• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik ben zo jaloerssss
    Ik heb gister nog een stukje doorgeschreven en het waren er maar 940, RIP.
    Ik kom nu wel gelukkig in het deel van het verhaal waar ik al wat meer randinformatie bij kan plakken en zo, dus ik hoop dat ik wat woorden kan bijvullen.
    Haat het gewoon om woorden in te plakken om er maar in te zetten haha.

    1/10e klinkt wel demotiverend, ik vind 4000 beter klinken haha

    4000 in totaal he? Niet nu net :'D was dat maar zo haha.
    Het is al 10% hehe.

    Randinformatie is altijd goed voor je woordenaantal :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ......ik zit al aan de 17000, maar ik kan gewoon heel slecht dingen vertellen met weinig woorden, haha.

    Omg, ik voel me ook steeds schuldig als ik iedereen hier zie. Zelf vind ik eerlijk gezegd dat ik nog niet genoeg heb om in te sturen, maar misschien heb ik relatief dan ook al wel minder "verhaal" geschreven 😣😳

    [ bericht aangepast op 5 feb 2018 - 16:44 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    ......ik zit al aan de 17000, maar ik kan gewoon heel slecht dingen vertellen met weinig woorden, haha.

    Omg, ik voel me ook steeds schuldig als ik iedereen hier zie. Zelf vind ik eerlijk gezegd dat ik nog niet genoeg heb om in te sturen, maar misschien heb ik relatief dan ook al wel minder "verhaal" geschreven 😣😳

    Wat heb je niet genoeg? Woorden?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    @necessity: ooooh, oef, dan zit ik niet zo slecht als ik dacht haha. Ik heb momenteel 4280 woorden. Dus jeej ons! *highfive*

    @Arichibi: Ik weet niet aan welke duivel jij je ziel verkocht hebt... but hit a girl up. Welk nummer moet ik draaien?
    Zo jaloers. Het hangt een beetje af van genre per genre ook he, denk ik.
    Ik werk nu aan een verhaal waar ik het zelf niet echt nodig vind om uitgebreide beschrijvingen te doen over ruimtes.
    De zee is de zee lol, iedereen weet dat wel. Ik schrijf er dan liever twee zinnen over dan een hele paragraaf, zou het haten om iets te overkillen.
    Maar een volledig fantasy verhaal zou dan weer anders zijn voor mij. Ik denk dat mijn wordcount daar echt wel de hoogte in zou gaan door uitgebreide beschrijvingen.
    Dus het is maar net waar jij aan werkt!
    Werk gerust verder op jouw tempo! You go! Ben wel heel benieuwd naar je verhaal. Het klinkt alvast epic :p


    A to the Z

    *high five terug* Nee, was het maar zo'n feest dat ik 'even' 4000 woorden schrijf. Ik doe het in porties van 300 ongeveer :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Wat heb je niet genoeg? Woorden?

    Ik weet niet, verhaal? Ik ga momenteel zeg maar iedere week nog terug om dingen helemaal te herschrijven en ik ben ook nog niet ver genoeg in het verhaal om te zien wat ik wel en niet ga houden.

    Ik heb het zo goed mogelijk uitgewerkt, maar om wat perspectief te geven, is er in het verhaal nog geen halve week sinds het eerste hoofdstuk voorbij gegaan. Ik heb gewoon de neiging om heel uitgebreid gedachten te beschrijven, haha, daardoor krijg ik steeds zoveel woorden.

    Pixielisje schreef:
    @Arichibi: Ik weet niet aan welke duivel jij je ziel verkocht hebt... but hit a girl up. Welk nummer moet ik draaien?
    Zo jaloers. Het hangt een beetje af van genre per genre ook he, denk ik.
    Ik werk nu aan een verhaal waar ik het zelf niet echt nodig vind om uitgebreide beschrijvingen te doen over ruimtes.
    De zee is de zee lol, iedereen weet dat wel. Ik schrijf er dan liever twee zinnen over dan een hele paragraaf, zou het haten om iets te overkillen.
    Maar een volledig fantasy verhaal zou dan weer anders zijn voor mij. Ik denk dat mijn wordcount daar echt wel de hoogte in zou gaan door uitgebreide beschrijvingen.
    Dus het is maar net waar jij aan werkt!
    Werk gerust verder op jouw tempo! You go! Ben wel heel benieuwd naar je verhaal. Het klinkt alvast epic :p

    Ik schreef vroeger al vrij grote hoofdstukken 😂, dus ik kan me niet echt herinneren of ik mijn ziel heb verkocht of niet (of misschien weet ik het juist daardoor niet meer...!!!)
    Als ik "normale" verhalen schrijf, vind ik het idd ook wat moeilijker om aan woorden te komen. Zoals je al zegt, een flat is een flat en je kan hoogstens wat zeggen over de kleur of het aantal ramen, haha. In fantasy kun je makkelijk twee alinea's kwijt aan een simpel huisje, omdat het niet logisch hoeft te zijn.

    Zelf schrijf ik momenteel dan ook fantasy, met verschillende rassen en wat goden en zo. Dan kun zeker je veel makkelijker woorden kweken voor beschrijvingen en meningen 😁. Maar ja, door al die mogelijkheden heb ik dan ook dat ik goed moet nadenken over wat wat hoort te zijn en ik vergeet vaak dat sommige personages door hun achtergrond bijvoorbeeld andere meningen zouden moeten hebben.
    En dan ga ik weer terug.
    En dan herschrijf ik het.
    En dan heb ik weer meer woorden 😂

    Maar ja, het is pas februari, dus er is nog genoeg tijd voor ons allemaal om met iets moois te komen (Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Necessity schreef:
    *high five terug* Nee, was het maar zo'n feest dat ik 'even' 4000 woorden schrijf. Ik doe het in porties van 300 ongeveer :'D

    Ik ook normaal. Had een paar dagen terug wel een flow van 1600 woorden maar ach.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2018 - 17:22 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Vandaag een van de vervelendste dagen sinds tijden, dus ik denk niet dat ik tijd heb om te schrijven.

    Met school ben ik naar een speech ding geweest, en ik gewoon zo veel inspiratie opgedaan dat ik in een paar speeches (3-4 minuten per ding) een heel plot heb uitgedacht voor een totaal nieuw verhaal. Niet dat ik iets wist en nu verder plot had ofzo, gewoon een heel verhaal+soort van plot+setting. Toch maar zo snel mogelijk beginnen!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Iemand nog een goede tip om je schrijven met school te combineren? Ik doe pabo en de opdrachten beginnen langzamerhand weer binnen te stromen na de tweede tentamenweek lol, maar ik wil de soty niet opgeven - ik vind het veel te leuk hahaha! Ik ben alleen bang dat als ik te lang niet bezig ben dat ik het links laat liggen en ik dingen van mijn verhaallijn ga vergeten en het niet meer uitkomt of zo idk. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie het met elkaar combineren lol

    Trouwens, alle tot nu toe ingezonden verhalen zien er allemaal zo vet uit! Voor iedereen, keep up the good work - u can do it! (flower)


    chill out icarus, before you fly into a window

    Eloi schreef:
    Iemand nog een goede tip om je schrijven met school te combineren? Ik doe pabo en de opdrachten beginnen langzamerhand weer binnen te stromen na de tweede tentamenweek lol, maar ik wil de soty niet opgeven - ik vind het veel te leuk hahaha! Ik ben alleen bang dat als ik te lang niet bezig ben dat ik het links laat liggen en ik dingen van mijn verhaallijn ga vergeten en het niet meer uitkomt of zo idk. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie het met elkaar combineren lol

    Trouwens, alle tot nu toe ingezonden verhalen zien er allemaal zo vet uit! Voor iedereen, keep up the good work - u can do it! (flower)


    Als je goed bent in plannen, kun je een planning opstellen. Zelf had ik dit semester ongeveer 60 uur studielast per week, maar door, eh, slim dingen uit te stellen had ik toch wat tijd voor mezelf, haha.
    Daarnaast heb ik best wel erge slapeloosheid, dus ik schrijf vaak een uurtje of twee als ik niet in slaap kan vallen. Zo heb ik toch wat tijd om aan m'n verhaal te werken :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Eloi schreef:
    Iemand nog een goede tip om je schrijven met school te combineren? Ik doe pabo en de opdrachten beginnen langzamerhand weer binnen te stromen na de tweede tentamenweek lol, maar ik wil de soty niet opgeven - ik vind het veel te leuk hahaha! Ik ben alleen bang dat als ik te lang niet bezig ben dat ik het links laat liggen en ik dingen van mijn verhaallijn ga vergeten en het niet meer uitkomt of zo idk. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie het met elkaar combineren lol

    Trouwens, alle tot nu toe ingezonden verhalen zien er allemaal zo vet uit! Voor iedereen, keep up the good work - u can do it! (flower)


    Vroeg opstaan. Ik sta altijd half 6/6 uur op, zodat ik altijd nog een half uur kan schrijven, voordat ik weg ga!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Eloi schreef:
    Iemand nog een goede tip om je schrijven met school te combineren? Ik doe pabo en de opdrachten beginnen langzamerhand weer binnen te stromen na de tweede tentamenweek lol, maar ik wil de soty niet opgeven - ik vind het veel te leuk hahaha! Ik ben alleen bang dat als ik te lang niet bezig ben dat ik het links laat liggen en ik dingen van mijn verhaallijn ga vergeten en het niet meer uitkomt of zo idk. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie het met elkaar combineren lol

    Trouwens, alle tot nu toe ingezonden verhalen zien er allemaal zo vet uit! Voor iedereen, keep up the good work - u can do it! (flower)

    Ik schrijf altijd in de trein. Als ik toch om half zes op moet en twee uur in de trein zit, kan ik daar net zo goed gebruik van maken :'D
    Dat is voor mij ook de enige manier hoe ik nog iets kan schrijven wanneer school weer begint. Want inderdaad, te veel opdrachten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Ik schrijf altijd in de trein. Als ik toch om half zes op moet en twee uur in de trein zit, kan ik daar net zo goed gebruik van maken :'D
    Dat is voor mij ook de enige manier hoe ik nog iets kan schrijven wanneer school weer begint. Want inderdaad, te veel opdrachten.

    Hahahaha, helaas is mijn school 5 bushaltes bij me vandaan en ben ik 8 minuten onderweg lol. Het is wel een goeie tho, in de trein heb je een mooi rustmoment. Misschien dat ik het maar doe voordat ik ga slapen zoals AriChibi zei, ik kan soms ook best moeilijk in slaap komen en dan kan ik ook nog wel een stukje schrijven. En ik denk altijd maar zo, een zin is een zin. Daar ben ik soms al heel blij mee hahaha :Y)
    Anyway, bedankt voor de input! Ik ga er eens over nadenken!


    chill out icarus, before you fly into a window

    Dissonant schreef:
    Vraag: vinden jullie het storend om in het eerste hoofdstuk nog niet te weten met wie je mee leest? In de zin van; je weet niet hoe die persoon heet?

    Naam en leeftijd vind ik niet vervelend om niet gelijk te weten. Sekse daarentegen wel.
    Het is al wel een paar keer voorgekomen dat andere schrijvers ook op deze manier hun verhaal begonnen, maar ik vond het dan wel een nadeel om er pas ver in hoofdstuk twee achter te komen dat het vanuit het andere geslacht geschreven was dan dat ik dacht. Dan moest ik het toch weer helemaal opnieuw lezen om het te begrijpen.
    Juist het niet weten van de naam kan zo een voordeel zijn. Zelfs mysterieus.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Wat vinden jullie van mijn cover voor onbemand hart?
    Ik maakte juist een cover voor iemand anders en nu heb ik de neiging om de mijne te veranderen

    me to me:


    A to the Z