• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Proloog is ook online! Nu alleen nog bedenken hoe ik wil beginnen met Lau, Do en Allie :’)


    all because i liked a girl

    OH OH OH IK HEB EEN CONCREET PLOT. Nu kan ik eindelijk uitwerken en hopelijk ook snel beginnen! En hopen dat mensen het een leuk idee vinden

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 18:21 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Fuck ik ben dus zo gefrustreerd rn. Heel de gigantische stamboom van mijn hoofdpersonage, wat ik op een website had gemaakt, is gewoon verdwenen toen ik het probeerde op te slaan en ik vind ‘m gewoon niet terug. Er stonden meer dan vijftig mensen in, ik ben er zeker drie uur mee bezig geweest en ik ben nu echt zo droevig en kwaad aargh


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    Fuck ik ben dus zo gefrustreerd rn. Heel de gigantische stamboom van mijn hoofdpersonage, wat ik op een website had gemaakt, is gewoon verdwenen toen ik het probeerde op te slaan en ik vind ‘m gewoon niet terug. Er stonden meer dan vijftig mensen in, ik ben er zeker drie uur mee bezig geweest en ik ben nu echt zo droevig en kwaad aargh



    At the end we're all cursed

    Scipio schreef:
    Fuck ik ben dus zo gefrustreerd rn. Heel de gigantische stamboom van mijn hoofdpersonage, wat ik op een website had gemaakt, is gewoon verdwenen toen ik het probeerde op te slaan en ik vind ‘m gewoon niet terug. Er stonden meer dan vijftig mensen in, ik ben er zeker drie uur mee bezig geweest en ik ben nu echt zo droevig en kwaad aargh


    Oh wow zo erg! Zoveel respect dat je zoiets maakt, ik doe dat echt nooit (;


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    (...)

    Oh wow zo erg! Zoveel respect dat je zoiets maakt, ik doe dat echt nooit (;

    Nu ja, ik normaal ook niet maar het personage heeft echt een behoorlijk uitgebreide familie dus deed ik het voor de eerste keer - en poef alles weg :/ En bedankt ^^
    @Roundhouse, thanks <3


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Vraagje. Mijn plot draait om sterven en dood, om het even cru te zeggen. Wanneer wordt dat grof of zonder respect, volgens jullie?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik ben bezig met een plot, maar ik heb echt tien verschillende richten waar het verhaal naartoe kan gaan. Hoe kiezen jullie de beste 'route' ?


    Seasons will change, but I shall remain

    @ Scipio

    NEEE, dat lijkt me écht balen! ): Ik hoop dat hij op magische wijze toch nog ineens tevoorschijn komt!

    @ Wasikowska

    Pff, moeilijk. Uitgebreide martelscènes? Of iedere dood tot in de meest gruwelijke details beschrijven?

    @ Aventia

    Ik zat vanmiddag ook heeel erg te twijfelen tussen 3 verschillende plots/richtingen en ze waren het alle drie net niet. En aan het begin van de avond kreeg ik me toch ineens een ingeving... toen ben ik dus voor richting nummer 4 gegaan ;'D Ik denk dat het gewoon ineens goed moet voelen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wasikowska schreef:
    Vraagje. Mijn plot draait om sterven en dood, om het even cru te zeggen. Wanneer wordt dat grof of zonder respect, volgens jullie?

    Wanneer je de lezer gaat laten houden van een karakter en die vermoord, haha. Zo hatelijk.
    Nee, zonder gekheid, maar als mensen intens gemarteld worden, I guess?



    Aventia schreef:
    Ik ben bezig met een plot, maar ik heb echt tien verschillende richten waar het verhaal naartoe kan gaan. Hoe kiezen jullie de beste 'route' ?

    Pas tijdens het schrijven, meestal "kiezen" de karakters zelf.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Hoe kiezen jullie een titel? Dat komt bij mij meestel vanzelf, maar ja, als je het op Quizlet zet moet je al gauw een titel hebben. Ook voor op de cover. Hoe doen jullie dat?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    Hoe kiezen jullie een titel? Dat komt bij mij meestel vanzelf, maar ja, als je het op Quizlet zet moet je al gauw een titel hebben. Ook voor op de cover. Hoe doen jullie dat?

    Meestal zoek ik (oude) woorden via Google met een mooie betekenis die erbij past.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Varekai schreef:
    Hoe kiezen jullie een titel? Dat komt bij mij meestel vanzelf, maar ja, als je het op Quizlet zet moet je al gauw een titel hebben. Ook voor op de cover. Hoe doen jullie dat?


    Het klinkt misschien vreemd, maar vaak heb ik al een titel in mijn hoofd waarrond ik dan een verhaal verzin. (:


    The soul needs autumn.

    Wasikowska schreef:
    Vraagje. Mijn plot draait om sterven en dood, om het even cru te zeggen. Wanneer wordt dat grof of zonder respect, volgens jullie?


    Nooit denk ik. Ik bedoel maar: iedereen gaat anders om met dergelijke onderwerpen. Tenzij je natuurlijk sterven in het belachelijke gaat trekken, maar dan nog kan het tot een vorm van komedie horen.


    The soul needs autumn.

    Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd wat jullie verstaan onder plotten, want ik ben halsoverkop begonnen met schrijven oeps.


    look at the stars, look how they shine for you;