• © J0Y



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic! We zijn weer terug na (lang) weggeweest, om de schrijvers onder ons te ondersteunen.
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Iedere user stelt zijn eigen doel, dat die voor een bepaalde maand wil behalen. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    Username / verhaal / Doel van mei
    - J0Y // Onder vuur // ?
    - Bladgroen // Donker // 15K
    - Wervelwind // Limerence // 5K
    - Corday // Vervolg stilte voor de storm/Verhaal zonder titel // 10K
    - FireKeeper // Untitled Story/Als de Dood/Insane // 10K
    - Spunlay // titelloos deel 2 of 3 van Sanderson //
    - aarsvogel // Coop-Coöperatie // 5K
    - Shibui // Nog geen titel // 7K
    - Stormbreaker // Z // 30K
    - Hiddleston // Luotisade III // 30K
    - Tubbietoost // Quizletverhalen // 10K
    - Muizlet // Stand alones // 5K
    - Laleah // Eigen verhaal + A darkened heart // 5K + 5K
    - Vanserra // Enlighten Me // 8K
    - Remiinds // what love really means // 5K
    - Laguna // Insanity // 15K
    - Wiarda // 20K

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven


    Word-wars:
    Een word-war is een bepaald uur (of periode) waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd geraakt. Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Stel het gewoon voor in dit topic en kijk wie er interesse heeft!


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mensen ik zit vast. Al dagen. Correctie, heek de tijd al. Ik denk dat ik zo'n 500 woordjes heb getypt deze maand.
    Het lukt gewoon niet, idk. Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

    [ bericht aangepast op 18 mei 2018 - 20:21 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Mensen ik zit vast. Al dagen. Correctie, heek de tijd al. Ik denk dat ik zo'n 500 woordjes heb getypt deze maand.
    Het lukt gewoon niet, idk. Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?

    Mijn tip is altijd: just write!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben net over de helft, ik ga vanmiddag weer wat schrijven denk ik.

    Hoe gaat het met jullie doelen?


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik geloof dat ik 'm behaald heb? maar ik heb geen idee op welk punt ik ben begonnen deze maand. Ik denk wel 20K inmiddels, want ik ben wel twee hoofdstukken van 10K per stuk verder? denk ik? het is verwarrend allemaal


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    aarsvogel schreef:
    Mensen ik zit vast. Al dagen. Correctie, heek de tijd al. Ik denk dat ik zo'n 500 woordjes heb getypt deze maand.
    Het lukt gewoon niet, idk. Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?


    Bij mij helpt het altijd heel erg als ik een verhaal lees (hier op Quizlet of ergens anders) dat aanleunt bij het thema van mijn verhaal. Het zorgt dan voor inspiratie. Of kijk een tv-serie dat een gelijkaardig thema heeft!
    Ik ben ook een grote fan van dingen visueel voor te stellen dus als ik het even niet meer weet scroll ik door WeHearIt. Ik heb voor al mijn verhalen een eigen pagina aangemaakt en daar doorheen gaan zorgt er vaak voor dat ik een bepaald gevoel krijg.
    Wat ook helpt is schrijfmuziek opzetten (voor mij is dit klassieke muziek zonder stem die ook niet te hevig is) en gewoon je ogen sluiten en echt zonder nadenken beginnen te schrijven. Het kan zijn dat je achteraf meer dan de helft terug verwijderd, maar je hebt dan toch weer dat kleine beetje meer.
    En mijn laatste, en eigenlijk beste, tip is: probeer nooit te stoppen met schrijven op een afgerond punt. Het heeft me in het verleden altijd zo hard geholpen om midden in de actie of vlak voor de onthulling te stoppen omdat ik dan als ik een stukje teruglees meteen in het verhaal zit en niet van een rustpunt moet beginnen.

    Oké, toch nog enkele 'tips': als je hier vaak last van hebt, moet je misschien eens proberen je verhaal anders aan te pakken. Als je een echte planner bent, probeer het dan eens zonder of visa versa. En als het echt niet lukt, dan lukt het gewoon niet en hoef je je er echt niet slecht bij te voelen als je het verhaal niet afmaakt. Er zijn nog zo veel verhalen te schrijven, dus schrijf er eentje waar je plezier aan beleeft!


    The soul needs autumn.

    Stormbreaker > Ossa

    En ik ga het zo hard niet halen, lol :') But at least i tried. Aan makkelijk te halen doelen heb je niks, denk ik altijd. Beter een doel van 30K en maar 20K halen, dan een doel van 10K en 15K halen.
    Bestaan er eigenlijk nog dingen zoals NaNo, waar je grafieken bij kunt houden enzo? Ik merk dat ik meer gemotiveerd ben om te schrijven als ik visueel zie dat ik er niet kom, en vroeg me af of zoiets bestond. En het is ook gewoon handig te weten hoeveel woorden je moet schrijven per dag om er te komen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wat bedoel je precies met Nano?

    Je kan ook in excel een grafiek maken waarin je je proces laat weergeven.

    Ik wil je daar evt best mee helpen.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Muizlet schreef:
    Wat bedoel je precies met Nano?

    Je kan ook in excel een grafiek maken waarin je je proces laat weergeven.

    Ik wil je daar evt best mee helpen.

    NaNoWriMo, daar kun je ingeven hoeveel je geschreven hebt en dan krijg je een mooie grafiek met hoeveel je per dag schrijft en ook hoeveel woorden per dag je nog moet schrijven om je doel te halen. Maar NaNoWriMo is helaas maar drie maanden in het jaar.
    Maar ik wil er ook geen moeite in steken haha, want de tijd die ik in een excel grafiek steek, kan ik net zo goed schrijven (en zoveel tijd heb ik ook weer niet momenteel haha)

    [ bericht aangepast op 22 mei 2018 - 21:09 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Vanserra -> Florent

    Ik heb net weer wat kunnen schrijven, maar misschien was de 8K iets te ambitieus, lol. Ik zit nu pas op de 2650 (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ossa schreef:
    (...)
    NaNoWriMo, daar kun je ingeven hoeveel je geschreven hebt en dan krijg je een mooie grafiek met hoeveel je per dag schrijft en ook hoeveel woorden per dag je nog moet schrijven om je doel te halen. Maar NaNoWriMo is helaas maar drie maanden in het jaar.
    Maar ik wil er ook geen moeite in steken haha, want de tijd die ik in een excel grafiek steek, kan ik net zo goed schrijven (en zoveel tijd heb ik ook weer niet momenteel haha)


    Ligt natuurlijk aan jou, ik zou je ook een stappenplan kunnen geven. Of ik kan die sws maken...
    Ik zie wel


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.