• Welkom iedereen!

    Camp NaNoWriMo is een beetje een flop geworden voor mij en een aantal mensen hadden dat ook. Vandaar, naar het idee van Pixielisje en Square, een schrijfkamp in augustus! Mij lijkt het een tof iets om elk jaar te doen, voor als je in juli een terrible schrijfmaand hebt en je in augustus zeeën van tijd en inspiratie hebt.

    Strijders
    Username || Naam || Verhaal || Doel

    Wolkenkasteel || Anna || Donker en 00:15 || 2763 / 25K
    Hawks || Romi || Het is een vrouwenwereld || 0 / 50K
    Croweater || Natas || Fluisterstemmen|| 0 / 15K
    Stamets || Laura || Per aspera ad astra ||2 / 25k
    Stenenlikker || Belle || Athanatos || 2177 / 10k
    Pixielisje || Laura || Onbemand Hart || 14,5k / 60k
    Bloodfeather || Anne-Fleur || Een sprong in het diepe || 973 / 15K
    Helsinki || Jamie || ??? || 0 / 20K
    TaeTae || Laura|| Goud en duister & Ace of Hearts|| 3,7K / 20k
    Gladio || Nynke || Titelloos || 0 / 30k
    Necessity || Nessie || Lunatic || 7.7K / 15K
    TAEGl || Madelon || Private Fears In Public Places || minimaal 15k, misschien meer.
    aarsvogel || Anniek || coop-coöperatie || 0 / 8K
    Rewritten || Suzanne || Onbekend || 3982 / 10K
    Square || Inge || Geen flauw idee || 0 / 30k
    Catmint || Maxime || Ultima Ratio || 0 / 10K
    KoningTriton || Isahbel || komt later || 0 / 10K
    Abbunny || Ava || Carmine || 12K
    MaFlodder || Elise || Bellenblaas || 10K
    Shibui || Femke || Onbekend || 10k, hopelijk nog meer.

    Meld je nu aan voor de activiteiten! (:

    Het lijkt me ook leuk om een wekelijkse counting te doen, dus elke zondag in het rood je woordcount op dat moment even doorgeven als je dat tof vindt?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 22:06 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dazai schreef:
    Herschrijven be like:
    Eerste hoofdstuk: dit is eigenlijk nog redelijk goed.
    Tweede hoofdstuk: heeft dit hoofdstuk wel nut?
    Derde hoofdstuk: dit hoofdstuk is enkel gemaakt voor personage-interactie, mag dat wel? Heb ik geen actie nodig?
    Vierde hoofdstuk: is dit een vermomde infodump?
    Vijfde hoofdstuk: als ik zo doorga is straks ieder hoofdstuk nutteloos ugh
    Zesde hoofdstuk: dit is zo slecht, help me
    Hoofdstuk zeven: i can't to this anymore... *cries in a corner*

    Trouwens, dit is een oprechte vraag. Mijn personages moeten een beetje vrienden worden enzo voordat ze samen in het avontuur kunnen stappen. Nu heb ik een paar hoofdstukken waar ze elkaar iets beter leren kennen, met 1 spannend momentje. Ze doen wel stuff enzo, dus het is niet puur introductie, maar kan zoiets? Want ik vind het zelf wel tof om te lezen, maar miss is dat gewoon mijn auteur-kant die van mijn personages houdt en ze gwn graag bezig ziet :')


    Wat belangrijk is bij de introductie, is dat de personages zich niet alleen aan elkaar voorstellen, maar ook (en vooral) aan jouw lezer.
    En natuurlijk kan zoiets, I mean, jij bent de schrijver. Als jij dat wil en als jij denkt dat dat kan, dan kan dat gewoon.
    Als je feedback nodig hebt, let me know oke? I’m happy to help.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Iva schreef:
    (...)

    Wat belangrijk is bij de introductie, is dat de personages zich niet alleen aan elkaar voorstellen, maar ook (en vooral) aan jouw lezer.
    En natuurlijk kan zoiets, I mean, jij bent de schrijver. Als jij dat wil en als jij denkt dat dat kan, dan kan dat gewoon.
    Als je feedback nodig hebt, let me know oke? I’m happy to help.

    Als je tijd en zin zou hebben, kan ik de 2 hoofdstukken waar ik over twijfel (zijn 4 pagina's in het totaal) wel even doorsturen, want de twijfel is killing me ): Kan ik wel pas doen als ik terug ben, want ik ga uit eten. Hoe ontvang je ze het liefst?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ah, komt goed iedereen! Ik wens iedereen een goede, productieve zondag. Ik ga eerst wat schoolwerk verzetten en dan ga ik ook weer aan de slag. Iemand zin in een wordwar ergens deze namiddag/avond?

    @Dazai: De vraag die ik mij altijd stel is: 'Is dit entertainend voor de lezer?' En als ik het hoofdstuk zelf lees en al bijna in slaap val, dan weet ik dat ik dat ofwel moet veranderen ofwel moet schrappen. Hoofdstukken als de jouwe waar je personages eerst vrienden moeten worden, dat kan gewoon werken hoor. De vraag is of ze van kennissen naar vrienden gaan of van vijanden naar vrienden? Sowieso zou ik wel proberen zorgen voor spanning en conflict, zodat de lezer geboeid blijft. Anders zou ik mij misschien afvragen waarom die hoofdstukken erin zitten, als het een slow burn friendship is bijvoorbeeld zoals dat in het echte leven ook gebeurd. Dan vraag ik me af: waarom niet direct starten in een spannende situatie.
    Ik geef even een voorbeeld: Personage A en personage B zitten bij elkaar in de klas. Ze kennen elkaar wel vaag, van zien en bij naam en gemeenschappelijke kennissen, maar ze hebben nog niet echt veel gepraat. En daar hebben ze beiden ook niet de nood aan. Nu belanden A en B toevallig bij elkaar in een kapotte lift en dan zien ze de persoon pas echt voor het eerst. Ze merken de persoon pas écht op dan en zijn wel genoodzaakt om te converseren. Als je een personage op die manier kan introduceren, kan je info ook er sluipend in verwerken.
    Van die info dumpen in hoofdstukken, die struggle ken ik. Ik maak me erzelf ook vaak schuldig aan. Ik probeer me vast te houden aan het hinten van zaken in hoofdstukken. Heb je een plotuitwerking gedaan van wat in welk hoofdstuk komt? Ik heb namelijk in mijn verhaal 1 punt waarop een personage letterlijk tegen een ander informatie zegt die belangrijk is voor het verhaal en dat de meeste personages wel weten, maar niet meer luidop hoeven te zeggen omdat iedereen het weet. Dat is denk ik een heel belangrijk iets om in gedachten te houden: Is het algemene kennis voor mijn personages? Zo ja, is het dan wel natuurlijk dat mijn personage dit luidop zou zeggen? (Indien nee, leg het hen dan niet in de mond want dan is het pure informatiedump 9 van de 10 keer). Als het algemene kennis is,dan kan je het terloops in de gedachten van personages aan bod brengen of er achteloos naar hinten in conversatie.
    Veel succes iig, zeker met je rewrite! Dat is echt een van de moeilijkste delen.


    A to the Z

    Ahh dit is al een paar dagen bezig maar ik heb nog niet echt tijd gehad om te schrijven (no_chears). Vandaag nog even. Morgen wat meer tijd. Woensdag ook. Ik moet echt meer schrijven. D:

    Vandaag ben ik wel van plan om de hele avond te schrijven. Iemand in voor een wordwar?


    Stenenlikker

    JA, word war, I'm in!!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oh, ik was de tijd ondertussen weer een beetje kwijt, haha. Zullen we van half 9 tot half 10?


    Stenenlikker

    Stenenlikker schreef:
    Oh, ik was de tijd ondertussen weer een beetje kwijt, haha. Zullen we van half 9 tot half 10?


    Ja, is goed!


    look at the stars, look how they shine for you;

    @Laura: Komt goed! Je hebt nog een hele maand bijna :D

    @Anna&Belle; Ik schrijf ook vanavond, maar kan nu nog niet mee wordwarren (lol, jullie doen altijd wordwar als ik moet eten T_T ik eet altijd pas rond 8:30 haha i know laat). Maar als jullie later vanavond nog wordwar willen doen then i'm in


    A to the Z

    Yesss! Ik doe mee!

    KoningTriton || Isahbel || komt later || 10K

    KoningTriton schreef:
    Yesss! Ik doe mee!

    KoningTriton || Isahbel || komt later || 10K


    Leuk dat je nog meedoet!! Altijd leuk om een nieuw gezicht actief te zien worden.


    look at the stars, look how they shine for you;

    About the wordwar: er is iets tussen gekomen.

    MAAR

    Ik schrijf van 21:15 - 22:00. Feel free to join en dan maken we er alsnog een wordwar van.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Maar 525 woorden geschreven tijdens de wordwar, maar mijn focus was ook niet heel erg aanwezig vandaag, haha, oops.
    Maar daarvoor had ik ook al wat geschreven en ik ga zo nog even door. Dus ik ga opzich best lekker :')


    Stenenlikker

    Al vier dagen niet meer geschreven.... Ik hoop morgen tijd te hebben en anders moet ik dinsdag maar heel hard aan het werk.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik zit nu in totaal op 2177 woorden! ^^


    Stenenlikker