• Omdat ik morgen bloed ga geven, vroeg ik me af of er nog mensen zijn die dat regelmatig doen (of plasma/bloedplaatjes)? ^^
    En indien niet, wat houd je tegen? (fish)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik niet want heb heel lang medicijnen gehad waarmee het sowieso niet kan en ben zelf ook niet gezond. Nu geen medicijnen meer maar vraag me af of het wel mag als je zelf chronische ziektes hebt??


    The truth is out there.

    Ik ben wel al 2 jaar donor maar heb nog maar 1 keer bloed gegeven omdat mijn ijzergehalte nogal eens schommelt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Nee, ik wil het wel maar ik heb zo'n enorme fobie voor naalden en spuiten (echt tot niet slapen aan toe) en ik niet zoveel stress kan hebben dat ik het mezelf niet aan ga doen.


    Take risks and conquer your fears.

    Joi schreef:
    Ik niet want heb heel lang medicijnen gehad waarmee het sowieso niet kan en ben zelf ook niet gezond. Nu geen medicijnen meer maar vraag me af of het wel mag als je zelf chronische ziektes hebt??


    Ik weet het ook niet precies, maar je kan zo'n donortest doen op de site van Het Rode Kruis normaal. (:

    [ bericht aangepast op 14 maart 2018 - 11:09 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Scandal schreef:
    Ik geef regelmatig plasma. Soms eens bloed, maar ik geef liever plasma ondanks het 45min. tot een uur duurt.

    Ik heb dit jaar al 2x plasma gegeven en ik wil volgende week nog snel langs gaan. Want eind maart heb ik een tandartsafspraak en dan mag je 14 dagen niet geven. Ik doe dit al een 4-tal jaar ofzo. Ik ben gestart omdat er in mijn studentenstad een redelijk groot donorcentrum was van het Rode Kruis. En ik ben het blijven doen om de gedachte dat 70% van de mensen ooit bloed, plasma of plaatjes nodig heeft en maar een 3% doneert en dat is helaas van levensbelang.
    Daarbij, als ik het zelf ooit zou nodig hebben, dan zou ik me niet zo schuldig voelen omdat ik voorheen tot die 3% altijd heb gehoord. :Y)

    Een leuk weetje: als je voor een bepaalde datum (ik dacht ergens in april) bloed hebt gegeven, dan mag je in mei naar de/het Rode Kruis-dag in Bobbejaanland. Vrije toegang tot Bobbejaanland omdat je doneert. *O*

    Ik dacht wel dat je vaste donor moest zijn daarvoor? (Maar ben niet zeker haha)
    Nog leuker: je partner (en kinderen als je die zou hebben) mogen ook mee :p


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik weet het ook niet precies, maar je kan zo'n donortest doen op de site van Het Rode Kruis normaal. (:


    Bij de bloedbank zelf ook (in Nederland tenminste). Dan ga je eerst door een screening en testen heen. Ook vooraf aan ieder bezoek moet je een vragenlijst invullen


    26 - 02 - '16

    Abatutu schreef:
    (...)

    Bij de bloedbank zelf ook (in Nederland tenminste). Dan ga je eerst door een screening en testen heen. Ook vooraf aan ieder bezoek moet je een vragenlijst invullen

    Maar ik kan begrijpen dqt je niet helemaal op zou willen gaan voor niks (bij Ons in Peer is het dichtsbijzijnde donorcentrum bv op een half uur afstand met de auto). Normaal gezien kun je ook altijd mailen of bellen als je niet zeker weet of je mag geven. Het Rode Kruis mailt iig heel snel terug: ik had binnen de 10min al een antwoord (geen idee hoe het in Nederland zit) .

    + ik weet niet of je mag geven als je een chronische ziekte hebt en geen medicijnen neemt, maar als je medicijnen neemt vormen die wel vaak een probleem.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2018 - 16:36 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nee, ik ben te jong en volgens mij doet dat ook ontieglijk veel pijn


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Napels schreef:
    (...)
    Maar ik kan begrijpen dqt je niet helemaal op zou willen gaan voor niks (bij Ons in Peer is het dichtsbijzijnde donorcentrum bv op een half uur afstand met de auto). Normaal gezien kun je ook altijd mailen of bellen als je niet zeker weet of je mag geven. Het Rode Kruis mailt iig heel snel terug: ik had binnen de 10min al een antwoord (geen idee hoe het in Nederland zit) .

    + ik weet niet of je mag geven als je een chronische ziekte hebt en geen medicijnen neemt, maar als je medicijnen neemt vormen die wel vaak een probleem.


    Er is ook een donor hulplijn die je kan bellen voor vragen :-)


    26 - 02 - '16

    Nee, ik mag het niet. Daarnaast ben ik ook geen fan van Sanquin, de Nederlandse bloedbank.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Nee, ik mag het niet. Daarnaast ben ik ook geen fan van Sanquin, de Nederlandse bloedbank.


    Waarom niet?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik wil wel, maar ik ben te licht.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik doe het niet. Geen idee waarom niet, zou het best kunnen doen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik geef geen bloed. Ik zou wel willen, maar ik heb helaas een vrij lage bloeddruk.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ja, eens per maand een hele plens.
    Nu even serieus: nee, ik doneer geen bloed. Puur omdat ik bij het idee van een naald in mijn lichaam al bijna over mijn nek ga. Het is niet dat ik anderen niet wil helpen, maar ik ga er fysiek ook raar van doen als ik aan bloed en dat soort gedoe denk.


    look at the stars, look how they shine for you;