• HET GROTE BOEKENTOPIC
    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”


    Er zijn al een paar boekentopics op Q, maar nog geen algemene, en ik vond het hoognodig dat er eentje kwam. Hier kan je praten over al je favoriete boeken, vragen om aanraders, en natuurlijk je boekenhauls laten zien. Gelieve spoilers over boeken onder de spoilerknop te zetten. Als je nog leuke ideeën hebt voor het topic, evenementen, goodreads of bookstagrams die toegevoegd moeten worden, just let me know!

    BOOKEVENTS
    28 juni - 30 juni 2018 || Nieuwe Types || Arnhem || €0 - 5
    1 juli 2018 || Van Pierre YA summerbookloving event || Eindhoven || €12,50

    GOODREADS
    Morrigann || Cheryl



    BOEKENTOPICS
    Eiland || Bookbuds
    Sattler || Booketlist 2018

    BOOKSTAGRAMS
    Morrigann, Verkleurd & JamesPotter || bookishsisters
    FireKeeper || slytherinreading

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 21:46 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    (...)

    Which ones c: ?


    ——— Carve The Mark
    ——— Fangirl
    ——— Heartless
    ——— Norse Mythology
    ——— The Handmaid's Tale
    ——— The Hate U Give

    Sommige hiervan heb ik al gelezen, maar wilde ik gewoon graag hebben. Daarbij waren ze allemaal maar 4 pond per stuk. :Y)

    OH. En voor de mensen die graag Engels lezen: de twee boeken van Nicola Yoon zijn echt absurd goedkoop op de Engelse Amazon (volgens mij 2 en 4 pond).


    •

    ^ Lemme know of Norse Mythology leuk is c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Morrigann schreef:
    ^ Lemme know of Norse Mythology leuk is c:

    Same. Ik heb hem al een tijdje op mijn to read list staan, ik ben heel benieuwd.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Mirte, je hebt me aangespoord om ook boeken te bestellen via Amazon en ik weet niet of ik je dankbaar ben of niet. Of nee; ik weet niet of mijn portemonnee daar blij mee is. Ik ben er wel blij mee.

    Ik heb de volgende boekies besteld:
    Throne of Glass
    Sapiens: A Brief History of Humankind
    Milk and Honey

    This is why I should've gone to bed at ten


    look at the stars, look how they shine for you;

    Voor degene die Milk&Honey al gelezen hebben: wat vonden jullie daarvan? Ik was nogal disappointed, want de graphic design was wel echt on point.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik stond eigenlijk op het punt om hem te bestellen, hoezo was je disappointed?

    Ik heb wel The princess saves herself in this one uitgelezen en tranen met tuiten gejankt


    Spinning around, I'm weightless.

    Sommige gedichten waren wel mooi, maar het grootste deel vond ik gewoon nogal oppervlakkig. Het meeste voelde alsof heb direct van de niet zo’n goede tumblr poems was geplukt. Ik vond er niet zoveel aan eigenlijk.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik zal Norse Mythology hoogstwaarschijnlijk pas over een tijdje lezen, maar I’ll keep you posted. :Y)

    @ Anna: ik koop zelf ook te veel. Het begint echt een groeiend probleem te worden.

    @ Hierboven: ik vond zowel Milk & Honey als de twee boeken van Amanda Lovelace (The Princess Saves Herself & The With Doesn’t Burn) práchtig, maar dat komt vooral omdat ik me in heel veel dingen herkende en dan kan ik inderdaad ook echt janken tot in het oneindige.


    •

    Same Mirte. Ik heb deze maand al zoveel uitgegeven aan boeken, voeige maand ook al. Ik moet nog zes pakjes binnen krijgen en ze zijn letterlijk allemaal boek gerelateerd.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sattler schreef:
    Ik zal Norse Mythology hoogstwaarschijnlijk pas over een tijdje lezen, maar I’ll keep you posted. :Y)

    @ Anna: ik koop zelf ook te veel. Het begint echt een groeiend probleem te worden.

    @ Hierboven: ik vond zowel Milk & Honey als de twee boeken van Amanda Lovelace (The Princess Saves Herself & The With Doesn’t Burn) práchtig, maar dat komt vooral omdat ik me in heel veel dingen herkende en dan kan ik inderdaad ook echt janken tot in het oneindige.


    Dat had ik dus ook, en ik vind het daarnaast ook wel aesthetically mooie boeken dus ze komen sowieso nog wel in m'n kast terecht


    Spinning around, I'm weightless.

    Sapiens is echt steengoed!! Ik heb er mn filo po over geschreven

    Milk&Honey vond ik ok, idd beetje tumblr ctrl+v-ish maar de aesthetics zijn zo nice


    I just caught the wave in your eyes

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in de Griekse en Romeinse cultuur. Vond het zo jammer dat er bij geschiedenis voor mijn gevoel te weinig aandacht aan werd besteed. En ik heb de Grijze Jager en Broederband boeken gelezen, die ook voor een jonger publiek zijn dus dat voor 12 jarigen is geschreven maakt mij niet uit. Ik vind die boeken heerlijk omdat ik er zo doorheen kom.

    Het is een serie toch?


    Yes, het is een serie. Zo te horen klinkt het wel echt alsof je de boeken leuk zou vinden, dus ik zou t aanraden!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wat zijn jullie underrated faves? Van die boeken dat je denkt: potverdorie, dit is de shit, waarom praat niemand hierover?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    Wat zijn jullie underrated faves? Van die boeken dat je denkt: potverdorie, dit is de shit, waarom praat niemand hierover?


    Oef, I like this question:

    ——— Alle boeken van Griet Op De Beeck
    ——— Alle boeken van John Boyne en dan níét alleen The Boy In The Striped Pyjamas
    ——— Alle boeken van Karen Rose
    ——— Becky Albertalli • The Upside Of Unrequited // (iedereen heeft het momenteel alleen maar over Love, Simon en het bijbehorende boek maar dit boek is echt te cute voor woorden)
    ——— De boeken van Jandy Nelson (I'll Give You The Sun & The Sky Is Everywhere)
    ——— Marissa Meyer • The Lunar Chronicles // (er is wel een hechte fanbase van, maar hier op Q. vind ik het matig en die boeken zijn zooooo goed)
    ——— Michael Crichton • Jurassic Park & The Lost World // (want iedereen heeft het alleen maar over de films en meer dan de helft weet geeneens dat de films überhaupt gebaseerd zijn op boeken)
    ——— Tahereh Mafi • Shatter Me // (er is wel een hechte fanbase van, maar hier op Q. vind ik het matig en die boeken zijn zooooo goed)


    •

    Sattler schreef:
    (...)

    Oef, I like this question:

    ——— Alle boeken van Griet Op De Beeck
    ——— Alle boeken van John Boyne en dan níét alleen The Boy In The Striped Pyjamas
    ——— Alle boeken van Karen Rose
    ——— Becky Albertalli • The Upside Of Unrequited // (iedereen heeft het momenteel alleen maar over Love, Simon en het bijbehorende boek maar dit boek is echt te cute voor woorden)
    ——— De boeken van Jandy Nelson (I'll Give You The Sun & The Sky Is Everywhere)
    ——— Marissa Meyer • The Lunar Chronicles // (er is wel een hechte fanbase van, maar hier op Q. vind ik het matig en die boeken zijn zooooo goed)
    ——— Michael Crichton • Jurassic Park & The Lost World // (want iedereen heeft het alleen maar over de films en meer dan de helft weet geeneens dat de films überhaupt gebaseerd zijn op boeken)
    ——— Tahereh Mafi • Shatter Me // (er is wel een hechte fanbase van, maar hier op Q. vind ik het matig en die boeken zijn zooooo goed)

    Shatter Me is echt ge-wel-dig. Ik heb dat boek verslonden. Al vond ik de andere twee wel een '4 sterren ipv 5' situatie. Heb je het nieuwe deel al gelezen? Me is very curious (cat)


    There are poems inside of you that paper can't handle