• DAVENPORT • PRIVATE • SCHOOL


    ♛ MONEY TALKS ♛


    ♚ AND I LISTEN ♚




    THE BEGINNING

    Het is maandag 20 augustus 2018: de eerste schooldag van het jaar. Alle studenten van Davenport Private School worden naar Hudson overgevlogen vanuit hun flamboyante, immense optrekjes in hun woonstad om weer een jaar onderwijs van de bovenste klasse te gaan volgen. Alle ouders/verzorgers hebben tijdens de zomervakantie een brief ontvangen met daarbij een contract. In dit contract worden de nieuwe, aangescherpte regels van de school omschreven. Iedere ouder en student dienen het contract te tekenen voordat zij terug konden keren naar Davenport om te voorkomen dat iemand ontkent op de hoogte te zijn van de nieuwe regels. Het is 09:00u en iedereen druppelt langzaam aan het schoolgebouw in om zich weer te settelen in hun slaapkamers. De lessen beginnen pas op 21 augustus zodat iedereen de tijd heeft om aan te komen en spullen uit te pakken.

    Temperatuur: ☼ 25 ºc
    Extra: Alle tassen worden bij aankomst doorzocht op alcohol, drugs of andere illegale middelen. Ook dit stond in het contract, dus de studenten kunnen hier niks tegenin brengen. 's Avonds zal er een welkomst borrel plaatsvinden. Hier mogen alle leerlingen één glas champagne drinken om te proosten op het nieuwe jaar en eigen gekozen kleding dragen.
    Graag vermelden boven een post: Naam • Leerjaar • Status • Locatie • Pratend met wie

    [ bericht aangepast op 26 maart 2018 - 19:41 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    LINCOLN • LINK • DARLING



    The Troublemaker • Senior • The Great Hall • Francesca • Outfit

    Het viel Link meteen op hoe Francesca sprankelde als ze sprak over Italië. Hij kon het dan ook niet laten om te glimlachen door haar opgewekte manier van praten. 'Ik wil dansen, alleen maar dansen,' antwoordde de prinses op Link's vraag. 'Maar concrete plannen heb ik niet echt. Ik moet dit jaar auditie doen om bij een van de beste scholen in het land binnen te komen, daarna kan ik mijn leven verder indelen.' Link luisterde aandachtig naar Francesca en hij knikte als bevestiging dat hij begreep wat ze vertelde. Hij had er respect voor dat Francesca volledig voor haar passie wilde gaan. Link kon daar nog een voorbeeld aan nemen. 'Iedere school mag van geluk spreken als jij auditie bij hen doet,' zei Link, gevolgd door een gemeende glimlach.
          Link keek rustig rond terwijl hij verder luisterde naar Francesca. 'Je weet toch dat ik niet veel drink,' lachte Francesca toen Link voorstelde om de boel op stelten te zetten. 'Dit komt er niet vanzelf, hoor,' Link liet het lichaam van Francesca zeer zeker niet aan zich voorbij gaan en nam dan ook enkele seconden om haar van top tot teen te bekijken. 'Ik zal je haar wel uit je gezicht houden als je over de wc hangt, goed?' plaagde het meisje. Link knikte. 'Lijkt me een goed plan,'
          'Zeg, zullen we naar buiten gaan?' opperde Link toen. 'Het is hier bloedheet'
          Gelukkig voor Link stemde Francesca ermee in. Hij had zich ook niet bepaald goed gekleed om een zonnige dag, dus hij bedacht zich snel om onderweg naar buiten zijn jas op te hangen. 'Ik ben benieuwd hoeveel mensen er echt zullen veranderen door de nieuwe regels,' begon Link toen ze buiten aan kwamen. Hij keek wat rond en zag hier en daar wat bekenden. 'Aangezien veel mensen toch wel Ivy League willen studeren,' voegde hij daaraan toe. 'Ik daarentegen heb al een fantastische toekomst: eigenaar van Darling Hotels' sprak hij nep-enthousiast. Link wis niet wat hij wilde in de toekomst en dat was juist zijn probleem. Zijn ouders hadden al een hele route voor hem uitgestippeld en hij werd er niet van warm of koud van, gewoonweg omdat hij niet wist wat hij wél wilde.

    No matter how many fish in the see, it'll be so empty without me


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MIDAS RYDELL

    I'm here for a good time, not for a long time
    Senior • The Wild One • The great Hall • with Amara

    ”Beter van niet." Ik trek een wenkbrauw op en kijk Amara vragend aan. Waar slaat dat in hemelsnaam op? Het is beter dat Francesca me niet vergeeft? Amara is een lieve meid, maar soms kan ik echt niet mee met haar manier van denken. “Ik snap niet eens waarom je die grompot over haar hebt gekozen," vervolgt ze. Hierop kan ik alleen maar mijn schouders ophalen. Ik weet het zelf ook niet, maar wat had ik dan moeten doen? Beau is een eikel, maar dat maakt hem nog geen monster. Iedereen maakt fouten, en waarom zou ik degene moeten zijn die hem daarop afrekent? God weet dat ik zelf ook al behoorlijk wat stommiteiten onder mijn naam heb staan. Ik was hoe dan ook een vriend kwijt geraakt, ofwel Frannie ofwel Beau.
    Wanneer ik in de gaten krijg dat Amara's koffer wel heel grondig geïnspecteerd wordt moet ik zachtjes lachen. Wellicht denken de professoren dat ik een slechte invloed gehad heb op haar, al is het volgens mij net zozeer andersom.
    ”Zoeken jullie nog iets of vinden jullie mijn koffer zo leuk om keer op keer te controleren?” vraagt de brunette ongeduldig.
    “We wilden alleen controleren of je geen gevaarlijke spullen in je koffer had voor je streken."
    "En je kinky ondergoed is nu eenmaal het bekijken waard," voeg ik er aan toe, waarna ik Amara met een grijns aan kijk.
    “Dude, heb je – je weet wel – goed verstopt?” Gedurende twee seconden sta ik met mijn mond vol tanden en kijk ik met een verbaasde blik hoe mijn maatje me een mes in de rug steekt. Zodra ik bekomen ben moet ik echter lachen en heb ik al snel mijn antwoord klaar.
    "Mijn mega-XL-condooms bedoel je?" antwoord ik, luid genoeg dat er een behoorlijk aantal mensen opkijken. "Waarom zou ik die moeten verstoppen? Kan het ook niet helpen dat ik met een grote fluit gezegd ben." De professor voor me kijkt me met een ongeloofwaardige blik aan, waarop ik hem met een knipoog aanstoot. "U weet waarover ik het heb, niet?" grinnik ik. De man haalt een keer zijn schouders op, niet zeker of hij wil beweren dat ik gelijk heb met het risico niet meer serieus genomen te worden of moet ontkennen met het risico dat leerlingen denken dat hij klein geschapen is. Gegeneerd sluit hij snel mijn koffer en doet teken dat ik door moet lopen.
    Met een blik van pure overwinning stap ik naar Amara toe.
    "Jouw zet, teef," bijt ik haar, niet gemeend toe. Voor ze echter de kans krijgt een nieuwe wraakactie te bedenken til ik haar op en leg haar over mijn schouder, waarna ik terug naar buiten met haar loop, dreigend haar de fontein in te zullen gooien.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    FLORIAN ALEXANDRE ST. MARTIN
    Senior — The Exchange Student — Locatie — Outfit — Noah & Texting: Verona --> Verona & Cassandra

          Florian haalde relaxed zijn hand door zijn krullen en keek de jongen aan, die zich overduidelijk niet een houding kon geven. “Oh, hoi…” Kwam er uit zijn mond, wat de Monegask nonchalant liet grinniken. “Ja… natuurlijk,” Ging de jongen verder terwijl Florian de zijn rugzak pakte en hem opendeed. “Ja… waar moet je zijn?” De jongeman leek wat nerveus in Florian’s ogen, iets wat hem intrigeerde. “Noah. Sorry… mijn naam is Noah.” Florian greep naar een papier in zijn rugzak en stak vervolgens zijn hand uit naar de jongen. “Leuk om je te ontmoeten, Noah. Ik ben Florian.” Mompelde hij vriendelijk. Florian’s focus lag op het papier, waar een kamernummer opstond. “Hier staat mijn kamer op, dan kan ik snel mijn spullen kwijt.” Terwijl hij dit zei voelde de jongeman continu zijn mobiele telefoon trillen. Florian haalde zijn telefoon uit zijn broekzak en keek grijzend naar de berichten die hij binnenkreeg. Allemaal van Verona. Het verbaasde hem niets, het plan had gewerkt.
    Van: Verona
    Florian […]

    Florian
    Florian
    Florian??????
    Wat
    Was
    Dat
    JE WOONT IN PARIJS NIET HIER
    WAAROM HEB JE NIKS VERTELD
    FLORIAN
    FLOOOORISN
    KOM TERUG PLS
    u dick
    i can suck it tho
    Oke nee verdien je niet als je dit flikt
    Nee maar even kom hier
    ?????
    !!!!!!!!
    Maar je hebt helemaal niks gezegd
    Ik zou over een paar maanden naar Parijs gaan
    En de dick gaat nu opeens naar mijn school
    Boy bye
    B y e
    Nu krijg je helemaal niks meer
    Niks wat ik allemaal had beloofd
    Tenzij
    Je weer naar buiten komt ofc
    MAAR FLORIAN
    FLOOR
    ??????!!!!
    Naar: Verona
    Bet.

          De jongen trok langzaam zijn wenkbrauwen omhoog. "Weet je wat Noah, ik moet zo weer even naar buiten. Ik geef je wel mijn nummer, dan houden we gewoon contact." Beduidde Florian glimlachend. Hij pakte een papier en kraste snel zijn nummer neer, die hij aan Noah overhandigde.
          Even later liep Florian weer door de tuin, opzoek naar Verona en haar vriendin. Na wat rondgestruind te hebben had hij ze gevonden, en Verona was bietrood. "Lekker kleurtje heb je." Merkte Florian op, terwijl hij zijn telefoon pakte en zijn berichten bekeek. "Heb je anders zin om een bakje koffie te gaan halen? My treat." Nadat hij haar zo liet schrikken vond de Monegask het alleen maar gepast om haar mee te nemen voor een bakkie pleur en een goed gesprek.

    * De berichten van Verona zijn hierin verwerkt met toestemming van Solano.


    “NO, SHE'S A FULL-ON M O N E T."
    WHAT'S A MONET?
    "IT'S LIKE A PAINTING, SEE? FROM FAR AWAY, IT'S OKAY. BUT UP CLOSE IT'S A BIG OLD M E S S."


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Francesca Zara Rossi



    We can't all be princesses,
    somebody has to clap when I go by.


    'Lijkt me een goed plan,' reageert Link zodra hij even de tijd heeft genomen om zijn ogen over mijn lichaam te laten glijden. Ik grinnik alleen maar even en ik leun weer tegen de tafel aan. Dan stelt hij voor om naar buiten te gaan en ik stem in, waarna ik na hem opsta en in de richting van de enorme tuinen loop. Er komen nog steeds rustig mensen binnendruppelen en bij allemaal worden de koffers van binnen naar buiten gekeerd om ervoor te zorgen dat er geen alcohol of drugs mee naar binnen komen.
          'Ik ben benieuwd hoeveel mensen er echt zullen veranderen door de nieuwe regels. Aangezien veel mensen toch wel Ivy League willen studeren.' Ik haal mijn schouders even op en kijk naar de jongen op.
          'Niemand kan me wijsmaken dat ze op Ivy League scholen allemaal brave kinders zijn die om tien uur in bed liggen. Die feesten net zo hard als de rest, misschien nog wel harder,' lach ik even.
          'Ik daarentegen heb al een fantastische toekomst: eigenaar van Darling Hotels,' merkt hij vervolgens op en ik grijns even.
          'Wel, als je nog een roeping zoekt: ik kan vast wel een danspartner gebruiken,' plaag ik terwijl ik hem een stootje tegen zijn arm geef. 'Beetje trainen, beetje sporten, moet wel lukken, toch?' grijns ik vervolgens als we op een bankje plaatsnemen en ik mijn benen voor me uitsteek en mijn ogen tegen het warme zonnetje in sluit. 'Geef mij altijd maar zomer,' mompel ik genietend. Een tevreden glimlach staat rond mijn lippen, waarna ik mijn hoofd weer opzij draai naar Link. 'Weet je echt niet wat je wil doen als je groot bent?'


    17 — senior — the princess — outfit — the great hall — Link



    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    BEAU SINCLAIR


    18 • Emperor • @ Great Hall • & Candy


          'B — ook leuk om jou te zien. Ik heb een fantastische vakantie gehad, Parijs was nog nooit zo levendig. Ik heb een Europese pijpleiding geopend met spul waar ze hier enkel natte dromen over hebben.'
          Beau's kijkers dwalen tijdens Candy's woorden vanzelf af naar haar lichaam — de vakantie heeft haar lichaam inderdaad meer dan goed gedaan, zoals te zien. Beau knikt even goedkeurend en kijkt dan opnieuw omhoog naar haar kijkers, welke even alert en energiek staan als altijd.
          Gedurende de plotselinge knuffel, slaat Beau zijn armen rondom Candy heen, een vertrouwd gevoel en vooral een meer dan overheerlijk gevoel in zijn lichaam. Grommend vanwege goedkeuring duwt Beau suggestief zijn kruis naar voren — boys will be boys. Vooral rondom een prachtige jongedame als Candy Fairhaven. Alhoewel ze door velen als intimiderend wordt gezien, begrijpt Beau niet waarom. Natuurlijk ziet Beau vrijwel niemand als intimiderend.
          'Zie het maar als een welkom terug cadeautje, B. Gratis.'
          Beau laat één van zijn armen rondom Candy's middel hangen voor zijn genot, terwijl allerlei leerlingen langs hen heen lopen en hen schuine blikken toewerpen. Beau grijnst breed en kijkt neer op de roze harige jongedame.
          'Ik kan nog wel een ander cadeautje bedenken, C. Misschien een herhaling rondom hetgeen waar ik je voor de vakantie mee hielp?'
          Beau wiebelt even met zijn wenkbrauwen en tuit zijn lippen dan tot een kus, terugdenkend aan het moment dat hij en Candy staan te zoenen voor een docent omdat ze anders betrapt zouden zijn op dealen.
          'Daar kunnen we vanavond wel een voortgang opzetten. Wat denk je daarvan? Netflix & Chill, zogezegd.'

    He's one of the stars ———
    a bright dot in blackness without a home and companion
    in eternal cold and silence.
    [center]


    •

          MOLLY      ROYAL     
    Is "Ugh" an emotion?

    16 » Junior » Outsider » Buiten » Link & Cess » Jurk
    "Ik denk dat je het alleen maar erger maakt," mompelde Stephen tegen haar schouder, net nadat Beau eindelijk besloten had hen met rust te laten. Molly zuchtte en kon verder niets anders doen dan knikken. Bij de koning maakte ze het altijd erger. Gek eigenlijk, als je bedacht hoeveel moeite ze deed om hem geen haar in de weg te leggen.
          "Dat joch geeft me de kriebels. Ik wou dat iemand hem eens een goedgemikte dreun verkocht," mompelde ze terug. Stephen grinnikte kort, maar Molly kon de melancholie in zijn ogen zien. Ze dachten allebei aan de enige persoon die dat zonder te veel kleerscheuren zou kunnen doen, maar daarin gefaald had. En nu zaten zij met de gevolgen.
          "Je zit vooral hier," vertelde Molly toen ze het eerstejaarsgebouw binnenliepen. "dus veel last zal je van hem rechtstreeks niet hebben. Als er iets is, dan kan je me altijd vinden, oké?" Stephen knikte en ze liet hem los. Een beetje verloren keek ze toe hoe haar jongere broertje door de controles stapte en uiteindelijk een gang in verdween. Met een drukkende pijn in haar hartstreek draaide ze zich om en liep ze weer naar buiten. Beau kon ze - gelukkig - niet meer zien, waardoor ze haar trui van haar middel knoopte en losjes over haar arm liet hangen.
          Ze moest terug naar haar chauffeur, maar ergens had ze daar weinig zin in. Traag stapte ze door de tuinen, terwijl ze haar schuldgevoel probeerde te sussen met het feit dat de man waarschijnlijk toch al alles naar binnen had gedragen. Zo ging het bijna altijd. Ondertussen keek ze toe hoe haar medestudenten elkaar na een zomer weer in de armen vielen en vrolijk over hun vakantie begonnen te vertellen. Het drukkende gevoel werd erger. Ze miste Sam, haar maatje. Hoe goed het voelde om niet alleen te zijn. Ze kon moeilijk heel het jaar rond Stephen gaan hangen: zoals hij al zei, ze zou het gewoon erger maken.
          Met tranen die ergens ver achter haar ogen brandden, liep ze verder zonder nog op haar omgeving te letten. Ze had haar armen om zichzelf geslagen en keek vooral naar waar ze haar voeten zette. Misschien kon ze maar beter...
          "Weet je echt niet wat je wil doen als je groot bent?" hoorde ze iemand zeggen, voor ze even struikelde en net niet tegen twee andere studenten aanbotste.
          "Oeps, sorry," verontschuldigde ze zich snel.


    Mhm?

    TIME TO SKIP

    Het is 20:30u en het is tijd voor de jaarlijkse welkomstborrel. Iedereen heeft tijd gehad om uit te pakken en zich om te kleden. De welkomstborrel wordt gegeven in de grote zaal. Iedereen mag één glas champagne nuttigen om mee te proosten, verder is alcohol niet toegestaan. De dresscode is Black Tie en er wordt ook verwacht dat je je hier aanhoud, anders dien je je om te kleden.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    (Is er al een nieuw praattopic?)


    Mhm?

    Cipher schreef:
    (Is er al een nieuw praattopic?)


    Oh shit, ik zal 'm meteen maken! Goed punt c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Candace       Fairhaven
    Senior • The Candyshop • Midas • Great Hall • Outfit


    The devil you know, the devil you know, the devil you don't





          Beau heeft zijn vakantie niet gebruikt om de bewuste gebeurtenis te vergeten — en laat er ook totaal geen gras over groeien haar er aan te blijven herinneren. Zelfs nadat ze zich heeft teruggetrokken in haar kamer om zich gereed te maken voor de welkomstborrel — blijft die indringende blik in zijn ogen haar achtervolgen.
          Het is echter niet Beau Sinclair die haar plaagt met een binnenkomend SMS'je — maar Kevin. Fronsend laat Candy een zakje lichtblauwe pillen terugvallen in de koffer die ze zojuist heeft geopend, waarna ze de woorden snel scant. Afwezig. Hoofdschuddend tikt ze in enkele seconden een bericht terug, waarna ze de telefoon aan de oplader legt en verder gaat met haar inmiddels wel bekende routine: het sorteren van de stash die ze vandaag succesvol door de controle heeft weten te jagen. Toen de blauwe monsters langs de mannen gingen in de mooie pakjes, zat er uiteraard nog niets illegaals in. . . Een minieme glimlach speelt met haar lippen als ze één van de vloerplanken omhoog wipt en vervolgens de kluis eronder opent met het sleuteltje dat ze als bedel om haar armband heeft hangen. Vertrouwen in anderen heeft ze niet — maar met geld kun je in zekere zin wel wat tijdelijke loyaliteit kopen. Voorheen bracht ze haar spul altijd eigenhandig binnen — maar met de nieuwe regelgeving heeft ze helaas een stuk creatiever moeten denken.
          Na een tweede telronde sluit ze de kluis, duwt ze de plank terug op zijn plek en drapeert ze haar schapenwollen kleedje netjes over het geheel. De overige inhoud van haar koffers kan wel even wachten — ze heeft enkel de zorgvuldig ingepakte jurk nodig die ze straks aandoet naar de borrel. Een geheel andere kledingstyle dan hetgeen dat ze nu draagt.
          Candy werpt een korte blik op haar spiegelbeeld, voor ze zich terugtrekt in haar badkamer en de nodige voorbereidingen treft. Tegen de tijd dat ze het comfort van haar slaapkamer verruild voor de grote zaal — is haar metamorfose compleet. Alhoewel haar roze lokken en de blik in haar ogen weinig veranderd is. Ze heeft ervoor gekozen geen tasje mee te nemen, aangezien ze enkel kan raden dat ook deze doorzocht zullen worden, waardoor ze voor het gemak gewoonweg wat spul heeft opgeborgen in haar BH.
          Candace is niet lang alleen ten midden van de grote zaal — aangezien ze na het aanpakken van haar ene glas champagne, al wordt begroet door het welbekende gezicht van de Southern prince. Zonder er twee keer over te hoeven denken, brengt ze twee vingers naar haar lippen en fluit ze een welbekend deuntje van goedkeuring zijn richting in. Midas is echter niet de enige die zich naar haar omdraait — maar wel degene die ze bedoelde.
          ‘Midas!’
    Ze omhelst hem met een greep en kracht waar een footballplayer jaloers op zou zijn, alhoewel de glimlach op haar gezicht groeit zodra ze hem heeft losgelaten en er aan wordt herinnerd haar jurk opnieuw te fatsoeneren. Zelfs met de hoge hakken die ze wederom uit de kast heeft getrokken — steekt hij nog een geheel stuk boven haar uit.
          ‘Ik heb bijna overwogen om naar Dallas te vliegen omdat ik dat verdomde accent van je miste.’
    Candy nipt van de champagne waarvan ze weet dat hij op zal zijn nog voor ze heeft geproost, er van uitgaande dat dit niet de enige drank zal zijn die vanavond gaat vloeien.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    MIDAS RYDELL

    I'm here for a good time, not for a long time
    Senior • The Wild One • The great Hall • Candy

    Ik hoef geen seconde te twijfelen dat mijn aandacht gevraagd wordt, alsook door wie, wanneer er achter me een luid gefluit weerklinkt. Met een glimlach draai ik me om naar mijn lieftallige teddybeer. Wanneer haar armen zich om mijn hals vouwen kan ik het niet weerstaan haar even van de grond te tillen, om de knuffel zo meer kracht te geven. Zodra ze terug op de grond staat lijkt ze wat spijt te hebben van haar kledingkeuze, maar ik kan niet zeggen dat ik het met haar eens ben. Op mijn beurt laat ik een fluittoontje horen, als blijk van mijn appreciatie.
    "Very Morticia Adams, very Candy. I like," deel ik haar mee.
    "Ik heb bijna overwogen om naar Dallas te vliegen omdat ik dat verdomde accent van je miste," klinkt het van haar kant. Ik grinnik even en haal mijn schouders op. Ik had er in elk geval geen bezwaar tegen gehad mocht ze dat gedaan hebben. Het was de eerste zomer zonder bezoekjes van Carter en ik moet toegeven; af en toe miste ik de school zelfs, hier ben ik nooit echt alleen. Thuis ook niet, maar het voelt anders.
    "Always welcome, Sweetie," verzeker ik haar, met het accent waar ze zo dol op is. "En bellen kan ook altijd, eender wanneer," ga ik verder. Op die manier is het een stuk goedkoper om mijn stem te horen.
    Ik volg het voorbeeld van Candy en zet de fles champagne die ik van de tafel gepikt had aan mijn lippen. Hé, ze kunnen me in elk geval niet verwijten dat ik meer dan één glas gedronken heb, want ik heb geen glas aangeraakt. Ik laat kort mijn blik door de ruimte glijden, alvorens met een grijns mijn eigen gesprekspartner weer aan te stoten.
    "Straks afterparty op mijn kamer? Amara is er ook. Kan je me vertellen wat je deze zomer gedaan hebt... of wie je gedaan hebt," lach ik vrolijk. Ik heb de woorden amper uitgesproken of mijn gedachten dwalen opnieuw af naar het gemis aan Carter. De eerste keer dat wij elkaar deden, om het bruut uit te drukken, was ook tijdens een zomervakantie, heel stilletjes en vooral heel stiekem. "Ik neem aan dat de bestellingen vlotjes binnen komen?" verander ik dan van onderwerp, subtiel vragend naar één bestelling in het bijzonder. Mijn lach van net is een pak minder, gewoon omdat het nog zo immens steekt dat ik blijkbaar op de tweede plaats kwam.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Candace       Fairhaven
    Senior • The Candyshop • Midas • Great Hall • Outfit


    The devil you know, the devil you know, the devil you don't



          Midas schroomt niet om zijn wederzijdse goedkeuring te laten blijken — waardoor Candy het niet kan laten haar extraverte zelve te zijn, en een galant rondje te draaien zodat hij de roze—harige jongedame vanuit elke hoek kan bewonderen.
          ‘Very Morticia Addams, very Candy. I like.’
    Candy neemt een kleine buiging om zijn woorden te ontvangen, waarna ze al snel weer rechtop staat en de laatste bodem uit haar glas laat verdwijnen, zodat ze deze weer kan wegzetten om haar handen vrij te hebben. Midas heeft het bij deze een geheel stuk slimmer aangepakt: door gewoonweg een fles te claimen.
          ‘Always welcome, Sweetie. En bellen kan ook altijd, eender wanneer.’
          ‘Ik heb niet gedacht te bellen vanuit Parijs. Mijn ouders zouden een rolberoerte krijgen mochten ze er ooit achter komen dat ik niet in Engeland zat.’
    Candy schenkt hem een glimlach die verklaard dat haar vakantie niet alleen ontspanning heeft ingehouden, alhoewel de stad van de liefde haar ook allesbehalve ongeroerd heeft gelaten.
          ‘Straks afterparty op mijn kamer? Amara is er ook. Kan je me vertellen wat je deze zomer gedaan hebt... of wie je gedaan hebt.’
    Ze steekt haar tong naar hem uit door de suggestieve grijns die hij haar laat zien, waarna ze haar armen over elkaar slaat. Candy staat op het punt hem een comeback voor te serveren — wanneer ze zijn gelaat ziet betrekken en wijselijk haar lippen op elkaar houdt. Zij is blijkbaar niet de enige die met haar gevoelens worstelt.
          ‘Ik neem aan dat de bestellingen vlotjes binnen komen?’
    Langzaam knipperend probeert ze een glas van een voorbij komende serveerster te ontfutselen — maar wanneer deze haar herkend en daarmee rechtstreeks een andere kant oploopt, kan ze niet anders dan zich opnieuw tot Midas richten. Wanneer de zaken naar voren komen: veranderd de open blik in haar ogen en vouwen haar handen zich afwachtend samen voor haar benen.
          ‘Hé, Rydell,’ ze wacht tot hij haar daadwerkelijk aankijkt voor ze haar hoofd schudt. ‘De eerste schooldag is nog niet eens begonnen. Ik heb haar vandaag niet gezien.’
    Wanneer ze merkt dat er her en der wat nieuwsgierige blikken haar kant op kijken, pakt ze Midas bij zijn mouw en leidt ze hen naar een rustiger plekje.
          ‘Je bent mijn vriend, Midas. Eén van mijn beste vrienden. Dit jaar gaat er van alles veranderen. Onze deal? Vanaf nu krijgt ze nog steeds minder dan ze zou willen, maar hoef jij mij niet te betalen om dat goed te maken. Er gaat heel veel veranderen, maar onze vriendschap is niet één van die dingen. Maak je geen zorgen, oké? Het is mijn taak voor de mensen te zorgen, maar ik kies nog altijd op welke manier ik dat doe.’
    Om haar woorden kracht bij te zetten, omhelst ze hem nog maar eens, alhoewel ze snel genoeg de fles uit zijn handen pakt om de luchtigheid terug te brengen.
          ‘Cheers op ons Senioryear. Dat we überhaupt nog leven om dit mee te maken.’
    Ze kan het niet helpen om te grijnzen, bij de herinneringen die haar op dat moment overspoelen. Alle domme dingen die ze al hebben doorstaan in de laatste jaren. . . Nee, de leerlingen van Davenport zijn allesbehalve makke lieverdjes.
          Maar Candy zou niet anders willen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    MIDAS RYDELL

    I'm here for a good time, not for a long one
    Senior • The Wild One • The great Hall • Candy

    "Hé, Rydell." Voorzichtig kijk ik haar aan, omdat het nu eenmaal nooit goed nieuws met zich meebrengt als mensen me met mijn achternaam besluiten aan te spreken. In tegenstelling tot wat ik verwacht had blijkt de boodschap echter behoorlijk positief, al weet ik niet hoe lang dat zal blijven duren. Het enige waar ik durf op hopen is dat de verslaving van Carter niet is toegenomen, niet dat ze afgenomen is. Het zou een kleine overwinning zijn, maar tegenwoordig neem ik alles wat ik krijgen kan.
    Ik wordt een beetje wakker geschud als ik merk dat Candace ons in beweging brengt. In de hoop er achter te komen waarom kijk ik een keer om me heen. Het feestje - als je het zo kunt noemen - begint behoorlijk druk te worden, en ik kan me inbeelden dat Candy nu zeker geen luistervinken meer kan gebruiken.
    "Je bent mijn vriend, Midas. Eén van mijn beste vrienden. Dit jaar gaat er van alles veranderen. Onze deal? Vanaf nu krijgt ze nog steeds minder dan ze zou willen, maar hoef jij mij niet te betalen om dat goed te maken. Er gaat heel veel veranderen, maar onze vriendschap is niet één van die dingen. Maak je geen zorgen, oké? Het is mijn taak voor de mensen te zorgen, maar ik kies nog altijd op welke manier ik dat doe." Er verschijnt een kleine glimlach op mijn lippen, maar tegelijk schud ik mijn hoofd. Ik ben haar zeker wel dankbaar, maar een deal blijft een deal.
    "Dat hoef je niet te doen, Sweetie. Zit er maar niet mee, ik kan het geld missen, en jij kunt het gebruiken. Iedereen happy." Net wanneer ik haar een kus op de wang wil drukken voel ik hoe ze me mijn eerlijk gestolen fles ontfutselt. Ach, beter dat ik die niet alleen achterover kap, me dunkt.
    Om haar woorden kracht bij te zetten, omhelst ze hem nog maar eens, alhoewel ze snel genoeg de fles uit zijn handen pakt om de luchtigheid terug te brengen.
    "Cheers op ons Senioryear. Dat we überhaupt nog leven om dit mee te maken." Hierom moet ik toch luidop lachen en klaart de donderwolk die net dreigend boven mijn humeur hing weer een beetje op. Ik neem de champagne terug over en stop deze bij wijze van toasten even in de lucht.
    "Viva la revolución, kids" proost ik, iets te luid waardoor ik wat meer aandacht dan ik wilde trek.
    Weinig subtiel verberg ik de fles achter mijn rug en zet mijn allercharmantste lach op naar eenieder die ook maar half overweegt te gaan klikken over mijn vlugge vingers. "Ik bedoel..." poog ik mezelf hier nog uit te redden, tot ik besef dat ik dat helemaal niet wil. "Nee dat was het wel," grinnik ik.
    Met een nieuwe grijns richt ik terug tot de dame met het marshmallow-haar naast me.
    "Dus, Parijs hé," begin ik. "Heb je veel baguettes gegeten?" Ik wiebel een keer met mijn wenkbrauwen om duidelijk te maken dat ik het niet werkelijk over broodjes heb. Hierbij schenk ik mezelf echter het beeld van een stereotype Fransman die heel enthousiast "Oui oui, honhonhon," uitbrengt tussen de lakens en moet ik mezelf onderwerpen aan een kortstondige lachbui.
    "Je wilt het niet weten," waarschuw ik Candy, voor ze naar mijn binnenpretje kan vragen. Als poging om te vermijden dat ik het wel uit moet gaan leggen stop ik de fles opnieuw in haar richting.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    FLORIAN ALEXANDRE ST. MARTIN
    Senior — The Exchange Student — Grote Zaal — Outfit — Finn & Molly

          De welkomsborrel. Hét moment voor Florian om zijn medeleerlingen te leren kennen, daarnaast ook een algemene indruk te krijgen van het volk dat hier op school zat. Natuurlijk kende hij al de een en ander, maar een beetje socializen kon niet verkeerd zijn. De jongeman had zijn spullen op zijn kamer uitgestald en al snel een formele outfit uitgekozen voor de borrel; een pantalon, een wit overhemd, bijpassend colbert en een stropdas. Het geheel gaf hem een volwassen, noch relaxte look. Het bruine haar van de jongen hing op een losse manier langs zijn gezicht en was keurig gekamd. Florian wist het, hij zag er goed uit.
          Het moment was aangebroken, de welkomstborrel. Florian betrad de zaal en werd begroet door een fijne sfeer en een glas champagne. Terwijl hij van de alcohol nipte viel zijn blik op een nogal felle verschijning. Een jongeman met een zachtroze blazer aan, met een glas wijn in zijn hand. Florian twijfelde kort of hij op hem af moest gaan. Fuck it. Dit was de voornaamste reden dat hij op de borrel was, contact maken met zijn medestudenten. Florian liep richting de jongen en tikte hem op zijn schouder. “Hi, ik ben Florian.” Stelde hij zich voor, een vriendelijke glimlach sierde zijn gelaat. “Nieuw op Davenport, als je je dat afvroeg.” Grinnikte hij, terwijl hij zijn hand uitstak om die van de jongen te schudden. De Monegask nam nog een nipje champagne en keek kort om zich heen. “Zeg, er is hier wel een bepaalde sfeer, hé?” Merkte hij kort op.
          Florian’s ogen dwaalden even af en vielen op het figuur van een meisje, wat langer dan hij gewend was. Ze droeg een zwarte, lange avondjurk die haar figuur accentueerde. Hij haalde kort zijn wenkbrauwen omhoog en besloot om haar maar aan het gesprek toe te voegen. “Hey,” Begon hij kort tegen de jongen in de blazer, “Kan je mij aan haar voorstellen?”


    “NO, SHE'S A FULL-ON M O N E T."
    WHAT'S A MONET?
    "IT'S LIKE A PAINTING, SEE? FROM FAR AWAY, IT'S OKAY. BUT UP CLOSE IT'S A BIG OLD M E S S."


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    MARLA AALIYAH CAMPBELL
    Senior — The Rose From Concrete — Grote Zaal — Outfit — Beau

          Nicotine. Ze had het hard nodig. Marla verlangde naar een sigaret en was fanatiek opzoek. Ze grabbelde wat in haar Versace clutch en vond een pakje, waarna ze snel een peuk opstak. Het bracht haar tot rust. Een nieuw schooljaar bracht een hele hoop nieuwe stress met zich mee. Zeker nu het haar laatste jaar was, Marla was éindelijk een senior. Normaal zou ze de spanning tegengaan met kickboxen, of seks. Maar dit jaar zou het allemaal anders worden voor de zeventienjarige.
          Uit haar bluetoothboxen klonken de tonen van Enema of the State, haar favoriete album van Blink-182. Ze neuriede wat mee op All the Small Things en besloot zich in haar jurk te hijsen. De gewoonlijk ontembare krullen van de meid zaten strak naar achter, met een flinke lading gel. Haar make-up was simpel, met een donkere lipteint. Haar glimmende avondjurk was een mooi off-the-shoulder model, wat haar figuur complimenteerde. Marla liet haar handen over haar derrière glijden en streek haar jurk glad. Een plaatje, al vond ze zelf.
          De grote zaal was afgeladen met bekende gezichten, iets wat Marla een vertrouwd gevoel gaf. Ze liep heupwiegend de zaal in, haar hakken tikten op de grond. De jongedame kreeg al snel een glas champagne in haar handen gedrukt, waar ze een nipje uitnam. Ze keek vriendelijk naar de hostess en hief haar glas met een warme glimlach. Marla's houding veranderde echter toen ze een wel héél bekende rug zag. Dat kon niemand anders zijn.
          ”Beau.” Sprak ze wellustig terwijl ze haar handen op de schouders van de jongen legde en hem van achter omhelsde. “Lang niet gezien." Ze ging voor de jongen staan en inspecteerde hem van top tot teen. "Je ziet er niet slecht uit." Merkte ze op, een grijns krulde langs haar lippen. Zijn pak zat als gegoten en kon anders worden beschreven als een statement. "Hoe was jouw vakantie?" Vroeg ze terwijl ze naar een bekende zwaaide, waarop Marla haar blik weer op Beau fixeerde.


    DO YOU K N O W WHAT TIME IT IS?
    “A WATCH DOESN’T REALLY GO WITH THIS OUTFIT, DADDY


    kip is lekker daarom heet ik drumstick