• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)







    [ bericht aangepast op 9 juli 2018 - 15:03 ]

    Duidelijk zeggen via whatsapp dat je geen contact met hem wil en al ie nog tegen je zeikt z'n nummer blokkeren. Als ie dan nog niet kapt, de docent een keer opzoeken. Als die niet serieus naar je luistert, de directeur een keer opzoeken.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2018 - 15:19 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    @Maflodder: Als ik eerlijk mag zijn, is de reactie die je vreest van die docent ook wel degene die ik heb. Je blijft op die jongen reageren en je blijft eigenlijk een beetje met zijn voeten rammelen door vriendelijk te blijven en het woord 'nee' te vermijden. Zeg nee. Jongens zijn sowieso niet echt helden met het tussen de regels lezen bij iets. Zolang jij niet duidelijk genoeg nee zegt of dat je iets niet leuk vindt, gaat die jongen dat niet begrijpen. Het is heel vervelend, maar je gaat het toch op die manier eens moeten leren als je wilt dat hij er mee ophoudt.
    Zeg hem nee, vertel hem dat je je ongemakkelijk voelt door zijn gedrag en als hij dan niet stopt dan kan je even bij een docent gaan of de school contacteren.
    Maar zolang je hem op die manier aandacht blijft geven, vind ik niet dat je hem de schuld kan geven dat hij zo doet aangezien jij geen duidelijke tekenen geeft dat je het niet leuk vind?
    Gelukkig blijft het bij woorden. Als hij qua daden ook heel vervelend doet, dan moet je echt geen schrik hebben om de school of iemand te contacteren oke?
    je klinkt mij echt een lieve meid, maar je mag ook geen misbruik van je vriendelijkheid laten maken. Je bent heus geen slecht persoon als je eens bot reageert op gedrag dat je niet zint.

    edit: wat ik wel niet snap is dat je zulke conversaties met 'm voert als je niet geïnteresseerd bent in hem? Niet bedoelt om je te shamen, maar dat vind ik wel een beetje lullig naar hem toe aangezien hij gewoon het tegenovergestelde denkt.
    Ook al zegt hij rotte dingen als 'dat veranderen we wel'

    [ bericht aangepast op 11 sep 2018 - 15:30 ]


    A to the Z

    Het is niet dat ik de conversaties voer, hij doet het meer. Ik probeer constant over te gaan op andere dingen, maar daar toont hij geen interesse in. Dus in het begin beantwoordde ik zijn vragen gewoon en daarna zei ik dat ik me ongemakkelijk voelde en begon ik alles grotendeels te negeren, maar had ik alsnog 70 gemiste berichten in een uur allemaal over dat onderwerp. Ik heb al drie keer verteld dat ik geen interesse heb en een paar keer 'nee' gezegd, maar op een vriendelijke manier, zodat het minder bot klonk. Idunno. Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om te zeggen dat ie moet oprotten, daar ben i kecht te anxious voor.

    Edit: even een voorbeeld: stel hij stuurt 20 berichten, waarvan er 18 allemaal over seks gaan en hij sluit af met 'het was echt een rotdag op mn werk.' Dan reageer ik op het werk bericht en hij gaat meteen verder over seks.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2018 - 15:40 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Laat mij een bericht naar hem opstellen en hij houdt zijn mond wel. :Y)

    Nee, maar even, Elise. Je bent echt een veel te lief mens hiervoor. Ik zou me hieronder ook ontzettend ongemakkelijk voelen, zeker als hij er maar op blijft inspelen, maar ik zou toch proberen om heel duidelijk je grenzen te laten merken. Mannen zijn nu eenmaal niet zo slim dat ze een ontwijkend antwoord als een 'nee' opvatten. Ik denk dat je je eerder over je eigen angstige gevoelens heen moet zetten (ook al is dat natuurlijk heel moeilijk) en hem duidelijk moet maken wat je echt voelt en wilt. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oké, in jouw geval zou ik dan bijv het gesprek in gearchiveerde berichten zetten en er helemaal niet meer op antwoorden (zodat het dus op 'ongelezen' blijft staan).
    Antwoord gewoon echt heel traag en reageer dan ook echt enkel op die dingen die niet gaan over seks.
    Ik weet niet of hij face to face in de les ook over zulke dingen durft te beginnen, of dat hij het echt puur voor smsberichten houdt? Want als hij er dan face to face mondeling niets over zegt, dan is het al problem solved wat.
    En met heel traag reageren bedoel ik echt: laat er maar drie of vier dagen tussen of zo hoor. Je ziet elkaar toch om de week dus dat kan je echt perfect doen lol
    Gewoon heel kort beginnen reageren. Hij stopt er vanzelf wel mee dan.


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Oké, in jouw geval zou ik dan bijv het gesprek in gearchiveerde berichten zetten en er helemaal niet meer op antwoorden (zodat het dus op 'ongelezen' blijft staan).
    Antwoord gewoon echt heel traag en reageer dan ook echt enkel op die dingen die niet gaan over seks.
    Ik weet niet of hij face to face in de les ook over zulke dingen durft te beginnen, of dat hij het echt puur voor smsberichten houdt? Want als hij er dan face to face mondeling niets over zegt, dan is het al problem solved wat.
    En met heel traag reageren bedoel ik echt: laat er maar drie of vier dagen tussen of zo hoor. Je ziet elkaar toch om de week dus dat kan je echt perfect doen lol
    Gewoon heel kort beginnen reageren. Hij stopt er vanzelf wel mee dan.

    Misschien ook je blauwe vinkjes over Whatsapp uitzetten, als je dat ziet zitten. Hij vindt het blijkbaar opwindend om jou allemaal dingen te vertellen en vragen over seks, of hij daar nou veel voor terugkrijgt of niet. Ik denk dat hij dan meer kickt op het idee dat jij die berichten van hem leest en als je hem die satisfaction ontneemt, ben je al snel niet meer zo interessant.
    Zijn gedrag klinkt beetje als dat van een potloodventer om eerlijk te zijn en je kan ook altijd het beste die mensen negeren (en de politie bellen!). Hij neemt gewoon volledig gebruik van jouw vriendelijkheid en ik zou het gewoon niet toelaten.
    Is er overigens geen vertrouwenspersoon waar je bij terecht kan?


    From these ashes, I will rise

    Kun je niet volledig stoppen met op die gozer te reageren? Wat een idioot zeg. Je kent die kerel niet eens maar hij blijft je bestoken met rare berichten en toespelingen. Ik vind dat neigen naar seksuele intimidatie. Heel vervelend.

    Veel scholen hebben toch een vertrouwenspersoon? Is dat geen idee, als dit niet ophoudt?


    ars moriendi

    Ik zou niet eens een verklaring geven en hem gewoon blokkeren tbh. Op school kan je hem ook negeren, en als ie daar moeilijk doet kan je een scène trappen. Ik heb echt NUL sympathie voor hem. Hij weet dat je het niet leuk vindt en toch gaat hij door omdat hij erop klaarkomt. Hij heeft geen respect voor jou of je grenzen. Hij legde je hand op zijn lul????? Dude dat is zo niet oké, dat valt onder aanranding. Echt, ik snap het dat je niet weet wat je moet doen maar deze jongen verdient geen aardigheid meer.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    EdensGate schreef:
    Kun je niet volledig stoppen met op die gozer te reageren? Wat een idioot zeg. Je kent die kerel niet eens maar hij blijft je bestoken met rare berichten en toespelingen. Ik vind dat neigen naar seksuele intimidatie. Heel vervelend.

    Veel scholen hebben toch een vertrouwenspersoon? Is dat geen idee, als dit niet ophoudt?

    Dit, ik had gezegd dat ie op moest rotten, me met rust moest laten, en hem geblokkeerd. Wat een viespeuk.


    [ heaven knows ]

    Guys, bedankt voor jullie advies <3 Ik probeer atm de totale negeermodus, en hij appt hier en daar nog wat maar al een stuk minder dan voorheen dus ik neem aan dat het werkt! Natuurlijk nog even aankijken hoe die zich volgende week op school gedraagt maar tot nu toe ben ik happy.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Even een toevoeging overigens: zou het ronduit slecht vinden als de docenten het niet zouden of willen geloven vanwege die reden. Het lijkt wel alsof mensen het niet willen begrijpen dat het voor anderen lastig kan zijn "nee" te zeggen, en hier nemen ze dan gebruik van. Dat ligt niet 100% bij het "slachtoffer", de "dader" heeft er nog altijd een hand in welke keuze hij neemt namelijk. In plaats van het te bekritiseren, horen ze het serieus te nemen en mogelijkheden te bieden om de student daadwerkelijk te helpen. Maar dat is gewoon mijn mening.


    [ heaven knows ]

    Pixielisje schreef:
    @Maflodder: Als ik eerlijk mag zijn, is de reactie die je vreest van die docent ook wel degene die ik heb. Je blijft op die jongen reageren en je blijft eigenlijk een beetje met zijn voeten rammelen door vriendelijk te blijven en het woord 'nee' te vermijden. Zeg nee. Jongens zijn sowieso niet echt helden met het tussen de regels lezen bij iets. Zolang jij niet duidelijk genoeg nee zegt of dat je iets niet leuk vindt, gaat die jongen dat niet begrijpen. Het is heel vervelend, maar je gaat het toch op die manier eens moeten leren als je wilt dat hij er mee ophoudt.
    Zeg hem nee, vertel hem dat je je ongemakkelijk voelt door zijn gedrag en als hij dan niet stopt dan kan je even bij een docent gaan of de school contacteren.
    Maar zolang je hem op die manier aandacht blijft geven, vind ik niet dat je hem de schuld kan geven dat hij zo doet aangezien jij geen duidelijke tekenen geeft dat je het niet leuk vind?

    Gelukkig blijft het bij woorden. Als hij qua daden ook heel vervelend doet, dan moet je echt geen schrik hebben om de school of iemand te contacteren oke?
    je klinkt mij echt een lieve meid, maar je mag ook geen misbruik van je vriendelijkheid laten maken. Je bent heus geen slecht persoon als je eens bot reageert op gedrag dat je niet zint.

    edit: wat ik wel niet snap is dat je zulke conversaties met 'm voert als je niet geïnteresseerd bent in hem? Niet bedoelt om je te shamen, maar dat vind ik wel een beetje lullig naar hem toe aangezien hij gewoon het tegenovergestelde denkt.
    Ook al zegt hij rotte dingen als 'dat veranderen we wel'


    Sorry maar dit is zo'n intense victim-blaming dat ik er toch even op wilde reageren. Het is 2018, en met alle schandalen op seksueel gebied zou iedereen ondertussen wel moeten weten dat alleen 'ja' ook werkelijk 'ja' betekent. Het feit dat zij een vriendelijk, decent mens is praat niet goed wat hij doet.
    Natuurlij zou het het simpelst zijn om hem een nee te verkopen, maar zeggen dat het haar schuld is omdat zij geen nee zegt is wel het tegenovergestelde van wat je in een situatie als deze zou moeten zeggen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    MaFlodder schreef:
    Guys, bedankt voor jullie advies <3 Ik probeer atm de totale negeermodus, en hij appt hier en daar nog wat maar al een stuk minder dan voorheen dus ik neem aan dat het werkt! Natuurlijk nog even aankijken hoe die zich volgende week op school gedraagt maar tot nu toe ben ik happy.

    Hoe is het verder gegaan? Mocht je een update willen geven. :]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Siwicki schreef:
    (...)

    Sorry maar dit is zo'n intense victim-blaming dat ik er toch even op wilde reageren. Het is 2018, en met alle schandalen op seksueel gebied zou iedereen ondertussen wel moeten weten dat alleen 'ja' ook werkelijk 'ja' betekent. Het feit dat zij een vriendelijk, decent mens is praat niet goed wat hij doet.
    Natuurlij zou het het simpelst zijn om hem een nee te verkopen, maar zeggen dat het haar schuld is omdat zij geen nee zegt is wel het tegenovergestelde van wat je in een situatie als deze zou moeten zeggen.

    Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ben je dan geen decent mens als je meteen fors je grenzen aangeeft en bot over komt?
    Overigens vind ik wel dat jij mij nogal snel woorden in de mond legt hier. Ik heb niet gezegd dat het haar schuld is. Ik zeg overigens niet dat die jongen geen enkele schuld treft.
    Ik weet ook niet de exacte verwoordingen in die berichten, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat ze 'flirterig' over kunnen komen in de ogen van een jongen. Verder vind ik het toch belangrijk om nog even te wijzen op het feit dat het gaat om berichten. Want hoe je hier nu op reageert, lijkt het wel alsof jij denkt dat ik op elk vlak zo denk en dat is ook verreweg van de waarheid.
    Juist omdat het om berichten gaat in een jongelui-context, vind ik het vrij logisch dat ik waarschuw voor het feit dat sommige zaken nogal verkeerd over kunnen komen via berichten (lees: communicatievorm waarbij lichaamstaal en gelaatsuitdrukking niet te zien is, dus behoorlijk moeilijk te doorgronden als iemand zich ongemakkelijk voelt). Daarom dat ik aanraad om nee te leren zeggen nu de situatie nog 'mild' te noemen is.

    Verder ga ik hier niet op in. De persoon in kwestie heeft volgens mij wel wat gehad aan mijn goedbedoeld advies, dus dat is dat.


    A to the Z

    Oké, ik wilde even terugkoppelen maar ik heb de bovenstaande discussie even gemist geloof ik. Denk dat we die beter gewoon zo kunnen laten (hoewel ik wel wil zeggen dat ik jullie beide punten snap!)
    Ik heb die jongen dus echt een poos genegeerd en uiteindelijk reageerde ik op 1 berichtje om het niet totaal te laten lijken alsof ik rude was. Daarna kwam uiteraard meteen de hele sekspraat weer op gang, en dat had ik kunnen weten, ik had gewoon hoop dat het niet zo zou zijn, nadat ik inmiddels vijfhonderd keer heb gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben. Maar hier kwam het dus op neer:
    Hij: maar zou ik je aan mogen raken?
    Ik: Nee. Ik zou het niet fijn vinden als je dat doet. (Note: KAN DIT NOG DUIDELIJKER?)
    Hij: maar als ik het doe is het goed, want ik vind je leuk en speciaal en ik ben niet zomaar iemand.

    Honestly, ik was echt te creeped out voor woorden. Het was zo fout wat hij daar zei. Vandaag moest ik hem op school zien en hij kwam heel dicht tegen me aan zitten, prikte in m'n buik, streelde mn arm, raakte me aan in m'n gezicht. Elke keer als ik hem weg sloeg, lachte die alleen maar en zei: 'je vind me wel leuk.' Toen hij naar huis was, ben ik naar het enige andere meisje in de klas gegaan en vroeg of hij haar dit ook allemaal stuurt. Ze zei ja, hoewel hij bij mij wel een stuk erger bezig was. Maar hij vertelde haar bijvoorbeeld dat hij haar wel even hetero zou maken, net zoals hij mijn social anxiety wel even zou fiksen.
    We zijn gezamelijk naar een docent gegaan en hebben het verhaal verteld. Er schijnen heel veel klachten over hem te zijn, maar ze kunnen niks tegen hem doen. De docent zei letterlijk: 'ja, negeer hem maar ofzo.'
    Toen ik naar buiten liep, zat het me niet lekker dus ik ben alleen terug gegaan naar een vrouwelijke docent en heb daar het verhaal opnieuw verteld. Van haar moet ik nu een bericht opstellen waarin ik hem vertel dat ik het niet prettig vind en dat ik hem ga blokkeren. That's it. En daarna zei ze: 'ik zie hem wel eens beneden. Hij heeft een hele dominante persoonlijkheid, maar er zit geen kwaad in die jongen.'
    Met andere woorden: het voelt alsof ze denken dat ik een enorm drama aan het maken ben uit iets heel kleins. Ik voel me echt niet serieus genomen en op dit moment weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Ik heb gevraagd of ik op een andere dag naar school mag, maar eigenlijk voelt het als de omgekeerde wereld?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"