• Mijn bulgur moest op, dus heb ik eens iets wilds gedaan. Maar man, dat was echt een geweldige salade. Alle smaken balanceerde elkaar uit, omg. Daarom dacht ik, waarom plaats ik het recept niet hier. Dus, open de spoiler voor yummie dingen.


    -kook de bulgur gaar volgens verpakking. Zo'n 40-50 gram per persoon is voldoende.
    -snijdt komkommer, kleine tomaatjes en een zoete appel in stukjes.
    -doe de gesneden stukjes in een kom.
    -voeg druiven (zwart, wit of allebei) en studentenhaver toe.
    -giet de bulgur af, gooi het bij de rest en mixen maar.
    -als je dat lekker vindt, kan je er wat peper of zout op doen.
    -neem een beetje grove mosterd en mix dit erdoor. Hoe pittiger je wilt, hoe meer mosterd. Ik had één (niet al te grote) eetlepel over 120 gram bulgur.
    -wanneer alles gemixt is, voeg er feta aan toe.

    Opmerkingen en variaties:
    -het kan ook veganistisch als je de feta achterwege laat. (Mosterd is toch veganistisch, niet?)
    -nog niet geprobeerd, maar voor een frisse salade zou je ipv mosterd de bulgur ook kunnen besprenkelen met limoen. Ook zijn mais en olijven lekker in dit soort salades, maar ik weet niet of dat met de smaak van deze salade gaat.
    -je zou de bulgur ook kunnen uitwisselen voor quinoa of couscous bijvoorbeeld.


    Gisteravond heb ik de bulgur warm gegeten, en tussen de middag heb ik de rest op gegeten, recht uit de ijskast, en dat was ook ontzettend lekker. Ik heb mezelf (en mijn vriend) dus aangenaam verrast. ^^
    Als jullie een gelijkaardig recept hebben of als jullie dit geprobeerd, laat het weten! Smakelijk eten.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat de piep is bulgur


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Sakaar schreef:
    Wat de piep is bulgur


    Een graansoort gelijk quinoa.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik had tot dit topic ook nog nooit van bulgur gehoord, om eerlijk te zijn, haha. (nerd)

    Maar het klinkt wel interessant! Alles wat eindigt met "voeg er feta aan toe" heeft een grote kans van slagen bij mij.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Patholoog schreef:
    (...)

    Een graansoort gelijk quinoa.


    Aha, dat zegt me al meer, hahahaha.

    Het klinkt smakelijk!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Omdat ik Turks ben wist ik al meteen wat het was, want mijn moeder maakt bijna elke week iets met bulgur.


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    > Topic verplaatst naar het juiste subforum:'Lifestyle'.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    wauw ik heb hier echt zin in.
    Ik heb nog heel fijne bulgur staan en ik denk dat ik daar een keer kisir van maak.


    No growth of the heart is ever a waste