• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Gelooft niemand in je draak?
    Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    Triggerende dingen in een spoiler alsjeblieft.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 17:19 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    AnnabethChase schreef:
    I am such a disgusting thing.

    Ik houd zoveel van je en ik vind je zo ontzettend mooi. Zo mooi. Adembenemend. Deal with it.


    i wanna die with you once or twice.

    Ada schreef:
    (...)
    Ik houd zoveel van je en ik vind je zo ontzettend mooi. Zo mooi. Adembenemend. Deal with it.

    Love you so much ❤️❤️
    //Ik ben zo ontzettend trots damn. Ik heb de verleiding kunnen weerstaan en damn - dit is goed I guess


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dit contant moe zijn begint vervelend te worden.


    kindness is never a burden.

    Even op een rijtje alle redenen waarom mijn ex me ooit gedumpt heeft: (keep in mind dat ie eigenlijk terug naar zn ex wilde en maar gewoon wat verzon om van me af te komen maar alsnog)
    - Ik weet het niet zo goed tussen ons. Misschien heb ik nog gevoelens voor m'n ex. (Oke, hier was ie nog eerlijk)
    - Je bent te lief. (Ik had welgeteld 1 vaatwasser voor hem uitgeruimd en drinken en eten voor hem klaargezet toen ie klaar was met werken dat weekend)
    - Je doet nooit moeite voor me. (Wat-wil-je-nou)
    - Je neemt nooit initiatief om iets leuks te doen. (Gek hé, als je me constant afwijst omdat je thuis wilt gamen. Na een tijdje kap ik daarmee.)
    - Je bent niet sexy genoeg (Je wist van te voren dat ik formaat walvis ben. Tis niet alsof dat uit de lucht kwam vallen.)
    - Je hebt geen toekomst en m'n ex wel want zij heeft een baan. (En ze heeft ook geen opleiding en een bijbaantje als serveerster. Oh, en ik heb geen baan omdat ik anxiety heb en dit soort dingen LASTIG vind)
    - Je vertrouwt me niet en je controleert me. (Excusé moi, wat een ontaarde vriendin ben ik als je 50x bent vreemdgegaan)

    En nog veel meer die ik nu even niet zo snel meer kan benoemen. En dan snappen mensen soms echt niet dat ik compleet mentally fucked ben op dit moment om te voldoen aan eisen die verzonnen zijn om zichzelf een plausibel excuus te geven om me te dumpen, en aan de andere kant wil ik nog steeds zo graag voldoen aan al die eisen en aan de andere kant van de andere kant is het echt waar ook een hele lieve jongen maar godverdomme.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    I'd rather have people just come up to me and tell me if they dislike me and such instead of giving me false hope I'll ever get back accepted into certain groups, because I know I won't.
    I wouldn't want to be friends with me if I were them as well. I mean no one even ever asks me back. How am I supposed to even feel welcome?

    Besides, how nice is it that my "friends" just let me isolate myself?..

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 22:37 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Man: "Ik vond patiënten maar saai en het onderzoek dat ik deed niet echt opbeurend en mijn vrienden deden rechten en dat leek me wel makkelijk, dus ging ik dat studeren. En dat bleek het dus ook te zijn."
    *Zaal vol rechtenstudenten staart*
    *Man staart terug*
    *Stilte*
    *...*

    Everyone knew it was true though, lol.


    She's imperfect but she tries

    Ik heb totaal geen zin in carnaval en denk er serieus aan het gewoon niet te gaan vieren, maar nu weet ik niet of ik verstandig ben of gewoon een oud wijf.


    Waarom word ik toch altijd in jullie relatiedrama getrokken.


    kindness is never a burden.

    Ik ben echt een asociale bitch tbh :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Jake Gyllenhaal in Prince of Persia is best wel hot

    KyloRen schreef:
    Jake Gyllenhaal in Prince of Persia is best wel hot

    IKR


    Deep inside, I've never felt alive

    Dammmn, French Skam is an exact replica of the Norwegian version. It's good, though not as good ofc.

    //

    Oops there goes another bottle of wine

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 0:26 ]


    kindness is never a burden.

    Hi my name is Wendy and I'm good at making people unhappy.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Absolutist schreef:
    Ik heb totaal geen zin in carnaval en denk er serieus aan het gewoon niet te gaan vieren, maar nu weet ik niet of ik verstandig ben of gewoon een oud wijf.

    Ik ga voor het eerst in twee jaar weer één avond en ik heb alleen in mijn jeugd (like basisschool) regelmatig carnaval gevierd. Dus je moet gewoon doen waar je zin in hebt! Carnaval moet geen verplichting worden, het moet leuk en ontspannen blijven. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    FireKeeper schreef:
    Jongens, het was niet stom bedoeld maar ik weet dat het echt heel fijn kan zijn om dit soort dingen gewoon ergens te kunnen opschrijven en aan de andere kant snap ik dat andere mensen het niet willen zien omdat het ze kan beïnvloeden/triggeren of wat dan ook. Het is altijd een beetje lastig om de middenweg hierin te zoeken.


    Haay ik quote jouw bericht even omdat het de laatste post was in deze discussie.

    Maar als ik misschien mijn mening erover zou kunnen geven?

    Wat zijn duidelijke triggers die niet horen in het LJH of überhaupt op heel Q?
    - Getallen, bv aantal wonden, gewicht, bmi, hoeveelheden medicatie bij overdosis, littekens, etc.
    -Een zelfmoordaankondiging. Een kenmerk aan zo’n bericht is vooral dat andere leden het wel kunnen lezen maar verder met lege handen staan en niets voor diegene kunnen doen.

    Kijk, voor dit soort moeilijke gedachten en gevoelens vind ik Quizlet niet de aangewezen plek om dat te delen. Je hebt bijvoorbeeld ook Sensoor of 113online waar je dan je verhaal aan kwijt kan.

    Berichten die beter in een spoiler kunnen:
    -Verhalen over mishandeling/misbruik/pesten etc
    -Negatieve gedachten, bv ‘was ik maar dood’ of ‘ik heb heel veel drang om mezelf te beschadigen’ of ‘ik voel me dik en waardeloos’.

    En als het even kan, kan je boven de spoiler zetten: ‘trigger zelfbeschadiging’. Of ‘trigger geweld’. Zodat iemand kan kiezen om het wel of niet te lezen.

    Maar... In alle eerlijkheid denk ik ook wel bij dit soort berichten... Jeetje, zoek alsjeblieft hulp en spreek eventjes iemand aan. Stuur een vertrouwenspersoon hier een berichtje of app een goede vriendin met waar je zo mee zit. Deze gedachten even hier dumpen, lucht dat echt op? Lucht het niet veel meer op om even écht gehoord te worden door iemand? Dat er even de tijd voor je wordt genomen want je doet jezelf zooo te kort om het hier maar neer te zetten zonder dat er verder niet echt op gereageerd hoeft of kan worden. Het zou juist zo mooi zijn als er een gesprek ontstaat wat juist ondersteunend is.

    Dit soort berichten komen nu op mij als buitenstaander heel erg over als elkaar willen overschreeuwen, en als hele erge wanhoop. Waarschijnlijk ook hele terechte wanhoop want het zijn geen makkelijke dingen die worden benoemd.
    Het risico daarvan alleen wel dat je elkaar gaat versterken en/of triggeren. Ik merk in elk geval bij mezelf al dat ik me best zwaarmoedig ga voelen door het alleen al te lezen, maar er niet echt iets mee te kúnnen. Terwijl ik verder gewoon goed in m’n vel zit.
    Ik zie iemand in nood, maar moet ik diegene dan even een berichtje sturen? Maar wat dan? Wat heeft diegene nodig? Zit hij/zij wel op me te wachten? Dat spookt er dan wel door m’n hoofd

    Punt is, ik als lezer kán er dus niet zoveel mee en het gevolg is dat ik me op ten duur ook wel eraan ga ergeren. Dat komt omdat ik graag iets wil doen, maar me vrij machteloos voel eronder.

    Het enige voordeel is dat mensen even hun gedachtes kunnen dumpen. Maar in alle eerlijkheid zie ik veel meer nadelen dan voordelen, niet alleen voor de mensen die het lezen maar ook voor de mensen die het schrijven.

    Dus mijn voorstel: vermijd alsjeblieft zoveel mogelijke negatieve gedachten in dit topic en ga ipv het ‘dumpen’ een constructief gesprek aan met iemand. Er zijn op Q tal van mensen die naar je willen luisteren, dat weet ik zeker. =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso