• Welkom bij Story of the Year 2018!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen. En dat niet alleen! Dit jaar is er een nieuwe categorie, waarin je kan schrijven: Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2018. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky, Ristridin, Square, Klaar of Kingsleigh.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Seasons de winnaar met haar story Aestival.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



                     
    OPOTY
    Thema zoektocht

    Roundhouse met Kwantumweb
    2909/2909 [0 woorden geschreven]
    Vervaagd met Donker
    409/409 [0 woorden geschreven]
    DaVenesta met Muren van IJs
    34536/45431 [10895 woorden geschreven]
    Pixielisje met Onbemand hart
    5496/5498 [0 woorden geschreven]
    Firewood met Zwangerschapsmasker
    2212/2212 [0 woorden geschreven]
    TaeTae met Goud en duister
    23662/23662 [0 woorden geschreven]
    Cipher met Anti-Beer
    2497/2497 [0 woorden geschreven]
    Napels met Blanco
    4049/4049 [0 woorden geschreven]
    RefIection met Wie Niet Weg Is
    553/553 [0 woorden geschreven]
    FireKeeper met Insane
    20579/24792 [4159 woorden geschreven]
    Standal met Alter ego
    14693/14693 [0 woorden geschreven]
    SonOfGondor met Selkie
    6663/8332 [1669 woorden geschreven]
    Sphericity met Diamond heart
    4293/5816 [1523 woorden geschreven]
    Lovelyreads met Clockwork Heart
    13442/13442 [0 woorden geschreven]
    AriChibi met Het godenzegel
    26244/33657 [7413 woorden geschreven]
    Grace met Limerence
    0/5450 [5450 woorden geschreven]

    Thema code rood

    Seasons met Snowed in
    898/898 [0 woorden geschreven]
    Florent met Enlighten Me
    1494/2663 [1169 woorden geschreven]
    Catmint met Ultima Ratio
    3649/3649 [0 woorden geschreven]
    Lorem met 30 minutes
    1227/1227 [0 woorden geschreven]
    Eloi met Homecoming King
    13538/16095 [2557 woorden geschreven]
    Douleur met Angels of the battlefield
    225/225 [0 woorden geschreven]
    FemmeFatale met Military Man
    29434/34268 [4834 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema zoektocht

    Croweater met Fluisterstemmen
    36832/45838 [9006 woorden geschreven]
    Fennec met Voor goud en glorie
    10839/10839 [0 woorden geschreven]
    Necessity met Lunatic || Wolfstar
    3415/3415 [0 woorden geschreven]
    Stenenlikker met Athanatos
    12488/13846 [2410 woorden geschreven]
    xMyLittleStar met Gone
    0/451 [0 woorden geschreven]


    Thema code rood

    Taire met Coercion
    8240/9200 [960 woorden geschreven]
    Thunaer met De folteraar en de trooster
    0/3074 [3074 woorden geschreven]



    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.


    (Aangepast tot Topic 1 pagina 20, inzending Wervelwind]

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 10:13 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 juni 2018 - 16:06 ]


    De officiële crewpagina

    Ik sta er nog niet tussen. Weet niet of dat een super probleem is.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik sta er nog niet tussen. Weet niet of dat een super probleem is.


    Nee, dat klopt. Ik heb nog geen tijd gehad om je erin te zetten, op mobiel gaat dat moeilijk. Het maakt verder niks uit, we zorgen ervoor dat iedereen erbij staat bij de telling.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Korte vraag: is het toegestaan om in hoofdstukken via het 'inleiding/beschrijving' vak, een foto te plaatsen bij een SOTY met onbekende personages?
    Het zouden drie verschillende headers zijn per personage (drie die elkaar afwisselen).
    Ik ben wel niet van plan om bekende acteurs of echt gezichten te gebruiken. Eerder neus en kin of enkel ogen of haar, eventueel. En daarnaast nog schepen en silhouetten van personen. Maar geen totaalbeelden van personages door herkenbare foto's of zo, eerder een soort van moodboards.
    Ik vroeg me af of dat mocht of valt dat ook onder de regel 'geen foto's gebruiken' bij soty?


    A to the Z

    Volgens mij is een "faceclaim" (dus een foto van een superbekend persoon gebruiken) ook gewoon toegestaan in de Onbekende Personen categorie. Als je een fantasypersonage verzint dat toevallig het gezicht heeft van Lily James is dat geen fanfiction.


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    Volgens mij is een "faceclaim" (dus een foto van een superbekend persoon gebruiken) ook gewoon toegestaan in de Onbekende Personen categorie. Als je een fantasypersonage verzint dat toevallig het gezicht heeft van Lily James is dat geen fanfiction.

    Let wel dat de persoon niet te bekend is. Je kunt het beste voor bekende *insert random land* gaan. Of minder bekende modellen. Misschien een bewerkte foto van jouw buurmeisje.
    Edit; "In je verhaal mogen geen foto’s geplaatst worden van bekende personen ter verduidelijking van personages. Je bedenkt zelf je personages!"
    -de regels van SOTY

    [ bericht aangepast op 8 feb 2018 - 11:58 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik dacht dat ergens in de F.A.Q. stond dat je iedere twee weken minimaal een hoofdstuk moet plaatsen, maar ik zie dat nu nergens meer staan. Is dit niet meer geldig?
    En als het nog wel klopt, wat als ik bijvoorbeeld op vakantie ga, is dat dan een probleem? En kan je na een tijdje niets te hebben geplaatst altijd nog opnieuw activeren en verder schrijven?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    Ik dacht dat ergens in de F.A.Q. stond dat je iedere twee weken minimaal een hoofdstuk moet plaatsen, maar ik zie dat nu nergens meer staan. Is dit niet meer geldig?
    En als het nog wel klopt, wat als ik bijvoorbeeld op vakantie ga, is dat dan een probleem? En kan je na een tijdje niets te hebben geplaatst altijd nog opnieuw activeren en verder schrijven?


    Dit geldt enkel voor het eerste hoofdstuk. Je story mag niet langer dan twee weken leeg staan (:


    Mhm?

    Pixielisje schreef:
    Korte vraag: is het toegestaan om in hoofdstukken via het 'inleiding/beschrijving' vak, een foto te plaatsen bij een SOTY met onbekende personages?
    Het zouden drie verschillende headers zijn per personage (drie die elkaar afwisselen).
    Ik ben wel niet van plan om bekende acteurs of echt gezichten te gebruiken. Eerder neus en kin of enkel ogen of haar, eventueel. En daarnaast nog schepen en silhouetten van personen. Maar geen totaalbeelden van personages door herkenbare foto's of zo, eerder een soort van moodboards.
    Ik vroeg me af of dat mocht of valt dat ook onder de regel 'geen foto's gebruiken' bij soty?


    Je mag wel foto’s gebruiken, zoals de cover, maar geen One Direction (bijvoorbeeld). Té bekende mensen mogen niet.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Oeps schreef:
    (...)

    Dit geldt enkel voor het eerste hoofdstuk. Je story mag niet langer dan twee weken leeg staan (:


    Aah, oké. Maar dit is toch een algemene Q regel, en niet alleen voor de soty?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    (...)

    Aah, oké. Maar dit is toch een algemene Q regel, en niet alleen voor de soty?


    Ja, maar veel mensen vergeten dat. Daarom zetten we het er nog even extra bij. (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Je mag wel foto’s gebruiken, zoals de cover, maar geen One Direction (bijvoorbeeld). Té bekende mensen mogen niet.


    Ah, oké dan begreep ik de regel toch goed!
    Bedankt!


    A to the Z

    Jouw verhaal moet een bekend personage of een bekende plaats bevatten. Dit kan Harry Styles of Katy Perry zijn, maar ook Zweinstein en Middle Earth.

    Wacht eens even... Als ik mee wil doen aan FOTY met een Avatar (the last airbender) fanfictie die zich afspeelt in onze wereld, mag dat dan niet? Want de personages heb ik dan zelf verzonnen en de plek is ook niet dezelfde als in de serie, maar ik neem wel heel het concept over, wat volgens mij dus ook echt wel onder fanfiction valt.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2018 - 17:53 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.



    Rowan is een Selkie, een zeehond die in een mens kan veranderen door haar zeehondenhuid af te werpen. Jaren geleden was ze jong en nieuwsgierig naar het land, maar haar liefde voor mensen werd getest door Cowell, een wrede piraat die haar huid stal en haar dwong met hem te trouwen. Nu is ze ontsnapt en is ze, met alleen een kaart naar waar haar huid verstopt is en het geld dat ze heeft verdiend met vissen, op zoek naar een schip om terug te keren naar haar thuis - de zee. Hoe graag ze het ook alleen wil doen, ze zit tegen wil en dank vast aan haar crew, die allemaal hun eigen redenen hebben om haar te helpen. Zal ze de gevaren van de zee overleven en haar huid terugvinden?

    Bereid je voor op een avontuur op zee, met mythische wezens, piraten en het schattigste dier van de zandbank: de zeehond.



    Thema: zoektocht

    Link

    [ bericht aangepast op 13 feb 2018 - 19:59 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Catullus > Phos


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.



    Sofia verhuist naar een andere staat en begint een nieuwe carrière in de wetenschap. Toch blijft haar oude begeleider Jaime maar door haar hoofd malen. Om hem te vergeten, duikt ze in een voor haar nieuwe wereld, die van de muziek. Tijdens een nachtelijk bezoek aan een club komt ze Sebastian tegen, de zanger van een bekende Europese band. Hij introduceert haar in een wereld die alleen uit feesten en drugs lijkt te bestaan. Hij vraagt haar mee naar concerten en uiteindelijk of ze mee wil naar Europa om daar het nieuwe album van de band te ontwikkelen.
    Ondertussen zoekt haar oude mentor steeds meer contact met haar op. Eerst lijken de e-mails over onschuldige onderzoeksonderwerpen te gaan, maar als ze elkaar weer op een conference ontmoeten, slaat de vonk over.
    Sofia is verliefd, op twee mannen en op twee werelden. Ze duikt diep in beide werelden om uiteindelijk een keuze te kunnen maken tussen wetenschap, of het spannende leven dat de muziek haar biedt. Ze stort zich op een zoektocht naar net alleen haar ware liefde, maar vooral naar zichzelf. Een zoektocht die alleen maar moeilijker wordt gemaakt doordat elk van de mannen een geheim met zich mee lijkt te dragen.


    16+ omdat er heftige thema's in voor komen, niet vanwege de seks ;]

    - Thema: Zoektocht
    - SOTY
    - Link

    Ik hoop dat dit binnen het thema pas (:


    I am an idiot, I move.