• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    McNuggets schreef:
    Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd wat jullie verstaan onder plotten, want ik ben halsoverkop begonnen met schrijven oeps.

    Haha, dat doe ik dus ook altijd.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    McNuggets schreef:
    Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd wat jullie verstaan onder plotten, want ik ben halsoverkop begonnen met schrijven oeps.


    Ik schrijf in een notitieboekje alles wat er zeker moet gebeuren per hoofdstuk op, zo enkel de hoofdlijnen. Daarnaast schrijf ik daar op een eh nogal chaotische manier ook alles in op dat in me opkomt dat met het verhaal te maken heeft/kan hebben. That's it eigenlijk


    The soul needs autumn.

    Bedankt voor jullie antwoorden! Trouwens, waar halen jullie de namen voor jullie karakters vandaan?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Bedankt voor jullie antwoorden! Trouwens, waar halen jullie de namen voor jullie karakters vandaan?

    Meestal kijk ik op namensites voor namen als ik niets al bedacht heb. Dan kun je ook soms selecteren op soort naam die je zoekt.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wasikowska schreef:
    Bedankt voor jullie antwoorden! Trouwens, waar halen jullie de namen voor jullie karakters vandaan?

    Daarvoor zoek ik ook vaak op betekenis.
    Met name gebruik ik Nameberry; daar komen ook willekeurige namen voorbij bovenaan de website.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ugh, ik vind het starten van een verhaal altijd zo moeilijk. Ik twijfel altijd of mijn opening wel sterk genoeg is.
    Dus nu vraag ik mij af: wat vinden jullie echte no go's bij het begin van een verhaal? echt van die afknappers dat jullie zeggen: nee, dit lees ik niet verder


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ugh, ik vind het starten van een verhaal altijd zo moeilijk. Ik twijfel altijd of mijn opening wel sterk genoeg is.
    Dus nu vraag ik mij af: wat vinden jullie echte no go's bij het begin van een verhaal? echt van die afknappers dat jullie zeggen: nee, dit lees ik niet verder


    Mijn eerste hoofdstukken zijn altijd zeer slecht, dus ik geef verhalen van anderen meestal ook een kans tot na het tweede hoofdstuk, maar ik klik echt gelijk weg als ik veel spel/taalfouten zie.


    look at the stars, look how they shine for you;

    @mcnuggets: Ja, dat vind ik wel een logische!

    Is hier iemand ervaren met schrijven en uitlijning? Ik heb wat probleempjes van waar en wanneer + in word. Moest iemand kunnen helpen zou ik dat echt super vinden!


    A to the Z

    Wanneer je een idee hebt voor een verhaal en je het plot maar niet goed kan uitschrijven en het dus bij twee woorden blijft ):


    "All monsters are human"

    De Alexander soundtrack is echt mijn leven nu, lol.


    Stenenlikker

    Hebben jullie ook altijd dat je een detail of scène weet, daar iets mee wilt doen, en daaromheen randoms shit bedenkt dat langzaam een verhaalvorm aan neemt? Ik wel


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Hebben jullie ook altijd dat je een detail of scène weet, daar iets mee wilt doen, en daaromheen randoms shit bedenkt dat langzaam een verhaalvorm aan neemt? Ik wel

    Altijd. Zo ontstaan al mijn verhalen wel, geloof ik.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Jolllly schreef:
    (...)
    Meestal kijk ik op namensites voor namen als ik niets al bedacht heb. Dan kun je ook soms selecteren op soort naam die je zoekt.

    Ik ook, meestal op die van een bepaald land zoals Engeland of Griekenland, zodat er wat variatie is. Het is handig dat er ook betekenissen bij staan :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    aarsvogel schreef:
    Hebben jullie ook altijd dat je een detail of scène weet, daar iets mee wilt doen, en daaromheen randoms shit bedenkt dat langzaam een verhaalvorm aan neemt? Ik wel

    Soms een concept voor een land, personage of beroep. Soms hele oorsprongverhalen, soms versmelten enkele ideeën tot een groot geheel. Ik heb inmiddels enkele werelden/ AU bedacht.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Pixielisje schreef:
    Ugh, ik vind het starten van een verhaal altijd zo moeilijk. Ik twijfel altijd of mijn opening wel sterk genoeg is.
    Dus nu vraag ik mij af: wat vinden jullie echte no go's bij het begin van een verhaal? echt van die afknappers dat jullie zeggen: nee, dit lees ik niet verder

    Eerste hoofdstukken zijn 9 van de 10 keer minder goed dan hetgeen wat nog komen gaat. Ik denk dat ik pas echt meteen denk 'nee' als er veel spellings- of typfouten in zitten, en het kan natuurlijk dat iemands schrijfstijl je gewoon niet ligt.


    "Do you believe monsters are born or made?"