• Dit is niet eens een topic met een echt verhaal erachter, of zo, ik vergeet het gewoon af en toe, en dan ben ik oprecht een beetje verbaasd als ik in de spiegel kijk.

    Mijn haar is al lang sinds de basisschool en ik heb er nooit erg spannende dingen mee gedaan, dus het is eigenlijk een heel suf ding om door verrast te worden. Je loopt er immers toch wel soort van iedere dag mee rond? Het zit letterlijk aan je hoofd vast, meestal, maar ik denk er gewoon niet zo heel veel aan. Ik heb het de laatste tijd daarnaast praktisch nooit los gehad, zelfs niet als ik slaap (juist dan niet) en nu dat vandaag wel weer eens een hele dag het geval was, besefte ik opeens dat het echt wel tot mijn middel komt? En dat is lang. Dat is lang haar. As in, ik hoef mijn hoofd niet gek ver in mijn nek te leggen zodat het mijn achterwerk raakt, en recent had ik een keer een broek aangetrokken en moest ik de puntjes van mijn eigen haar uit de taille plukken omdat mijn hoofd gebogen was en het dus gewoon daar hing. Heftig man.

    Wat is jullie meest recente haar-gerelateerde (her)ontdekking? Is er iemand anders die weleens vergeet dat je eigen haar een ding is dat een fysiek bestaan heeft, of ben ik gewoon een beetje een hopeloos geval? (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb vorige week 35 cm gedoneerd omdat ik helemaal klaar was met m’n haar. :p Absoluut geen spijt haha Douchen ging nog nooit zo snel 😅


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ik heb vorige week 35 cm gedoneerd omdat ik helemaal klaar was met m’n haar. :p Absoluut geen spijt haha Douchen ging nog nooit zo snel 😅

    Oh wow respect!
    Ik heb daar al zo vaak over nagedacht, ik zou het alleen niet durven :')


    Life is a beautiful struggle

    Trippy schreef:
    (...)
    Oh wow respect!
    Ik heb daar al zo vaak over nagedacht, ik zou het alleen niet durven :')


    Echt hoor, doen! Het geeft zo’n kick haha
    En het groeit toch weer aan dus wat heb je te verliezen :p


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik droeg mijn haar altijd in een knot, tot ik vijf weken geleden geen zin had om het op te steken, om dan toen ik in de les opkeek tijdens het noteren kwam vast te zitten in de klapbank. De week erna ben ik dan maar 30 centimeter gaan doneren, haha. Kammen gaat nu stukken sneller, maar ik mis mijn knot wel een beetje. :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik heb 2 keer mijn haar gedoneerd. De eerste keer was 3,5 jaar geleden. Vervolgens heb ik het laten groeien met maar 1 keer bijpunten. Twee weken geleden heb ik tijdens een voorstelling er zelf 45 cm vanaf geknipt, het ging schuin dus nu zit mijn haar scheef maar ik vind het wel leuk.

    De laatste twee jaar vond ik mijn haar echt verschrikkelijk - ik had er totaal geen respect voor. Ik heb het altijd in een vlecht gedaan omdat het anders niet te doen is.
    Met douchen raakten mijn haren om mijn armen gewikkeld...

    Nu ben ik zo blij met mijn 'korte' kapsel (schouderhoogte) en draag ik het heel vaak los.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Lol, een vriendin van mij heeft ook zo'n lang en vooral ook dik haar. Aangezien zij het wel los heeft, moet ze het altijd als een sjaaltje in haar nek leggen als ze naar de wc gaat omdat het anders in de wc hangt. En dat vind ze vies, vreemd genoeg.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb vanaf mijn 12de tot mijn 18e mijn haar geverfd. Twee maanden terug heb ik het laatste stuk ‘gekleurd’ haar af laten knippen en alhoewel ik natuurlijk al een hele poos mijn eigen haarkleur weer zag valt het nu mij (en iedereen om mij heen) opeens op hoe donker mijn eigen haarkleur eigenlijk is. Ook ben ik er achter gekomen dat alhoewel ik lang haar heel fijn en mooi vind ik de lengte die ik nu heb misschien wel mooier vind bij mij.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik herken het ergens wel, ik had toen ik nog lang haar had soms bijvoorbeeld ook dat mensen die ik echt regelmatig zag opeens random tegen me zeiden 'wow, wat is je haar eigenlijk lang' en dat ik toen dacht: huh, ja, het is inderdaad best wel lang.
    Nu heb ik het juist andersom, ik heb redelijk kort geleden (nou ja, inmiddels alweer twee maanden) mijn haar tot boven mijn schouders af laten knippen (terwijl ik het voorheen ook altijd lang heb gehad) en ik verbaas me nog steeds af en toe over hoe kort het is. Oh, en ik heb ontdekt dat mijn haar nu ongeveer dezelfde lengte heeft als toen ik 3 of 4 was (door terug te zoeken in oude fotoalbums), daarna is het altijd langer geweest. En ik heb ook ontdekt dat ik mijn haar op deze lengte leuk vind, maar dat ik ergens het ook gewoon wel mis om lang haar te hebben.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Ik herken het ergens wel, ik had toen ik nog lang haar had soms bijvoorbeeld ook dat mensen die ik echt regelmatig zag opeens random tegen me zeiden 'wow, wat is je haar eigenlijk lang' en dat ik toen dacht: huh, ja, het is inderdaad best wel lang.
    Nu heb ik het juist andersom, ik heb redelijk kort geleden (nou ja, inmiddels alweer twee maanden) mijn haar tot boven mijn schouders af laten knippen (terwijl ik het voorheen ook altijd lang heb gehad) en ik verbaas me nog steeds af en toe over hoe kort het is. Oh, en ik heb ontdekt dat mijn haar nu ongeveer dezelfde lengte heeft als toen ik 3 of 4 was (door terug te zoeken in oude fotoalbums), daarna is het altijd langer geweest. En ik heb ook ontdekt dat ik mijn haar op deze lengte leuk vind, maar dat ik ergens het ook gewoon wel mis om lang haar te hebben.


    Dat vooral hahaha.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik was eigenlijk altijd heel kort haar gewend (opgeschoren) en sinds een aantal jaar heb ik het wat langer (net boven de schouder) en ik laat het sinds een half jaar groeien en nu is het tot iets boven oksel en ik verbaas me er steeds over dat het zo pijnlijk onder mijn schoudertas komt vast te zitten omdat ik nog steeds in kort haar modus zit (al is het nu nog steeds kort in vergelijking met de meeste dames (en heren) met lang haar).


    The truth is out there.

    Bij mij zeggen ook vet veel mensen de laatste tijd 'Wow, je haar is echt lang!'
    En dan denk ik: "Uh, oké, jeej?"

    Ik heb echt op schaal van 1 tot 10 24601 haat aan lang haar, maar op zich is het wel makkelijk om een vlecht in te doen ofzoiets. Maar ik denk dat ik het na de Zuid-Afrikareis afknip (want een vlecht kunnen dragen is wel een stuk makkelijker op een reis waarbij je probably maar 1 of 2x kunt douchen.) als ik de moed verzameld heb :'D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb tot een paar maanden geleden ook erg lang haar gehad. Ik heb >25cm eraf geknipt :'D.
    Het komt nu net over mijn schouders en ik ben echt blij dat ik het gedaan heb. Ik dacht dat mijn haar meer handelbaar zou worden na het kort knippen, maar dat is dus het tegenovergestelde. Ik kan er nu helemaal niks meer mee :'). Daarentegen gaat het wassen en drogen een stuk makkelijker en sneller!


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb krullen dus als mijn haar op dezelfde lijn zit als mn oksels dat gaat het minder krullen en veel pluizen :c


    If a writer falls in love with you, you can never die

    En wil je het ook zo lang?

    Mijn haar herontdekking is dat ik mijn haar 3 keer waste met shampoo die nirt ecjt voor krullen bedoelt was en het vervplgens niet echt mooi ging krullen terwijl ik met nat haar sliep, en dat het vervolgens heeeel erg opkrulde toen ik ging datzelfde deed met dure shampoo voor krullen :o

    Ik heb vandaag echt een heleboel haar eraf laten knippen. Eerst kwam het tot ongeveer de helft van mijn rug (ongeveer mijn langste ooit) en nu opeens zit het net boven mijn schouder. Met een pony. Ik ga voor de biseksuele aesthetic.

    Oke hier stond een foto maar hij was omgedraaid en dat was té eng om te zien

    [ bericht aangepast op 21 juni 2018 - 23:04 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.