• Hallo, hallo,

    Ondanks dat we hier een heel stel leuke mensen hebben die al een tijdje rondhangen op deze site, lijkt het me ook leuk om een hele golf nieuwe leden te krijgen. Een nieuwe generatie? Dan kunnen we Q-parents worden.
    Momenteel zijn de leden alweer een beetje ouder geworden en zelfs ik ben inmiddels volwassen. Ik heb het idee dat kinderen van tegenwoordig (over het algemeen) niet meer zo bezig zijn met dit soort sites, maar er zitten ongetwijfeld een heleboel hele leuke en creatieve zielen tussen die hier wel interesse in hebben en die deze site weer kunnen laten opbloeien.
    Sounds good, right?

    Zelf heb ik hier geen verstand van enzo, maar ik denk dat we samen best met iets heel leuks kunnen komen als we zouden willen. Ik zat namelijk te denken dat er op de homepage een leuk (interactief?) inleidend tekstje kan komen voor bezoekers van de site die niet zijn ingelogd. Denk aan een kannaltrailer die de meeste kanalen op youtube ook hebben. Zo is het duidelijk voor nieuwe mensen wat dit nou eigenlijk voor site is en dat het ontzettend leuk is!
    Misschien heb ik niet de beste ideëen, dus voel je vrij om commentaar te leveren en zelf ook wat toe te voegen, want zou het niet leuk zijn als Quizlet wat meer leven kreeg en onze creaties meer waardering, aandacht en liefde?

    Genoemde punten die voor nieuwe leden zouden kunnen zorgen:
    • Een welkomstboodschap op de home-page
    • Het vernieuwen van de lay-out
    • Meer opties om je profiel te customizen (denk bijvoorbeeld aan tumblr).
    • Een visuelere weergave van je creaties op je profiel. Klikkie

    En waar blijven m'n preview-buttons? (Zie vorig suggestie-topic van moi ^^)


    [ bericht aangepast op 6 dec 2017 - 15:03 ]

    Dit is een goed doel!

    84.4% (27 stemmen)
     
    Ja!

    3.1% (1 stem)
     
    Nee!

    12.5% (4 stemmen)
     
    Anna, je bent te enthousiast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Nee maar dat hun profiel dus niet meer toegankelijk is. Dat hun profiel op inactief wordt gezet. Dat bedoel ik. Dus die creaties zijn dan ook niet meer beschikbaar, tot ze opnieuw inloggen. Want zodra je inlogt, is je inactiviteit sowieso opgeheven en je profiel weer beschikbaar.

    Klopt, maar ze zijn er dan nog steeds en 'belasten' nog steeds de site. En twee, leuke usernames raken ook op...


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Klik voor het topic!


    Heaven is a place that we all have

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Klopt, maar ze zijn er dan nog steeds en 'belasten' nog steeds de site. En twee, leuke usernames raken ook op...

    Hoe belasten ze de site dan nog? Niemand kan de creaties toch zien? En ach ja, de usernames is jammer, maar is toch geen wereldramp. Met een beetje creativiteit kun je nog heus leuke usernames verzinnen. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Hoe belasten ze de site dan nog? Niemand kan de creaties toch zien? En ach ja, de usernames is jammer, maar is toch geen wereldramp. Met een beetje creativiteit kun je nog heus leuke usernames verzinnen. :'P

    Ze zwerven rond in de database. Wordt de site sloom van.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Ze zwerven rond in de database. Wordt de site sloom van.

    Ah. Nou bij mij is de site prima qua snelheid dus misschien dat het ergens anders aan ligt als het bij jou sloom laadt. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Ah. Nou bij mij is de site prima qua snelheid dus misschien dat het ergens anders aan ligt als het bij jou sloom laadt. :'P

    Nou, dat zeg ik ook helemaal niet :')


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Nou, dat zeg ik ook helemaal niet :')

    Dan snap ik het probleem niet als de site niet traag is haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb helemaal geen zin in een discussie, dat was mijn bedoeling helemaal niet btw
    Ik denk dat de site effectiever en sneller kan werken. Dat betekent niet dat hij sloom is. Daarbij komen de usernames dus vrij en zal de site er opgeruimder uitzien, aangezien je niet meer verdrinkt in de inactieve users en de gebanden.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    For some reason zou ik het fijner vinden voelen als het echt verwijderd is dan als de accounts op inactief worden gezet. Als je het doet, moet het wel goed gebeuren. Dan moet je wel echt een soort van opnieuw beginnen.

    Misschien dat er met alle suggesties iets heel nieuws kan worden gebouwd zonder al die oude accounts. Dat het huidige Quizlet een hele verbouwing krijgt ofzo waar we met zijn allen aan bijdragen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Dit. Precies dit.
    Daarnaast wil ik er nog aan toevoegen dat de mods al heel vaak hebben gezegd dat inactieve users niet verwijderd worden, hoewel er al vaak is aangegeven dat huidige users dit graag willen voor bijvoorbeeld nieuwe usernames. Ik denk dat het juist heel erg zou helpen om toch een keer de database op te schonen. Denk aan wat Runescape een tijd geleden heeft gedaan. Netjes een mail gestuurd naar iedereen met een account met de mededeling dat ze over een paar maanden inactieve accounts gingen verwijderen. Wilde je je account behouden -ook al was je al twee jaar niet meer online geweest- dan kon je op een link klikken waardoor de systeembeheerders dit wisten. Met andere woorden: als quizlet dat zou doen, zouden users die al jaren niet meer online zijn geweest maar toch nog waarde hechten aan hun profiel, niets kwijtraken. En voor de users die al jaren niet online zijn geweest en inmiddels een ander mailadres gebruiken, is er alsnog geen man overboord denk ik. De kans dat die namelijk terugkeren naar Q is zowat nihil.

    Ik ga niet op alles in wat er sinds na mij nog gezegd is, ik ken beter dat topic bekijken. Maar ik wil graag tussendoor wel zeggen dat de kans dat er een 'opschoning' gaat komen zeer klein is. Dat is geen keuze van de mods, maar een praktische keuze van Rutger. Technisch gezien kan zoiets bij ons niet vanwege strafbladen, bans,...

    Mendes1998 schreef:
    Ik denk ook dat het goed zou zijn om een keer grote schoonmaak te houden; Quizlet zou ook topics ouder dan vijf of zes jaar kunnen verwijderen. De kans dat iemand daar nog wat mee wil is echt heel klein en de site zou sneller kunnen gaan werken.

    Ik weet niet of zoiets nog echt voor traagheid kan zorgen. Met de overstap naar PHP is de site massa's sneller geworden. Ik weet wel dat Q trager wordt van de massa's pb's die er zijn en van IP-bans.

    Ringwraith schreef:
    Zou het niet ingesteld kunnen worden dat users die bijv. al twee jaar niet meer online zijn geweest automatisch op inactief gaan? Dan ben je ook van al die oude creaties af. Dat is toch veel "vriendelijker" dan alles te verwijderen? Of zie ik dan een belangrijk punt over het hoofd?

    Ik zou zeggen, maak er een topic van, maar ik gok dat dat topic er ondertussen al is. =P

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Dat is idd al een paar keer voorgesteld, maar dat wil Quizlet/Rutger niet voor het geval dat mensen terug willen komen.

    Wat Natas zegt is iets anders dan waar jij het over hebt. Waar jij het over hebt, is het verwijderen van accounts. Iemand op inactief zetten is iets helemaal anders. Dan bestaat de persoon nog, maar zie je niets meer van die persoon en diens creaties.


    Allez, ik zal dat ander topic ook eens bekijken. Als ik zelf ook luidop mee mag denken: stiekem heb ik thuis tekeningen liggen over hoe de site er mooi en gestroomlijnd uit zou zien. :')
    Ik ben zelf ook nog steeds fan van bepaalde (afgewezen) suggesties zoals een tutorial die je moet/kan doorlopen als nieuweling. Daar ben ik toch zo'n fan van. Maar zo'n walkthrough is jaren geleden al eens afgewezen. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik weet niet of het al eens was voorgesteld of niet, maar zou het niet handiger zijn als Q ook een betere zoekfunctie had? Neem bijvoorbeeld AO3, je kunt daar veel makkelijker naar verhalen zoeken die jij wilt, je kunt er veel beter filteren (bijvoorbeeld: Supernatural, afgerond, Engels, wat voor ship je wilt lezen, wat voor soort relatie je wilt lezen (M/F, M/M, F/F of je kunt het gewoon open laten) in sommige gevallen kun je geloof ik ook aangeven hoeveel woorden je wilt). Zo'n soort uitgebreide zoekfunctie zou wel handig zijn op Q.

    Persoonlijk lees ik vrijwel niks op Q omdat ik gewoon niks kan vinden (aangezien ik alleen maar afgeronde verhalen wil lezen). Ik weet niet of het haalbaar is qua programmering, maar persoonlijk zou het er wel voor zorgen dat ik meer verhalen op Q een kans zou geven.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik zou tags op zich ook wel handig vinden, zeker bij fanfics. Dat kan je bij een verhaal gewoon op het fandom kan klikken en dan alle verhalen met die tag ziet. (of per ship, wat dan ook)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ja, dat vind ik een goede. Ik wil dat ik net zoals bij het online shoppen gewoon die specificaties kan aanvinken.


    look at the stars, look how they shine for you;

    De optie om ook op de mobiele site meerdere quotes in één forumpost te krijgen zonder gedoe is ook een idee :)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~