• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

    Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Klaar schreef:
    (...)

    Kennen jullie het woord hesp niet? Waaaaaat. Dat soort broodjes heet hier trouwens belegd broodje, haha. Toen ik "broodje gezond" voor het eerst hoorde wist ik echt niet wat dat was. :')


    Het woord is hier basically uitgelegd en ik heb nog geen flauw idee wat het is. Verder dan een broodje kom ik niet.


    look at the stars, look how they shine for you;

    McNuggets schreef:
    (...)

    Het woord is hier basically uitgelegd en ik heb nog geen flauw idee wat het is. Verder dan een broodje kom ik niet.


    Als je hesp bedoelt: hesp is ham (:


    Mhm?

    Bartok schreef:
    (...)


    Echt? Want overal waar ik ga (in België) kennen ze dat wel, haha. Hoewel het soms wel van samenstelling verschilt.


    Ik heb het gevoel dat de meeste mensen wel weten wat het is (een broodje gezond), maar dat behalve Nederlanders die hier op vakantie zijn, niemand het echt gebruikt? Ik hoor overal belegd broodje, in elk geval.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Ik heb het gevoel dat de meeste mensen wel weten wat het is (een broodje gezond), maar dat behalve Nederlanders die hier op vakantie zijn, niemand het echt gebruikt? Ik hoor overal belegd broodje, in elk geval.


    Haha, vanwaar ben je? Want ik hoor echt nooit belegd broodje (: (broodje gezond eigenlijk ook niet, want er zijn niet veel mensen die dat bestellen, lol)


    Mhm?

    McNuggets schreef:
    (...)

    Het woord is hier basically uitgelegd en ik heb nog geen flauw idee wat het is. Verder dan een broodje kom ik niet.


    Het is een broodje dat belegd is (als in: er is iets op gelegd en bij belegde broodjes is dat groenten en kaas en hesp en ei en dergelijke), haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bartok schreef:
    (...)

    Als je hesp bedoelt: hesp is ham (:


    Hesp is ham? Damn.
    Het klink meer als een soort broek of riem hahaha


    look at the stars, look how they shine for you;

    Klaar schreef:
    (...)

    Ik geloof voorlopig niet. Hoorde ik een paar maanden geleden op de radio, al ben ik het niet zeker.

    Zo jammer. Vind hem echt fantastisch.


    ars moriendi

    Bartok schreef:
    (...)

    Haha, vanwaar ben je? Want ik hoor echt nooit belegd broodje (: (broodje gezond eigenlijk ook niet, want er zijn niet veel mensen die dat bestellen, lol)


    Brakel, in de Vlaamse Ardennen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    McNuggets schreef:
    (...)

    Hesp is ham? Damn.
    Het klink meer als een soort broek of riem hahaha


    Dat is een gesp. (krul) Al moet je aan West-Vlamingen het verschil niet vragen haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    McNuggets schreef:
    (...)

    Hesp is ham? Damn.
    Het klink meer als een soort broek of riem hahaha


    Hesp, gesp - lijkt allemaal op elkaar hahaha


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben net door de Ardennen gereden *wbw*


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    Ik ben net door de Ardennen gereden *wbw*


    Ik weet niet of je het als reactie op mijn bericht bedoelde, maar dat zijn dan wellicht de andere Ardennen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Brakel, in de Vlaamse Ardennen, haha.


    Ja, dat is toch een eindje van hier, dus waarschijnlijk is het ook in ons klein Vlaanderen zelf regiogebonden (: Wel gek, haha.


    Mhm?

    Klaar schreef:
    (...)

    Dat is een gesp. (krul) Al moet je aan West-Vlamingen het verschil niet vragen haha.


    omg :'D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Kan iemand me uitleggen wat Vlaanderen en Wallonië nou zijn? Provincies? Want in Vlaanderen en Wallonië liggen ook weer provincies (West-Vlaanderen etc). Heeft België nou provincies in provincies?? #confused


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh