• HET GROTE BOEKENTOPIC
    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”


    Er zijn al een paar boekentopics op Q, maar nog geen algemene, en ik vond het hoognodig dat er eentje kwam. Hier kan je praten over al je favoriete boeken, vragen om aanraders, en natuurlijk je boekenhauls laten zien. Gelieve spoilers over boeken onder de spoilerknop te zetten. Als je nog leuke ideeën hebt voor het topic, evenementen, goodreads of bookstagrams die toegevoegd moeten worden, just let me know!

    BOOKEVENTS
    28 juni - 30 juni 2018 || Nieuwe Types || Arnhem || €0 - 5
    1 juli 2018 || Van Pierre YA summerbookloving event || Eindhoven || €12,50

    GOODREADS
    Morrigann || Cheryl



    BOEKENTOPICS
    Eiland || Bookbuds
    Sattler || Booketlist 2018

    BOOKSTAGRAMS
    Morrigann, Verkleurd & JamesPotter || bookishsisters
    FireKeeper || slytherinreading

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 21:46 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eiland schreef:
    Oké, ik wilde de vraag niet in Mirtes topic stellen, want dan zou ik de perfecte orde door de war schoppen enzo, maar hoe in heaven zijn er mensen die zo freaking veel lezen? Hoe doe je dat? Waarom heb ik dit jaar nog maar vijf boeken gelezen en anderen al veertig? Wat doe ik fout?


    Ik lees zelf tijdens 75% van de vrije tijd die ik heb. Daarnaast lees ik iedere avond voor het slapen, bij iedere treinreis, et cetera. Daarbij moet ik ook even vermelden dat ik vrij snel lees (m'n moeder noemt het 'absurd') waardoor het ook al een stuk sneller gaat.


    •

    Ristridin schreef:
    En ik heb een probleem... mijn lijst met boeken die ik nog wil lezen heeft zojuist de 40 bereikt...


    Veertig? Ik denk dat mijn to read lijst ongeveer rond de 400/500 zit, HAHA.


    •

    Eiland schreef:
    Oké, ik wilde de vraag niet in Mirtes topic stellen, want dan zou ik de perfecte orde door de war schoppen enzo, maar hoe in heaven zijn er mensen die zo freaking veel lezen? Hoe doe je dat? Waarom heb ik dit jaar nog maar vijf boeken gelezen en anderen al veertig? Wat doe ik fout?


    Ligt waarschijnlijk aan hoe snel ze lezen en hoeveel tijd ze besteden aan lezen. Ik lees vrij snel en dan kan ik twee dagen twee boeken uitlezen. Mits het boeken zijn waar ik goed doorheen kom.

    De Grije Jager boeken (12 boeken) heb ik een week vakantie uitgelezen. Dat komt dan omdat het een serie is en ik per se wil weten wat er daarna in het volgende boek begint.

    Misschien lees jij dus boeken waar je wat moeilijker door heen komt of lees je iedere dag een uurtje en anderen juist twee uur of meer.

    Je doet niks fout, als jij op je eigen tempo leest en er plezier aan beleeft dan is het goed.


    Physics is awesome

    Ristridin schreef:
    (...)

    Het ligt heel erg aan het soort boek. Ik lees nu Een Groene Bloem Trilogie van Floortje Zwigtman (echt een aanrader) en tegelijkertijd lees ik Gladiator van Simon Scarrow. Gladiator heb ik binnen 3 dagen uit, een groene bloem ben ik veel langer mee bezig omdat ik en langzamer lees, en niet altijd zin heb in boeken waar je over na moet denken. If you know what I mean.


    Is Gladiator van Simon Scarrow een aanrader?


    Physics is awesome

    Eiland schreef:
    Oké, ik wilde de vraag niet in Mirtes topic stellen, want dan zou ik de perfecte orde door de war schoppen enzo, maar hoe in heaven zijn er mensen die zo freaking veel lezen? Hoe doe je dat? Waarom heb ik dit jaar nog maar vijf boeken gelezen en anderen al veertig? Wat doe ik fout?



    Ik lees sowieso tijdena ontbijt en lunch, wat al neerkomt op een uur per dag x ongeveer 5 dagen in de week. Verder lees ik in de trein altijd en ik orobeer ook voor ik ga slapen een halfuurtje te lezen. Ik lees opzich ook wel redelijk snel, dus dat helpt ook wel mee.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    (...)


    Ik lees sowieso tijdena ontbijt en lunch, wat al neerkomt op een uur per dag x ongeveer 5 dagen in de week. Verder lees ik in de trein altijd en ik orobeer ook voor ik ga slapen een halfuurtje te lezen. Ik lees opzich ook wel redelijk snel, dus dat helpt ook wel mee.

    Copy this.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Is dit ook voor tips? Want Schaduwkind, Eilandgasten, Sapiens en Homo Deus vooral lezen!


    I just caught the wave in your eyes

    Mamilapinatapai schreef:
    Is dit ook voor tips? Want Schaduwkind, Eilandgasten, Sapiens en Homo Deus vooral lezen!


    EILAND?! triggered
    Oh, my god, I'm so sorry you have to deal with this shit. Ik ga nu gewoon slapen.

    Tips: EXTREMELY LOUD & INCREDIBLY CLOSE *screaming intensifies*

    [ bericht aangepast op 15 juni 2018 - 23:23 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Mamilapinatapai schreef:
    Is dit ook voor tips? Want Schaduwkind, Eilandgasten, Sapiens en Homo Deus vooral lezen!


    Ik heb Sapiens al een tijdje in mijn kast staan en heb afgelopen week Homo Deus besteld (gewoon omdat ik ze graag beide wilde). Morgen ga ik Sapiens bij mijn vader halen, dus lees ik die twee in de nabije toekomst sowieso.


    •

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Is Gladiator van Simon Scarrow een aanrader?


    Ik vind het een supertof boek, maar het is voor 12 jarigen geschreven, dus dat is een beetje jammer. Ik vind het boek vooral heel gaaf over de Griekse en Romeinse cultuur, want daar ben ik heel erg in geïnteresseerd. Het plot is ook goed.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    En ik heb net wéér boeken besteld.

    WHAT'S WRONG WITH ME?


    •

    Ik ga dinsdag op werk ook weer twee boeken bestellen, oops.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Ik vind het een supertof boek, maar het is voor 12 jarigen geschreven, dus dat is een beetje jammer. Ik vind het boek vooral heel gaaf over de Griekse en Romeinse cultuur, want daar ben ik heel erg in geïnteresseerd. Het plot is ook goed.


    Ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in de Griekse en Romeinse cultuur. Vond het zo jammer dat er bij geschiedenis voor mijn gevoel te weinig aandacht aan werd besteed. En ik heb de Grijze Jager en Broederband boeken gelezen, die ook voor een jonger publiek zijn dus dat voor 12 jarigen is geschreven maakt mij niet uit. Ik vind die boeken heerlijk omdat ik er zo doorheen kom.

    Het is een serie toch?


    Physics is awesome

    MT c:
    Na de examens ga ik hier mijn boekenhaul eens in gooien ik heb impulsaankoopproblemen help.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Sattler schreef:
    En ik heb net wéér boeken besteld.

    WHAT'S WRONG WITH ME?


    Which ones c: ?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered