• Welkom bij Story of the Year 2018!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen. En dat niet alleen! Dit jaar is er een nieuwe categorie, waarin je kan schrijven: Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2018. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky, Ristridin, Square, Klaar of Kingsleigh.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Seasons de winnaar met haar story Aestival.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



                     
    OPOTY
    Thema zoektocht

    Roundhouse met Kwantumweb
    2909/2909 [0 woorden geschreven]
    Vervaagd met Donker
    409/409 [0 woorden geschreven]
    DaVenesta met Muren van IJs
    34536/45431 [10895 woorden geschreven]
    Pixielisje met Onbemand hart
    5496/5498 [0 woorden geschreven]
    Firewood met Zwangerschapsmasker
    2212/2212 [0 woorden geschreven]
    TaeTae met Goud en duister
    23662/23662 [0 woorden geschreven]
    Cipher met Anti-Beer
    2497/2497 [0 woorden geschreven]
    Napels met Blanco
    4049/4049 [0 woorden geschreven]
    RefIection met Wie Niet Weg Is
    553/553 [0 woorden geschreven]
    FireKeeper met Insane
    20579/24792 [4159 woorden geschreven]
    Standal met Alter ego
    14693/14693 [0 woorden geschreven]
    SonOfGondor met Selkie
    6663/8332 [1669 woorden geschreven]
    Sphericity met Diamond heart
    4293/5816 [1523 woorden geschreven]
    Lovelyreads met Clockwork Heart
    13442/13442 [0 woorden geschreven]
    AriChibi met Het godenzegel
    26244/33657 [7413 woorden geschreven]
    Grace met Limerence
    0/5450 [5450 woorden geschreven]

    Thema code rood

    Seasons met Snowed in
    898/898 [0 woorden geschreven]
    Florent met Enlighten Me
    1494/2663 [1169 woorden geschreven]
    Catmint met Ultima Ratio
    3649/3649 [0 woorden geschreven]
    Lorem met 30 minutes
    1227/1227 [0 woorden geschreven]
    Eloi met Homecoming King
    13538/16095 [2557 woorden geschreven]
    Douleur met Angels of the battlefield
    225/225 [0 woorden geschreven]
    FemmeFatale met Military Man
    29434/34268 [4834 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema zoektocht

    Croweater met Fluisterstemmen
    36832/45838 [9006 woorden geschreven]
    Fennec met Voor goud en glorie
    10839/10839 [0 woorden geschreven]
    Necessity met Lunatic || Wolfstar
    3415/3415 [0 woorden geschreven]
    Stenenlikker met Athanatos
    12488/13846 [2410 woorden geschreven]
    xMyLittleStar met Gone
    0/451 [0 woorden geschreven]


    Thema code rood

    Taire met Coercion
    8240/9200 [960 woorden geschreven]
    Thunaer met De folteraar en de trooster
    0/3074 [3074 woorden geschreven]



    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.


    (Aangepast tot Topic 1 pagina 20, inzending Wervelwind]

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 10:13 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 juni 2018 - 16:06 ]


    De officiële crewpagina


    Code Rood








    Terwijl Isolde zich heerlijk denkt terug te trekken in het
    kleine vakantiehuis van haar familie, om zich op deze
    manier beter te kunnen concentreren op het schrijven van
    haar volgende boek, besluit het weer hevig om te slaan en
    raast er buiten een hevige sneeuwstorm. Gelukkig heeft
    zij zich al voorbereid om een week lang op te sluiten in
    het kleine chalet.
          Met veel geduld en moeite bereikt Christopher dan
    eindelijk het chalet dat hij en zijn vrienden hebben
    gehuurd, rechtstreeks vanuit zijn werk. Spijtig genoeg
    zitten zijn vrienden vast in de file, bedekt onder de hevig
    vallende sneeuw. Zij besluiten dat het veiliger is om terug
    te gaan naar huis, waarop hij genoodzaakt is aan te
    kloppen bij één van de andere chalets op het vakantiepark.














    Zoektocht










    Nova leeft een vrij rustig leven, ver weg van de bewoonde
    wereld, op de boerderij van haar ouders. Haar allerbeste
    vriend Chaska woont ruim tien kilometer verderop en het
    eerst volgende dorp is het snelst te bereiken per boot over
    het meer.
          Dan krijgt de familie bericht van haar tante, een
    bekende radio-dj in Californië. Zij stuurt iemand langs die
    voorlopig wel wat rust kan gebruiken in de frisse, zuivere
    buitenlucht van Oklahoma.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 21:00 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Wauw! Meteen SOTY en FOTY! Gedurfd!
    Ik wens je succes (en natuurlijk ook succes gewenst aan het andere verhaal ^^)


    It's never gonna happen, Guys.

    Kingsleigh schreef:
    Wauw! Meteen SOTY en FOTY! Gedurfd!
    Ik wens je succes (en natuurlijk ook succes gewenst aan het andere verhaal ^^)

    Vorig jaar een verhaal geschreven in een half jaar, dan moet twee in een heel jaar misschien ook wel lukken. In ieder geval even proberen! ^^

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 21:27 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    De eerste inzendingen staan erbij! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    MT


    --

    Crap -- hoe ga ik hier iets bij verzinnen. In ieder geval, MT.

    **krijgt idee** hmm, ik zie wel, eerst verder uitwerken


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    De foty die ik schrijf is een beetje een combi tussen beide thema's volgens mij :')


    You were born original, don't die as a copy.






    A N T I M A T E R I E





    De zeeën brachten hem naar huis, maar de wind gaf hem een naam. Het was een gure winterochtend toen hij aanspoelde. De C'raiyyiaanse jongen wiens naam niemand kende, maar die later bekend ging staan onder de naam Zayn.
          Zeven jaar later is de jongen uit C'raiyi uitgegroeid tot een ijzersterke magiër. Echter heeft Zayn ondanks zijn intimiderende visage zelf ook een porseleinen hartje. Laat het lot dan nu net twee olifanten op hem afsturen. Maar wat gebeurt als Zayn op zoek gaat naar zijn afkomst en dingen vindt die hij zelf niet voor mogelijk hield? Is zijn afkomst wel degelijk onbekend of een streng bewaakt geheim?





    • Gestart op: 8-01-2018
    • Beëindigd op: ??-??-??
    • Doet mee aan FOTY 2018
    • Thema is 'zoektocht'
    • De wereld behoort toe aan Licia Troisi
    • Cover door taeh
    • Abo's, kudo's en reacties motiveren enorm



    Hier is de link naar het verhaal!

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 1:21 ]


    Heaven is a place that we all have

    intheair schreef:
    Crap -- hoe ga ik hier iets bij verzinnen. In ieder geval, MT.

    **krijgt idee** hmm, ik zie wel, eerst verder uitwerken


    obsessive rage

    Okay I'm just gonna do this, de titel is ook de link. (En ja, dit verhaal is relatief nieuw, ook al staan de hoofdpersoon en titel al wat langer op mijn profiel, ik had echt nog niks anders dan dat, geen verhaallijn of geschreven stukken haha)

    •      •      •      •      •      •      •

          Stel je eens voor: Je zit in een trein en rijdt door een prachtig, maar ook ietwat merkwaardig landschap. Je zit daar, met je krantje op schoot, tot er op een gegeven moment iemand naast je komt te zitten. Geïrriteerd dat iemand jouw "territorium" van de trein binnendringt, kijk je op, raak je wat aan de praat, tot jullie beiden beseffen dat jullie geen flauw idee hebben waar de trein heen rijdt. Of waar deze vandaan kwam.
    •      •      •      •      •      •      •

          'Zeg, Lucy,' begon ik. 'Waar willen we ook alweer heen? Ik bedoel, jij was hier het eerste, dat weet je toch?'
          De blondine staarde waterig voor zich uit en schudde vervolgens langzaam het hoofd. 'Ik heb geen flauw idee.'
          Ik sloeg mijn ogen even neer, 'Oh, oké...' mompelde ik.
    Lucy nam een slokje van haar thee en sloot haar boek. Ik wist niet goed waarom, maar op de één of andere manier kwam het me bekend voor. Bekender dan de landschappen die voorbij flitsten, of zelfs maar mijn eigen spiegelbeeld dat door de ruit gereflecteerd werd. De bij elkaar gebonden bladzijden bezaten het gehavende dat soms ook door de mensen hier leek door te schijnen, maar nooit duidelijk genoeg was om uit te leggen waarom het kapot leek.
          Ik scheurde mijn blik ervan los zodra Lucy haar mond open trok, 'Ik denk dat we er wel achter komen als de trein stopt.'
    •      •      •      •      •      •      •

    JE BENT NOG NIET AAN HET EINDE,
    MAAR OOK NIET MEER BIJ DE START.
    JULLIE ZITTEN IN HET... TUSSEN

    •      •      •      •      •      •      •


    • Doet mee aan Story of the Year 2018, onder het thema "Zoektocht" •
    • Fantasy •
    • Thriller •
    • Onbekende Personen •
    • 12+ wegens zware onderwerpen en grof taalgebruik •
    • Veel leesplezier! •

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 13:15 ]


    obsessive rage

    MT

    Ik ga me misschien ook eens wagen aan een verhaal... (=


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.



    [恋の予感]

    Koi No Yokan:

    “The sense one can have upon first meeting a person that the two of you are going to fall in love. Differs from “love at first sight” as it does not imply that the feeling of love exists, only the knowledge that a future love is inevitable.”


    ___________________


    Noël Windsor is iets kwijtgeraakt en hij denkt het terug te kunnen vinden op een plek waar hij nog nooit in zijn leven geweest is: Japan.

    “Ik ga op reis en ik neem mee,” begon hij, “niet alleen mijn koffers, maar ook een shit ton aan emotionele bagage.”






    恋 doet mee aan SOTY 2018
    の thema: Zoektocht
    予 LGBT, drama
    感 geactiveerd op 04/01/18







    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 17:16 ]


    Caution first, always.

    Oeh ik denk dat ik wel mee ga doen, heb al wel een klein ideetje dus even MT

    Xyloto schreef:



    [恋の予感]

    Koi No Yokan:

    “The sense one can have upon first meeting a person that the two of you are going to fall in love. Differs from “love at first sight” as it does not imply that the feeling of love exists, only the knowledge that a future love is inevitable.”


    ___________________


    Noël Windsor is iets kwijtgeraakt en hij denkt het terug te kunnen vinden op een plek waar hij nog nooit in zijn leven geweest is: Japan.

    “Ik ga op reis en ik neem mee,” begon hij, “niet alleen mijn koffers, maar ook een shit ton aan emotionele baggage.”






    恋 doet mee aan SOTY 2018
    の thema: Zoektocht
    予 LGBT, drama
    感 geactiveerd op 04/01/18









    *O**O**O*


    I'll see you on the dark side of the moon

    Vraagje: moet uit je flaptekst duidelijk blijken dat het om een zoektocht of een noodsituatie gaat? Want dat is niet zo bij mij, het is meer dat het in het verhaal duidelijk wordt. Of ja ik vermeld wel iets van een zoektocht maar die is nogal snel opgelost en er is nog een andere zoektocht (zowel psychologisch als fysiek) die het grootste deel van mijn verhaal in beslag neemt, maar dat vermeld ik natuurlijk niet letterlijk in mijn flaptekst om niet alles al prijs te geven...

    Ik was wel van plan om sowieso te zeggen met welk thema ik mee wil doen, maar weet dus niet of het ook uit je flaptekst moet blijken of niet.


    The soul needs autumn.