik stop mijn mobiel in mijn zak, die leg ik straks wel op een veilig plekje.
    "He, Noi? Ik ga al naar de anderen toe," deel ik mee aan de vrouwen-kleedkamer, wetend dat zij vaak net iets meer werk heeft dan ik, wat omkleden betreft. Ik haal een hand door mijn natte haren en begeef me naar de post toe, waar ik zowel Ry als Alice aan tref. Jesse is nog niet te bespeuren, maar te laat is hij in elk geval nog niet.
    "Hey," groet ik mijn aanwezig collega's vrolijk. Ik besluit maar meteen met de deur in huis te vallen. "Pikken jullie vanavond een drankje mee met Noi en mezelf?" stel ik voor. De weinige keren dat het daadwerkelijk lukt allemaal ergens tegelijk te raken zijn wel de allerleukste avonden. Ik ben echt met mijn achterste in de boter gevallen wat medewerkers betreft.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Raina Rosanna Ramalho

    21 Year | Professional | At the beach | Spotting two hotties

    Nadat Darryl had besloten dat hij zich buiten beter wist te vermaken besloot Raina ook dat het voor haar tijd was om maar weer eens terug te keren naar haar nieuwe tijdelijk appartement. Ze wou Darryl en Alice niet te veel storen tijdens hun werk natuurlijk en zou ze vast nog wel eens vaker zien als ze nog een keer met ze wou praten. Inmiddels was Raina dan ook wel vrij benieuwd naar de andere pro's tegen wie ze het de komende dagen op zou nemen en met name die die bij haar in het appartement zouden leven. Dus dat zorgde er alleen maar meer voor dat Raina het tweetal maar weer allen wou laten.
    Wel had Raina Alice dus eerst gevraag voor een paar slippers, omdat die van haar in de lucht op waren gegaan. 'Het is maat 37 of 43, ik denk dat je het dichtst bij 37 komt, of niet?' zei Alice terwijl ze een paar plastic slippertjes voor Raina haar neus neer gooide. Ze zouden wel een beetje te klein zijn en misschien kon je dan bijna wel beter lopen in slippers die te groot waren, maar het maakte ook niet zoveel uit. 37 Zou voor de korte weg ook wel kunnen werken. 'Ik voel me nu net één van de lelijke stiefzussen van assepoester, ik pas het schoentje niet.' zei Raina terwijl ze in de, inderdaad te kleine, slipper stapte.
    'Normaal is het vijf euro, maar neem ze maar mee, je hebt al genoeg op de blaren gelopen he.' zei Alice nog, waarna Raina dankbaar naar de jongedame glimlachte. 'Dank je wel, je bent een schat.' zei Raina terwijl ze al naar de deur toe liep. 'Nou ik zie je nog wel eens.' zei Raina waarna ook zij het hutje uit liep.
    'Het was me een genoegen om je weer tegen te komen, maar ik ga nu weer naar mijn tijdelijke thuisfront.' zei Raina tegen Darryl die buiten stond. 'Zie je later.' Terwijl Raina langs de jongen liep woelde ze nog even door zijn. 'Die kreeg je nog terug.' zei Raina, waarna ze haar board uit het zand trok en vrolijk weg liep van het lifeguardhutje. Nu moest ze het appartement nog terug kunnen vinden, iets wat waarschijnlijk lastiger was dan het leek. Ze was er nu in totaal één keer geweest en die keer had ze het enkel kunnen vinden door google maps. Deze keer had ze natuurlijk geen telefoon bij zich en zou ze het moeten doen met haar herinneringen en helaas waren die bij Raina niet altijd even scherp.

    Solomon Asher Aitkin

    20 jaar | Local | Strandtent | Met Brooke

    Voor Brooke had Solomon nooit echt interesse getoond in meisjes, het was zelf tot het punt gekomen waarop zijn ouders zich af begonnen te vragen of de jongen wel op meisjes viel. Dat was het echter niet, Solomon kon gewoon nogal een beetje timide zijn en was veel te bang voor afwijzing om ook maar aan een meisje te laten zien dat hij haar leuk vond. Niet dat hij dit Brooke wel duidelijk liet zien trouwens, waarschijnlijk had de jongedame dat ook helemaal niet door en het was ook niet alsof Solomon van plan was haar dit te vertellen. Ze waren nu goede vrienden en Solomon was veel te bang dat hij dat zou verpesten wanneer hij de blondine vertelde dat hij haar wel zag zitten als meer dan vrienden.
    ‘Ik ben blij dat jij er net zo over denkt, ik kon deze middag echt niet laten schieten,’ zei Brooke, Solomon knikte als soort van antwoord niet meer precies wetend dat hij tegen de jongedame wou zeggen. Echter ging Brooke zelf al vrolijk verder waardoor er ook niet veel voor Solomon te zeggen viel. ‘Ik heb vanmorgen mijn ouders verteld over mijn inschrijving. Mijn vader was echt super enthousiast, mijn moeder op zijn zachtst gezegd iets minder,’ zei Brooke. ‘Dus mijn ochtend was niet geweldig, maar nu ik jou tegenkom is het al een stuk beter.' Bij het horen van Brooke haar laatste woorden rolde er een zenuwachtig lachje over Solomon zijn lippen. 'Mijn dag is ook beter nu jij er bent.' zei hij, waarna hij besloot toch maar terug te gaan over het eerste onderwerp wat Brooke aan had gesneden, omdat hij daar toch iets makkelijker over zou kunnen praten. 'Maar het is wel echt fijn dat je vader het goed vind, je moeder iets minder, maar ik weet zeker dat als je straks wint ze heel trots op je zal zijn.' zei Solomon glimlachend.
    ‘Heb je zin om mee te gaan surfen?’ vroeg Brooke vervolgens, maar al voor Solomon de jongedame kon vertellen dat hij helaas niet zo slim was geweest vanochtend ging ze al verder. Sorry, ik had kunnen zien dat je geen board bij je hebt,’ verontschuldigde Brooke zich. ‘Ik zag net Milo rennen en die had al gesurft zo te zien, je mag vast zijn board wel lenen, als je wil natuurlijk?’ Solomon knikte.
    'Ja, ik denk dat als ik het lief vraag ik zijn board wel mag lenen.' zei Solomon lachend. 'Maar dat kan later ook wel, we kunnen eerst wel een drankje drinken.' Solomon blikte kort op de strandtent waar hij net ook al had gezeten, zou het niet stom lijken als hij daar nu alweer naar binnen toe zou lopen. Dan was hij er net geweest en kwam hij weer binnen, aan de andere kant had hij er zonet even met andere mensen gezeten. Als hij nu weer met iemand anders binnen zou komen zou hij juist erg populair lijken, wat Solomon ook niet verkeerd in de oren klonk. De schijn been beetje hooghouden. 'Ik trakteer. zei Solomon uiteindelijk om Brooke voor het geval dat ze twijfelde over te kunnen halen.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.



    Jesse Lachlan Cooper
    19 • Lifeguard • Home • Hanging with Sam before work
    Sam bond haar haren op in een staart, waardoor ze er nog meer uitzag zoals vroeger. Mijn eigen haren hingen gewoon om mijn hoofd. Straks bij het werk zouden ze denk ik snel genoeg nat worden, en anders zaten ze wel prima. Ik vroeg haar over de lunch. Het maakte mij weinig uit. Ik kon wat koken, maar we konden ook aan het strand gaan eten. Ik had mijn werkkleding al aan onder mijn kleren, dus we hadden van mijn kant alle tijd tot ik moest werken. Voor mij was het bijpraten het meest belangrijkst van het lunchen. Ik grinnikte zacht bij haar woorden. "Is goed, maar ik denk dat het dan niet helemaal lukt is een keer lunchen." Na even gezeten te hebben vroeg ik haar of ze wel voorzichtig deed. Ik vroeg het speels, maar ik meende het wel. Ik wilde haar plank straks niet in de dodemanspositie zien dobberen. Nu wist ik wel dat ze in elk geval vroeger minder roekeloos was dan ik, maar surfen was geen ongevaarlijke sport. De ceaan was een machtig wezen, en nam alles wat ze wilde. Ze gaf ons ook enorm veel, maar dat betekende niet dat ze ongevaarlijk was. Ik glimlachte bij haar antwoord en gaf haar bliksemsnel een kus op haar wang. "Okay." zei ik met een glimlachje en rode wangen van de affectie die ik haar net had gegeven, voor ik mijn glas leegdronk. Ik genoot echt van de zon. Ik verbrandde gelukkig niet snel, en zeker nu het langzaam toch echt winter werd, begon ik het zelfs koud te krijgen, al maakte de zon het zeker wel aangenaam. Ik rekte me uit en ging wat meer rechtop zitten. "Voor je zo in slaap valt bij het horen van mijn saaie levensverhaal, hoe is het om echt alleen met surfen bezig te zijn elke dag, alle dagen van de week?" Ik kon het me eigenlijk niet voorstellen. Na school was ik namelijk gestopt met competatief surfen en was ik strandwacht geworden. Zij was competatief gaan surfen en ik was heel benieuwd naar hoe dat leven was. Toch ergens hoopte een klein deeltje van me dat we ooit onze levens konden delen, maar ik had me daar al heel lang vanaf gezet, rationeel in elk geval. Nu we hier toch zo zaten, samen uitkijkend over onze stad, tintelde het toch wel weer. Dit was het leven waar ik lang over had gedroomd, maar ergens leek het ook weer verder weg dan ooit. We hadden allebei een baan, een leven, verplichtingen, en dat viel eigenlijk niet te combineren. Toch hoopte ik wel dat we voor closer konden worden dan de laatste jaren, want dat was nog wel hetgeen wat ik het meest miste van onze jeugd samen.


    Bowties were never Cooler

    JACKSON "JAX" STANFORD
    "Working hard and working smart can be the same."


    24 • professional • at the bar • with Sage and Thomas

    'Zelfvertrouwen in overvloed, zoals gewoonlijk, Jax. Maar reken op wat tegenstand van onze kant, niet dan, Thomas?' Ik grijns kort en kijk even naar de andere jongen, die met ons meeloopt.
          'Wel, reken erop dat ik die eerste prijs in de wacht ga slepen. Ik hoop dat jullie tevreden zijn met de troostplaatsen.' Ik knipoog nog een keer en zodra we bij de bar zitten, bestel ik een grote cocktail. Ik kan wel wat gebruiken. Dan kijk ik naar Sage, die naast me zit en lijkt te twijfelen over het drankje. Ik haal mijn schouders op en klop haar even op haar schouder waarna ik de menukaart uit haar handen gris, die wegleg, en me tot de ober richt. 'Tweemaal,' zeg ik, doelend op de cocktail die ik heb besteld. Vervolgens kijk ik weer naar Sage en ik grijns. 'Lieve schat, je moet ook een beetje genieten van het leven en van Australië. Er zijn nog genoeg dagen dat je je zorgen kan maken over je lijn of andere dingen waar meisjes zich mee bezighouden. Een cocktail zorgt er niet voor dat je meteen incapabel als een walrus op je plank ligt,' merk ik luchtig op en ik wiebel met mijn wenkbrauwen. Kijk, ik ben dan niet zo subtiel als ik misschien ooit zou willen zijn, maar ik gun Sage het allerbeste en een cocktail is geen vergif waardoor je twee weken halfdood of stervend op bed ligt. 'Enjoy life, darling.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Samantha ‘Sam’ Patterson
    19 years – professional – at Jesse's apartment – Jesse

          ”Is goed, maar ik denk dat het dan niet helemaal lukt in een keer lunchen,” ik lachte ook kort en keek weer weg van Jesse naar de schitterend blauwe lucht. “Dan moeten we elkaar maar vaker zien,” antwoordde ik en glimlachte even. Mij leek het heerlijk om weer wat meer tijd me de jongen door te brengen. “Als je dat wil natuurlijk,” vervolgde ik nog snel en beet weer zachtjes op mijn onderlip.
          Toen hij vroeg of ik wel voorzichtig zou doen wist ik meteen dat hij het meende. Hij was altijd wel redelijk bezorgd geweest over mij en eigenlijk iedereen om wie hij gaf. Zo had ik hem ook vaak tegen zijn zusje horen zeggen dat ze met bepaald weer niet mocht gaan surfen. Het was één van de dingen die ik zo ongelofelijk aan Jesse kon waarderen, gewoon simpelweg hoe lief en zorgzaam hij was. Ik had absoluut geen bescherming nodig, ik kon prima voor mezelf zorgen maar het bleef fijn als er iemand was waar je van op aan kon.
          Zodra zijn lippen kort mijn wang raakten voelde ik mijn wangen gloeien, een meisjesachtige lach verliet mijn mond en ik wist kort even niet meer waar ik moest kijken. Ik besloot maar weer naar voren te kijken naar de lucht en alles wat er zich daar nog meer afspeelde.
          De stilte werd weer verbroken door Jesse: “Voor je zo in slaap valt bij het horen van mijn saaie levensverhaal, hoe is het om echt alleen met surfen bezig te zijn elke dag, alle dagen van de week?” ik keek weer in zijn richting en dacht kort na over hoe ik zou gaan antwoorden. “Ik zou niet anders willen,” begon ik toen. “Natuurlijk heb ik er soms even geen zin in, maar de golven, het prachtige weer en alles is iets wat ik nooit op zou kunnen geven,” ging ik enthousiast verder. Ik keek hierbij was dromerig voor me uit, zoals ik eigenlijk altijd deed als ik praatte over iets of iemand waar ik echt van hield. “Oh en ik zou nooit in slaap vallen als jij praat,” grinnikte ik hem toe. “Tenzij je heel saai bent, of ik heel moe, maar ik zal proberen wakker te blijven,” knipoogde ik naar hem.
          Ik nam de laatste slok uit het glas en rekte me even uit. “Moet ik even helpen afwassen zo?” vroeg ik en keek hem even vragend aan.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2017 - 20:10 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light



    Björn ‘de Beer’ Starrett
    23 jaar - Professional - Strand - Met Ryan

    Work until you no longer have to introduce yourself.



    Hij kon aan Ryans blik zien toen hij over zijn meest gelukkige herinnering van zijn moeder vertelde dat ze hem begreep. Natuurlijk niet helemaal, want zij was er niet bij geweest, maar het gevoel dat de herinnering hem gaf wel. Het was een warm gevoel vanbinnen die de kilte even leek te verdrijven, maar het was ook bitterzoet. Het waren herinneringen als deze die ervoor zorgden dat hij haar miste. Het was niet meer mogelijk om nieuwe herinneringen te creëren. Hij koesterde ze daarom nog meer, maar het gevoel van gemis was ook altijd aanwezig.
    “Dat hoef je echt niet zo vragend te zeggen,” zei Ryan. “De manier waarop je over je familie praat, het is wel zeker dat jullie een gelukkig gezin waren, met je moeder als stralend middelpunt.”
    Hij knikte. Daar had ze gelijk in. Hij kende niemand die zo straalde als zijn moeder had gedaan. Ze had iets over zich heen gehad waardoor iedereen haar meteen had gemogen en zich meteen vertrouwd gevoeld had bij haar – een beetje zoals hij zich nu bij Ryan voelde, bedacht hij zich ineens. Het was een bijzondere gave die maar een paar mensen hadden en Ryan had hem duidelijk ook. Ondanks dat hij het verdriet in haar ogen kon zien, had hij steun aan haar, het meisje met die prachtige glimlach. Hij wilde niet dat er een somberheid in haar ogen stond bij de herinneringen aan degene die zij verloren was. Hij wilde dat ze lachte, dat ze straalde. Hij wilde haar gelukkig zien.
    “Ik kan best lief zijn,” was haar reactie. Hij lachte en grijnsde terug.
    “Jij misschien wel… maar ik niet,” antwoordde hij quasi-onschuldig en hij gooide een plens water in haar richting. De humor in zijn ogen verdween iets toen hij zich realiseerde dat hij nog een vraag te beantwoorden had. Een van de meest lastige vragen die ze hem had kunnen stellen, met een antwoord dat hij niet wilde geven. Wie brak er nou zo zonder echte reden met zijn familie?
    Hij kon het haar daarom ook niet kwalijk nemen dat ze het even op zich in moest laten werken. Het was niet echt een luchtig verhaaltje geweest.
    “Niet dat ik je moeder kende,” begon ze. Ze klonk zo behoedzaam en hij wist dat haar antwoord waarschijnlijk belerender zou gaan klinken dan haar bedoeling was. “Ik kan alleen maar een beeld vormen van de kleine stukjes je me vertelt, maar ik weet zeker dat ze dit nooit gewild had. Dus in die drie jaar heb je amper met je vader gesproken, terwijl jullie elkaar hard nodig hadden. Iedereen heeft iemand nodig die even naar hen luistert en er voor hem of haar is.”
    Björn beet op zijn lip om de tranen die inmiddels achter zijn ogen prikten tegen te houden. Hij had beloofd een deel van zichzelf te delen, maar dit kwam zo ontzettend dichtbij de vragen die hij zichzelf ook vaak gesteld had.
    “Het punt is…” begon hij. Hij wist niet hoe hij zijn zin af kon maken. Hoe moest hij zich verdedigen tegen de waarheid? Heel even bleef hij stil, waarna hij nogmaals hard op zijn lip beet. “Hij heeft ook nooit moeite gedaan voor mij.” Het was maar een fluister geweest en dan ook nog een die hij niet had willen zeggen. Het was wel waar. Zijn vader, degene die hem had leren fietsen, had leren surfen, met wie hij als klein jongetje een boomhut gebouwd had in de achtertuin. Degene die ’s nachts kwam controleren of er echt geen monsters onder zijn bed zaten en die hem dan opnieuw instopte, een kus op zijn voorhoofd had gegeven en hem had toegefluisterd dat de monsters hem niks konden doen met zijn vader aan zijn zijde. Hij had geen enkel initiatief getoond om het contact te houden. Het deed pijn als een vader niet eens meer voor zijn kind wilde vechten.
    Snel haalde hij zijn schouders op, de gedachten uit zijn hoofd verdrijvend, en hij probeerde het onderwerp te wisselen. “Ook dat is het leven, denk ik. Soms gebeuren er nou eenmaal nare dingen en daar moet je maar mee dealen. Ben jij al klaar voor jouw vragen?”
    “Ow God, heb ik nog even tijd voor mentale voorbereiding?” vroeg ze hem. Hij keek haar met een duivelse glimlach aan toen ze aangaf dat hij kon beginnen.
    “Nee,” was zijn antwoord en hij lachte ‘evil’. Nou ja, hij deed een falende poging om de lach van het evil masterbrein uit films na te doen. “Maar goed, ik zal makkelijk beginnen: wanneer mensen naar je toekomen voor hulp, waarvoor komen ze dan en waarom dan naar jou?” Hij stak zijn vinger op, net zoals zij eerder gedaan had. “En ook dat is maar één vraag.” Hij had besloten niet al te diep te beginnen. Hij had het liever eerst over wat lichtere onderwerpen, voordat hij ook een zware vraag zou stellen


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.



    Jesse Lachlan Cooper
    19 • Lifeguard • Home • Hanging with Sam before work
    Ik knikte bij haar voorstel om elkaar vaker te zien. Misschien reageerde ik iets te snel, maar ik vond het een fijn idee om haar vaker te zien. Het liefst zou ik haar weer evenveel zien als vroeger. Ik wist ook wel, dat het niet kon, maar hoe meer tijd we samen hadden, hoe beter. Wel vroeg ik haar of ze voorzichtig deed op zee. Dit vroeg ik ook altijd aan mijn zusjes, die het inmiddels best irritant vonden, maar Sam leek het gelukkig te waarderen. Ik drukte een kusje op haar wang, waarbij zij een zacht lachje liet horen en mijn wangen knalrood werden. Vanuit mijn ooghoek zag ik haar wangen ook roder gloeien dan normaal. Ik wist niet goed wat ik moest doen, dus ik keek maar weg en liet de stilte tussen ons even duren. Mijn buik kriebelde enorm, maar ik kon er weinig mee, of ik durfde er in elk geval weinig mee. Ik besloot dus uiteindelijk de stilte te breken om te vragen hoe het leven als professioneel surfer was. Haar enthousiasme deed me glimlachen. Haar ogen glommen, terwijl ze dromerig voor zich uit keek. Het was geweldig om haar zo te zien. Toen ze uit gedachten kwam en het weer over mij had, begonnen mijn wangen weer te gloeien. Zo interessant was ik, of mijn leven, echt niet. "Ik zal het me niet persoonlijk aantrekken als je wel in slaap valt, Sammy." grinnikte ik zacht en keek nog even naar het mooie uitzicht over de stad. "Nee, dat komt binnekort wel. Vanavond ofzo als ik ga koken." Ze hoefde voor mij echt niet af te wassen, vooral niet omdat er nog best een boel afwas stond van de afgelopen dagen. Ik stond op en pakte haar glas van de tafel. "Wil je nog wat drinken, of zullen we rustig teruglopen?" Het maakte mij weinig uit. Aan de klok te zien had ik nog tijd zat voor ik moest gaan werken. Ik trok nog even aan mijn vest. Ik wou dat ik nettere kleding aan had gedaan vandaag, maar dit moest er maar mee door gaan voor lunch. In mijn werkkleding gaan lunchen was al helemaal niet te doen, en nog minder netjes, en omkleden was nu ook wel weer erg onzinnig. Ik pakte nu ook mijn eigen glas op en wachtte op haar antwoord, voor ik zou weten wat mijn volgende actie zou zijn. Wel zette ik alvast een stap naar de keuken, want wat het ook was, ik moest toch naar de keuken met de glazen.


    Bowties were never Cooler

          Ryan       Marshall
    PROVE THEM WRONG
    18 jaar • Local • In de Zee • Met Björn • Outfit



          Zijn verhaal over de mooiste herinnering aan zijn moeder was iets wat Ryan ontroerde, vooral toen ze doorkreeg hoeveel moeite het Björn leek te kosten om erover te praten. Iets wat een redelijk onschuldige vraag leek in het begin, begon uit te pakken als een ontzettend gevoelig onderwerp. Het deed haar zeer om Björn zo te zien en het liefst wilde ze meteen de tijd terug draaien om hem deze marteling te besparen. Waarom wist ze niet, maar hij had iets speciaals wat haar naar hem toetrok en wat ervoor zorgde dat ze hem geen pijn wilde doen. Dat ze hem wilde beschermen, ook al was hij 5 jaar ouder en kon hij prima voor zichzelf zorgen.
          “De manier waarop je over je familie praat, het is echt wel zeker dat jullie een gelukkige familie waren, met je moeder als stralend middelpunt.” Hij knikte en deed een zwaarmoedige poging om de sfeer weer een beetje te verlichten. “Ze is drie jaar geleden overleden. Ik was net twintig en vooruit, we maken er één vraag van. Omdat je het zo lief vraagt.” Om het helemaal af te maken, stak hij ook nog eens plagerig zijn tong uit, waardoor Ryan lichtjes haar neus rimpelde. “Ik kan best wel lief zijn,” was haar nuchtere en serieuze reactie.
          Zijn lach kwam weer terug, thank goodness, en hij grijnsde weer als voorheen. Of nou ja, niet als voorheen. Er zat nog een zweem van zijn verleden om zijn lippen, maar de druk was niet meer zo zwaar dat ze zijn mondhoeken naar beneden duwde. “Jij misschien wel… maar ik niet.” Ryan kreeg nog net de kans om haar hoofd schuin te houden en hem vragend aan te kijken voordat ze verrast werd met een gigantische plens water in haar gezicht. Ze haalde geschrokken diep adem en keek hem met grote ogen aan, waar een hint van een glimlach in verstopt zat. “Nou, dan weet ik dat ook weer,” zei ze terwijl ze de druppels die aan haar neus bleven hangen, wegveegde. “En, die krijg je nog wel terug…” In haar hoofd kwam er nog een evil laugh achteraan, maar aangezien ze zichzelf daarmee wel heel erg voor schut zou zetten, besloot om Björn dat niet aan te doen.
          Na zijn verhaal over de relatie tussen hem en zijn vader op dit moment, vond Ryan dat het een beetje tijd werd voor wat advies van haar kant. Hij had haar net geholpen met surfen, dus zij zou wat van haar mensenkennis met hem delen. “Niet dat ik je moeder kende,” begon ze behoedzaam. Ze wilde helemaal niemand op haar tenen trappen met haar advies, dus het was het beste om haar woorden zo voorzichtig mogelijk over te brengen. “Ik kan alleen maar een beeld vormen van de kleine stukjes je me vertelt, maar ik weet zeker dat ze dit nooit gewild had. Dus in die drie jaar heb je amper met je vader gesproken, terwijl jullie elkaar hard nodig hadden. Iedereen heeft iemand nodig die even naar hen luistert en er voor hem of haar is.” En dit was dan ook echt de keihard waarheid, besefte Ryan. Dit was namelijk precies de verhouding tussen haar en vader, hoe Björn het beschreef. Niet dat ze dit hardop zei, dit was iets waar ze zelf nog behoorlijk veel moeite mee had om het te accepteren.
          Zelf Björn had er moeite mee en de drang om hem een knuffel te geven, werd met de minuut groter. Ryan kwam iets dichterbij, ze was inmiddels door de golven meegenomen en iets verwijderd van Björn. Ja, zij was te klein om zichzelf stevig in de bodem te planten. Haar voeten kwamen niet eens bij de grond, grr. Vandaar dat ze een beetje onhandig dichterbij kwam, met een verontschuldigende glimlach op haar gezicht. Vooral toen hij weer begon met praten, en de toon die hij gebruikte, waarschuwde haar dat er nu iets kwam waar hij heel veel moeite mee had om over te praten. Meteen werd Ryan serieus en onderzoekend keek ze hem aan.
          “Het punt is…” Het bleef even stil, alsof hij heel hard naar woorden zocht. Ryan begreep dat dit een moment was waarop ze beter haar mond dicht kon houden omdat hij deze stilte nodig had. Wel legde ze, voorzichtig, haar hand over de zijn, die hij strak om zijn plank geklemd had. “Hij heeft ook nooit moeite gedaan voor mij,” kwam er als een fluistering uit. Ryan’s hand wilde net verplaatsen naar zijn kaak, zodat ze ervoor kon zorgen dat hij haar aankeek toen hij met zijn schouders schudde, waardoor Ryan gedwongen werd om haar hand weg te halen. Heel subtiel probeerde hij van onderwerp te veranderen en Ryan besloot dat ze het maar liet gebeuren. Het was een moeilijk gesprek geweest en ze begreep dat hij er nu wel even klaar mee wilde zijn.
          “Ook dat is het leven, denk ik. Soms gebeuren er nou eenmaal nare dingen en daar moet je maar mee dealen.” Ja maar, ho eens even, dacht Ryan. Je staat er niet alleen voor! Je hebt mij nu, ik zal ervoor zorgen dat je uit je fake zone komt en mijn vuur zal je van binnen verwarmen. Dit probeerde ze over te brengen met haar ogen. Maar ze zag er waarschijnlijk uit als een of andere verdwaalde puppy, dus hield ze er al snel weer mee op. “Ben jij al klaar voor jou vragen?”
          Vanonder haar wimpers keek ze benauwd naar hem op. “Ow, God, heb ik nog tijd voor mentale voorbereiding?” Zijn duivelse glimlach sprak boekdelen en Ryan gooide verslagen haar handen in de lucht. “Oké, duidelijk! Pfft,” een plagerig afkeurend geluidje verliet haar mond, al kwam er snel een lachje voor in de plaats.
          “Maar goed, ik zal makkelijk beginnen: wanneer mensen naar je toekomen voor hulp, waarvoor komen ze dan en waarom dan naar jou?” Automatisch had Ryan zich iets meer naar Björn toe laten leunen en nu ging ze weer iets naar achteren om na te denken. “Wauw, dat is… uhm… niet een vraag die ik verwacht had,” grijnsde ze. Met haar handen maakte ze kleine vlechtjes in haar haren en haalde ze ze er weer uit. Dit zorgde ervoor dat ze rustiger kon nadenken, nu haar handen iets te doen hadden. “Volgens mij komen mensen niet direct naar mij als ze problemen hebben. Ikzelf ben al een wandelende ramp.” De serieuze toon waarop ze dat vertelde, aangezien ze een humor gevoel had van een deurklink, gaf aan dat ze het echt meende. Als hij erom zou lachen, zou ze hem met een verbaasde blik aankijken. Ze was nu eenmaal serieus een wandelende ramp!
          “Maar als ze al naar me toe komen, is dat meestal om over hun problemen te vertellen. Of als ze gewoon iemand nodig hebben die even naar hen luistert en advies geeft. Ik ben namelijk redelijk nuchter ingesteld en heb vaak een hele andere kijk op de wereld dan anderen. En héél af en toe komt er wel eens iemand die hulp nodig heeft met zijn/haar auto. Het zal je verbazen, maar ik ben heel handig met een moersleutel en een schroevendraaier.” Bij dat laatste gaf ze hem een plagerige duw tegen zijn bord, al zorgde dat er voornamelijk voor dat Ryan zelf verder van hem afdreef. Met een zucht liet ze haar hoofd hangen en flapperend met haar benen, kwam ze weer op haar oude plek terecht. “En, omdat ik nu eenmaal, in tegenstelling tot jou, ontzettend lief ben… Prima, die vraag telt als één.” Ook zij stak haar tong uit. “Ik was eigenlijk bang dat je met iets moeilijks zou beginnen, maar deze viel wel mee,” gaf ze eerlijk toe terwijl ze in een kleermakerszit plaatsnam op haar board.



    I have seen my own sun darkened

    Brooke Morgan
    ☼      Local – Beach – Met Sol      ☼





          ’Ik trakteer,’ zegt Sol snel achter zijn aanbod om eerst wat te gaan drinken aan.
    Door de opmerking van Sol over mijn moeder voelde ik me al een stuk beter, misschien als ze me straks ziet mee doen dat ze inderdaad heel trots zal zijn. Winnen was weer een beetje overdreven maar het gaf me wel weer even een zelfvertrouwen boost.
          Ik bijt wat twijfelachtig op mijn lip terwijl ik over mijn schouder een blik op de oceaan werp.
    Ik wil graag nog even surfen vandaag, maar voor Milo zijn board moeten we toch naar de strandtent dus waarom ook niet.
          ’Daar hou ik je aan,’ lach ik naar Sol terwijl ik hem een speelse por in zijn zij geef. Ik zet mijn board in het zand en loop met Sol richting de strandtent.
          ’Hoe is het op het vissersbedrijf?’ vraag ik hem. Ik vind het altijd leuk om hierover met Sol te praten, je ziet bij hem de passie en het respect naar zijn ouders toe. Ik vraag me al enige tijd af of hij het bedrijf straks wil overnemen of dat hij andere plannen heeft. Ik krijg het alleen nog niet echt uit hem. Ik wil hem natuurlijk ook niet pushen maar hij moet wel weten dat ik er voor hem ben als hij erover wil praten.
          We lopen de strandtent in en de geur van nacho’s en patat dringt mijn neus binnen. Mijn maag bedenkt zich geen twee keer en laat dat dan ook demonstratief van zich horen. Terug denkend aan het ontbijd vanmogen had ik allleen maar met mijn pannenkoeken gespeeld.
          ’Oeps.. ik was zo zenuwachtig vanmorgen dat ik vergeten ben ook daadwerkelijk iets te eten,’ zeg ik beschaamd tegen Sol.
          ’Misschien moet ik ook maar even iets eten voor ik straks ga surfen, zeker weten dat je nog wil trakteren?’ knipoog ik hem toe.



    ☼      The Ocean Calms My Restless Soul      ☼

    [ bericht aangepast op 9 nov 2017 - 15:22 ]


    Salty eyelashes and the endless Ocean

    Samantha ‘Sam’ Patterson
    19 years – professional – at Jesse's apartment – Jesse

          Het deed me wel goed om te zien dat hij het wel een goed idee vond om elkaar nog wat vaker te zien. Ik wist niet zeker hoe lang ik nog in Australie zou zijn. Samen met mijn vader had ik besloten om gewoon iets meer te gaan kijken naar hoe ik me voelde om dan daarop te baseren hoe het verder zou gaan in het seizoen. Of ik nog veel andere wedstrijden zou doen of juist niet. Dit betekende natuurlijk niet dat ik nergens stond ingeschreven op de startlijst, maar het was nou eenmaal makkelijker om je uit te schrijven dan je nog laat in te schrijven.
          Gelukkig duurde het niet al te lang voor ik voelde dat mijn wangen weer iets minder gloeiden. Ik vond dat blozen maar gênant, waar was het uberhaupt voor nodig? Zo rood worden als een tomaat leek nou niet echt iets wat nodig was geweest in het verleden om te overleven. Beiden leken we ons even geen raad en bleef het dus maar gewoon stil. Dat was vast beter dan een ongemakkelijke opmerking van een van ons, tenminste, dat hoopte ik dan maar.
          Zodra Jesse over surfen begon leefde ik weer op, het was geen geheim dat het mijn lust en mijn leven was en er was dan ook bijna niets waar ik zo enthousiast over kon zijn. Ik keek de jongen vrolijk aan en kon het niet laten even te lachen.
          ”Ik zal het me niet persoonlijk aantrekken als je wel in slaap valt, Sammy,” ik glimlachte tevreden en rekte me even uit. “Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken dat je boos op me zou worden,” antwoordde ik toen vrolijk, maar zeer gemeend. Ik keek nog even naar hem en richtte mijn blik toen weer op het uitzicht vanaf het balkon.
          Ik besloot te vragen of ik even moest helpen met wat afwassen. Het was iets waar ik geen hekel aan had en in ieder geval aanbieden kon nooit kwaad. Jesse maakte snel duidelijk dat dit echter niet nodig was en dat hij het later wel zou doen. Ik haalde mijn schouders even op en glimlachte. “Oké dan. Jouw keuze.”
          ”Ik heb genoeg gedronken dankjewel. Wat mij betreft kunnen we terug lopen? Maar als jij nog wat wil drinken moet je dat rustig doen natuurlijk. Op zicht hebben we geen haast,” antwoordde ik op zijn vraag en keek hem glimlachend aan. Ik draaide me iets meer in zijn richting en zette mijn zonnebril bovenop mijn hoofd. “Oh trouwens, ik betaal de lunch,” zei ik toen nog snel voordat hij weer zou zeggen dat hij zou trakteren.


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Thomas Colton


    Pro • 22 • Bondi Beach • With Sage&Jax •



    Na heel wat moed bij elkaar geraapt te hebben was ik dan eindelijk toch op Ava afgestapt. Verschillende scenario's waren in mijn hoofd omhoog gekomen. Ava's zou me een harde bitchslap kunnen geven. Ze zou me geen eens meer herkennen, en dat zou nog eens pijnlijk zijn of ze zou me enkel aankijken en negeren. Ik had mijn eerste paar woorden tegen het drietal gezegd en alle drie leken ze erg verbaasd mij hier terug te zien. 'Colton,' de groet van Milo was zeer koeltjes, en ik wilde niet over zijn blik beginnen. "Dat is lang geleden." Mijn vraag over haar vader werd genegeerd, maar ik kreeg wel een knuffel van mij ex. Dit stelde mij gerust waardoor ik besefte dat ze me hoogst waarschijnlijk vergeven had. "Doe je mee aan de wedstrijd of breng je een bezoek aan thuis?". Ik ga toe dat ik weer meedeed aan de wedstrijd, waarna Callum Milo en Ava aan het werk stuurde. Opnieuw kreeg ik een knuffel van Ava, waarna ze haar verontschuldigde. "Sorry, de plicht roept. Maar het was.. goed je weer gezien te hebben."
    "Het was ook fijn jou weer te zien!" riep ik haar nog na, waarna ik het tweetal nakeek. Het was Milo blijkbaar nog altijd niet gelukt om zover bij Ava te komen als dat ik was gekomen en ergens gaf me dat een goed gevoel. Ik wist dat het tussen Ava en mij niks meer zou worden, maar Milo gunde ik Ava niet. Ik nam afscheid van Callum en sloot me opnieuw aan bij Jax en Sage. "Ik heb nog even nagedacht," met deze zin voegde ik me weer tussen het gesprek. "Je mag de tweede plaats Jax. Ze hebben al een beker met mijn naam voor de eerste plaats." zei ik lachend waarna ik mijn cocktail ophief naar hem.




    Do I look like Mother Teresa?

    Sage Ripley
    ___________________________________________


    ♚      ♔      ♚



    Next Wave Please


    Professional - Strandtent - Met Thomas&Jax



          Het verbaasd Sage eigenlijk niet heel erg dat Jax de beslissing gewoonweg voor haar neemt. De menu kaart verdwijnt en nog voor ze kan protesteren heeft hij zijn bestelling verdubbeld en weet Sage eigenlijk niet eens wat ze nu precies gaat krijgen. Hetgeen ze wel weet is dat dit drankje alcohol zal bevatten en misschien zelfs wel meer dan een soort.
          'Lieve schat, je moet ook een beetje genieten van het leven en van Australië. Er zijn nog genoeg dagen dat je je zorgen kan maken over je lijn of andere dingen waar meisjes zich mee bezighouden. Een cocktail zorgt er niet voor dat je meteen incapabel als een walrus op je plank ligt,' vertrouwt Jax haar toe met een knipoog. 'Enjoy life, darling.'
          Sage rolt speels haar ogen en gaat iets gemakkelijker zitten. Ze moet iets in Jax zijn richting buigen over het tafeltje om zich verstaanbaar te maken. Het is misschien geen enorme tent, maar het is er wel erg druk.
          'Naast dat het dingen zijn waar meisjes zich mee bezig houden, heb ik nu niet bepaald beroepen waarbij dit getolereerd wordt, en dan is surfen misschien nog wel mijn minste zorg. Als mijn agent er achter komt wat jij zojuist voor me hebt besteld, dan overschrijd hij waarschijnlijk de wetten van de natuur en staat hij hier binnen drie seconden voor ons tafeltje vanuit New York,' zegt Sage in eerste instantie speels. Naarmate ze naar het einde van haar zegje komt klinkt het echter meer als een tirade en ze kijkt wat beschaamd weg van Jax. Oké, dat was totaal niet awkward. Het is lang geleden dat ze neigde naar gal spuien. Misschien is het echt wel eens goed voor haar om een invloed als Jax te hebben.
          Een tikkeltje ongemakkelijk schraapt ze haar keel. Jax is er het type helemaal niet naar om zich te bekommeren, dus misschien ook niet de beste om dit soort dingen tegen te zeggen. Hij vind haar vast een zeur.
          Ondertussen worden hun coctails gebracht en voegt Thomas zich weer bij hen, onder het verkondigen van iets tegen Jax. Sage is te afgeleid om het mee te krijgen en staart vragend naar haar drankje. Wat heeft Jax in hemelsnaam voor haar besteld?

    [ bericht aangepast op 9 nov 2017 - 23:24 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep


    Jesse Lachlan Cooper
    19 • Lifeguard • Home > Strandtent • Hanging with Sam before work
    Het was zo fijn om weer samen te zijn, maar langzaam werd het toch tijd om aan eten te gaan denken. Ik bood haar nog wel wat te drinken aan, maar ze hoefde niet, dus ik kon de glazen gewoon wegzetten. Ik schonk haar een glimlach, extra aangestoken door haar lach. Ik stapte weer naar haar toe, net toen ze besloot lunch te betalen. Eigenlijk vond ik het niet kunnen, maar ik wist veel beter dan om met Sam in discussie te gaan. "Okay, dan is de volgende keer voor mijn rekening." Ik pakte mijn sleutels weer van waar ik ze neer had gegooid. Ik opende de voordeur voor ons en liet haar galant voorgaan, al moest dat wel anders kon ik niet afsluiten. Ik zou namelijk hier niet meer terugkomen tot na mijn dienst, en meestal ging Darryl ook niet meteen na zijn werk terug naar huis, zeker niet 's middags. Buiten liepen we weer richting het trand, waarbij onze handen elkaar eens in de zoveel tijd raakten. Uiteindelijk pakte ik voorzichtig, en bijna volledig onbewust, haar hand vast. Het gaf me een enorm warm en goed gevoel van binnen. Het voelde gewoon natuurlijk, ondanks dat het me enorm veel kriebels in mijn buik gaf. Onze handen schommelden rustig tussen ons in, tot we aankwamen bij de strandtent. Ik liet haar hand vooral vallen omdat ik een heel aantal van haar concurenten en collega's zag, en me plots heel bewust werd van wat ik aan het doen was. "Sorry" mompelde ik zacht, voor ik ook hier weer de deur voor haar open hield. "Wil je gedag zeggen, of zoeken we gewoon een plekje?" vroeg ik aan haar. Het was mij om het even. Natuurlijk waren dit mensen waar ik best heel erg naar opkeek, maar ik wilde Sam echt niet voor schut zetten, dus ik moest mijn cool bewaren. Daarbij moesten deze mensen er vanuit kunnen gaan dat mijn collegas en ik ons professioneel naar hen toe zouden gedragen, en niet als fans, in elk geval niet zolang het kampioenschap nog niet was afgelopen. Ik haalde een hand door mijn haren en groette de eigenaar van de strandtent maar. Ik wist niet zo goed wat ik nu moest doen. Ik wilde gewoon casual bijkletsen met Sam, maar dit was misschien niet de meest geschikte plek om dat ongestoord en onopgemerkt te doen. Ik was namelijk bijna weer vergeten dat Sam ook bij de professionals van de Boardriders Cup behoorde, in plaats van een local meisje dat gewoon enorm goed is, zelfs al was ik enorm trots op haar dat ze van surfen haar werk had gemaakt. Dat besef was nog altijd moeilijk, want Sam was nog altijd hetzelfde meisje als ze vroeger was, en dat was nog altijd het beeld wat ik van haar had, terwijl de wereld haar intussen heel anders was gaan zien.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2017 - 17:05 ]


    Bowties were never Cooler

    -

    [ bericht aangepast op 26 feb 2018 - 21:54 ]


    - thank you for existing -

    Samantha ‘Sam’ Patterson
    19 years – professional – Strandtent – Jesse

          De gezichtsuitdrukking van Jesse maakte het duidelijk dat hij het niet helemaal goed vond dat ik zou betalen. Maar zoals ik al had verwacht ging hij er niet tegenin, zou hij dat wel doen wist hij waar hij aan begon en zou het toch op dezelfde manier eindigen. Ik glimlachte even tevreden en liep achter de jongen aan die nog mompelde dat hij de volgende keer wel zou betalen. “Ja hoor liefie,” glimlachte ik rustig waarna ik door de voordeur het appartement verliet en wachtte tot hij de deur dicht had gedaan.
          Terwijl we terugliepen naar het strand om daar wat te lunchen voelde ik dat zijn hand weer die van mij vastpakte. Meteen ontplofte er een bom van vlinders in mijn buik en voelde ik dat ik het er warm van kreeg. Diep van binnen vroeg ik me af of ik dit wel kon gebruiken tijdens de voorbereidingen voor een grote en toch wel belangrijke competitie. Maar dit was een gedachte die ik snel aan de kant schoof, ergens wist ik namelijk wel dat ik er alleen maar meer last van zou hebben als ik Jesse niet had ontmoet vandaag. Dan was ik me alleen maar meer gaan afvragen over van alles en nog wat, en dat zou ongetwijfeld nog meer afleiding geven. Ik liet onze handen maar rustig tussen ons in hangen en schonk er verder niet te veel aandacht aan, misschien betekende het niets…
          Eenmaal bij de strandtent liet Jesse snel mijn hand los, waarom wist ik niet precies. Ook verontschuldigde hij zich, ik keek hem even aan en glimlachte alleen maar, vooral omdat ik gewoon idee had wat ik zou moeten zeggen. Nog kort bleef ik staan maar liep toen maar gewoon naar binnen. Ik keek de tent rond en zag al snel mijn competitie daar zitten. “Wil je gedag zeggen, of zoeken we gewoon een plekje?” ik keek opzij naar de jongen en dacht kort na. “Wat mij betreft kunnen we gewoon gaan zitten. Ik heb ze in het appartement al dag gezegd, daarbij kunnen ze altijd onze kant op komen als ze wat van me willen,” antwoordde ik toen en lachte even kort. Met die woorden liep ik naar het eerste de beste lege tafeltje dat ik zag staan aan het raam en nam plaats.
          Toen we beiden zaten pakte ik de kaart die op het tafeltje lag, er was nauwelijks iets aan veranderd. Iets wat de keuze voor de verandering een keer niet moeilijk maakte. Ik koos voor de cesear salad, en gewoon een simpel kopje thee. Ik legde de kaart terug waar ik hem had gevonden en keek stil naar Jesse met een kleine glimlach op mijn gezicht, iets wat altijd gebeurde als ik naar hem keek. “Dus, vertel over jouw jaar,” glimlachte ik uiteindelijk en keek hem nieuwsgierig aan.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 17:43 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light