• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:30 ]

    ScribbleTheFox schreef:
    (...)

    Om eerlijk te zijn vind ik je comment niet nodig omdat ik eigenlijk geen zin had om uit te leggen waarom ik er nog ben en dat ik sowieso al meerdere malen één van de redenen heb verteld waarom.
    A. Ik reageer alleen nog op dit topic om te kijken over er geen users zijn die alles hier laten exploderen.
    B. Ik heb veel volgers op mijn DeviantART en andere sociale media. Als je mijn naam intoetst op Google krijg je allemaal Sociale Media, inclusief deze. Ik wil mijn profiel niet de-activeren zodat de mensen die mij zoeken, mij kunnen vinden en dan op de link kunnen klikken naar DA. Ik wilde alleen even snel mijn foto en profiel veranderen zodat die mensen 100% zeker kunnen zijn dat ik het ben.

    Maar als je mij zo graag weg wilt hebben, veel plezier. Dit is sowieso de laatste comment die ik hier plaats.



    No don't go! We miss you! 😥

    Eerlijk gezegd vind ik het best een kwalijke zaak dat de user die zich beklaagd over de sfeer de volle laag krijgt. Momenteel ken ik meerdere mensen die de sfeer achteruit vinden gaan. Juist die mensen zetten ook alternatieven op, maar doordat er eigenlijk amper gereageerd wordt, bloeden zulke mooie initiatieven dood. Ook ik heb geprobeerd topics te maken om wat leven te creëren, maar als er amper of niet op gereageerd wordt denk ik ook "ja daag". Ook is er vaak veel kritiek en veel discussie. Dat schrikt mensen af. Er zijn zat mensen die hier komen om even van zich afschrijven of ergens op willen reageren zonder bergen kritiek en discussies. Dus, mensen die zeggen dat anderen niet moeten klagen en zeggen dat het van twee kanten komt, begin ook eens bij jezelf. Misschien moet iedereen maar eens bij zichzelf beginnen voor ze gaan wijzen.

    Verder, prachtig dat er initiatieven zijn, maar reageer! Laat een reactie achter, deel je mening zonder kwetsend te zijn of zonder discussies te openen. Quizlet zou er zeker leuker van worden (:


    26 - 02 - '16

    McSteamy schreef:
    Eerlijk gezegd vind ik het best een kwalijke zaak dat de user die zich beklaagd over de sfeer de volle laag krijgt. Momenteel ken ik meerdere mensen die de sfeer achteruit vinden gaan. Juist die mensen zetten ook alternatieven op, maar doordat er eigenlijk amper gereageerd wordt, bloeden zulke mooie initiatieven dood. Ook ik heb geprobeerd topics te maken om wat leven te creëren, maar als er amper of niet op gereageerd wordt denk ik ook "ja daag". Ook is er vaak veel kritiek en veel discussie. Dat schrikt mensen af. Er zijn zat mensen die hier komen om even van zich afschrijven of ergens op willen reageren zonder bergen kritiek en discussies. Dus, mensen die zeggen dat anderen niet moeten klagen en zeggen dat het van twee kanten komt, begin ook eens bij jezelf. Misschien moet iedereen maar eens bij zichzelf beginnen voor ze gaan wijzen.

    Verder, prachtig dat er initiatieven zijn, maar reageer! Laat een reactie achter, deel je mening zonder kwetsend te zijn of zonder discussies te openen. Quizlet zou er zeker leuker van worden (:


    Hier ben ik het 100% mee eens, er zijn zoveel leuke dingen geweest bijvoorbeeld Black Stories, spelletjes, winacties wedstrijden praattopics. Maar de meesten bloeden zo snel dood want mensen laten weinig reacties achter. Dus om te zeggen dat er meer mensen met initiatieven moeten komen zoals sommige mensen zeggen vind ik niet helemaal juist. Denk juist dat er meer mensen vaker moeten reageren op die initiatieven. Zodat ze niet doodbloeden, zodat die mensen die zich inzetten dit ook blijven doen !


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik heb nooit gezegd dat er te weinig initiatieven zijn, wel dat er te weinig initiatief is om iets te doen aan de slechte sfeer als groep. (:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik heb nooit gezegd dat er te weinig initiatieven zijn, wel dat er te weinig initiatief is om iets te doen aan de slechte sfeer als groep. (:


    Daar ben ik het ook wel mee eens, maar lijkt me lastig te realiseren, misschien dat als mensen vanuit zichzelf positiever naar buiten komen en als genoeg mensen dit doen dat de sfeer ook automatisch positiever is.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    McSteamy schreef:
    Eerlijk gezegd vind ik het best een kwalijke zaak dat de user die zich beklaagd over de sfeer de volle laag krijgt. Momenteel ken ik meerdere mensen die de sfeer achteruit vinden gaan. Juist die mensen zetten ook alternatieven op, maar doordat er eigenlijk amper gereageerd wordt, bloeden zulke mooie initiatieven dood. Ook ik heb geprobeerd topics te maken om wat leven te creëren, maar als er amper of niet op gereageerd wordt denk ik ook "ja daag". Ook is er vaak veel kritiek en veel discussie. Dat schrikt mensen af. Er zijn zat mensen die hier komen om even van zich afschrijven of ergens op willen reageren zonder bergen kritiek en discussies. Dus, mensen die zeggen dat anderen niet moeten klagen en zeggen dat het van twee kanten komt, begin ook eens bij jezelf. Misschien moet iedereen maar eens bij zichzelf beginnen voor ze gaan wijzen.

    Verder, prachtig dat er initiatieven zijn, maar reageer! Laat een reactie achter, deel je mening zonder kwetsend te zijn of zonder discussies te openen. Quizlet zou er zeker leuker van worden (:


    Eens.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    Hm. Ik merk dat het steeds minder druk wordt op deze website (ben er zelf ook nog maar sporadisch) maar ik weet niet of dat perse komt door de sfeer. Veel mensen zeggen gewoon eerlijk wat ze vinden en winden daar soms geen doekjes om. Ik ben daar persoonlijk altijd wel voorstander van. Heb liever dat mensen eerlijk zijn (en dat dan beargumenteren) dan dat alles altijd gesugarcoat moet worden. Tuurlijk, we moeten elkaar gewoon respecteren en vriendelijk tegen elkaar zijn. Maar ik zie ook vaak dat mensen echt onwijs snel op hun teentjes getrapt raken wanneer je het niet met hen eens bent en dat op een nette manier laat weten. Wat is er mis met een volwassen discussie op zijn tijd? We zijn niet van suiker toch? (cat) Zolang we elkaar niet persoonlijk aanvallen of uitschelden, vind ik een goede discussie zelfs wel gezond op zijn tijd.

    But hey, that's just my two cents. (krul)


    ars moriendi

    ^ Het ligt er aan hoe die persoon het verwoord. Er is een verschil met het eerlijk zeggen dan de steken onder water, die ik tevens vaak voorbij zag / zie komen. Daar moet wel een duidelijk onderscheid in gemaakt worden. Zelf ben ik ook voorstander voor het eerlijk en netjes vermelden, enkel zodra het de kant van de "steken" op gaat hoeft het van mij ook niet meer.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Quizlet is altijd al toxic geweest, dat was tien jaar geleden al en dat is nog steeds zo. Helaas.


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    EdensGate schreef:
    Hm. Ik merk dat het steeds minder druk wordt op deze website (ben er zelf ook nog maar sporadisch) maar ik weet niet of dat perse komt door de sfeer. Veel mensen zeggen gewoon eerlijk wat ze vinden en winden daar soms geen doekjes om. Ik ben daar persoonlijk altijd wel voorstander van. Heb liever dat mensen eerlijk zijn (en dat dan beargumenteren) dan dat alles altijd gesugarcoat moet worden. Tuurlijk, we moeten elkaar gewoon respecteren en vriendelijk tegen elkaar zijn. Maar ik zie ook vaak dat mensen echt onwijs snel op hun teentjes getrapt raken wanneer je het niet met hen eens bent en dat op een nette manier laat weten. Wat is er mis met een volwassen discussie op zijn tijd? We zijn niet van suiker toch? (cat) Zolang we elkaar niet persoonlijk aanvallen of uitschelden, vind ik een goede discussie zelfs wel gezond op zijn tijd.

    But hey, that's just my two cents. (krul)


    Helemaal mee eens dat er gewoon dingen gezegd moeten worden in plaats van dat gesugarcoat. Ik heb alleen wel heel vaak gehad dat ik iets zei (helemaal niet op een beledigende manier) maar dat iemand dat niet oké vond en daarom de slachtoffer ging spelen.


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Blakelee schreef:
    (...)

    Helemaal mee eens dat er gewoon dingen gezegd moeten worden in plaats van dat gesugarcoat. Ik heb alleen wel heel vaak gehad dat ik iets zei (helemaal niet op een beledigende manier) maar dat iemand dat niet oké vond en daarom de slachtoffer ging spelen.


    Helaas heb je dat ook wel vaak omdat je het alleen maar getypt ziet, kan je het met alle goeie intenties bedoelen. Maar het ligt er ook net aan hoe iemand het interpreteert.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    McSteamy schreef:
    Eerlijk gezegd vind ik het best een kwalijke zaak dat de user die zich beklaagd over de sfeer de volle laag krijgt.


    Maar wáár in dit topic krijgt de TS dan de volle laag? Ja, er zijn mensen die het er niet helemaal mee eens zijn, maar mogen die hun mening niet geven? Dit vind ik de laatste tijd overal gebeuren op Q.: mensen die een andere mening hebben, maar die niet mogen geven omdat iedereen maar regenbogen en unicorns moet werpen over een idee.

    (Niets aanvallend, maar het irriteert me gewoon enorm dat alles maar gesugarcoat moet worden // zoals hierboven al is benoemd.)


    Noavek schreef:
    (...)

    Maar wáár in dit topic krijgt de TS dan de volle laag? Ja, er zijn mensen die het er niet helemaal mee eens zijn, maar mogen die hun mening niet geven? Dit vind ik de laatste tijd overal gebeuren op Q.: mensen die een andere mening hebben, maar die niet mogen geven omdat iedereen maar regenbogen en unicorns moet werpen over een idee.

    (Niets aanvallend, maar het irriteert me gewoon enorm dat alles maar gesugarcoat moet worden // zoals hierboven al is benoemd.)


    Je hebt gelijk. Sugarcoaten is niet altijd goed. Dat zou minder kunnen en hopelijk houden steken onderwater dan ook op. Ik had daar in het verleden behoorlijk veel moeite mee, nu heb ik daar afstand van leren nemen, en ik kan me voorstellen dat er meer zijn die dit lastig vinden.

    Mijn excuses als ik behoorlijk verwarrend ben, maar ik zit middenin een hoop ellende met loonwaardegesprekken en bureaucratisch gedoe, waardoor mijn vaardigheden in duidelijk verwoorden behoorlijk tekort schieten.

    Je hebt wel gewoon gelijk Edensgate en Blakelee ook


    26 - 02 - '16

    McSteamy schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. Sugarcoaten is niet altijd goed. Dat zou minder kunnen en hopelijk houden steken onderwater dan ook op. Ik had daar in het verleden behoorlijk veel moeite mee, nu heb ik daar afstand van leren nemen, en ik kan me voorstellen dat er meer zijn die dit lastig vinden.

    Mijn excuses als ik behoorlijk verwarrend ben, maar ik zit middenin een hoop ellende met loonwaardegesprekken en bureaucratisch gedoe, waardoor mijn vaardigheden in duidelijk verwoorden behoorlijk tekort schieten.

    Je hebt wel gewoon gelijk Edensgate en Blakelee ook


    Ja, true // steken onder water zijn ook wat anders dan sugarcoaten of het ergens niet mee eens zijn. Ik denk dat steken onder water ook een totaal ander probleem zijn dan wat hier in het topic grotendeel wordt besloten? (Desalniettemin nog steeds een probleem, natuurlijk.)

    En heel veel succes en sterkte met alles!


    Noavek schreef:
    (...)

    Ja, true // steken onder water zijn ook wat anders dan sugarcoaten of het ergens niet mee eens zijn. Ik denk dat steken onder water ook een totaal ander probleem zijn dan wat hier in het topic grotendeel wordt besloten? (Desalniettemin nog steeds een probleem, natuurlijk.)

    En heel veel succes en sterkte met alles!


    Sugarcoaten zie ik ook als een soort van verbergen. Mensen die steken onder water geven doen dat imo ook. Ze kunnen ook de betreffende persoon contacteren en het op een nette manier oplossen zonder dat de sfeer op het forum eronder lijdt (:

    En dankjewel, het zal vanzelf beter gaan, time will tell


    26 - 02 - '16