• Hallo, hallo,

    Ondanks dat we hier een heel stel leuke mensen hebben die al een tijdje rondhangen op deze site, lijkt het me ook leuk om een hele golf nieuwe leden te krijgen. Een nieuwe generatie? Dan kunnen we Q-parents worden.
    Momenteel zijn de leden alweer een beetje ouder geworden en zelfs ik ben inmiddels volwassen. Ik heb het idee dat kinderen van tegenwoordig (over het algemeen) niet meer zo bezig zijn met dit soort sites, maar er zitten ongetwijfeld een heleboel hele leuke en creatieve zielen tussen die hier wel interesse in hebben en die deze site weer kunnen laten opbloeien.
    Sounds good, right?

    Zelf heb ik hier geen verstand van enzo, maar ik denk dat we samen best met iets heel leuks kunnen komen als we zouden willen. Ik zat namelijk te denken dat er op de homepage een leuk (interactief?) inleidend tekstje kan komen voor bezoekers van de site die niet zijn ingelogd. Denk aan een kannaltrailer die de meeste kanalen op youtube ook hebben. Zo is het duidelijk voor nieuwe mensen wat dit nou eigenlijk voor site is en dat het ontzettend leuk is!
    Misschien heb ik niet de beste ideëen, dus voel je vrij om commentaar te leveren en zelf ook wat toe te voegen, want zou het niet leuk zijn als Quizlet wat meer leven kreeg en onze creaties meer waardering, aandacht en liefde?

    Genoemde punten die voor nieuwe leden zouden kunnen zorgen:
    • Een welkomstboodschap op de home-page
    • Het vernieuwen van de lay-out
    • Meer opties om je profiel te customizen (denk bijvoorbeeld aan tumblr).
    • Een visuelere weergave van je creaties op je profiel. Klikkie

    En waar blijven m'n preview-buttons? (Zie vorig suggestie-topic van moi ^^)


    [ bericht aangepast op 6 dec 2017 - 15:03 ]

    Dit is een goed doel!

    84.4% (27 stemmen)
     
    Ja!

    3.1% (1 stem)
     
    Nee!

    12.5% (4 stemmen)
     
    Anna, je bent te enthousiast.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik kan daar niet echt een eenduidig antwoord op geven, dus ik ga het even proberen te verwoorden. Ik probeer hiermee niemand tegen de schenen te schoppen en ik wil niets generaliseren. Ik ben me ervan bewust dat ik misschien een impopulaire mening heb, maar ga alsjeblieft op een normale manier met me in gesprek als je het niet met me eens bent (ik doel hiermee op het feit dat enkele users tegenwoordig erg lange tenen hebben).

    Kijk bijvoorbeeld eens naar de homepage: we zien nieuwe/populaire quizzen en nieuwe/populaire verhalen. Maar kijk eens naar de titels en de data van die populaire quizzen/verhalen. Het zijn vaak fanfic-gerelateerde creaties van users die al lang niet meer actief zijn. Bovendien vind ik de quizzen over het algemeen niet echt meer van toegevoegde waarde. Het leeuwendeel is niet leuk of interessant en uitkomsten slaan soms nergens op. Of het zijn quizzen over hoofdstukken die iemand voor een proefwerk moet leren (zoals ook bij de lijstjes soms het geval is).
    Ook de 'laatst gelezen' is denk ik niet meer interessant. Vaak genoeg zijn ook dit hoofdstukken van inactieve users, deel uitmakend van verhalen die iemand ooit is begonnen en nooit heeft afgemaakt. Natuurlijk kun je iemand niet dwingen een verhaal af te maken, maar het zorgt er wel voor dat er een soort woekering ontstaat van nooit afgemaakte verhalen.

    Ik denk dat de website gebaat is bij een grote opschoning. Of je iedereen moet verwijderen, weet ik niet. Ik betwijfel of je de huidige, actieve users hiermee gaat behagen. En ik realiseer me ook dat jullie ooit zeiden dat iedereen zich welkom moet voelen, zelfs al ben je een jaar niet online geweest en wil je je account weer oppakken. Toch denk ik dat de website wel veel kan winnen bij een soort imago-switch. Neem Sweek als voorbeeld. Hoewel deze site alleen draait om verhalen, ziet ze er wel professioneel uit. De homepage is smooth, en je kunt makkelijk filteren op leestijd, genre en taal. Ook worden verhalen hier gepromoot met een mooie cover - en geef toe, veel verhalen op Quizlet hebben géén cover (ook weer iets wat bijdraagt aan de kinderachtige uitstraling). Op Sweek kun je niet gebruik maken van kleurtjes en andere soorten opmaak - want heb je dat echt nodig als je een verhaal schrijft?

    Concluderend: vergeleken met Sweek is Quizlet chaotisch en (voor de onervaren user) onoverzichtelijk. Verhalen (waar Quizlet tegenwoordig meer om draait) worden zelden netjes gepromoot en maken gebruik van onnodige opmaak. Veel verhalen zijn niet afgemaakt en quizzen zijn niet interessant. Ook de onderwerpen van deze creaties passen uitstekend bij de makers ervan: jonge jongens en meisjes van rond de 12-13 jaar, die twee weken op Quizlet zitten en het daarna niet meer leuk vinden.


    oi, suzy

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Dat is heel mooi, Jolijn, dat jij dat zo ervaart. Maar het voelt voor mij wel als een kindersite. En ik ben natuurlijk zeven jaar ouder dan jij en wellicht überhaupt een van de oudste actieve leden, dus ik ben ook niet echt een doorsnee voorbeeld, maar ik heb machtig veel schrijvers in mijn netwerk en die zou ik deze website door het kinderlijke imago toch niet snel aanprijzen, terwijl het functioneel echt wel een hele fijne site is en ik het forum ook heel prettig vind. En of het echt schaamte is? Ik weet niet, ik trek me niet zo veel van anderen aan, maar iets weerhoudt me er toch van om hier mensen actief naartoe te verwijzen terwijl ik weet dat ze hier hun verhalen kwijt zouden kunnen. Dus ja, misschien toch wel iets van schaamte, al wil ik nog zo hard roepen dat het me niets kan schelen.


    Kan me voorstellen dat dat voor jou weer net anders ligt Natas, maar zoals je zegt ben jij ook wel stiekem ons omaatje <3 Ik zou je voor geen goud willen missen en ik vind dat je een goede inbreng hebt hier op Quizlet. Persoonlijk zie ik Quizlet ook niet gelijk als een site voor 'professionele' schrijvers die echt boeken uitgeven, maar er lopen hier genoeg mensen rond waarvan ik denk 'wauw, die zou een goed boek kunnen schrijven!'. Persoonlijk verwijs ik wel eens mensen door, ik vind het dan ook tof om te zien als mensen ook echt hier komen en blijven hangen :) Ik denk wel dat professionele sferen heel anders is en dat ga ik dus ook niet ontkennen. Ik vraag me alleen af: is dat zo erg dan? De diversiteit van Quizlet is nou juist een van de dingen die ik zo tof vind.


    You were born original, don't die as a copy.

    MacTavish schreef:
    Sweek kun je niet gebruik maken van kleurtjes en andere soorten opmaak - want heb je dat echt nodig als je een verhaal schrijft?


    Hey hey, dont touch my fluffy pink :Y)
    Nee oké, verhalen in het roze typen vind zelfs ik wat ver gaan (':


    You were born original, don't die as a copy.

    MacTavish schreef:
    Ik kan daar niet echt een eenduidig antwoord op geven, dus ik ga het even proberen te verwoorden. Ik probeer hiermee niemand tegen de schenen te schoppen en ik wil niets generaliseren. Ik ben me ervan bewust dat ik misschien een impopulaire mening heb, maar ga alsjeblieft op een normale manier met me in gesprek als je het niet met me eens bent (ik doel hiermee op het feit dat enkele users tegenwoordig erg lange tenen hebben).

    Kijk bijvoorbeeld eens naar de homepage: we zien nieuwe/populaire quizzen en nieuwe/populaire verhalen. Maar kijk eens naar de titels en de data van die populaire quizzen/verhalen. Het zijn vaak fanfic-gerelateerde creaties van users die al lang niet meer actief zijn. Bovendien vind ik de quizzen over het algemeen niet echt meer van toegevoegde waarde. Het leeuwendeel is niet leuk of interessant en uitkomsten slaan soms nergens op. Of het zijn quizzen over hoofdstukken die iemand voor een proefwerk moet leren (zoals ook bij de lijstjes soms het geval is).
    Ook de 'laatst gelezen' is denk ik niet meer interessant. Vaak genoeg zijn ook dit hoofdstukken van inactieve users, deel uitmakend van verhalen die iemand ooit is begonnen en nooit heeft afgemaakt. Natuurlijk kun je iemand niet dwingen een verhaal af te maken, maar het zorgt er wel voor dat er een soort woekering ontstaat van nooit afgemaakte verhalen.

    Ik denk dat de website gebaat is bij een grote opschoning. Of je iedereen moet verwijderen, weet ik niet. Ik betwijfel of je de huidige, actieve users hiermee gaat behagen. En ik realiseer me ook dat jullie ooit zeiden dat iedereen zich welkom moet voelen, zelfs al ben je een jaar niet online geweest en wil je je account weer oppakken. Toch denk ik dat de website wel veel kan winnen bij een soort imago-switch. Neem Sweek als voorbeeld. Hoewel deze site alleen draait om verhalen, ziet ze er wel professioneel uit. De homepage is smooth, en je kunt makkelijk filteren op leestijd, genre en taal. Ook worden verhalen hier gepromoot met een mooie cover - en geef toe, veel verhalen op Quizlet hebben géén cover (ook weer iets wat bijdraagt aan de kinderachtige uitstraling). Op Sweek kun je niet gebruik maken van kleurtjes en andere soorten opmaak - want heb je dat echt nodig als je een verhaal schrijft?

    Concluderend: vergeleken met Sweek is Quizlet chaotisch en (voor de onervaren user) onoverzichtelijk. Verhalen (waar Quizlet tegenwoordig meer om draait) worden zelden netjes gepromoot en maken gebruik van onnodige opmaak. Veel verhalen zijn niet afgemaakt en quizzen zijn niet interessant. Ook de onderwerpen van deze creaties passen uitstekend bij de makers ervan: jonge jongens en meisjes van rond de 12-13 jaar, die twee weken op Quizlet zitten en het daarna niet meer leuk vinden.


    Ik ben het hier heel erg mee eens. Wat ik mis hier op Quizlet is vooral een manier of verhalen te categoriseren. Er zijn hier eindeloos veel (onafgemaakte) verhalen en het is bijna onmogelijk om de wat oudere steengoede verhalen daar tussenuit te halen. Er zijn zoveel verhalen die zoveel meer verdienen dan wat ze hebben gekregen.
    Ik wil bijvoorbeeld ook een soort boekenplank/tbr functie waar ik verhalen kan toevoegen die ik nog wil lezen. Er zijn zoveel suggesties en ik zou er met alle liefde al mijn tijd in stoppen om de site nog fijner te maken. Maar daar zal Ads zo nog wel een topic over openen waar ik onder andere ook wat suggestie heb ingegooid.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 15:49 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    MacTavish schreef:
    Ik kan daar niet echt een eenduidig antwoord op geven, dus ik ga het even proberen te verwoorden. Ik probeer hiermee niemand tegen de schenen te schoppen en ik wil niets generaliseren. Ik ben me ervan bewust dat ik misschien een impopulaire mening heb, maar ga alsjeblieft op een normale manier met me in gesprek als je het niet met me eens bent (ik doel hiermee op het feit dat enkele users tegenwoordig erg lange tenen hebben).

    Kijk bijvoorbeeld eens naar de homepage: we zien nieuwe/populaire quizzen en nieuwe/populaire verhalen. Maar kijk eens naar de titels en de data van die populaire quizzen/verhalen. Het zijn vaak fanfic-gerelateerde creaties van users die al lang niet meer actief zijn. Bovendien vind ik de quizzen over het algemeen niet echt meer van toegevoegde waarde. Het leeuwendeel is niet leuk of interessant en uitkomsten slaan soms nergens op. Of het zijn quizzen over hoofdstukken die iemand voor een proefwerk moet leren (zoals ook bij de lijstjes soms het geval is).
    Ook de 'laatst gelezen' is denk ik niet meer interessant. Vaak genoeg zijn ook dit hoofdstukken van inactieve users, deel uitmakend van verhalen die iemand ooit is begonnen en nooit heeft afgemaakt. Natuurlijk kun je iemand niet dwingen een verhaal af te maken, maar het zorgt er wel voor dat er een soort woekering ontstaat van nooit afgemaakte verhalen.

    Ik denk dat de website gebaat is bij een grote opschoning. Of je iedereen moet verwijderen, weet ik niet. Ik betwijfel of je de huidige, actieve users hiermee gaat behagen. En ik realiseer me ook dat jullie ooit zeiden dat iedereen zich welkom moet voelen, zelfs al ben je een jaar niet online geweest en wil je je account weer oppakken. Toch denk ik dat de website wel veel kan winnen bij een soort imago-switch. Neem Sweek als voorbeeld. Hoewel deze site alleen draait om verhalen, ziet ze er wel professioneel uit. De homepage is smooth, en je kunt makkelijk filteren op leestijd, genre en taal. Ook worden verhalen hier gepromoot met een mooie cover - en geef toe, veel verhalen op Quizlet hebben géén cover (ook weer iets wat bijdraagt aan de kinderachtige uitstraling). Op Sweek kun je niet gebruik maken van kleurtjes en andere soorten opmaak - want heb je dat echt nodig als je een verhaal schrijft?

    Concluderend: vergeleken met Sweek is Quizlet chaotisch en (voor de onervaren user) onoverzichtelijk. Verhalen (waar Quizlet tegenwoordig meer om draait) worden zelden netjes gepromoot en maken gebruik van onnodige opmaak. Veel verhalen zijn niet afgemaakt en quizzen zijn niet interessant. Ook de onderwerpen van deze creaties passen uitstekend bij de makers ervan: jonge jongens en meisjes van rond de 12-13 jaar, die twee weken op Quizlet zitten en het daarna niet meer leuk vinden.


    Dit. Precies dit.
    Daarnaast wil ik er nog aan toevoegen dat de mods al heel vaak hebben gezegd dat inactieve users niet verwijderd worden, hoewel er al vaak is aangegeven dat huidige users dit graag willen voor bijvoorbeeld nieuwe usernames. Ik denk dat het juist heel erg zou helpen om toch een keer de database op te schonen. Denk aan wat Runescape een tijd geleden heeft gedaan. Netjes een mail gestuurd naar iedereen met een account met de mededeling dat ze over een paar maanden inactieve accounts gingen verwijderen. Wilde je je account behouden -ook al was je al twee jaar niet meer online geweest- dan kon je op een link klikken waardoor de systeembeheerders dit wisten. Met andere woorden: als quizlet dat zou doen, zouden users die al jaren niet meer online zijn geweest maar toch nog waarde hechten aan hun profiel, niets kwijtraken. En voor de users die al jaren niet online zijn geweest en inmiddels een ander mailadres gebruiken, is er alsnog geen man overboord denk ik. De kans dat die namelijk terugkeren naar Q is zowat nihil.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @Mactavish: Even een betere reactie op je bericht.

    Ik ben het wel met je eens, vooral inactieve users en verhalen die nooit zijn afgemaakt (guilty on the last one), denk ik dat het misschien goed zou zijn als je die inactieve users met verhalen die nooit zijn afgemaakt een beetje wegstopt, maar dat ze wel nog te vinden zijn als je er naar opzoek gaat. Dan vind ik ook wel dat je verhalen die niet afgemaakt zijn, maar waar wel actieve users achter zitten, niet zomaar kunt 'wegstoppen', ik zou het namelijk niet waarderen als verhalen die ik (nog) niet heb afgerond niet meer te vinden zijn. Users die niet actief zijn merken daar weinig van, dus dat zou geen probleem zijn lijkt me.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Kan me voorstellen dat dat voor jou weer net anders ligt Natas, maar zoals je zegt ben jij ook wel stiekem ons omaatje <3 Ik zou je voor geen goud willen missen en ik vind dat je een goede inbreng hebt hier op Quizlet. Persoonlijk zie ik Quizlet ook niet gelijk als een site voor 'professionele' schrijvers die echt boeken uitgeven, maar er lopen hier genoeg mensen rond waarvan ik denk 'wauw, die zou een goed boek kunnen schrijven!'. Persoonlijk verwijs ik wel eens mensen door, ik vind het dan ook tof om te zien als mensen ook echt hier komen en blijven hangen :) Ik denk wel dat professionele sferen heel anders is en dat ga ik dus ook niet ontkennen. Ik vraag me alleen af: is dat zo erg dan? De diversiteit van Quizlet is nou juist een van de dingen die ik zo tof vind.

    Ik bedoel niet gepubliceerde schrijvers overigens, maar gewoon heel veel mensen die met hun eerste boek bezig zijn of auteurs die korte verhalen schrijven. En daar is Q wel echt een fijne plek voor. Dus er hoeft van mij geen professionele sfeer ofzo, dat klinkt ook weer zo stijf, maar eh, tja, iets hipper en iets volwassener misschien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Dit. Precies dit.
    Daarnaast wil ik er nog aan toevoegen dat de mods al heel vaak hebben gezegd dat inactieve users niet verwijderd worden, hoewel er al vaak is aangegeven dat huidige users dit graag willen voor bijvoorbeeld nieuwe usernames. Ik denk dat het juist heel erg zou helpen om toch een keer de database op te schonen. Denk aan wat Runescape een tijd geleden heeft gedaan. Netjes een mail gestuurd naar iedereen met een account met de mededeling dat ze over een paar maanden inactieve accounts gingen verwijderen. Wilde je je account behouden -ook al was je al twee jaar niet meer online geweest- dan kon je op een link klikken waardoor de systeembeheerders dit wisten. Met andere woorden: als quizlet dat zou doen, zouden users die al jaren niet meer online zijn geweest maar toch nog waarde hechten aan hun profiel, niets kwijtraken. En voor de users die al jaren niet online zijn geweest en inmiddels een ander mailadres gebruiken, is er alsnog geen man overboord denk ik. De kans dat die namelijk terugkeren naar Q is zowat nihil.


    Hierbij zit ik een beetje in tweestrijd, want het is wel een groot ding om zoveel te wissen, maar aan de andere kant is het wel weer een soort nieuwe start met mensen die serieus zijn over deze site. Ik stem enigszins twijfelend voor!


    look at the stars, look how they shine for you;

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Dit. Precies dit.
    Daarnaast wil ik er nog aan toevoegen dat de mods al heel vaak hebben gezegd dat inactieve users niet verwijderd worden, hoewel er al vaak is aangegeven dat huidige users dit graag willen voor bijvoorbeeld nieuwe usernames. Ik denk dat het juist heel erg zou helpen om toch een keer de database op te schonen. Denk aan wat Runescape een tijd geleden heeft gedaan. Netjes een mail gestuurd naar iedereen met een account met de mededeling dat ze over een paar maanden inactieve accounts gingen verwijderen. Wilde je je account behouden -ook al was je al twee jaar niet meer online geweest- dan kon je op een link klikken waardoor de systeembeheerders dit wisten. Met andere woorden: als quizlet dat zou doen, zouden users die al jaren niet meer online zijn geweest maar toch nog waarde hechten aan hun profiel, niets kwijtraken. En voor de users die al jaren niet online zijn geweest en inmiddels een ander mailadres gebruiken, is er alsnog geen man overboord denk ik. De kans dat die namelijk terugkeren naar Q is zowat nihil.


    Ja, ik denk dat zoiets heel goed zou zijn. Of dat hun accounts inactief gaan. Als ze inloggen, dan staan ze toch op actief en merken ze er niets van. Daarmee los je het username-probleem niet op, maar wel al die oude en kwalitatief wellicht wat afschrikkende creaties, en komen nieuwe dingen veel meer in de spotlights te staan.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 15:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk ook dat het goed zou zijn om een keer grote schoonmaak te houden; Quizlet zou ook topics ouder dan vijf of zes jaar kunnen verwijderen. De kans dat iemand daar nog wat mee wil is echt heel klein en de site zou sneller kunnen gaan werken.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik vind dat wat Runescape dan heeft gedaan wel een heel goede optie. En natuurlijk kan je je stoten als je per ongeluk het account wist van iemand die eigenlijk wel wil terugkomen - maar ik denk dat de baten van een opschoning nu hoger zijn dan de kosten.

    Is het ook een idee om de 'favorieten'-sectie te veranderen? Ik vind dat tabblad erg onduidelijk en ik gebruik het dan ook niet. Ik vind het idee van een tbr/read/currently reading (wat op Goodreads wordt gebruikt) erg handig. Maar je zou dit dan moeten uitbreiden zodat je ook quizzen of lijstjes etc. in je 'favorieten' zou kunnen plaatsen. Misschien kunnen we onder het tabblad 'favorieten' een nieuwe indeling maken, zoiets als: story's/quizzen/lijstjes/.... Het tabblad 'bladwijzers' kunnen we dan ook onder 'story's' plaatsen.


    oi, suzy

    Mendes1998 schreef:
    Ik denk ook dat het goed zou zijn om een keer grote schoonmaak te houden; Quizlet zou ook topics ouder dan vijf of zes jaar kunnen verwijderen. De kans dat iemand daar nog wat mee wil is echt heel klein en de site zou sneller kunnen gaan werken.


    Hm, ik denk dat het eerder bij inactieve users met hun aangemaakte topics en creaties moet blijven. Ik zou bijvoorbeeld mijn oude topics niet kwijt willen, ookal zit er heel veel bullshit tussen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik zou echt moeten leren nu maar damn jullie gaan zo hard met reacties

    Er zou overlegd moeten worden (via een poll en topics?) welke onderdelen dan verwijderd mogen worden volgens de nu actieve users. Maar blijkbaar is opschoning dus wel een optie volgens ons? Ik hoop dat de crew ondanks hun eerdere standpunt onze mening wel meeneemt.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik zou echt moeten leren nu maar damn jullie gaan zo hard met reacties

    Er zou overlegd moeten worden (via een poll en topics?) welke onderdelen dan verwijderd mogen worden volgens de nu actieve users. Maar blijkbaar is opschoning dus wel een optie volgens ons? Ik hoop dat de crew ondanks hun eerdere standpunt onze mening wel meeneemt.


    hahaha, same :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Zou het niet ingesteld kunnen worden dat users die bijv. al twee jaar niet meer online zijn geweest automatisch op inactief gaan? Dan ben je ook van al die oude creaties af. Dat is toch veel "vriendelijker" dan alles te verwijderen? Of zie ik dan een belangrijk punt over het hoofd?


    Every villain is a hero in his own mind.