• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hebben mensen nog tips voor het promoten van je verhaal?
    Want op m'n laatste hoofdstuk heb ik 0 reacties gekregen en meh, hoop toch wat meer lezers te kunnen krijgen.


    Stenenlikker

    De flow zit er weer in, yes. *O*

    Hephaistion schreef:
    Hebben mensen nog tips voor het promoten van je verhaal?
    Want op m'n laatste hoofdstuk heb ik 0 reacties gekregen en meh, hoop toch wat meer lezers te kunnen krijgen.

    De basics; een promotietopic aanmaken en hier elke update inzetten, reageren op reacties of eens een berichtje bij een upload neerzetten (want communiceren met je lezers is leuk en andersom ook), zorgen dat je met regelmaat update...

    En wat je nog kan doen is spotlight natuurlijk.

    Of dreigen dat je minstens tien reacties wilt voor je door schrijft. (cat) Nee jk doe dat maar niet haha

    KyloRen schreef:
    (...)
    De basics; een promotietopic aanmaken en hier elke update inzetten, reageren op reacties of eens een berichtje bij een upload neerzetten (want communiceren met je lezers is leuk en andersom ook), zorgen dat je met regelmaat update...

    En wat je nog kan doen is spotlight natuurlijk.

    Of dreigen dat je minstens tien reacties wilt voor je door schrijft. (cat) Nee jk doe dat maar niet haha

    Laatste mocht al niet meer dacht ik. Maar ik waardeer het wel als mensen daadwerkelijk reageren en soms suggesties geven.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eindelijk geactiveerd, terwijl het al lang in de maak was!!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oké. Ik ga me er nú op aanzetten om door te schrijven! Anders komt het er nooit meer van....


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Dat is wat ik doe en dan gebruik ik een tab bij iedere enter, zeg maar. Dan schrijf ik ook wel behoorlijke paragraafjes voor ik op enter druk, maar goed haha. Dialoog is dan een beetje zo (ik zet ff plat iets neer):
          "Jow," zei Jantje toen ie de deur van Tims kantoor opensmeet. (Hier optioneel een hele beschrijving van hoe ie alle planten van de vensterbank slaat met zijn deurgesmijt.)
          "Hé, Jantje," begon Tim, "Wil je de volgende keer de deur wat zachter opendoen en dus niet al mijn schilderijen van de muur af slaan?"
          "Oh, prima, Tim. Ik had je alleen nodig voor............"
          "Bla."
          "Bluh."
    Enzovoorts, dat zei dinges hoeft volgens mij ook niet altijd, zeker niet als je bijvoorbeeld zo'n ruziescene hebt waar ze iedere seconde om en om iets terug naar elkaar schreeuwen, haha.


    Over dit, kan je ook gewoon een nieuwe regel beginnen, of moet er per sé een tab?

    En als je van onderwerp veranderd, maar niet in een dialoog, moet je dan een nieuwe regel of tab doen?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Over dit, kan je ook gewoon een nieuwe regel beginnen, of moet er per sé een tab?

    En als je van onderwerp veranderd, maar niet in een dialoog, moet je dan een nieuwe regel of tab doen?


    Een nieuwe regel is ook helemaal prima, tab is gewoon een stilistische keuze. :')

    Ik weet niet precies in regeltjes uitgelegd, maar meestal voel je wanneer hij moet komen? Idk, als je het in je hoofd opleest dan voel je zeg maar aan waar je de pauzes hebt in een stuk tekst(?)
    Bij iedere pauze komt dan de enter.
    Als je wat boeken doorbladert en specifiek let op de newlines krijg je er wel een gevoel voor denk ik.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    KyloRen schreef:
    (...)
    De basics; een promotietopic aanmaken en hier elke update inzetten, reageren op reacties of eens een berichtje bij een upload neerzetten (want communiceren met je lezers is leuk en andersom ook), zorgen dat je met regelmaat update...

    En wat je nog kan doen is spotlight natuurlijk.

    Of dreigen dat je minstens tien reacties wilt voor je door schrijft. (cat) Nee jk doe dat maar niet haha


    Nouja, ik heb wel reacties nodig, om erop te kunnen reageren (cat). Oké, ik heb er in totaal 2 gehad op mn verhaal, dat 2 hoofdstukken heeft, maar is alsnog best wel weinig....
    Maar thanks iig!


    Stenenlikker

    + 1000 woorden vandaag :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Heb eindelijk even de tijd om de verhalen die ik lees bij te lezen en hopelijk kan ik vanavond dan zelf ook een kleine schrijfsessie doen hehe (nerd)


    The soul needs autumn.

    Is het erg om nu jets anders te bedenken?
    Want ik liep al met iets anders rond, en ben niet echt tevreden met mijn huidige verhaal. Ik heb me ook nig niet opgegeven, dus dat komt ook goed uit. Maar ik ben bang dat het niet echt verstandig is. (Ookal was ik nog niet ver met het schrijven)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Is het erg om nu jets anders te bedenken?
    Want ik liep al met iets anders rond, en ben niet echt tevreden met mijn huidige verhaal. Ik heb me ook nig niet opgegeven, dus dat komt ook goed uit. Maar ik ben bang dat het niet echt verstandig is. (Ookal was ik nog niet ver met het schrijven)


    Als je voelt dat het niet lukt, dan lukt het niet. Dan kan je inderdaad beter met het andere idee verder gaan als je daar toch al even mee rond liep!


    The soul needs autumn.

    aarsvogel schreef:
    Is het erg om nu jets anders te bedenken?
    Want ik liep al met iets anders rond, en ben niet echt tevreden met mijn huidige verhaal. Ik heb me ook nig niet opgegeven, dus dat komt ook goed uit. Maar ik ben bang dat het niet echt verstandig is. (Ookal was ik nog niet ver met het schrijven)

    Als dat idee jou meer aanspreekt, moet je het doen! Je zit er nog 10 maanden aan vast. En de vakanties van dit jaar moeten nog komen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    aarsvogel schreef:
    Is het erg om nu jets anders te bedenken?
    Want ik liep al met iets anders rond, en ben niet echt tevreden met mijn huidige verhaal. Ik heb me ook nig niet opgegeven, dus dat komt ook goed uit. Maar ik ben bang dat het niet echt verstandig is. (Ookal was ik nog niet ver met het schrijven)


    Gewoon doen! Ik ben ook pas gister officieel begonnen, dus je hebt nog genoeg tijd!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh