• Hallo, hallo,

    Ondanks dat we hier een heel stel leuke mensen hebben die al een tijdje rondhangen op deze site, lijkt het me ook leuk om een hele golf nieuwe leden te krijgen. Een nieuwe generatie? Dan kunnen we Q-parents worden.
    Momenteel zijn de leden alweer een beetje ouder geworden en zelfs ik ben inmiddels volwassen. Ik heb het idee dat kinderen van tegenwoordig (over het algemeen) niet meer zo bezig zijn met dit soort sites, maar er zitten ongetwijfeld een heleboel hele leuke en creatieve zielen tussen die hier wel interesse in hebben en die deze site weer kunnen laten opbloeien.
    Sounds good, right?

    Zelf heb ik hier geen verstand van enzo, maar ik denk dat we samen best met iets heel leuks kunnen komen als we zouden willen. Ik zat namelijk te denken dat er op de homepage een leuk (interactief?) inleidend tekstje kan komen voor bezoekers van de site die niet zijn ingelogd. Denk aan een kannaltrailer die de meeste kanalen op youtube ook hebben. Zo is het duidelijk voor nieuwe mensen wat dit nou eigenlijk voor site is en dat het ontzettend leuk is!
    Misschien heb ik niet de beste ideëen, dus voel je vrij om commentaar te leveren en zelf ook wat toe te voegen, want zou het niet leuk zijn als Quizlet wat meer leven kreeg en onze creaties meer waardering, aandacht en liefde?

    Genoemde punten die voor nieuwe leden zouden kunnen zorgen:
    • Een welkomstboodschap op de home-page
    • Het vernieuwen van de lay-out
    • Meer opties om je profiel te customizen (denk bijvoorbeeld aan tumblr).
    • Een visuelere weergave van je creaties op je profiel. Klikkie

    En waar blijven m'n preview-buttons? (Zie vorig suggestie-topic van moi ^^)


    [ bericht aangepast op 6 dec 2017 - 15:03 ]

    Dit is een goed doel!

    84.4% (27 stemmen)
     
    Ja!

    3.1% (1 stem)
     
    Nee!

    12.5% (4 stemmen)
     
    Anna, je bent te enthousiast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Je moet ook wel weten: in de 'gloriedagen' dat wanneer je eens ververste je opeens 10 nieuwe topics had, waren er wel veel topics, maar weinig reacties. Je moet maar eens terug kijken naar de topics van de afgelopen jaren. Ik denk dat we nu gemiddeld veel meer reacties halen per topic dan vroeger. Je moet ook weten dat er vroeger veel meer spelletjes gespeeld werden. Omg, hoeveel 'tellen'-spelletjes waren er wel niet. Je had gewoon tellen, Belgen boem, koppels boemen,... f die standaard spelletjes zoals een woordenslang maken, een username/signature raten,... Toen was er ook veel meer activiteit in de 'clubjes' (offtopic).

    Dus Quizlet was vroeger inderdaad 'actiever' op het vlak van meer topics, maar nu worden er gemiddeld meer reacties gegeven per topic. Ja, ik ontken niet dat er in totaliteit dan wel minder reacties zijn dan vroeger, maar we zijn ook met minder actieve leden. Dus dat klopt in dat opzicht ook wel, helaas.
    Ik probeer in ieder geval mijn steentje bij te dragen door bijvoorbeeld meer topics aan te maken. Ik heb nog enkele topic-ideetjes die ik wil posten. Ik heb al een half jaar een leuke wedstrijd in gedachten (maar ik wacht op voldoende tijd). Dus ik probeer bij te dragen waar ik kan, naast het admin/mod-baantje.

    Weet je, heb je een idee om Q mogelijk actiever te krijgen, probeer het dan gewoon. Nooit geschoten is altijd mis. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ja ik probeer inderdaad gewoon de fun en de gezeligheid erin te houden. Kerstkaartenswap, give aways, binnenkort in het nieuwe jaar komt er weer iets van mij en daarnaast gewoon lekker reageren op topics :3


    You were born original, don't die as a copy.

    ^Je maakt inderdaad leuke topics! =)
    Ik vind december altijd het leukste qua topics: de swap, sintyopics, kersttopics, 100 verkiezingstopics,... :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    wat schreef:
    Ik denk dat we ons gewoon moeten focussen op de nieuwe demografie. Q is ouder geworden. Hoe trek je nieuwe leden van 18/19/20/21/22? Ik heb het idee dat de meeste ideeën zich nog focussen op de doelgroep die vroeger de grootste was, maar die nu ondertussen al is opgegroeid of vertrokken is.

    Ik denk dat het best moeilijk is om nieuwe leden te trekken van die leeftijd. De quizzen schrikten mij toentertijd best af (die wekken de indruk dat hier allemaal tienjarigen lopen) en de voornaamste reden dat ik daar doorheen zag was doordat ik na Hyves geen beter alternatief kon vinden om te RPG'en. Door zulke (vaak oude) quizzen (en eigenlijk ook oude stories) lijkt de site nogal kinderachtig.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 14:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien moeten we ons gewoon niet focussen op hoe we nieuwe leden kunnen trekken, maar meer op hoe we de bestaande leden kunnen houden. Hoe maken we Q weer modern en geven we het een opfrisbeurt? Wat is daar voor nodig? Misschien komen nieuwe leden dan vanzelf wel, want zoals hier boven al werd gezegd: de site oogt best kinderachtig op het eerste gezicht.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Eerlijk? Ik schaam me soms dat ik deze website gebruik (door inderdaad de 'kinderachtige' uitstraling).

    De creaties worden een beetje ondergesneeuwd door het forum, heb ik het idee. Volgens mij zijn er al ideeën geopperd om de creaties meer in het zonnetje te zetten? Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral de verhalen mogen van mij meer aandacht krijgen.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 14:32 ]


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Eerlijk? Ik schaam me soms dat ik deze website gebruik (door inderdaad de 'kinderachtige' uitstraling).

    De creaties worden een beetje ondergesneeuwd door het forum, heb ik het idee. Volgens mij zijn er al ideeën geopperd om de creaties meer in het zonnetje te zetten? Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral de verhalen mogen van mij meer aandacht krijgen.

    Als ik echt heel eerlijk ben? Ik ook.
    En ik denk echt dat dat de reden is dat mensen die zich serieuzer met schrijven bezighouden niet op deze site komen en wel op bijvoorbeeld Wattpad of Sweek.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik schaam me eerlijk gezegd ook. Een ander zou ik vertellen dat dat nergens voor nodig is, maar toch laat ik ontertussen niemand uit m'n 'echte' leven weten dat ik lid ben van deze site.

    Zelf hang ik voornamelijk rond op deze site om m'n verhalen te kunnen delen. Op Wattpad zou ik dat ook kunnen, maar dat vind ik te groot en onpersoonlijk. Ik vind deze site fijn omdat ik banden kan opbouwen met mensen en omdat ik m'n mening kan uiten op het forum enzovoort.

    Ik heb dit topic voornamelijk geopend, omdat ik het zonde vind als deze site uiteindelijk zou verdwijnen of iets dergelijks. En er staan teveel goede creaties op die zoveel liefde en lof verdienen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    ^ Wat jullie zeggen ja. Want, laten we heel eerlijk zijn: quizlet draait allang niet meer om het maken van alleen quizzen. Ze zijn er wel, maar veel users zijn toch meer met verhalen bezig denk ik.

    Er was een tijdje een site in de lucht (onlineverhalen die inmiddels echt is doodgebloed) waarbij het echt om verhalen draaide. Je kon hier ook schrijflessen krijgen enzovoort en je kreeg vaak echt goede, inhoudelijke feedback op je verhaal. Zoiets lijkt me voor Q ook leuk. Met daarnaast de gezelligheid van het forum en de leuke acties die de crew organiseert, de lijstjes en de quizzen, moet er toch weer een beetje leven in de site kunnen komen? Want dat is wat wattpad weer mist, naar mijn mening. Het is een goede site enzo, maar soms iets té groot.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    'Goed' om te weten dat ik niet de enige ben die zich schaamt om het de buitenwereld te laten zien... Of 'goed' het juiste woord is...

    Ja, mee eens, FireKeeper. Feedback is zo fijn voor actieve schrijvers. En hier hebben we wel bèta's, maar dat zijn er toch niet echt veel en wees eerlijk, de drempel om hen om hulp te vragen is soms wel een beetje hoog. Ik zou ook liever zien dat er naast de bèta's nog meer initiatieven zijn om feedback te geven/krijgen. We hebben nu het schrijfmentor-initiatief, dat is erg leuk. Daarnaast hebben we ook het flapteksten-topic. Misschien kunnen we een meer centraal idee bedenken (maar we hebben in principe al het schrijfproblemen subforum..)?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Eerlijk? Ik schaam me soms dat ik deze website gebruik (door inderdaad de 'kinderachtige' uitstraling).

    De creaties worden een beetje ondergesneeuwd door het forum, heb ik het idee. Volgens mij zijn er al ideeën geopperd om de creaties meer in het zonnetje te zetten? Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral de verhalen mogen van mij meer aandacht krijgen.

    En wat zorgt precies voor die kinderachtige uitstraling?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zich schamen voor Quizlet. Het enigste wat ik heb is dat mensen niet hoeven te weten wie ik op Quizlet ben, ik wil namelijk mijn privacy waarborgen en zo nu en dan kunnen klagen over het echte leven, zonder dat het echte leven dat te weten komt
    Voor de rest vind ik het geen probleem als ik op de hogeschool zit en mensen vragen wat voor een site het is waarmee ik bezig ben. Ik zie ook niet in waarom ik me zou moeten schamen voor Quizlet? Omdat er ook kinderen rondlopen? Dat waren we vroeger allemaal. Omdat er belachelijke quizen en verhalen te vinden zijn? Nou let me tell ya, mijn oudste verhaal is nou ook niet bepaald grandioos en dat vind ik prima. Ik schaam mij niet voor Quizlet, de plek waar ik goede vrienden heb gevonden, de plek waar ik mij thuis voel. Ik kan vol overtuiging zeggen dat zonder Quizlet ik niet de persoon was geweest die ik vandaag de dag ben......en ik ben toch verdomd aardig trots op wie ik ben in het leven.


    You were born original, don't die as a copy.

    Dat is hoe ik iedereen zou aanraden om zich te voelen en ik zeg tegen mezelf ook dat het me geen fuck zou moeten schelen, maar toch ben ik onbewust bang dat mensen me raar vinden omdat ik mijn tijd op deze site besteed ofzo.

    Verder, Jolijn, ik vind het prachtig gezegd en het verdient een ware 'amen'.


    look at the stars, look how they shine for you;

    SPECS schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zich schamen voor Quizlet. Het enigste wat ik heb is dat mensen niet hoeven te weten wie ik op Quizlet ben, ik wil namelijk mijn privacy waarborgen en zo nu en dan kunnen klagen over het echte leven, zonder dat het echte leven dat te weten komt
    Voor de rest vind ik het geen probleem als ik op de hogeschool zit en mensen vragen wat voor een site het is waarmee ik bezig ben. Ik zie ook niet in waarom ik me zou moeten schamen voor Quizlet? Omdat er ook kinderen rondlopen? Dat waren we vroeger allemaal. Omdat er belachelijke quizen en verhalen te vinden zijn? Nou let me tell ya, mijn oudste verhaal is nou ook niet bepaald grandioos en dat vind ik prima. Ik schaam mij niet voor Quizlet, de plek waar ik goede vrienden heb gevonden, de plek waar ik mij thuis voel. Ik kan vol overtuiging zeggen dat zonder Quizlet ik niet de persoon was geweest die ik vandaag de dag ben......en ik ben toch verdomd aardig trots op wie ik ben in het leven.

    Dat is heel mooi, Jolijn, dat jij dat zo ervaart. Maar het voelt voor mij wel als een kindersite. En ik ben natuurlijk zeven jaar ouder dan jij en wellicht überhaupt een van de oudste actieve leden, dus ik ben ook niet echt een doorsnee voorbeeld, maar ik heb machtig veel schrijvers in mijn netwerk en die zou ik deze website door het kinderlijke imago toch niet snel aanprijzen, terwijl het functioneel echt wel een hele fijne site is en ik het forum ook heel prettig vind. En of het echt schaamte is? Ik weet niet, ik trek me niet zo veel van anderen aan, maar iets weerhoudt me er toch van om hier mensen actief naartoe te verwijzen terwijl ik weet dat ze hier hun verhalen kwijt zouden kunnen. Dus ja, misschien toch wel iets van schaamte, al wil ik nog zo hard roepen dat het me niets kan schelen.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 15:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Conan schreef:
    Dat is hoe ik iedereen zou aanraden om zich te voelen en ik zeg tegen mezelf ook dat het me geen fuck zou moeten schelen, maar toch ben ik onbewust bang dat mensen me raar vinden omdat ik mijn tijd op deze site besteed ofzo.

    Verder, Jolijn, ik vind het prachtig gezegd en het verdient een ware 'amen'.


    Wel ik hoop dat jij en andere mensen die zich zo voelen, zich over een tijdje niet meer zo voelen. Daarnaast is het feit gewoon dat mensen mij toch wel raar vinden, hebben ze altijd al gedaan en tot een jaar of 15 vond ik dat heel erg. Op een begeven moment zet je daar overheen en zeg je 'dikke vette fuck you!', want: 'You were born original, don't die as a copy' en daar leef ik bij.


    You were born original, don't die as a copy.