• Want deze computernoob heeft een vraag.
    Bij een processor, wat is beter? Als er M achter staat of MX? (Bij NVIDIA vaak het geval)
    En wat betekent het als er een M staat voor het getal achter het merknaam? (Bv bij AMD Radeon R5 M430)
    Ik heb al gegoogeld, maar kan het niet echt vinden.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Je hoeft niet zozeer naar de namen te kijken, maar naar de eigenschappen. Een M is volgens mij alleen een andere serie dan MX, maar dat maakt een goede processor uit de M serie nog niet slechter dan de laagste uit de MX. In dit geval is de MX geloof ik iets geavanceerder dan de M serie, maar je moet ook kijken naar wat je nodig hebt voor welke doeleinden.
    Bij processors let je dus vooral op het aantal cores die de processor beschikbaar heeft en de kloksnelheid die het aan kan (:

    Edit: en om even je vraag te beantwoorden over de M in de naam; ook dit is gewoon weer om aan te geven uit welke 'lijn' de processor afkomstig is.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2018 - 18:22 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Je hoeft niet zozeer naar de namen te kijken, maar naar de eigenschappen. Een M is volgens mij alleen een andere serie dan MX, maar dat maakt een goede processor uit de M serie nog niet slechter dan de laagste uit de MX. In dit geval is de MX geloof ik iets geavanceerder dan de M serie, maar je moet ook kijken naar wat je nodig hebt voor welke doeleinden.
    Bij processors let je dus vooral op het aantal cores die de processor beschikbaar heeft en de kloksnelheid die het aan kan (:

    Edit: en om even je vraag te beantwoorden over de M in de naam; ook dit is gewoon weer om aan te geven uit welke 'lijn' de processor afkomstig is.

    Oké dankjewel ^^


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mijn vriend zegt; "Dat zijn laptop graphische kaarten die veeeel zuiniger en langzamer zijn dan de pc versie."


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb tussendoor trouwens even een vraagje over die processor cores; is het zinvoller om een dual core processor te kopen met een betere kloksnelheid per core (of wordt dat niet zo berekend?) of een quad core met een lagere snelheid per core?


    No growth of the heart is ever a waste

    Thetis schreef:
    Mijn vriend zegt; "Dat zijn laptop graphische kaarten die veeeel zuiniger en langzamer zijn dan de pc versie."

    Die kaarten met een ‘M’ ervoor?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Salaryman schreef:
    Ik heb tussendoor trouwens even een vraagje over die processor cores; is het zinvoller om een dual core processor te kopen met een betere kloksnelheid per core (of wordt dat niet zo berekend?) of een quad core met een lagere snelheid per core?


    Over het algemeen is een hogere kloksnelheid voor snellere programma's en meer cores voor meerdere programma's tegelijk. Als je multitaskt met bijvoorbeeld Chrome, Skype en Spotify en je een pc hangt tijdens het switchen ertussen, dan meer cores. Als je wilt dat je programma's over het algemeen sneller zijn, dan meer kloksnelheid.

    Sowieso zou ik over het algemeen voor kloksnelheid gaan dan cores, daar heb je in algemeen gebruik wat meer aan.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.