• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Jeej, weer verder schrijven!

    En met de vakantie nu ook meer tijd (yeah)

    [ bericht aangepast op 23 feb 2018 - 17:57 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Heb me maar eens ingeschreven, nu nog volhouden (nerd)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Heb me maar eens ingeschreven, nu nog volhouden (nerd)


    Jaaah goed zo! Je verhaal koninkrijk echt gaaf!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    AriChibi schreef:
    Heb me maar eens ingeschreven, nu nog volhouden (nerd)


    Ik zag het net! Ik heb een abbo genomen hohoho :3
    jij hebt wel echt al veel geschreven he? die hoofdstukken komen nu wss echt in sneltempo online dan of? :p


    A to the Z

    NiekNiek schreef:
    (...)

    Jaaah goed zo! Je verhaal koninkrijk echt gaaf!


    Thanks! Het is een beetje een passion project, dus ik hoop dat ik er zoveel liefde ik blijf steken (en dat wens ik natuurlijk ook voor de rest en hun verhalen hier) (Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik zag het net! Ik heb een abbo genomen hohoho :3
    jij hebt wel echt al veel geschreven he? die hoofdstukken komen nu wss echt in sneltempo online dan of? :p


    Nee nee, echt niet! Haha! Ik heb wel ongeveer 10 hoofdstukken nu, maar door mijn scriptie en keuzevakken ga ik het nog wel druk krijgen tot maart/april, dus ik heb vooral een flinke buffer tot ik weer wat meer vrije tijd heb :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb een aantal hele goede ideeën voor mijn story. Ik kan niet wachten ze allemaal te schrijven!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Vinden jullie de namen Ador en Silva leuk? (Bekijk het als fantasy, beetje middeleeuwse stijl jongensnamen)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    Vinden jullie de namen Ador en Silva leuk? (Bekijk het als fantasy, beetje middeleeuwse stijl jongensnamen)

    Klinken goed! Alleen is Silva ((volgens mij)) een meisjesnaam die afstamt van Sylvia :o. Then again, in mijn hoofd zie ik bij Silva ook een pretty boy op een groot paard met mooie golvende haren :')
    Ador daarentegen klinkt in mijn oren als je typische stoere ridder die tevens een goede diplomaat is, om het bij middeleeuwse vergelijkingen te houden, dus als dat overeenkomt met je eigen interpretaties is het perfect!

    En anders kun je natuurlijk je eigen twist aan de namen geven, uiteindelijk geven je personages de definitie aan de naam in plaats van andersom!
    Tl;dr: ik vind ze leuk (lol)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Eindelijk dat "tussenhoofdstuk" af!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    434 words deep in chapter five :3

    Wat is dit topic stil; is iedereen spontaan van z'n writersblock af en heeft niks meer om over te klagen? lol ;p


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Misschien moeten we weer een gespreksonderwerp hebben...... :D

    Schrijven jullie vaak 'te veel' of 'te weinig' voor jullie hoofdstukken? Vaak lees ik dat je het of ene of het andere bent, maar bij sommige hoofdstukken kom ik initieel niet boven de 1500 woorden en bij andere ga ik ver over de 3000 heen :'). Ik schrijf hierbij 'blind' in google docs waar dus geen oplopende wordcount is, ik stop met schrijven en tel de woorden zodra ik het hoofdstuk af vind (zonder dingen nog te herschrijven).

    Ik was dus benieuwd of anderen ook zo wisselvallig zijn, of dat jullie bij de eerste schrijfpoging een beetje rond hetzelfde aantal blijven hangen.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2018 - 16:54 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Misschien moeten we weer een gespreksonderwerp hebben...... :D

    Schrijven jullie vaak 'te veel' of 'te weinig' voor jullie hoofdstukken? Vaak lees ik dat je het of ene of het andere bent, maar bij sommige hoofdstukken kom ik initieel niet boven de 1500 woorden en bij andere ga ik ver over de 3000 heen :'). Ik schrijf hierbij 'blind' in google docs waar dus geen oplopende wordcount is, ik stop met schrijven en tel de woorden zodra ik het hoofdstuk af vind (zonder dingen nog te herschrijven).

    Ik was dus benieuwd of anderen ook zo wisselvallig zijn, of dat jullie bij de eerste schrijfpoging een beetje rond hetzelfde aantal blijven hangen.

    Ik probeer altijd aan de 1200 woorden te komen. Soms is het meer, soms is het minder (:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    (...)
    Ik probeer altijd aan de 1200 woorden te komen. Soms is het meer, soms is het minder (:


    Dit ga ik ook ongeveer proberen. Misschien tussen 12 en 15 honderd. Maar ik ben nog niet enorm begonnen, aangezien ik nu een idee heb voor een ander verhaal en intussen heb ik al 29 dingen verzonnen en bij alles is het net niet omdat alles er om heen(details, personages, serting, probleem) heb, maar geen plot!! Aaaaaah! Hoe lossen jullie dit op?

    En je inzending mag toch ook gewoon een komedie zijn die nergens op slaat?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    (...)

    Dit ga ik ook ongeveer proberen. Misschien tussen 12 en 15 honderd. Maar ik ben nog niet enorm begonnen, aangezien ik nu een idee heb voor een ander verhaal en intussen heb ik al 29 dingen verzonnen en bij alles is het net niet omdat alles er om heen(details, personages, serting, probleem) heb, maar geen plot!! Aaaaaah! Hoe lossen jullie dit op?

    En je inzending mag toch ook gewoon een komedie zijn die nergens op slaat?


    Ikzelf heb ook altijd dat probleem, haha. Ik ben een tijd DM geweest in D&D/Warhammer campagnes dus personages, locaties, quests, dialoog etc zijn vrij makkelijk te bedenken voor mij, maar het echte plot laat ik meestal vanzelf ontstaan door de personages maar wat te laten doen, lol.

    Wat bij mij wel vaak werkt is om de personages in ieder geval een backstory te geven, dan te bedenken hoe ze problemen van vroeger willen oplossen of wat voor dromen ze achterna gaan. Deze kun je dan een beetje in elkaar vlechten tot subplots die samen met je main probleem de basis van je verhaallijn vormen. Als je de setting en details al hebt, kun je bedenken waar je welk subplotje wilt uitvoeren, hoe ze daar komen, wat voor mensen daar wonen, hoe de situatie daar is etc en zo kun je het dan verder uitwerken.

    Ik zeg het ook alleen maar alsof het simpel is, haha, maar wanneer je beter bent in het maken van personages dan een plot, moet je naar hen luisteren en ze het plot geven dat zij willen :')

    En volgens mij mag iedere inzending, zolang het maar binnen het thema past


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.