• Welkom bij Story of the Year 2018!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen. En dat niet alleen! Dit jaar is er een nieuwe categorie, waarin je kan schrijven: Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2018. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky, Ristridin, Square, Klaar of Kingsleigh.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Seasons de winnaar met haar story Aestival.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



                     
    OPOTY
    Thema zoektocht

    Roundhouse met Kwantumweb
    2909/2909 [0 woorden geschreven]
    Vervaagd met Donker
    409/409 [0 woorden geschreven]
    DaVenesta met Muren van IJs
    34536/45431 [10895 woorden geschreven]
    Pixielisje met Onbemand hart
    5496/5498 [0 woorden geschreven]
    Firewood met Zwangerschapsmasker
    2212/2212 [0 woorden geschreven]
    TaeTae met Goud en duister
    23662/23662 [0 woorden geschreven]
    Cipher met Anti-Beer
    2497/2497 [0 woorden geschreven]
    Napels met Blanco
    4049/4049 [0 woorden geschreven]
    RefIection met Wie Niet Weg Is
    553/553 [0 woorden geschreven]
    FireKeeper met Insane
    20579/24792 [4159 woorden geschreven]
    Standal met Alter ego
    14693/14693 [0 woorden geschreven]
    SonOfGondor met Selkie
    6663/8332 [1669 woorden geschreven]
    Sphericity met Diamond heart
    4293/5816 [1523 woorden geschreven]
    Lovelyreads met Clockwork Heart
    13442/13442 [0 woorden geschreven]
    AriChibi met Het godenzegel
    26244/33657 [7413 woorden geschreven]
    Grace met Limerence
    0/5450 [5450 woorden geschreven]

    Thema code rood

    Seasons met Snowed in
    898/898 [0 woorden geschreven]
    Florent met Enlighten Me
    1494/2663 [1169 woorden geschreven]
    Catmint met Ultima Ratio
    3649/3649 [0 woorden geschreven]
    Lorem met 30 minutes
    1227/1227 [0 woorden geschreven]
    Eloi met Homecoming King
    13538/16095 [2557 woorden geschreven]
    Douleur met Angels of the battlefield
    225/225 [0 woorden geschreven]
    FemmeFatale met Military Man
    29434/34268 [4834 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema zoektocht

    Croweater met Fluisterstemmen
    36832/45838 [9006 woorden geschreven]
    Fennec met Voor goud en glorie
    10839/10839 [0 woorden geschreven]
    Necessity met Lunatic || Wolfstar
    3415/3415 [0 woorden geschreven]
    Stenenlikker met Athanatos
    12488/13846 [2410 woorden geschreven]
    xMyLittleStar met Gone
    0/451 [0 woorden geschreven]


    Thema code rood

    Taire met Coercion
    8240/9200 [960 woorden geschreven]
    Thunaer met De folteraar en de trooster
    0/3074 [3074 woorden geschreven]



    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.


    (Aangepast tot Topic 1 pagina 20, inzending Wervelwind]

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 10:13 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 juni 2018 - 16:06 ]


    De officiële crewpagina

    aarsvogel schreef:
    Ik heb een vraag, in de story bij regels dat je geen 'kleurtjes' mag gebruiken, is een template wel toegestaan?


    Ja hoor! (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Kiliphilia schreef:
    Deze vraag is waarschijnlijk ongelooflijk dom.. Helaas ga ik hem toch stellen :$
    Bij FOTY mag je dan bv: de serie Riverdale nemen en dan aan het thema van FOTY koppelen?
    Ik bedoel dat ik in die serie mijn verzonnen personage inzet ivm thema code rood.. Ik zeg maar wat, hopelijk snapt iemand mijn niet zo duidelijke vraag :$


    Haha sorry, maar ik snap de vraag niet zo goed. Kan je eventueel een voorbeeldje geven (desnoods via pb)?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hephaistion schreef:
    Mag je ook het concept/ de wereld van een bestaand boek pakken en dat gebruiken met eigen personages voor FOTY? Het is namelijk ook niet letterlijk een plaats, omdat het zich gewoon in onze wereld afspeelt, maar in de boeken heb je Alouden en Onsterfelijken met krachten en dat concept wil ik gebruiken.
    En telt een Historisch (al heel lang dood) persoon als een bekend persoon?


    Dit gaat over de wereld van Nicolas Flamel of niet (die boekenserie?)


    It's never gonna happen, Guys.

    Kingsleigh schreef:
    (...)

    Dit gaat over de wereld van Nicolas Flamel of niet (die boekenserie?)


    Jep, maar de personages daaruit wil ik nauwelijks gaan gebruiken.


    Stenenlikker

    Zal ik een praattopic/off-topic maken voor het overleg? ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    Zal ik een praattopic/off-topic maken voor het overleg? ^^


    Volgens mij deed Ringwraith dat al ^^


    all because i liked a girl

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Jep, maar de personages daaruit wil ik nauwelijks gaan gebruiken.


    Oké, over je vraag dan. Een historisch persoon valt niet onder fanfiction. Je verhaal valt echter wel onder FOTY, vanwege de wereld die je gebruikt. (Die wereld is op een boek gebasseerd vandaar).


    It's never gonna happen, Guys.

    Kingsleigh schreef:
    (...)

    Oké, over je vraag dan. Een historisch persoon valt niet onder fanfiction. Je verhaal valt echter wel onder FOTY, vanwege de wereld die je gebruikt. (Die wereld is op een boek gebasseerd vandaar).

    Maar - als je fan bent van een historisch persoon en je schrijft er een verhaal over waarin jij in de tijd reist en met die persoon een relatie krijgt, dan kan je dat toch moeilijk een OP-verhaal, noemen, right? Dan is dat toch een fanfiction? Akkoord, een verhaal dat zich bv. in de tweede wereloorlog meespeelt, en Hitler etc. dus ook bestaan, kan evengoed OP zijn, maar een verhaal met historische persoon kan toch ook fanfiction eijn?
    Oké, sorry voor deze lange uitleg, maar zit ik nu helemaal fout of niet?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    (...)
    Maar - als je fan bent van een historisch persoon en je schrijft er een verhaal over waarin jij in de tijd reist en met die persoon een relatie krijgt, dan kan je dat toch moeilijk een OP-verhaal, noemen, right? Dan is dat toch een fanfiction? Akkoord, een verhaal dat zich bv. in de tweede wereloorlog meespeelt, en Hitler etc. dus ook bestaan, kan evengoed OP zijn, maar een verhaal met historische persoon kan toch ook fanfiction eijn?
    Oké, sorry voor deze lange uitleg, maar zit ik nu helemaal fout of niet?


    Een historisch persoon wordt niet als fanfictie gezien, maakt niet uit hoe belangrijk de rol is van die persoon.
    Of anders verwoord: eigenlijk is het fanfiction, maar het krijgt de naam historische novel omdat het algemeen geaccepteerd is om over dergelijke personen te schrijven en het al eeuwen gebeurd. Fanfiction is in de publiciteitswereld nog steeds niet echt geaccepteerd. Ik denk dat het grote 'probleem' is dat de mensen waarover geschreven wordt nog leven terwijl dit bij historische verhalen niet het geval is.


    The soul needs autumn.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Delacroix schreef:
    (...)

    Een historisch persoon wordt niet als fanfictie gezien, maakt niet uit hoe belangrijk de rol is van die persoon.
    Of anders verwoord: eigenlijk is het fanfiction, maar het krijgt de naam historische novel omdat het algemeen geaccepteerd is om over dergelijke personen te schrijven en het al eeuwen gebeurd. Fanfiction is in de publiciteitswereld nog steeds niet echt geaccepteerd. Ik denk dat het grote 'probleem' is dat de mensen waarover geschreven wordt nog leven terwijl dit bij historische verhalen niet het geval is.

    Oh okay, dankje (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    (...)
    Oh okay, dankje (:


    Graag gedaan! (:


    The soul needs autumn.

    Mt!
    Ik vind de thema's dit jaar echt superleuk :)


    A to the Z

    Kingsleigh schreef:
    (...)

    Oké, over je vraag dan. Een historisch persoon valt niet onder fanfiction. Je verhaal valt echter wel onder FOTY, vanwege de wereld die je gebruikt. (Die wereld is op een boek gebasseerd vandaar).


    Okay ^^ Dan komt binnenkort ergens mijn aanmelding voor FOTY.
    Nooit van mezelf verwacht, haha, omdat ik normaal gezien OP schrijf :')


    Stenenlikker

    Oké, laat ik het gewoon maar meteen doen. Kan ik iig niet meer terugkrabbelen, haha.
    Ik wil mij graag aanmelden!






    Het perfecte wereldje van de zeventienjarige Jera Roodesteijn stopt langzaam met draaien, als ze na een vakantie op Bali opeens allerlei dingen voelt die ze niet zou moeten voelen. Aanrakingen die er niet zijn, emoties die uit het niets opdoemen. Niemand gelooft haar en hulp of begrip hoeft de voorheen arrogante, egoïstische blondine zeker niet te verwachten.
          Wanneer er geen uitzondering gemaakt blijkt te worden voor verwondingen en helse pijn, moet Jera noodgedwongen zelf opzoek naar de oorzaak. Echter, wordt ze gezien als een gevaar voor zichzelf en anderen, waardoor ze in een web verstrikt raakt, waar onmogelijk uit te ontsnappen lijkt. Iets wat grote gevolgen met zich meebrengt.


    Een avontuurlijke thriller met een vleugje komedie, die je uitnodigt de grens tussen wetenschap en fantasie te weerleggen


    "Ik weet dat ik normaliter aandachttrekkerij belichaam, maar dit is echt."



    Thema: Zoektocht

    SOTY of FOTY: SOTY


    At the end we're all cursed