• Welkom in het topic waar we zo seksueel bevrijd mogelijk proberen te zijn. Ben je wel eens 'toevallig' op een tube secondelijm gevallen? Wij begrijpen het. Bij de dokter terecht gekomen omdat je Actionman was gaan 'slaapwandelen'? Wij begrijpen het. Met je haren vast in zijn/haar gulp vanwege een sociologisch experiment? Wij begrijpen het.

    Nee, maar serieus; hier alles over seks en alles eromheen en wat ermee te maken heeft. Van SOA's tot eerste keren, van anticonceptie tot glijmiddel. Vraag het je mede-Quizletters. We zijn misschien niet gecertificeerd, maar sommige mensen zijn wel experts. Ik bedoel maar. (Blunders en ervaringen zijn ook welkom.)







    [ bericht aangepast op 9 juli 2018 - 15:03 ]

    @Maflodder: Eerst en vooral heel goed van je dat je het hem al duidelijk gezegd hebt en ondertussen al naar de docenten gegaan bent en zo! Kijk, aan dat bericht weet ik dus duidelijk dat de schuld volledig bij die jongen ligt en dat het gedrag gewoon helemaal niet oké is. Je hebt eigenlijk al alle stappen gezet die je atm kan zetten, dus ik kan je niet echt iets aanraden behalve dat je dus zoveel mogelijk afstand tussen hem en jou moet behouden natuurlijk door te negeren enzo. Heel kut dat je nu wel echt moet gaan opletten bij het gaan neerzitten in de klas en zo. Dat is echt heel vervelend.
    Zijn er jongens in die klas die je toevallig in vertrouwen kan nemen/wel kent? Een paar forse kerels eventueel? Want je kan hen anders ook wel even laten weten van, "hé die jongen komt echt teveel in mijn space terwijl ik hem herhaaldelijk al gezegd heb dat ik dat niet leuk vind en dat andere meisje heeft precies hetzelfde. Zouden jullie ajb een beetje kunnen uitkijken en fixen dat hij niet naast mij kan komen zitten en zo als hij dat probeert?" Of dat ze af en toe eens convo komen verbreken als ze zien dat hij je weer lastig valt of zo.
    Durf te wedden dat als je dat gedrag uitlegt aan andere jongens dat ze dat ook echt allemaal niet oke zullen vinden en dat ze je wel zullen helpen hoor.
    Succes! Ben iig al trots op jou voor wat je er al aan gedaan hebt!


    A to the Z

    Neem anders je ouders mee? Je docenten gaan hier echt belachelijk mee om. Ze horen flink met hem te praten en anders weet ik veel, consequenties eraan gaan hangen. Je zou ook nog met een mentor, afdelingsleider of decaan kunnen praten. Maak vooral screenshots en sla ze goed op!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oké guys, ik doe zoiets vaag en na enig opzoekwerk, blijkt dat ik niet helemaal alleen ben met dit, bij gebrek aan betere woorden, probleempje. Nu wil ik weten of er nog Q'ers zijn die dit doen.

    Telkens als ik opgewonden raak of seksuele gedachten heb, moet ik niezen. Ik kan er niets aan doen en het is meestal een drietal keer na elkaar.
    So, who knows this?:W

    [ bericht aangepast op 16 okt 2018 - 23:20 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Heb vandaag een of ander sexy lingeriesetje via alieexpres gekocht. Totaal tegen mijn principes in, maar ik probeer het eens. xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @MaFlodder: Ik weet niet hoe de situatie ondertussen is, want het is al 2 weken geleden, maar ik wil toch nog graag advies geven op hetgeen dat je hebt gezegd.

    Ik denk dat het voor hem de hele tijd al duidelijk was dat jij totaal geen interesse hebt in die seksuele praat, maar hij juist ervan geniet dat hij nog aandacht krijgt ondanks je je er niet fijn bij voelt. En waarschijnlijk gaat het een kick voor hem zijn als je toegeeft. Zulke foute mensen bestaan.
    Wat ik wel vind dat je jezelf zou moeten beloven (blijft natuurlijk je eigen keus) is dat hij niet naast jou mag zitten. Het is belangrijk dat jij je veilig voelt in de les en kan opletten. Wanneer hij zich naast jou wil neerzetten, moet je JUIST op het moment dat hij zit (en al zijn spullen heeft uitgepakt) opstaan en een ander plekje zoeken. Ik raad je aan niet vooraan te zitten en wanneer je je verplaatst (op het moment dat hij zich naast je heeft geïnstalleerd) naar voor te verplaatsen. Naar achter zou ik niet doen. (Misschien dat ie je gaat aanstaren tijdens de les door steeds naar achter te kijken.) Desnoods trek je een beetje de aandacht van de andere aanwezigen door voor hen te passeren. Volgt hij? Draai je naar hem om, kijk hem aan en zeg "nee is nee". Meer niet. Als hij wat terug zegt -maakt niet eens uit wat- zeg dan weer "nee is nee" duidelijker. Twijfel niet om je stem te verheffen. En wees niet bang om "een scene" te maken in de klas, want wat er gebeurt is gewoon niet oké en het is zeker niet verkeerd dat de hele klas er ineens van af weet. En de kans is groter dat ie stopt wanneer iedereen hem aankijkt en door heeft dat hij wat fout doet. Want nee is nu eenmaal nee en dat heb je al genoeg duidelijk gemaakt.
    Ik begrijp het als dit idee wat eng klinkt, I'm an introvert person myself, haha. ;) Maar in situaties als deze moet je uit je comfort zone stappen. Je voelt je misschien vermoeid, bedreigd, angstig? Mag hij je dit gevoel blijven geven?

    Ik wil er ook nog bij zeggen dat ik het heel goed vind dat je naar een klasgenoot en een docent bent gestapt en nadat die docent het wegwuifde je naar een andere (vrouwelijke) docent bent gestapt. Helaas reageren ze niet hoe ze zouden moeten... Net als Nym vind ik het ook belachelijk van je docenten, zeker als er meerdere klachten zijn. ._. Natuurlijk kunnen ze wat doen. Je hoeft geen moeite te stoppen in het opstellen van een bericht, hij weet het heus wel. Gewoon blokkeren zonder iets te zeggen is het beste. (Overal, ook bv op Facebook ook al waren jullie daar geen vrienden.) Je bent hem geen uitleg verschuldigd. Hoe meer aandacht hij krijgt, hoe langer hij volhoudt.
    Ik erger me ook aan de reactie van je vrouwelijke docent. "Ik zie geen kwaad in die jongen". Ook "sympathieke" mensen kunnen stalkers, aanranders, moordenaars etc. zijn. En van hun goede reputatie maken ze vaak misbruik naar het slachtoffer toe: "Niemand zal je geloven".

    Het zou inderdaad een beetje jammer zijn als jij degene bent die van klas moet veranderen, maar het belangrijkst is dat je je terug veilig voelt. Doe het enkel als je het echt wil.

    Onthou verder dat je NIETS fout hebt gedaan en duidelijk bent geweest. Er valt je niets te verwijten.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik schop dit even omhoog cus I need some advice. Ik ben sinds een maand of 3 een nieuw iemand aan het daten en we hebben ook regelmatig seks maar ik merk op dat bij hem vaker dan normaal ik na de seks bloed (wat me normaal weinig overkomt). Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Het is niet dat ik te droog ben en het is ook niet pijnlijk, gewoon seks als normaal maar nu bloed ik regelmatiger erna. 🤔


    The truth is out there.

    Lohse schreef:
    Ik schop dit even omhoog cus I need some advice. Ik ben sinds een maand of 3 een nieuw iemand aan het daten en we hebben ook regelmatig seks maar ik merk op dat bij hem vaker dan normaal ik na de seks bloed (wat me normaal weinig overkomt). Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Het is niet dat ik te droog ben en het is ook niet pijnlijk, gewoon seks als normaal maar nu bloed ik regelmatiger erna. 🤔

    Hmm... ik zou eerst denken aan een wondje, maar je hebt geen pijn. Thuisarts.nl oppert een soa zoals chlamydia. Heb je veilig seks?

    Ik heb een tamelijk beperkt libido. Ik moet altijd zin maken als mijn vriend wil vrijen. Wat doen jullie om geil te worden?

    Aratinga schreef:
    (...)
    Hmm... ik zou eerst denken aan een wondje, maar je hebt geen pijn. Thuisarts.nl oppert een soa zoals chlamydia. Heb je veilig seks?


    Geen wondje sowieso. Dus ik ga maandag even ggd bellen en advies vragen. Thnx. (:


    The truth is out there.

    Aratinga schreef:
    Ik heb een tamelijk beperkt libido. Ik moet altijd zin maken als mijn vriend wil vrijen. Wat doen jullie om geil te worden?


    Wat vervelend zeg, dat wil je natuurlijk liever niet.
    Heb je soms wel eens zin? Als je bij hem bent of niet? Misschien kun je dan eens analyseren wat dat heeft veroorzaakt.

    Daarbij kan het ook zijn dat het niet aan jou ligt, maar aan je lichaam dat reageert op stress/anticonceptie/iets anders. Misschien kun je ook kijken of het aan je voeding ligt.

    Persoonlijk heb ik in het verleden ook "last" gehad van een laag libido (last omdat ik het vervelend vond en hij ook). Onder andere het idee dat seks een verplichting was, speelde een rol (we zagen elkaar niet vaak dus de enige keer dat we elkaar zagen was het ook het moment om seks te hebben). Juist ook andere dingen doen, lekker samen op de bank liggen en serie kijken en op die manier fijn en intiem voelen, hielp daar heel erg bij. Juist op dat soort momenten voelde ik me helemaal fijn en verliefd en kreeg ik zin in seks. Ik kan me nu eigenlijk niet écht concrete dingen bedenken om opgewonden te worden, behalve dat de situatie fijn moet zijn. Dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Sommige stellen steken kaarsjes aan en maken het heel romantisch, wij liggen liever in joggingpak op de bank haha.

    Als het storend wordt kun je ook altijd even overleggen met een huisarts.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ons schreef:
    (...)

    Wat vervelend zeg, dat wil je natuurlijk liever niet.
    Heb je soms wel eens zin? Als je bij hem bent of niet? Misschien kun je dan eens analyseren wat dat heeft veroorzaakt.

    Daarbij kan het ook zijn dat het niet aan jou ligt, maar aan je lichaam dat reageert op stress/anticonceptie/iets anders. Misschien kun je ook kijken of het aan je voeding ligt.

    Persoonlijk heb ik in het verleden ook "last" gehad van een laag libido (last omdat ik het vervelend vond en hij ook). Onder andere het idee dat seks een verplichting was, speelde een rol (we zagen elkaar niet vaak dus de enige keer dat we elkaar zagen was het ook het moment om seks te hebben). Juist ook andere dingen doen, lekker samen op de bank liggen en serie kijken en op die manier fijn en intiem voelen, hielp daar heel erg bij. Juist op dat soort momenten voelde ik me helemaal fijn en verliefd en kreeg ik zin in seks. Ik kan me nu eigenlijk niet écht concrete dingen bedenken om opgewonden te worden, behalve dat de situatie fijn moet zijn. Dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Sommige stellen steken kaarsjes aan en maken het heel romantisch, wij liggen liever in joggingpak op de bank haha.

    Als het storend wordt kun je ook altijd even overleggen met een huisarts.


    Bedankt voor je reactie (flower)

    We wonen samen, dus we zijn best veel bij elkaar. Ik heb daarom ook niet het gevoel dat seks nog speciaal is. Soms kan ik wel geil worden uit mezelf, maar dat bouwt zich dan gedurende de dag op. Als ik de hele dag al niets voel, dan is de kans klein dat ik 's avonds spontaan zin krijg. Ik merk bij mezelf wel dat ik door fantasietjes zin kan krijgen. Ik zal geen concrete voorbeelden noemen (:$), maar ik denk dat we op het gebied van psychologische triggers wel wat kunnen winnen. En we gaan binnenkort eens naar Christine le Duc, kijken of ze daar misschien wat leuks hebben :$

    ^ als het niet meer speciaal voelt, kun je misschien ook eens uitproberen om een tijdje geen seks te hebben. Misschien ontstaat het gevoel dan vanzelf, omdat het geen verplicht nummertje is.

    En nieuwe dingen kunnen natuurlijk ook altijd helpen!!

    En misschien iets in de trant van over de dag heen sexy appjes sturen? Elkaar een beetje plagen, terwijl het eigenlijk niet "kan" (tijdens werk/studie).

    Goodluck (flower)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ons schreef:
    ^ als het niet meer speciaal voelt, kun je misschien ook eens uitproberen om een tijdje geen seks te hebben. Misschien ontstaat het gevoel dan vanzelf, omdat het geen verplicht nummertje is.

    En nieuwe dingen kunnen natuurlijk ook altijd helpen!!

    En misschien iets in de trant van over de dag heen sexy appjes sturen? Elkaar een beetje plagen, terwijl het eigenlijk niet "kan" (tijdens werk/studie).

    Goodluck (flower)

    Hmm, een tijdje onthouding is niet echt een optie... Het zal voor mij dan niet specialer worden en hij moet nu al op zijn handen zitten, zeg maar. :$ Maar toch bedankt voor het meedenken! We hebben het er gisteren even over gehad, en we komen er samen wel uit, maar het heeft misschien wat tijd nodig en ik zal iets meer mijn best moeten doen. (flower)

    Ik vroeg me af: heeft iemand hier ervaring met de pil en bijwerkingen genre depressieve gevoelens/stemmingswisselingen?

    Ik zit echt zo in tweestrijd atm. Ik nam de pil echt van mijn 15e tot mijn 19e en ik daar was ik lange tijd goed mee, totdat ik plots heel vaak doorbraakbloedingen had en mijn pil niet meer zwaar genoeg was for some reason? Toen ben ik van een variant 20 naar een 30 overgeschakeld voor een maand maar toen had ik echt massa's hoofdpijn (wat ik daarvoor niet had). Plus ik had eigenlijk een heel jaar lang ook heel erg vaak negatieve gevoelens en zo en dat ik mij echt rot voelde. Talking being sad all the time, geen fut, gewoon het gevoel van alles zit tegen (was wel ook een rottere periode in mijn leven toen) en heeeel erg vaak for no reason een opgejaagd gevoel (zeg maar tegen het plafond aan zitten tikken, als iemand dat gevoel herkent.)

    Sinds ik gestopt ben voel ik mij dus echt tien keer beter als het aankomt op dat negatieve gevoel. Nu ben ik echt altijd positief en vrolijk, tenzij als het that time of the month is dan voel ik dat gevoel wel echt terug opkomen (en dan vind ik dat ook echt verschrikkelijk, want dan ben ik zo opgejaagd en irritant dat ik gewoon even een break van mijzelf zou willen nemen).

    Wat ik ook echt opmerkelijk vond is dat ik veel lichter ongesteld was zónder de pil. I mean daarvoor deed het wel wat minder pijn, maar was het echt zo hevig. Dat is nu zonder pil velen malen beter.

    Anderzijds, waarom ik nu in twijfel zit: Ik heb echt superveel acné gekregen zonder pil, waar ik daarvoor mét pil dus amper last van had. En dat vind ik echt heel vervelend want ik ben er best wel onzeker over (ik heb sowieso heel wat huidproblemen, dus voor mij is anti-acné middeltjes smeren echt wel vervelend omdat het interfereert met andere anti-allergische cremes en zo). En dan het andere voordeel vond ik natuurlijk het feit dat je je ongesteldheid kan uitstellen daarmee. Dat was echt zo makkelijk en dat mis ik eigenlijk echt wel. (plus dan ook dat je beschermt bent en zo, maar dat is niet top priority voor mij atm)

    Heeft iemand soortgelijke ervaring met de pil? Ligt dat puur aan hormonen? Ideaal zou eigenlijk zijn als ik gewoon weer de pil zou kunnen nemen en dat hij werkte zoals daarvoor zónder neerslachtigheid. Dat zou mij echt wel gelukkig maken. Ik weet niet of ik 'm nu nog eens zou proberen of niet want je moet toch echt wel weer drie maanden nemen voor je het volledige effect op de pil terug hebt toch? (van huid en zo bedoel ik dan)


    A to the Z

    Hoe hebben jullie je eerste keer seks ervaren?

    Ik ben namelijk weer aan het daten met mijn eerste liefde waar ik 2 jaar relatie mee gehad heb toen ik 16 was.
    Toen wilde hij op een gegeven moment seks maar ik vond het te eng, was te onzeker en was er niet klaar voor.
    Hij accepteerde dit, en vond het geen probleem. Wel gaaf hij aan dat ik niet onzeker hoefde te zijn omdat ik voor hem alles was.

    Dit gaf natuurlijk wel een heel fijn en vertrouwd gevoel, want niet alle jongens reageren zo.
    Echter ben ik nu 21 en hij 23 en durf ik bijna zeker te wedden dat het nu allemaal wat serieuzer zal gaan en we hebben ondervonden toch wel
    echt een beetje elkaar liefde van ons leven te zijn.

    Ik wil heel graag een keer seks als we relatie hebben en fantaseer er soms wel over, maar tegelijk als ik aan de gedachte denkt, dat het echt word.
    Dan schiet ik in de paniek, word ik bang en onzeker.

    Mijn moeder weet dit ook, heb een hele close band met haar, en zegt ook dat ik het gewoon over mij heen moet laten komen end at het allemaal wel mee valt.
    Maar toch.....

    dus heeft er iemand tips, verhalen en ervaringen voor mij?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan