• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:30 ]

    Ik hoop dat niemand het gezien heeft, maar dat slotje dat ik er net op heb gezet was oprecht per ongeluk.:'D #LoveQonmobile
    Dus bij deze terug geopend.:p


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik wil hier eigenlijk ook nog wel even op reageren (gewoon als user, niet als mod), maar heb op dit moment niet zoveel tijd.

    Waar ik het in ieder geval wel mee eens ben, is dat het prima is om te "klagen" (vind eigenlijk niet dat je het klagen hoeft te noemen - het is immers iets dat je echt dwars zit), maar kom dan ook met voorstellen/oplossingen/iets vanuit jouw kant. Het hoeft nog niet eens een doorslaggevend iets te zijn, maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk. Misschien kunnen we dan wel met verschillende suggesties één plan maken hoe we dit in de toekomst (aka zo snel mogelijk) aanpakken.

    Als ik heel eerlijk moet zijn, voelt Q voor mij totaal niet "toxic" aan zoals dat misschien wel bij anderen doet. En dat terwijl ik ook genoeg topics heb geopend en initiatieven heb gestart. Ik wil hier totaal niemand op aanvallen, maar ik wil het toch even zeggen; bijna alles komt van twee kanten. En wat ik daarmee wil zeggen is dat je misschien onbewust ook te veel inspringt op negatieve reacties. Je moet zulke mensen gewoon geen podium geven. Dat wil niet zeggen dat je ze moet negeren, maar je zou even moeten nadenken over een goed geformuleerde reactie die aantoont dat jij je niet verlaagt tot zo'n niveau en eigenlijk geen reacties meer van die persoon duld als diegene op die toon verder blijft gaan. En mocht het dan niet lukken, dan zou je iemand van de crew kunnen contacteren uiteraard.

    Om op het onderwerp hierboven even door te gaan: ik zie wel eens mensen die Q verlaten of alleen nog maar negatief over Q praten, terwijl diegene zelf best wel uitlokkend gedrag vertoond in hedendaagse topics. Bijvoorbeeld door sarcastisch te zijn, of door misplaatste humor. Dit hoeft diegene niet door te hebben, maar het is dan heel moeilijk om diegene erop aan te spreken (zeker als mod - want dan worden er meteen oude koeien uit de sloot getrokken). Het schaadt natuurlijk beetje als je te horen krijgt dat jij juist degene bent die heisa veroorzaakt. Het is immers een tik op de vingers waarvan jij kan denken; ja hallo ik ben toch zeker al oud genoeg, jij gaat me niet de les lezen over hoe ik me moet gedragen.
    Dus dat is zeker een knelpunt.

    Oké, dit is nog net iets langer geworden dan ik had verwacht, en ik kan hier eigenlijk nog veel langer over doorgaan, maar ik heb tijdtekort haha. Maar ik wil me hier zeker meer in verdiepen (sowieso als mod-zijnde maar ook zeer zeker als gewoon user!). Er moet gewoon een oplossing/manier komen zodat we bepaalde situaties beter kunnen aanpakken.

    Mensen hebben allemaal een verschillende mening, en als iemand het niet met je eens is wordt dit zeker gezegd. Het probleem is denk ik vooral dat als dit bericht niet goed geformuleerd is, dit aanvallend over kan komen en anderen hier waarschuwend/aanvallend op in gaan, waar eerder een ruzie van kan komen. Dus wat ik hier mee bedoel is dat een bericht vaak niet bedoelt is om iemand te kwetsen of aan te vallen, maar het vaak onbewust is en/of een verkeerde interpretatie van de ander.

    En daar komt nog bij dat het internet blijft en je elkaar niet hoort en ziet, alleen leest. Stel dat een vriend je beledigt, maar je ziet hem lachen en zijn toon is erg luchtig. Dan weet je dat het een grapje is, en je maakt een sarcastisch grapje terug. Als een onbekende online een grapje maakt (hoeft geen belediging oid te zijn), en je hebt hier geen beeld, toon of gezichtsuitdrukking bij, kan dit zomaar serieus/verkeerd opgevat worden.

    Dus wat ik probeer te zeggen is eigenlijk dat er meestal niemand echt 'schuldig' is, maar het vaak vooral misverstanden, misopvattingen of kleine meningsverschillen zijn, die daarna uit de hand lopen, zonder dat het iemands bedoeling is.


    Dan nog moet ik wel zeggen dat sommige mensen wel ineens ergens aanvallend binnenvallen, wat ik ook niet echt begrijp.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    @ aarsvogel, jij hebt eindelijk weten te verwoorden hoe ik op dit topic wilde reageren.

    Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik de laatste paar weken sowieso het gevoel heb dat ‘een andere mening’ niet wordt gewaardeerd, ook niet als hij wél netjes worden geformuleerd. Bijvoorbeeld in een topic waarin een probleem wordt geformuleerd en waarbij wordt gezegd dat de TS misschien iets anders had moeten doen. Daarbij krijg je vervolgens vaak: ‘daar wordt niet naar gevraagd, er wordt alleen positiviteit verwacht’. Dat is jammer, want zo zit het leven simpelweg niet in elkaar.
    Samenvattend wil ik meer zeggen dat discussies an sich gewoon een beetje taboe zijn hier en dat is ontzettend jammer.

    + Ik vind inderdaad ook dat er heeeeel veel initiatieven vanuit users zijn om de sfeer te verbeteren.


    Ik ben van mening dat het internet sowieso een gevaarlijke plek is om je mening te uiten omdat het altijd anders opgevat kan worden dan je bedoeld. En ik heb ook gezien dat er een topic werd gesloten, ik denk niet dat het kwam omdat er mensen het niet eens met TS waren maar op de manier hoe ze hun mening brachten. Maar zolang iedereen netjes en beschaafd blijft is er in mijn ogen weinig aan de hand.

    Ja dit ging over een topic dat ik had aangemaakt, baalde zelf ook dat die werd gesloten want ik zag zelf niks als uit den boze in dat topic. Heb ook geen reacties gemeld.


    Wel jammer dat je weg wil gaan, ben zelf nu een weekje weg en de reden dat ik terug kwam was omdat ik het toch wou proberen op een positieve manier tot een oplossing te komen. Misschien kunnen we met zijn allen een manier bedenken hoe we kunnen zorgen voor een liefdevol en mooi en fijn Quizlet.

    Je was in iedergeval een fijne user en hoop dat je nog eens terug komt :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Welke topic was het toen een nieuweling op jouw oude topic reageerde?

    filosofie schreef:
    Welke topic was het toen een nieuweling op jouw oude topic reageerde?


    Klik
    Edit: Het was niet mijn topic.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2018 - 19:36 ]

    Om eerlijk te zijn vind ik je nogal ironisch. Ook door het feit dat je nog dagen online bent en jouw pf veranderd :'D

    filosofie schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik je nogal ironisch. Ook door het feit dat je nog dagen online bent en jouw pf veranderd :'D


    Ach joh, meer mensen doen het, ik kan topic starter het ook niet kwalijk nemen. Merk het ook nog vaak, soms ben je dr klaar mee maar toch ff kijken of er geen oorlog hier uitgebroken is of een kernramp.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Abe schreef:
    (...)

    Ach joh, meer mensen doen het, ik kan topic starter het ook niet kwalijk nemen. Merk het ook nog vaak, soms ben je dr klaar mee maar toch ff kijken of er geen oorlog hier uitgebroken is of een kernramp.


    Hahaha XD

    filosofie schreef:
    (...)

    Hahaha XD


    Heb het zelf ook, kan toch niet echt afscheid nemen van Q. Maar toch wil ik wel af en toe kijken of er geen kernoorlog is uitgebroken. lol.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    filosofie schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik je nogal ironisch. Ook door het feit dat je nog dagen online bent en jouw pf veranderd :'D


    Mag dat niet? ;')

    Is toch de persoons eigen keuze om toch nog te blijven of niet? Of moet de persoon nu weg, omdat jij het ironisch vindt. . . Laat mensen toch lekker in hun waarde en ga geen ruzie uitlokken met zo'n reactie. Daardoor word Q zo kut.

    Laten we het gewoon gezellig houden.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Mag dat niet? ;')

    Is toch de persoons eigen keuze om toch nog te blijven of niet? Of moet de persoon nu weg, omdat jij het ironisch vindt. . . Laat mensen toch lekker in hun waarde en ga geen ruzie uitlokken met zo'n reactie. Daardoor word Q zo kut.

    Laten we het gewoon gezellig houden.


    Ik denk niet dat ze het gemeen bedoelde, ironisch is namelijk niet gelijk negatief. Het is inderdaad ironisch dat we allemaal afscheid nemen van iemand die er nog is. Maar ben het met je eens dat TS zelf lekker mag weten wat ze doet of ze blijft of niet. Denk alleen niet dat iemand uit is op ruzie :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    ^ Ik vind al het bovenstaande eigenlijk een mooi voorbeeld van het topic, wat twee kanten op kan.

    1) De reactie is eigenlijk overbodig.
    MAAR
    2) Het kan inderdaad gezegd worden, want het is simpelweg opvallend als iemand zegt er klaar mee te zijn en alsnog blijft (wat daar de reden ook voor is). Alleen dat mag vervolgens niet in het topic gezegd worden en krijgt gelijk commentaar?

    Laat iedereen gewoon z'n zegje doen. :Y)


    filosofie schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik je nogal ironisch. Ook door het feit dat je nog dagen online bent en jouw pf veranderd :'D


    Om eerlijk te zijn vind ik je comment niet nodig omdat ik eigenlijk geen zin had om uit te leggen waarom ik er nog ben en dat ik sowieso al meerdere malen één van de redenen heb verteld waarom.
    A. Ik reageer alleen nog op dit topic om te kijken over er geen users zijn die alles hier laten exploderen.
    B. Ik heb veel volgers op mijn DeviantART en andere sociale media. Als je mijn naam intoetst op Google krijg je allemaal Sociale Media, inclusief deze. Ik wil mijn profiel niet de-activeren zodat de mensen die mij zoeken, mij kunnen vinden en dan op de link kunnen klikken naar DA. Ik wilde alleen even snel mijn foto en profiel veranderen zodat die mensen 100% zeker kunnen zijn dat ik het ben.

    Maar als je mij zo graag weg wilt hebben, veel plezier. Dit is sowieso de laatste comment die ik hier plaats.