• Welkom iedereen!

    Camp NaNoWriMo is een beetje een flop geworden voor mij en een aantal mensen hadden dat ook. Vandaar, naar het idee van Pixielisje en Square, een schrijfkamp in augustus! Mij lijkt het een tof iets om elk jaar te doen, voor als je in juli een terrible schrijfmaand hebt en je in augustus zeeën van tijd en inspiratie hebt.

    Strijders
    Username || Naam || Verhaal || Doel

    Wolkenkasteel || Anna || Donker en 00:15 || 2763 / 25K
    Hawks || Romi || Het is een vrouwenwereld || 0 / 50K
    Croweater || Natas || Fluisterstemmen|| 0 / 15K
    Stamets || Laura || Per aspera ad astra ||2 / 25k
    Stenenlikker || Belle || Athanatos || 2177 / 10k
    Pixielisje || Laura || Onbemand Hart || 14,5k / 60k
    Bloodfeather || Anne-Fleur || Een sprong in het diepe || 973 / 15K
    Helsinki || Jamie || ??? || 0 / 20K
    TaeTae || Laura|| Goud en duister & Ace of Hearts|| 3,7K / 20k
    Gladio || Nynke || Titelloos || 0 / 30k
    Necessity || Nessie || Lunatic || 7.7K / 15K
    TAEGl || Madelon || Private Fears In Public Places || minimaal 15k, misschien meer.
    aarsvogel || Anniek || coop-coöperatie || 0 / 8K
    Rewritten || Suzanne || Onbekend || 3982 / 10K
    Square || Inge || Geen flauw idee || 0 / 30k
    Catmint || Maxime || Ultima Ratio || 0 / 10K
    KoningTriton || Isahbel || komt later || 0 / 10K
    Abbunny || Ava || Carmine || 12K
    MaFlodder || Elise || Bellenblaas || 10K
    Shibui || Femke || Onbekend || 10k, hopelijk nog meer.

    Meld je nu aan voor de activiteiten! (:

    Het lijkt me ook leuk om een wekelijkse counting te doen, dus elke zondag in het rood je woordcount op dat moment even doorgeven als je dat tof vindt?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 22:06 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ah, shit. Ik had echt de intensie om direct om twaalf al te beginnen, maar you know me... Ik viel in slaap. 🙃
    Anyway, ik ga nu de dag beginnen met schrijven ^^ Succes allemaal tijdens het Qamp!!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Mijn eerste 1091 woorden zijn een feit. Oh, boy. Het waren 1091 verdrietige woorden, maar het zijn woorden, dus het maakt verder niet uit wat ze zeggen. Ik ben happy met dit begin. Nu ga ik naar werk. Toedels.
    Iemand vandaag rond zes/zeven klaar voor een word war?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Necessity schreef:
    (...)
    Ja snap ik. Heb je er wel zin in? c:


    Dat moment dat je spontaan inspiratie hebt en bijna 1500 woorden schrijft, maar het een uur te vroeg is om mee te kunnen tellen voor het Qamp :')


    Ja heb er wel heel veel zin in en tot nu toe heb ik het nog overleefd.

    Lekker bezig! Change of plans, ik ga vanavond uiteten dus dat word vanavond na 8 uur schrijven :’)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Heeft er iemand tips voor zelfvertrouwen als een schrijver?
    Sommige dagen vind ik m'n manuscript echt geweldig en andere dagen vind ik het prut. Ik heb nu mijn synopsis gemaakt en ik heb het gevoel dat er zoveel overbodige personages zijn, maar ik kan gewoon geen manier bedenken om ze eruit te schrijven, wat betekent dat ze waarschijnlijk toch nodig zijn. Maar mijn synopsis voelt gewoon zo lame aan, waardoor mijn verhaal ook lame voelt ):

    Edit: ugh, dat moment wanneer je het gevoel hebt dat je met herschrijven enkel nog meer prut toevoegt.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2018 - 16:43 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Heeft er iemand tips voor zelfvertrouwen als een schrijver?
    Sommige dagen vind ik m'n manuscript echt geweldig en andere dagen vind ik het prut. Ik heb nu mijn synopsis gemaakt en ik heb het gevoel dat er zoveel overbodige personages zijn, maar ik kan gewoon geen manier bedenken om ze eruit te schrijven, wat betekent dat ze waarschijnlijk toch nodig zijn. Maar mijn synopsis voelt gewoon zo lame aan, waardoor mijn verhaal ook lame voelt ):

    Edit: ugh, dat moment wanneer je het gevoel hebt dat je met herschrijven enkel nog meer prut toevoegt.


    Dat heb ik ook. Maar dat is echt onderdeel van creatief bezig zijn. Schrijven heeft altijd hele, hele hoge bergen en diepe, diepe dalen. Hoe lang is het geleden trouwens sinds je je first draft afhebt? Heb je die tijdens camp nanowrimo geschreven? Want dan zou ik eigenlijk aanraden om dat nu nog niet te gaan editen meteen. Je zit er echt té diep op dan. Dat heb ik nu ook al, dat ik te dicht sta bij het verhaal om het goed te kunnen editten. Ik maak nu mijn first draft af en dan ga ik het denk ik laten proeflezen en een maand of twee laten liggen voor ik het edit. Je moet voor editten echt even afstand nemen om er terug met een frisse blik mee aan de slag te kunnen gaan. En sowieso geldt de regel hoe meer proeflezers en feedback hoe beter.


    Wordwar van 18uur tot 19uur voor wie tegen mij wilt wordwarren!


    A to the Z

    Ik ww mee ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oeh, ik doe ook mee! Zie het net op tijd (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook. Maar dat is echt onderdeel van creatief bezig zijn. Schrijven heeft altijd hele, hele hoge bergen en diepe, diepe dalen. Hoe lang is het geleden trouwens sinds je je first draft afhebt? Heb je die tijdens camp nanowrimo geschreven? Want dan zou ik eigenlijk aanraden om dat nu nog niet te gaan editen meteen. Je zit er echt té diep op dan. Dat heb ik nu ook al, dat ik te dicht sta bij het verhaal om het goed te kunnen editten. Ik maak nu mijn first draft af en dan ga ik het denk ik laten proeflezen en een maand of twee laten liggen voor ik het edit. Je moet voor editten echt even afstand nemen om er terug met een frisse blik mee aan de slag te kunnen gaan. En sowieso geldt de regel hoe meer proeflezers en feedback hoe beter.


    Wordwar van 18uur tot 19uur voor wie tegen mij wilt wordwarren!

    Hij is twee weken af, dus het is niet dat ik hem gisteren pas heb afgemaakt, hoor :') Meestal neem ik de regel van drie weken (langer dan dat wachten heeft volgens mij geen nut), maar ik ben vrij enthousiast, dus ik heb zoiets van: laat ik het enthousiasme benutten. Anders ben ik bang dat ik nooit aan het editten zou beginnen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hoeveel hebben jullie? Ik 706. Maar het hoofdstuk dat ik aan werkte ben ik al drie dagen aan bezig en het loopt nog altijd niet soepel ugh.
    Als iemand even een aantal hoofdstukken zou kunnen proeflezen voor me, dan zou ik dat wel leuk vinden! Je hoeft mijn soty niet te lezen om dat te doen. Ik geef wel even een synopsis

    @Dazai: Mmm, ja. Ik vind twee weken eigenlijk persoonlijk echt te kort op de first draft om het te kunnen editten. Maar je moet doen wat voor jou werkt natuurlijk. Schrijfstijlen zijn daarin heel verschillend. Helaas kan ik daar niet zoveel tips over geven. Maar ik snap wel wat je zegt van dat enthousiasme, idd.


    A to the Z

    1216 woorden ^^ goed begin van Qamp zou ik zeggen


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    1216 woorden ^^ goed begin van Qamp zou ik zeggen

    Daaaaang dat is echt een heel sterk begin! You go!

    Trouwens voor wie graag een wordcounter wil bijhouden zoals de grafiekjes bij Camp Nanowrimo, is WordkeeperAlpha wel een aanrader!
    https://wordkeeperalpha.com/


    A to the Z

    Eerste dag overleefd! Maar wel moe :’)
    Vanavond denk ik krappe 500 schrijven


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Yaay, goed bezig allemaal *O*
    Ik ga later op de avond pas schrijven, denk ik. Ik ben nu nog te druk bezig met mijn cursus.
    Also, bedankt voor de link, Lau. Ik vind dat grafiekje van NaNo altijd zo leuk dat ik het nu echt zou missen. :')

    [ bericht aangepast op 1 aug 2018 - 19:16 ]


    Caution first, always.

    Helsinki schreef:
    Also, bedankt voor de link, Lau. Ik vind dat grafiekje van NaNo altijd zo leuk dat ik het nu echt zou missen. :')

    Same haha, ik kan niet schrijven zonder die grafiek :')

    Ik ga mijn screensaver-kalender van vorige maand even wijzigen en dan schrijf ik vanavond ook zeker nog na mijn avondeten.
    So i'm still here to hype everyone up hehe


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)
    Daaaaang dat is echt een heel sterk begin! You go!

    Trouwens voor wie graag een wordcounter wil bijhouden zoals de grafiekjes bij Camp Nanowrimo, is WordkeeperAlpha wel een aanrader!
    https://wordkeeperalpha.com/

    Ik ben al de hele dag aan het schrijven en zit voor vandaag op zo'n 4k :'D ik denk niet dat ik dit tempo vol ga houden haha.

    Die site ziet er echt heel handig uit! Ik snap het nog niet helemaal qua logs enzo, maar dat zoek ik nog wel uit :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.