• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Gelooft niemand in je draak?
    Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    Triggerende dingen in een spoiler alsjeblieft.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 17:19 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Je kunt ook ervoor kiezen om berichten van anderen in ljh niet te lezen, maar dat is mijn mening. Ik vind het persoonlijk soms namelijk ook lastig waar je de lijn moet trekken. En met mij nog een paar anderen schijnbaar.

    Maar ik hou het maar gewoon in ee spoiler, omdat ik geen zin heb om een discussie aan te moeten gaan als ik me al rot voel.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 18:49 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Klaar schreef:
    oké niet om lastig te doen maar waarom moeten "triggerende" dingen ineens onder een spoiler???
    ik denk honestly dat dat mensen die zich al niet goed voelen nog een slechter gevoel geeft, omdat je het dan letterlijk weer moet verbergen onder een spoiler
    terwijl dit vaak hun enige plaats is waar ze rechtuit kunnen zeggen hoe ze zich voelen
    ik vind dit oprecht geen goed idee

    Het is een aantal ljh’s geleden een discussie geweest, en daarom leek het me beter het er nog eens bij te vermelden. ^^
    Ik snap overigens je standpunt, maar ik denk ook dat het voor die mensen enorm moeilijk kan zijn om dingen te lezen die hen triggeren bepaalde dingen te doen/denken en het lijkt mij dus sowieso het beste dat zowel mensen die liever niet te veel negatieve dingen zien, als mensen die getriggerd worden door zulke posts die niet gedwongen moeten zien.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 18:51 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Plunkett schreef:
    (...)

    Dit was enkele LJH-topics geleden een discussie, door een reactie die ik zelf niet heb gezien omdat de moderators die aan hadden gepast. Om eerlijk te zijn heb ik geen behoefte aan continue berichten dat mensen dood willen, dat ze niet eten, zichzelf pijn doen, wat dan al niet. Dit is geen shade tegenover die users, maar Q is toch een beetje mijn happy place. Daarbij kunnen die berichten andere mensen triggeren om zichzelf wat aan te doen, vandaar dat ik in het eerste topic na dat befaamde LJH-ding in de beginpost heb gezet dat triggerende dingen in een spoiler gezet worden. Dat vind ik, en volgens mij zijn mensen het met mij eens.


    Oh, zo. Ik snap dat Q een happy place voor je is, maar ik vind eerlijk gezegd dat men in het LJH zou moeten mogen zeggen wat men wil zeggen. Tenzij het tegen de huisregels is, natuurlijk. Het is gewoon dat de laatste jaren het LJH veel gebruikt wordt om duistere gedachten in te placeren en ik denk dat het effect van dat dan ook hier nog eens te moeten verstoppen in een spoiler de zaken er voor die mensen nog slechter op maken. Maar dat is de individu-kijk, natuurlijk. Dat het voor anderen niet leuk is om dat te lezen, kan ik ook wel in komen, maar ik denk gewoon dat het op zo'n moment kan opluchten dingen zonder spoiler te zetten. Ik begrijp je wel, hoor, ik ben het er gewoon niet echt mee eens. Maar als iedereen anders dat wel is, is dat even goed voor mij.

    9s schreef:
    (...)

    Omdat veel mensen geen zin hebben in drama met andere mensen en gewoon hun shit willen dumpen zonder er enige gevolgen bij te hebben.


    Maar drama maak je toch maar als je erop ingaat? Of die gevolgen? En je kan ook ingaan op wat onder spoilers staat, dus ik zie niet wat voor verschil dit maakt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    AnnabethChase schreef:
    (...)
    Het is een aantal ljh’s geleden een discussie geweest, en daarom leek het me beter het er nog eens bij te vermelden. ^^
    Ik snap overigens je standpunt, maar ik denk ook dat het voor die mensen enorm moeilijk kan zijn om dingen te lezen die hen triggeren bepaalde dingen te doen/denken en het lijkt mij dus sowieso het beste dat zowel mensen die liever niet te veel negatieve dingen zien, als mensen die getriggerd worden door zulke posts die niet gedwongen moeten zien.


    Maar dat zou ervoor zorgen dat drie kwart van het LJH onder een spoiler moeten. En wat is triggerend? Het is een moeilijk te trekken lijn. Maar goed, ik snap het en persoonlijk kan het mij niet veel schelen. Ik dacht gewoon dat het voor zij die hier veel hun emoties uiten niet zo tof was, maar als ik de enige ben die er zo over denkt, is m'n mening ook niet heel relevant, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Soms zijn er van die dingen die je leest en die zo bizar zijn dat je ze niet serieus kunt nemen, en soms zijn er dingen in bijna dezelfde categorie, maar die nog net even over de lijn schuifelen van "wtf" naar "wtf ik maak me heel direct zorgen om de levens van onschuldige mensen" en dat is... iets wat we wel wat minder zouden mogen doen, in 2018, naar mijn mening.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Klaar schreef:
    (...)

    Maar drama maak je toch maar als je erop ingaat? Of die gevolgen? En je kan ook ingaan op wat onder spoilers staat, dus ik zie niet wat voor verschil dit maakt.


    Mensen zijn blijkbaar eerder geneigd om niet te reageren op dingen die onder spoilers staan. Ik snap je punt, en ik snap ook echt niet waarom iedereen er ineens zo moelijk over doet snap ik het.

    //

    Why do I always destroy things. I fucking hate myself and maybe I shold just stop breathing.


    This ain't no place for no better man.

    Lol, iedereen kotst me echt uit.
    Waarom nog rekening houden met mijn eigen gezondheid.
    It’s not like someone cares. Het kan me tbh ook niet schelen dat ik “te dun” wordt, bc bih u blind


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Klaar schreef:
    (...)

    Maar drama maak je toch maar als je erop ingaat? Of die gevolgen? En je kan ook ingaan op wat onder spoilers staat, dus ik zie niet wat voor verschil dit maakt.


    Het was niet direct drama — maar op gegeven moment stond de helft van het LJH topic vol met post over personen die zichzelf dood wensten of pijn deden (verschillende uitingen). Natuurlijk mag je in het LJH topic posten wat je wil — zeker als het even niet lekker gaat met je — maar het werd ondertussen héél erg heftig en dat was gewoon niet oké voor de andere personen die hier ook komen.

    Note: ik bedoel dit niet ten nadele tegen iemand die ook maar één keer zo'n bericht heeft gepost (Hell — dat heb ik ook gedaan).

    //

    Productieve dag vandaag, I love it.


    •

    Wat m'n moeder nu dus wil zeggen, is dat zij en mn zusje lekker al de hele avond uit eten zijn en dat ik hier moet wachten tot het "dure" pakje is bezorgd en over een half uur sluit de supermarkt dus als het er niet binnen een kwartier is, kan ik geen eten voor mezelf halen en heb ik dus niets vanavond. Maar maakt niet uit hoor. Kom er steeds meer achter dat ik goed genoeg ben om gebruikt te worden voor dit soort dingen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Dit is zo'n spoiler waarvan ik niet weet of het überhaupt nodig is maar bon. Geen zin in een snauw van een mede user.

    Torn between eating everything or nothing.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Klaar schreef:
    oké niet om lastig te doen maar waarom moeten "triggerende" dingen ineens onder een spoiler???
    ik denk honestly dat dat mensen die zich al niet goed voelen nog een slechter gevoel geeft, omdat je het dan letterlijk weer moet verbergen onder een spoiler
    terwijl dit vaak hun enige plaats is waar ze rechtuit kunnen zeggen hoe ze zich voelen
    ik vind dit oprecht geen goed idee

    Omdat je mensen heel snel triggerd en beïnvloed. Het klinkt stom, maar het is echt zo. Als één iemand zich dik voelt en iemand heeft daar bij zichzelf ook moeite mee, dan kan het al snel zijn dat die persoon dat als motivatie ervaart om een ongezond eetpatroon te gaan volgen en dit gaat niet expres, van beide kanten niet.
    Als iemand over zijn automutilatie praat dan kan het iemand die hier ook mee (heeft) gestruggled pijn doen. Puur omdat het voor die persoon dan moeilijker kan worden om clean te blijven of omdat iemand er heel vrijuit over praat of omdat iemand er mee probeert te stoppen of whatever. Het kan drang geven en dat moet voorkomen worden.
    Geldt ook voor doodwensen.

    Edit: je kunt mensen ook op ideeën brengen, trouwens. Onbewust, maar het kan gebeuren. En het doet niet te goed aan de sfeer

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 19:39 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Tbh, waarom dan niet gewoon nog een soort ljh topic?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Tbh, waarom dan niet gewoon nog een soort ljh topic?


    Ik denk eerlijk dat dit beter werkt.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    FireKeeper schreef:
    Tbh, waarom dan niet gewoon nog een soort ljh topic?


    Waar iedereen openlijk mag schrijven dat hij/zij dood wil? This seems so toxic. D:
    (Begrijp me niet verkeerd — ik snap de ernst van dit alles, maar het voelt zo. . . fout.)


    •