• Omdat ik morgen bloed ga geven, vroeg ik me af of er nog mensen zijn die dat regelmatig doen (of plasma/bloedplaatjes)? ^^
    En indien niet, wat houd je tegen? (fish)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mendes1998 schreef:
    Nee, ik ben te jong en volgens mij doet dat ook ontieglijk veel pijn


    Ik heb nergens last van hoor. ^^ Je voelt gewoon even die prik maar verder niks. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Napels schreef:
    (...)
    Ik dacht wel dat je vaste donor moest zijn daarvoor? (Maar ben niet zeker haha)
    Nog leuker: je partner (en kinderen als je die zou hebben) mogen ook mee :p


    Ik heb ook een uitnodiging gehad en ik was voor vandaag pas eenmaal geweest! Ik moet het aanbod helaas wel afslaan door examens. (no_chears)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Prim schreef:
    Ik ben wel al 2 jaar donor maar heb nog maar 1 keer bloed gegeven omdat mijn ijzergehalte nogal eens schommelt


    Ik weet niet hoe dat juist zit in het algemeen, maar ik een tweede keer geweest vandaag en ze hebben mijn ijzerwaarde niet meer gecontroleerd. Blijkbaar is dat vaak enkel de eerste keer. Tip: niet gaan als je je regels/maandstonden hebt, dan heb je een enorme dip in je ijzercurve. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik heb ook een uitnodiging gehad en ik was voor vandaag pas eenmaal geweest! Ik moet het aanbod helaas wel afslaan door examens. (no_chears)

    Ow wow, dat wist ik niet. Een vriendin van me is laatst ook bloed gaan geven voor het eerst, maar zij had niets gekregen.
    Ik zou dan eigenlijk ook al wat moeten studeren, maar een dagje gratis Bobbejaanland... :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben vorige week voor het eerst bloed gaan geven! Is eigenlijk enorm tegengevallen, want ik heb heel wat problemen gehad met lage bloeddruk die avond en de dag erna (terwijl ik normaal gezien nooit problemen heb met mijn bloeddruk). Ik dacht in eerste instantie dat ik het nooit meer zou doen omdat ik me er zo slecht door voelde, maar intussen denk ik eerder: ach ja, nu weet ik wat er komt, dus kan ik me erop voorbereiden. Dus waarschijnlijk ga ik nog wel eens terug :’)


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Courferre schreef:
    Ik geef zelf geen bloed. Deels omdat ik de laatste paar jaren wel eens een tattoo heb laten zetten en deels vanwege het prikken zelf, waar ik geen grote fan van ben.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Benevolence schreef:
    Ik ben vorige week voor het eerst bloed gaan geven! Is eigenlijk enorm tegengevallen, want ik heb heel wat problemen gehad met lage bloeddruk die avond en de dag erna (terwijl ik normaal gezien nooit problemen heb met mijn bloeddruk). Ik dacht in eerste instantie dat ik het nooit meer zou doen omdat ik me er zo slecht door voelde, maar intussen denk ik eerder: ach ja, nu weet ik wat er komt, dus kan ik me erop voorbereiden. Dus waarschijnlijk ga ik nog wel eens terug :’)


    Oei, da's minder natuurlijk. Misschien was het gewoon een slecht moment en valt het volgende keer beter mee. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik geef al een paar jaar bloed.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb net overigens een afspraak gemaakt om plasma te gaan geven!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat is het verschil tussen plasma en bloed?


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik ben nu nog te jong om bloed te gaan geven, maar ik zou het eigenlijk wel willen doen als ik 18 ben.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2018 - 20:55 ]


    <3

    AeIin schreef:
    Wat is het verschil tussen plasma en bloed?

    Plasma is eigenlijk het vocht in je bloed. Het is gelig en niet rood en plasma geven gebeurt ook heel anders dan bloed. Eerst wordt het bloed genomen, dan wordt het bloed gefilterd (het plasma gaat dan in zo'n zakje) en dan komt de rest van het bloed terug.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Napels schreef:
    (...)
    Plasma is eigenlijk het vocht in je bloed. Het is gelig en niet rood en plasma geven gebeurt ook heel anders dan bloed. Eerst wordt het bloed genomen, dan wordt het bloed gefilterd (het plasma gaat dan in zo'n zakje) en dan komt de rest van het bloed terug.


    Er zitten ook stoffen in waar medicatie en vaccins van gemaakt kunnen worden. Ook kan je plasma vaker geven dan bloed. (:


    26 - 02 - '16

    dus als ik het goed begrijp word je bloed gefilterd van plasma en daarna weer terug je lichaam in gedaan?


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    AeIin schreef:
    dus als ik het goed begrijp word je bloed gefilterd van plasma en daarna weer terug je lichaam in gedaan?

    Jep, maar het gebeurt in verschillende keren (dus het is niet alsof je eerst een heel zakje bloed geeft en het daarna gefilterd wordt).
    Het lijkt iets enger dan bloed geven, maar het valt echt nog wel mee (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.