• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)







    [ bericht aangepast op 9 juli 2018 - 15:03 ]

    Pixielisje schreef:
    Ik vroeg me af: heeft iemand hier ervaring met de pil en bijwerkingen genre depressieve gevoelens/stemmingswisselingen?

    Ik zit echt zo in tweestrijd atm. Ik nam de pil echt van mijn 15e tot mijn 19e en ik daar was ik lange tijd goed mee, totdat ik plots heel vaak doorbraakbloedingen had en mijn pil niet meer zwaar genoeg was for some reason? Toen ben ik van een variant 20 naar een 30 overgeschakeld voor een maand maar toen had ik echt massa's hoofdpijn (wat ik daarvoor niet had). Plus ik had eigenlijk een heel jaar lang ook heel erg vaak negatieve gevoelens en zo en dat ik mij echt rot voelde. Talking being sad all the time, geen fut, gewoon het gevoel van alles zit tegen (was wel ook een rottere periode in mijn leven toen) en heeeel erg vaak for no reason een opgejaagd gevoel (zeg maar tegen het plafond aan zitten tikken, als iemand dat gevoel herkent.)

    Sinds ik gestopt ben voel ik mij dus echt tien keer beter als het aankomt op dat negatieve gevoel. Nu ben ik echt altijd positief en vrolijk, tenzij als het that time of the month is dan voel ik dat gevoel wel echt terug opkomen (en dan vind ik dat ook echt verschrikkelijk, want dan ben ik zo opgejaagd en irritant dat ik gewoon even een break van mijzelf zou willen nemen).

    Wat ik ook echt opmerkelijk vond is dat ik veel lichter ongesteld was zónder de pil. I mean daarvoor deed het wel wat minder pijn, maar was het echt zo hevig. Dat is nu zonder pil velen malen beter.

    Anderzijds, waarom ik nu in twijfel zit: Ik heb echt superveel acné gekregen zonder pil, waar ik daarvoor mét pil dus amper last van had. En dat vind ik echt heel vervelend want ik ben er best wel onzeker over (ik heb sowieso heel wat huidproblemen, dus voor mij is anti-acné middeltjes smeren echt wel vervelend omdat het interfereert met andere anti-allergische cremes en zo). En dan het andere voordeel vond ik natuurlijk het feit dat je je ongesteldheid kan uitstellen daarmee. Dat was echt zo makkelijk en dat mis ik eigenlijk echt wel. (plus dan ook dat je beschermt bent en zo, maar dat is niet top priority voor mij atm)

    Heeft iemand soortgelijke ervaring met de pil? Ligt dat puur aan hormonen? Ideaal zou eigenlijk zijn als ik gewoon weer de pil zou kunnen nemen en dat hij werkte zoals daarvoor zónder neerslachtigheid. Dat zou mij echt wel gelukkig maken. Ik weet niet of ik 'm nu nog eens zou proberen of niet want je moet toch echt wel weer drie maanden nemen voor je het volledige effect op de pil terug hebt toch? (van huid en zo bedoel ik dan)


    Ik heb een vriendin en die is doordat ze zich heel slecht voelde van pil verandert. Ze heeft dat gewoon aan de huisarts laten weten en die heeft haar een andere voorgeschreven. Met die nieuwe pil had ze daar veel minder last van. ^^ Ik denk wel dat als je van pil verandert, dat ook een andere invloed op je acne kan hebben. Sommige pillen maken het juist erger namelijk. Maar dat weet je huisarts vast ook wel? Dus ik zou gewoon een nieuwe gaan vragen en die even uitproberen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    IrishNialler schreef:
    (...)


    Hm, mijn eerste keer was ook met m’n eerste vriendje en dat verliep eigenlijk allemaal vrij soepel. De stress is er sowieso, vooral in het begin, maar zolang je vertrouwen hebt in je partner en jullie zijn er beide klaar voor, dan gaat het allemaal goed gaan. Ik was diezelfde dag nog keihard aan het stressen over tja, alles, maar m’n vriend is héél langzaam gegaan op me vooraleer we echt seks begonnen hebben, dus dat hielp echt enorm. ( Stress over pijn kan ik niet echt over meespreken aangezien ik een jongen ben xp )


    Heaven is a place that we all have

    Lohse schreef:
    (...)

    Geen wondje sowieso. Dus ik ga maandag even ggd bellen en advies vragen. Thnx. (:


    Om hier even op terug te slingeren ik heb gebeld en een afspraak gemaakt ging heel makkelijk ondanks de drukte kon ik al voor snel een afspraak maken.


    The truth is out there.

    IrishNialler schreef:
    Hoe hebben jullie je eerste keer seks ervaren?

    Ik ben namelijk weer aan het daten met mijn eerste liefde waar ik 2 jaar relatie mee gehad heb toen ik 16 was.
    Toen wilde hij op een gegeven moment seks maar ik vond het te eng, was te onzeker en was er niet klaar voor.
    Hij accepteerde dit, en vond het geen probleem. Wel gaaf hij aan dat ik niet onzeker hoefde te zijn omdat ik voor hem alles was.

    Dit gaf natuurlijk wel een heel fijn en vertrouwd gevoel, want niet alle jongens reageren zo.
    Echter ben ik nu 21 en hij 23 en durf ik bijna zeker te wedden dat het nu allemaal wat serieuzer zal gaan en we hebben ondervonden toch wel
    echt een beetje elkaar liefde van ons leven te zijn.

    Ik wil heel graag een keer seks als we relatie hebben en fantaseer er soms wel over, maar tegelijk als ik aan de gedachte denkt, dat het echt word.
    Dan schiet ik in de paniek, word ik bang en onzeker.

    Mijn moeder weet dit ook, heb een hele close band met haar, en zegt ook dat ik het gewoon over mij heen moet laten komen end at het allemaal wel mee valt.
    Maar toch.....

    dus heeft er iemand tips, verhalen en ervaringen voor mij?


    Ah ik snap wat je bedoelt. Je hoort vaak de horrorverhalen over bloed en pijn en dat helpt natuurlijk voor geen meter, zeker niet als je al onzeker bent. Ik was ook erg onzeker en heb met hem de afspraak gemaakt dat ik op elk moment nog stop mocht zeggen, dus al waren we half al bezig, zou dat nog steeds mogen. Dat zorgde ervoor dat ik me veel rustiger voelde (ondanks alle zenuwen en onzekerheid) en ik zomaar eens gezegd heb, laten we het proberen, toen we al in bed lagen.

    Misschien kunnen jullie dat ook zo bespreken en afspreken. Praten is echt de sleutel.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    En @Pixielisje, er zijn héél veel verschillende soorten anticonceptie, van de één ga je zwaarder menstrueren, van de ander bijna niet, de één werkt goed tegen acné, de ander verergert het. Zoals Ledecky al zegt, de huisarts weet het beste wat bij welke pil hoort. Als jij dan kunt aangeven wat je het liefst hebt van de pil (schrijf het desnoods op) dan kunnen jullie samen uitzoeken welke het beste aansluit bij jouw wensen en gevoeligheden.

    Heb je ook al eens aan het mirenaspiraaltje gedacht? Je kunt er niet je menstruatie mee regelen, maar je wordt er veeel minder ongesteld van en er zitten veel minder hormonen in, dus daar heb je minder last van (ik weet niet hoe het werkt tegen acné). Als het regelen van je menstruatie toch heel belangrijk is, dan past het minder bij jou (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid, voor iedereen die geïnteresseerd is in vrouwen:

    De eeuwige discussie...
    BOOBS OR BUTT?

    Ikzelf ben echt een borstenman, trouwens.

    FRIDERICUS schreef:
    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid, voor iedereen die geïnteresseerd is in vrouwen:

    De eeuwige discussie...
    BOOBS OR BUTT?

    Ikzelf ben echt een borstenman, trouwens.


    dick :W


    Heaven is a place that we all have

    FRIDERICUS schreef:
    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid, voor iedereen die geïnteresseerd is in vrouwen:

    De eeuwige discussie...
    BOOBS OR BUTT?

    Ikzelf ben echt een borstenman, trouwens.


    Same here. Ook een borstenman.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    FRIDERICUS schreef:
    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid, voor iedereen die geïnteresseerd is in vrouwen:

    De eeuwige discussie...
    BOOBS OR BUTT?

    Ikzelf ben echt een borstenman, trouwens.


    BOOTY


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    FRIDERICUS schreef:
    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid, voor iedereen die geïnteresseerd is in vrouwen

    De eeuwige discussie...
    BOOBS OR BUTT?

    Ikzelf ben echt een borstenman, trouwens.


    Butts!


    The truth is out there.

    Ook een beetje een genante vraag hahaha maar wat doen jullie met schaamhaar? Scheren jullie dat of niet?


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Ook een beetje een genante vraag hahaha maar wat doen jullie met schaamhaar? Scheren jullie dat of niet?


    Ikzelf hou het wel bij (of toch als ik een lief heb, anders ben ik daar te lui voor), maar niet volledig kaal, want dat is lelijk.:x


    Queer zijn is gewoon alles

    FRIDERICUS schreef:
    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid, voor iedereen die geïnteresseerd is in vrouwen:

    De eeuwige discussie...
    BOOBS OR BUTT?

    Ikzelf ben echt een borstenman, trouwens.

    Butt sws


    How far is far

    Cayline schreef:
    Ook een beetje een genante vraag hahaha maar wat doen jullie met schaamhaar? Scheren jullie dat of niet?

    Scheren eens per week en in de zomer doe ik epileren bij mijn bikini lijn, omdat ik daar minder bultjes van krijg. Ik heb een poosje alles geëpileerd, maar ik kan je zeggen dat je daar wel een next-level pijngrens voor moet hebben en heel veel geduld :')


    Also, boobs for me. Hoewel het ene voor mij niet zonder het ander gaat.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2019 - 20:53 ]


    From these ashes, I will rise

    Cayline schreef:
    Ook een beetje een genante vraag hahaha maar wat doen jullie met schaamhaar? Scheren jullie dat of niet?


    Ik houd het bij en scheer het zo af en toe helemaal, maar meer voor mezelf dan voor mijn partner(s).


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted