• We weten allemaal dat schoolboeken (voor de uni) teringduur kunnen zijn... like 100 euro of zelfs meer.

    Nu probeer ik dus een Neuroscience boek als pdf te downloaden... op een heel vreemde site maar goed... alles om dat geld te besparen.

    Tijd resterend volgens Chrome: 8 uur. ACHT UUR. HELP. Hij is pas op 8 MB van de bijna 700... :$


    oi, suzy

    Een boek van 700MB? Dat is wel een beetje heel veel voor een boek.. 😅

    edit: maar inderdaad, die studieboeken zijn belachelijk duur. Niet oké.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2018 - 11:24 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Hahaha nee die struggle ken ik niet nee :")
    Ik koop al mijn boeken tweede hands via bol.com, maar mijn ouders betalen dan ook. Dus dat scheelt.
    Meestal ben ik zo rond de 120 euro kwijt per periode, dus dat is zo ongeveer 500 euro voor een jaar.


    You were born original, don't die as a copy.

    Deze download is de 5e (meest recente editie), dus ik heb nog een tweede download lopen voor de 4e editie en die duurt nog maar 1 minuut... Voor als ik die 10 uur wachten beu ben. -.- Maar inderdaad, waarom vragen ze er zo veel voor -.- dieptriest is het


    oi, suzy

    En toen hing Chrome vast en moest ik alles afsluiten :9~

    Ik heb gelukkig wel nu de 4e editie... niet optimaal... maar ja... we doen het er maar mee


    oi, suzy

    Omg ja, studieboeken zijn vaak echt belachelijk duur :') Gelukkig staat er ook wel enorm veel op internet tegenwoordig. Ik doe nu een taalcursus waar ik aanvullend materiaal voor zocht, en ik heb toch 200 euro kunnen besparen omdat de pdf's online te vinden zijn. 200 euro voor 3 boeken... :')


    Caution first, always.

    Studieboeken zijn idd echt mega duur en je kijkt er haast nooit in


    And then we'll see it.

    Jep, ik denk dat als ik al mijn studieboeken koop, ik aan het eind zo'n 800 euro kwijt ben. Maar gelukkig heb ik mijn ouders :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Vorig jaar hebben mijn ouders alle boeken voor me gekocht, en ik heb ze nauwelijks gebruikt. Toen werden er in de klassenchat al wat pdf's rondgestuurd. Dit jaar hebben we ze weer besteld, maar heb ik de boeken maar teruggestuurd waar ik snel een pdf van kreeg :'). Al vind ik dat niet echt fijn lezen en kan ik er totaaaal niet uit leren maar hé - het is gratis.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik print de benodigde hoofdstukken uit pdf's gewoon helemaal uit. Is alsnog goedkoper hah.


    oi, suzy

    Oh ja, echt veel te duur en het ergste is dat de meeste van die boeken (bij ons toch) geschreven zijn door onze docenten zelf die er dan ieder jaar de volle tien woorden in aanpassen en in de lessen erop staan dat je zeker de nieuwste editie hebt. Like, je hebt geld genoeg. Don't make us do this.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    In mijn eerste jaar heb ik ze allemaal gekocht. Sinds ik die amper gebruikt heb, koop ik geen studieboeken meer tot een paar weken in het semester als ik zeker ben dat de boeken wél gebruikt gaan worden in de lessen. Pure geldverspilling anders.


    You can't keep dancing with the devil and ask why you're still in hell

    Ja. (no_chears) Ik ging gisteren kijken wat ik voor één vak nodig heb (dat, kort gezegd, zeven volle weken aan lesstof beslaat) en dat kwam echt op tweehonderd uit, terwijl ik ook nog een ander vak heb deze periode, waarvan ik helaas nog niet eens weet hoeveel ik daaraan kwijt ben. In ieder geval: twee handboeken, waaruit slechts geselecteerde gedeelten bestudeerd hoeven te worden omdat er geen handboek bestaat waarin alle stof opgenomen is. Een speciale wettenbundel. Een literatuurbundel. Een jurisprudentiebundel. Ik gok dat ik maar 'ns ga kijken wat de UB voor mij in de aanbieding heeft, want het zijn stuk voor stuk dingen die ik na deze periode nooit meer nodig ga hebben. Zeker aangezien de blokcoördinator er ditmaal zelfs eerlijk heeft bijgezet dat slechts gedeelten bestudeerd hoeven te worden, vind ik tweehonderd euro aftikken daarvoor vrij heftig.


    She's imperfect but she tries

    ja ik ken de struggle rip vorig school jaar moest ik ook boeken kopen voor school gebruiken we ze niet -__-


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Op mijn hbo-opleiding betaalde ik gemiddeld wat minder dan 10 euro voor een boek omdat het oude boeken waren en dan betaalde ik niet meer dan 50 euro per jaar voor boeken. Ik kreeg ze wel niet meer verkocht omdat ze oud waren, haha.
    Bij mijn premaster betaalde ik 150 euro voor één periode. Dat was wel opeens afzien.


    Take risks and conquer your fears.

    Belachelijk duur ja. In mijn geval was het ergste nog dat we ze op mijn opleiding bijna niet gebruikten ook. :')


    ars moriendi