• Welkom bij Story of the Year 2018!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen. En dat niet alleen! Dit jaar is er een nieuwe categorie, waarin je kan schrijven: Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2018. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky, Ristridin, Square, Klaar of Kingsleigh.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Seasons de winnaar met haar story Aestival.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



                     
    OPOTY
    Thema zoektocht

    Roundhouse met Kwantumweb
    2909/2909 [0 woorden geschreven]
    Vervaagd met Donker
    409/409 [0 woorden geschreven]
    DaVenesta met Muren van IJs
    34536/45431 [10895 woorden geschreven]
    Pixielisje met Onbemand hart
    5496/5498 [0 woorden geschreven]
    Firewood met Zwangerschapsmasker
    2212/2212 [0 woorden geschreven]
    TaeTae met Goud en duister
    23662/23662 [0 woorden geschreven]
    Cipher met Anti-Beer
    2497/2497 [0 woorden geschreven]
    Napels met Blanco
    4049/4049 [0 woorden geschreven]
    RefIection met Wie Niet Weg Is
    553/553 [0 woorden geschreven]
    FireKeeper met Insane
    20579/24792 [4159 woorden geschreven]
    Standal met Alter ego
    14693/14693 [0 woorden geschreven]
    SonOfGondor met Selkie
    6663/8332 [1669 woorden geschreven]
    Sphericity met Diamond heart
    4293/5816 [1523 woorden geschreven]
    Lovelyreads met Clockwork Heart
    13442/13442 [0 woorden geschreven]
    AriChibi met Het godenzegel
    26244/33657 [7413 woorden geschreven]
    Grace met Limerence
    0/5450 [5450 woorden geschreven]

    Thema code rood

    Seasons met Snowed in
    898/898 [0 woorden geschreven]
    Florent met Enlighten Me
    1494/2663 [1169 woorden geschreven]
    Catmint met Ultima Ratio
    3649/3649 [0 woorden geschreven]
    Lorem met 30 minutes
    1227/1227 [0 woorden geschreven]
    Eloi met Homecoming King
    13538/16095 [2557 woorden geschreven]
    Douleur met Angels of the battlefield
    225/225 [0 woorden geschreven]
    FemmeFatale met Military Man
    29434/34268 [4834 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema zoektocht

    Croweater met Fluisterstemmen
    36832/45838 [9006 woorden geschreven]
    Fennec met Voor goud en glorie
    10839/10839 [0 woorden geschreven]
    Necessity met Lunatic || Wolfstar
    3415/3415 [0 woorden geschreven]
    Stenenlikker met Athanatos
    12488/13846 [2410 woorden geschreven]
    xMyLittleStar met Gone
    0/451 [0 woorden geschreven]


    Thema code rood

    Taire met Coercion
    8240/9200 [960 woorden geschreven]
    Thunaer met De folteraar en de trooster
    0/3074 [3074 woorden geschreven]



    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.


    (Aangepast tot Topic 1 pagina 20, inzending Wervelwind]

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 10:13 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 juni 2018 - 16:06 ]


    De officiële crewpagina

    ^ Mijn moeder heeft onlangs een boek geschreven van 120k, en het is uitgekomen op ongeveer 450 bladzijdes (A5). XD

    Om het OT te houden; ik ga zeker meedoen, ik twijfel alleen nog met welk thema! Ze zijn allebei erg interessant.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Teba schreef:
    Is het toegestaan om er een soort verhalenbundel van te maken? Als het ware een dagboek waarvan de kaft kapot is en alle dagen door elkaar zijn teruggezet? Momenten in plaats van een doorlopend verhaal?
    Ik heb een idee, maar ik kan er geen doorlopend verhaal van maken. (Ik hoop dat het begrijpelijk is wat ik bedoel...)


    Ik weet niet of hier al een antwoord op gekomen is, maar als het wel degelijk één verhaallijn en geen honderd losstaande verhaaltjes, dan is het oké. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik weet niet of hier al een antwoord op gekomen is, maar als het wel degelijk één verhaallijn en geen honderd losstaande verhaaltjes, dan is het oké. ^^

    Het zou één verhaallijn zijn, ja. Dank je!


    Time to tip the scales!







    Mijn broertje is vier en zijn naam is Ben.
    Als in: 'Ik Ben De Antichrist.'


    Kleine broertjes kunnen vermoeiend zijn, maar als jouw ouders de Antichrist op de wereld zetten, heb je wel een groter probleem dan een verloren afstandsbediening. Gabriël moet het al vier jaar doen met Ben, zijn demonische broertje, en tot nu toe gaat het tamelijk vlot. Tenminste, als je die paar keukenbranden en geterroriseerde leerkrachten niet meerekent. Dan belandt Bens teddybeer in de onderwereld en Gabe moet alles op spel zetten om de knuffel weer bij Ben te krijgen, voordat deze de grootste woedeaanval uit de geschiedenis in gang zet: de Apocalyps.



    ⚝ SOTY 2018: Zoektocht
    ⚝ Humor & Fantasy
    ⚝ Cover door DreamerN
    ⚝ Vergeet geen kruisje te slaan!


    Mhm?

    ---

    [ bericht aangepast op 10 maart 2018 - 22:52 ]


    Little do you know

    Delacroix → Wervelwind


    The soul needs autumn.

    -

    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 13:49 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    ^ ehm, ik wil niet moeilijk doen, maar op je cover staat dat je verhaal gestart is bij NaNo vorig jaar. En volgens de SOTY regels moet je een nieuw verhaal starten

    Het verhaal moet op Quizlet gepost worden, op je eigen profiel, en het gaat hier om een nieuw verhaal. Het verhaal moet dit jaar zijn gestart en mag dus geen creatie zijn die eind vorig jaar is gestart.


    Toch?

    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 12:43 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    ^ ehm, ik wil niet moeilijk doen, maar op je cover staat dat je verhaal gestart is bij NaNo vorig jaar. En volgens de SOTY regels moet je een nieuw verhaal starten
    Het verhaal moet op Quizlet gepost worden, op je eigen profiel, en het gaat hier om een nieuw verhaal. Het verhaal moet dit jaar zijn gestart en mag dus geen creatie zijn die eind vorig jaar is gestart.


    Toch?

    Het idee is met nano gekomen. Het idee Is toen uitgewerkt en mijn vriendin heeft toen die cover gemaakt. Ik heb nano er niet mee afgerond. Want ik heb er bijna niks mee geschreven. Dus weet niet tot hoever dit een probleem is, aangezien alles wat ik hiervoor ga schrijven nieuw is.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 13:21 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    @ AdoreDelano

    Op je nano account staat dat je dit verhaal hebt afgerond met 55432 woorden?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    @ AdoreDelano

    Op je nano account staat dat je dit verhaal hebt afgerond met 55432 woorden?


    waarvan er welgeteld 5k van dit verhaal waren en dat was puur de uitwerking. Om het te kunnen halen heb ik mijn andere verhalen waarmee ik tegelijkertijd bezig was erbij opgeteld omdat ik vast zat met deze. Nu ik beter weet wat ik met dit verhaal wil, dacht ik het opnieuw te gaan proberen en om motivatie te houden ermee hieraan mee te doen. Omdat elk woord nieuw zou zijn, had ik niet gedacht dat dit een probleem zou zijn, maar dit is me nu duidelijk.



    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 13:48 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    AdoreDelano schreef:
    (...)

    waarvan er welgeteld 5k van dit verhaal waren en dat was puur de uitwerking. Om het te kunnen halen heb ik mijn andere verhalen waarmee ik tegelijkertijd bezig was erbij opgeteld omdat ik vast zat met deze. Nu ik beter weet wat ik met dit verhaal wil, dacht ik het opnieuw te gaan proberen en om motivatie te houden ermee hieraan mee te doen. Omdat elk woord nieuw zou zijn, had ik niet gedacht dat dit een probleem zou zijn, maar dit is me nu duidelijk.





    Voor mij persoonlijk betekent een nieuw verhaal ook dat je het niet al helemaal hebt uitgewerkt in het voorgaande jaar. Want dat betekent eigenlijk dat het belangrijke denkwerk al gedaan is en ja 'maar' gewoon moet schrijven.
    Misschien denken de mods er anders over en kan je toch nog gewoon mee doen. (:


    The soul needs autumn.

    Ik ga ook weer meedoen, yay c:



    Blanco

    Vergeet de doodstraf en gevangenisstraffen, in de nieuwe wereld ondergaan mensen na een misdaad een reset: een al dan niet groot deel van je geheugen wordt gewist. De zwaarste straf is een “blanco”, waarbij je volledige geheugen, je volledige identiteit wordt weggevaagd. In deze wereld heeft Tobias net een blanco ondergaan; hij herinnert zich niets van zijn vorige leven, maar is vastbesloten om te ontdekken wie hij is geweest en wat hij heeft gedaan. Dat blijkt echter niet zo makkelijk in een dystopie waarin het concept “nieuws'” niet meer bestaat en zijn naam verwijderd is uit ieder systeem. Bovendien rept niemand met een woord over de misdaad – of durft niemand er met een woord over te reppen. In zijn zoektocht naar zichzelf ontmoet hij Bas. Samen gaan ze op zoek naar de waarheid die de regering kost wat kost geheim wil houden.

    x SOTY (OPOTY) 2018
    x Thema: Zoektocht


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oh god, het is echt veel te lang geleden dat ik op Q ben geweest en ik ga nooit op het niveau komen van wat hier allemaal gebeurd, help
    Ik weet eigenlijk ook dat ik hier mijn tijd in moet stoppen maar aah



    WIE NIET WEG IS



    · · ·


    “Things usually work out in the end, but not for people like me.”

    · · ·

    · · ·


    Het leven van de negentienjarige Sumi is niet bepaald het makkelijkste. Sinds het ongeluk op haar zevende verjaardag ziet ze bijna niks meer. Haar enige connectie met de wereld is haar kamergenoot en beste vriend Jochem. Hij is als het ware haar ogen, begeleidt haar overal doorheen. Hij is hetgene wat haar wereld vormgeeft.

    Als Jochem er op een dag opeens niet meer is, staat Sumi er alleen voor. Er schijnt ook niemand een idee te hebben wat er met hem gebeurd is. Ze besluit op onderzoek uit te gaan, maar wat moet een blind, vrijwel vriendloos meisje zonder hulp in een buitenwereld vol leugens en bedrog?

    · · ·

    · · ·


    “And maybe they say curiosity is healthy, but it almost killed me.”

    · · ·




    SOTY 2018: Zoektocht -
    Start: --:-- '18 -
    Eind: --:-- '18 -
    Onbekende Personen -
    Nederlands geschreven -
    Begin kan (behoorlijk) stroef zijn -
    Het spijt me zeer als er nooit een einde aan ga maken -
    (Tijdelijke) cover door RefIection (me) -
    Link -

    [ bericht aangepast op 15 jan 2018 - 21:34 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Saluja werd trouwens Catullus, maar weet niet of ik dat moet doorgeven.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.