• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)







    [ bericht aangepast op 9 juli 2018 - 15:03 ]

    Resplendence schreef:
    (...)
    Amen

    // OT

    Ik heb een beetje een gênante vraag. Ik loop al zeer lang met bepaalde klachten rond en vandaag heb ik naar de HA gebeld. Het blijkt (zoals ik eerder vandaag ook op internet las) een vaginale schimmelinfectie te zijn.
    Nu schaam ik me een beetje, maar er is me verteld dat ik lang niet de enige vrouw ben met deze klachten. Hebben jullie ook ooit een vaginale schimmelinfectie gehad of kennen jullie mensen in je omgeving die daar ervaring mee hebben?

    Ik en al mijn vrienden. No joke. Het klinkt naar omdat er 'schimmel' in de naam zit, maar wat je eigenlijk hebt is gewoon een hoop jeuk. Vervelend, maar zo te verhelpen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Resplendence schreef:
    Ik heb een beetje een gênante vraag. Ik loop al zeer lang met bepaalde klachten rond en vandaag heb ik naar de HA gebeld. Het blijkt (zoals ik eerder vandaag ook op internet las) een vaginale schimmelinfectie te zijn.
    Nu schaam ik me een beetje, maar er is me verteld dat ik lang niet de enige vrouw ben met deze klachten. Hebben jullie ook ooit een vaginale schimmelinfectie gehad of kennen jullie mensen in je omgeving die daar ervaring mee hebben?

    Ja, door middel van een zalfje ging na een tijdje de jeuk en daarmee dus ook de "schimmel" weg.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Nog een vraagje. Kennen jullie wat fetisj is? Het schijnt iets seksueels te zijn!

    KruimelDiefje schreef:
    Nog een vraagje. Kennen jullie wat fetisj is? Het schijnt iets seksueels te zijn!


    Dat weet je zelf toch ook wel aangezien je een topic hebt gemaakt over kietel fetisj?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    KruimelDiefje schreef:
    Nog een vraagje. Kennen jullie wat fetisj is? Het schijnt iets seksueels te zijn!


    Ik ken een fair share aan fetisjes, maar het meeste doet het voor mij niet. Imo vind ik een combinatie van dingen fijn/opwindend, niet één ding zoals bijvoorbeeld voeten of kietelen om maar iets te noemen.


    What’s tasty in Busan?

    Okay, ik zit met een probleempje en heb raad/tips nodig.(krul)

    Onlangs heb ik samen met een kennis in een moment van opwinding seks gehad zonder bescherming. Nu hoeven we niet bang te zijn voor een zwangerschap, maar ik heb zo mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van de persoon in kwestie en wil dus graag een SOA-test doen. Echter voel ik er weinig voor om mijn ouders hiervan op de hoogte te brengen. Maar van SOA tests wordt sowieso achteraf een rekening/overzicht van het bloed en urineonderzoek gestuurd door de verzekering (zonder dat erbij staat wat voor tests, maar het zou tot vervelende vragen kunnen leiden...).
    Hebben jullie al in een soortgelijke situatie gezeten en hoe pak ik dit het beste aan?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Okay, ik zit met een probleempje en heb raad/tips nodig.(krul)

    Onlangs heb ik samen met een kennis in een moment van opwinding seks gehad zonder bescherming. Nu hoeven we niet bang te zijn voor een zwangerschap, maar ik heb zo mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van de persoon in kwestie en wil dus graag een SOA-test doen. Echter voel ik er weinig voor om mijn ouders hiervan op de hoogte te brengen. Maar van SOA tests wordt sowieso achteraf een rekening/overzicht van het bloed en urineonderzoek gestuurd door de verzekering (zonder dat erbij staat wat voor tests, maar het zou tot vervelende vragen kunnen leiden...).
    Hebben jullie al in een soortgelijke situatie gezeten en hoe pak ik dit het beste aan?


    Ik zou persoonlijk zeggen dat het een test was dat de huisarts je aangeraden had ter controle gewoon. Zeg gewoon dat het een bloed en urineonderzoek was maar niet specifiek voor wat. Je kan eventueel zeggen dan ter controle of omdat je last had van blaasontstekingachtige symptomen en dat je dokter toch even wou checken of alles ok was mbt nieren ook enzo?
    Eerlijk, het is inderdaad vervelend. Mijn vader zou er bijv ook wel vervelende opmerkingen over durven maken, maar uiteindelijk denk ik wel dat ze heel blij zijn dat je je überhaupt gewoon laat testen dan dat je allemaal vieze ziektes opdoet en verspreidt om het maar zo even droog te zeggen.


    A to the Z

    Debbaut schreef:
    Okay, ik zit met een probleempje en heb raad/tips nodig.(krul)

    Onlangs heb ik samen met een kennis in een moment van opwinding seks gehad zonder bescherming. Nu hoeven we niet bang te zijn voor een zwangerschap, maar ik heb zo mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van de persoon in kwestie en wil dus graag een SOA-test doen. Echter voel ik er weinig voor om mijn ouders hiervan op de hoogte te brengen. Maar van SOA tests wordt sowieso achteraf een rekening/overzicht van het bloed en urineonderzoek gestuurd door de verzekering (zonder dat erbij staat wat voor tests, maar het zou tot vervelende vragen kunnen leiden...).
    Hebben jullie al in een soortgelijke situatie gezeten en hoe pak ik dit het beste aan?

    Ben je onder de 25? Dan kan je namelijk een gratis soa test laten doen bij de GGD. Overigens heb ik ooit een soa test laten doen bij de huisarts maar ik heb daar nooit iets over gehoord van mijn ouders (zit nog wel bij hun verzekering). Ik denk niet dat het dus overduidelijk is dat het een soa test is.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Debbaut schreef:
    Okay, ik zit met een probleempje en heb raad/tips nodig.(krul)

    Onlangs heb ik samen met een kennis in een moment van opwinding seks gehad zonder bescherming. Nu hoeven we niet bang te zijn voor een zwangerschap, maar ik heb zo mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van de persoon in kwestie en wil dus graag een SOA-test doen. Echter voel ik er weinig voor om mijn ouders hiervan op de hoogte te brengen. Maar van SOA tests wordt sowieso achteraf een rekening/overzicht van het bloed en urineonderzoek gestuurd door de verzekering (zonder dat erbij staat wat voor tests, maar het zou tot vervelende vragen kunnen leiden...).
    Hebben jullie al in een soortgelijke situatie gezeten en hoe pak ik dit het beste aan?


    Bij de ggd kan het gratis en daar hoeft niemand het te weten. Dus zo kan je ouders omzeilen. Let op: bij de huisarts kan het heel duur zijn.


    The truth is out there.

    Ik vraag me al een tijdje af, welke voorkeuren en gewoontes hebben jullie betreft schaamhaar? Ik merk zelf namelijk dat ik het fijner vind om gladgeschoren te zijn, maar ik heb zo'n gruwelijke hekel aan scheren en stoppeltjes :') Maar om eerlijk te zijn, ik vind het ontzettend naar om haar terug te vinden op mijn schaamlippen. Verschrikkelijk om te scheren (als je daar uitschiet is dat echt heel naar), maar ik vind het er zo... onhygiënisch uitzien. Zie ik spoken of zijn er dames (en heren) die dit herkennen?

    Eldr schreef:
    Ik vraag me al een tijdje af, welke voorkeuren en gewoontes hebben jullie betreft schaamhaar? Ik merk zelf namelijk dat ik het fijner vind om gladgeschoren te zijn, maar ik heb zo'n gruwelijke hekel aan scheren en stoppeltjes :') Maar om eerlijk te zijn, ik vind het ontzettend naar om haar terug te vinden op mijn schaamlippen. Verschrikkelijk om te scheren (als je daar uitschiet is dat echt heel naar), maar ik vind het er zo... onhygiënisch uitzien. Zie ik spoken of zijn er dames (en heren) die dit herkennen?


    Ik heb zelf niet zo'n groot probleem met lichaamshaar ben ook een man, de ene keer laat ik het staan de andere keer haal ik het weg. Bij vrouwen heb ik ook geen voorkeur.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    De GGD is wel een goede tip! Thanks!^^

    Eldr schreef:
    Ik vraag me al een tijdje af, welke voorkeuren en gewoontes hebben jullie betreft schaamhaar? Ik merk zelf namelijk dat ik het fijner vind om gladgeschoren te zijn, maar ik heb zo'n gruwelijke hekel aan scheren en stoppeltjes :') Maar om eerlijk te zijn, ik vind het ontzettend naar om haar terug te vinden op mijn schaamlippen. Verschrikkelijk om te scheren (als je daar uitschiet is dat echt heel naar), maar ik vind het er zo... onhygiënisch uitzien. Zie ik spoken of zijn er dames (en heren) die dit herkennen?


    Het is juist hygiënischer om het te laten staan, de haren zijn een eerste verdediging tegen bacteriën (en dus infecties) en nu we het er toch over gehad hebben, scheren betekent vaak extra wondjes en dus extra kans op SOA's. En ja, dit is wetenschappelijk onderbouwd.:'D

    Ikzelf ben eigenlijk te lui om me daarbeneden echt om te bekommeren, zeker nu ik single ben en er niemand last van heeft. Alhoewel ik het waarschijnlijk wel ga bijhouden voor een vriendje.

    Maar natuurlijk moet je daar helemaal zelf over beslissen en doen waar jij je fijn bij voelt.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Als ik me lang niet scheer krijg ik jeuk.

    Maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de manier waarop ik scheer, dan met de haarlengte.

    Debbaut schreef:
    De GGD is wel een goede tip! Thanks!^^

    (...)

    Het is juist hygiënischer om het te laten staan, de haren zijn een eerste verdediging tegen bacteriën (en dus infecties) en nu we het er toch over gehad hebben, scheren betekent vaak extra wondjes en dus extra kans op SOA's. En ja, dit is wetenschappelijk onderbouwd.:'D

    Ikzelf ben eigenlijk te lui om me daarbeneden echt om te bekommeren, zeker nu ik single ben en er niemand last van heeft. Alhoewel ik het waarschijnlijk wel ga bijhouden voor een vriendje.

    Maar natuurlijk moet je daar helemaal zelf over beslissen en doen waar jij je fijn bij voelt.^^


    Betreft hygiëne heb je als vrouw natuurlijk ook nog ongesteldheid en gewoon je dagelijkse afscheiding, en dan wordt het ook gelijk een ander verhaal. Hoewel ik je wel gelijk moet geven over de SOA' ^^

    En betreft dat tweede, S A M E :Y)

    Oké, ik heb even wat advies nodig, want ik zit er best wel doorheen :')

    Vorige week leerde ik een nieuwe jongen kennen op school. Ik heb hem misschien twee uur gezien, en hij is zo goed als precies het tegenovergestelde van mijzelf; namelijk vreselijk direct en sociaal. Niets mis mee, maar gewoon echt niet mijn ding en ik heb ook absoluut geen interesse in hem. Hij vroeg na twee uur al of hij me zou mogen doen, waarop ik antwoordde dat ik m'n one night stand fase wel gehad heb en nu echt alleen nog voor relaties ging en dat het antwoord dus nee was. Sindsdien appt hij echt vreselijk veel. Maar ook gewoon de meest awkward dingen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet vervelend om over seks te praten en ben er altijd heel open in, maar bij hem kreeg ik echt een rot gevoel. Eerst antwoordde ik nog gewoon eerlijk, maar daarna begon hij wederom te zinspelen op het feit dat we met elkaar naar bed zouden gaan. Het was ook niet 'wat als' maar 'wanneer je me een blowjob geeft, steek je dan je haar op?' en of ik dit en dat wilde dragen. Nu moet ik zeggen dat ik best wel social anxiety heb en best conflictvermijdend ben. Ik bleef dus antwoorden, maar gaf nergens blijk uit dat ik interesse had. Elke keer als ik ook tegen hem zei dat m'n anxiety opspeelde of iets dergelijks, dan zei hij doodleuk: 'dat veranderen we wel.' Als ik zei dat ik niet de godganse dag op mn telefoon wil appen, dan zouden we dat wel even veranderen. Dat ik liever thuis blijf en een boek lees; wordt ook wel even veranderd. Dus inmiddels ben ik mentaal een soort wrak omdat dit soort dingen gewoon hard binnen komen bij me en ik me gewoon gebruikt voel voordat er ook maar iets gebeurd is. Een paar dagen geleden ging hij nog een stapje verder, door te vertellen dat hij opgewonden was toen hij naast me zat en wat ik zou doen als hij mijn hand pakte en hem er onder de tafel oplegde. Toen heb ik op m'n allervriendelijkst duidelijk gemaakt dat er helemaal niets zou gebeuren omdat ik die dingen niet doe. Sindsdien appt hij wel iets minder over seks, maar maakt nog steeds toespelingen erop. Het erge is dat ik vandaag school maar gewoon geskipped heb (en we hebben maar 1 dag school in de week, moet je nagaan) omdat ik gewoon bang ben om hem te zien. Nu appt ie dat ie teleurgesteld is dat ik ziek ben, of ik wel echt ziek was en dat hij me zo mist. Ik wil hem niet blokkeren omdat ik weet dat het gewoon awkward is als ik hem op school zie, en eigenlijk wil ik het liefst naar een docent stappen om te vragen of ik op een andere dag in de week naar school mag, aangezien we toch geen les hebben en uitsluitend zelfstandig werken. Maar we hebben alleen mannelijke docenten en ik ben bang dat hij zal zeggen dat ik het zelf veroorzaak omdat ik nergens duidelijk zeg dat ie gewoon moet oprotten en het gesprek gaande houdt door te blijven reageren, maar het punt is dat ik echt zo goed als geen nee kan zeggen (het komt gewoon m'n strot niet uit) en ik zo bang ben dat hij de hele klas tegen me opzet als het naar buiten komt. Dus al met al weet ik het echt eventjes niet meer. Wat zouden jullie doen?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"