• Welkom iedereen!

    Camp NaNoWriMo is een beetje een flop geworden voor mij en een aantal mensen hadden dat ook. Vandaar, naar het idee van Pixielisje en Square, een schrijfkamp in augustus! Mij lijkt het een tof iets om elk jaar te doen, voor als je in juli een terrible schrijfmaand hebt en je in augustus zeeën van tijd en inspiratie hebt.

    Strijders
    Username || Naam || Verhaal || Doel

    Wolkenkasteel || Anna || Donker en 00:15 || 2763 / 25K
    Hawks || Romi || Het is een vrouwenwereld || 0 / 50K
    Croweater || Natas || Fluisterstemmen|| 0 / 15K
    Stamets || Laura || Per aspera ad astra ||2 / 25k
    Stenenlikker || Belle || Athanatos || 2177 / 10k
    Pixielisje || Laura || Onbemand Hart || 14,5k / 60k
    Bloodfeather || Anne-Fleur || Een sprong in het diepe || 973 / 15K
    Helsinki || Jamie || ??? || 0 / 20K
    TaeTae || Laura|| Goud en duister & Ace of Hearts|| 3,7K / 20k
    Gladio || Nynke || Titelloos || 0 / 30k
    Necessity || Nessie || Lunatic || 7.7K / 15K
    TAEGl || Madelon || Private Fears In Public Places || minimaal 15k, misschien meer.
    aarsvogel || Anniek || coop-coöperatie || 0 / 8K
    Rewritten || Suzanne || Onbekend || 3982 / 10K
    Square || Inge || Geen flauw idee || 0 / 30k
    Catmint || Maxime || Ultima Ratio || 0 / 10K
    KoningTriton || Isahbel || komt later || 0 / 10K
    Abbunny || Ava || Carmine || 12K
    MaFlodder || Elise || Bellenblaas || 10K
    Shibui || Femke || Onbekend || 10k, hopelijk nog meer.

    Meld je nu aan voor de activiteiten! (:

    Het lijkt me ook leuk om een wekelijkse counting te doen, dus elke zondag in het rood je woordcount op dat moment even doorgeven als je dat tof vindt?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2018 - 22:06 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oeee sounds exciting
    Helaas ben ik om 8 uur nog niet thuis :’)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Helaas, dan ga ik maar tegen mezelf wordwarren, hahaha.


    Stenenlikker

    Ik doe mee!
    Tot 9 uur neem ik aan?

    [ bericht aangepast op 2 aug 2018 - 20:09 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Yess, ik schrijf iig tot 9 ^^


    Stenenlikker

    Ik kan nu nog niet dus ik sla deze word war over. Ik heb vandaag nog niet geschreven en ik ben eigenlijk ook echt niet in de mood, maar ik moet er voor neerzitten want writing is a habit en editten kan altijd. En wie weet, misschien verbetert mijn humeur wel door iets goed neer te kunnen pennen.

    Ik ben wel up om later vanavond nog een word war te doen. Van 22uur tot 23uur of 0 uur? Wie lijkt dat leuk om te doen?

    Om toch met een positieve noot te eindigen. Dit is mijn favoriete zin uit het stuk dat ik gisteren geschreven heb: "Grommend klauw ik aan de randen van het bureaumeubel, wanhopig op zoek naar houvast zodat ik niet met billen en alles erop en eraan eindig in de glasscherven van de gebroken fles whisky puur."
    Ik twijfel wel of ik nog een komma moet zetten tussen houvast en zodat. Dus als iemand dat zou kunnen zeggen, zou dat wel fijn zijn!
    Idk waarom ik die zin zo leuk vind. Er staan veel betere zinnen in. Ik denk dat het ligt aan het feit dat het Daniëls persoonlijkheid zo goed vervat.


    A to the Z

    Ik heb een vraagje, als je een gedachtestreepje plaatst (zo heette het dacht ik), moet je daar dan twee spaties tussen zetten?
    Dus moet het zo - en dan hier tekst binnen streepje - en hier weer verder,
    Of moet het zo -en dan met de streepjes tegen het aparte stukje aan- tekst?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    Ik heb een vraagje, als je een gedachtestreepje plaatst (zo heette het dacht ik), moet je daar dan twee spaties tussen zetten?
    Dus moet het zo - en dan hier tekst binnen streepje - en hier weer verder,
    Of moet het zo -en dan met de streepjes tegen het aparte stukje aan- tekst?


    De eerste optie. Dus; - en dan hier tekst binnen streepje -


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    794 woorden ^^ Ik heb eindelijk weer een redelijk stuk kunnen schrijven en heb mezelf verlost uit een scene waar ik een beetje vast in zat en ben uiteindelijk heel tevreden met het resultaat. Wel was het een erg emotionele scene en nu ben ik ook sad...


    Stenenlikker

    Ik heb er nu 388 meer dan voor ik begon, maar ik heb ook veel weggehaald oeps :')
    Ik zit nu op een totaal van 825 woorden ^^

    En bedankt Suzanne!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik ga straks weer verder met m’n super awkward scène :’)
    Niemand mag m’n zoekgeschiedenis zien hahaha


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Toch maar besloten om vandaag even een dagje rust te pakken en gewoon lekker te gaan lezen inplaats van research doen en schrijven en vervolgens te laat gaan slapen :’)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik heb toch een 700-tal woorden neergekrabbeld maar mijn schrijfdag was vandaag echt verschrikkelijk. Ik was echt gefrustreerd en helemaal niet in de mood om te schrijven. Dus hopelijk heb ik toch een goede basis neergekrabbeld om verder mee aan de slag te kunnen. Maar ik zit even op een punt waar ik wat vast bij zit. Dus ja. Meh.

    Ik eindig dag 2 van Qamp met deze troostende motivatie:
    "Art is amazing. It is like a plane that you can crash. You can make mistakes without injuring people. You can crash the plane and walk away from it. And learn from it."
    (David Bowie said that btw)
    Bij momenten als deze ben ik wel blij dat ik zulke dingen ook noteer in mijn schrijfschrift vol notities.

    Hebben jullie schrijfschriftjes? Hoe vullen jullie die op? Random notes of zit er structuur in?
    Ik noteer echt alles dat in me opkomt en nummer dan de paginas, zodat ik een legende kan bijhouden met korte kenwoorden van wat waar staat. En als het allemaal met eenzelfde verhaal te maken heeft dan noteer ik dat wel bovenaan de pagina vluchtig of zo haha
    Ik teken soms ook in dat schrift ideeën en scenes uit. Doet iemand dat ook?
    Ik ben benieuwd naar jullie technieken


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Ik heb toch een 700-tal woorden neergekrabbeld maar mijn schrijfdag was vandaag echt verschrikkelijk. Ik was echt gefrustreerd en helemaal niet in de mood om te schrijven. Dus hopelijk heb ik toch een goede basis neergekrabbeld om verder mee aan de slag te kunnen. Maar ik zit even op een punt waar ik wat vast bij zit. Dus ja. Meh.

    Ik eindig dag 2 van Qamp met deze troostende motivatie:
    "Art is amazing. It is like a plane that you can crash. You can make mistakes without injuring people. You can crash the plane and walk away from it. And learn from it."
    (David Bowie said that btw)
    Bij momenten als deze ben ik wel blij dat ik zulke dingen ook noteer in mijn schrijfschrift vol notities.

    Hebben jullie schrijfschriftjes? Hoe vullen jullie die op? Random notes of zit er structuur in?
    Ik noteer echt alles dat in me opkomt en nummer dan de paginas, zodat ik een legende kan bijhouden met korte kenwoorden van wat waar staat. En als het allemaal met eenzelfde verhaal te maken heeft dan noteer ik dat wel bovenaan de pagina vluchtig of zo haha
    Ik teken soms ook in dat schrift ideeën en scenes uit. Doet iemand dat ook?
    Ik ben benieuwd naar jullie technieken


    Hier ga ik nog even antwoord op geven als ik fully awake ben, herinner me eraan please!

    Mijn schrijfdag was niet zo tof, want ik werd te laat wakker, moest haasten om mijn bus te halen, waarna ik tot vijf heb gewerkt en daarna onverwachts met een vriendin heb afgesproken en ik om half elf pas weer thuis was. Tot nu heb ik OITNB uitgekeken en nu ben ik youtube aan het kijken, duuussss ik heb niets geschreven, maar that's fine, want morgen ben ik vrij en ga ik schrijven. Ik heb er zin in.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hmmm, er valt me net iets op en ik weet er niet echt het antwoord op dus vraag ik het maar:
    - de correcte vorm is 'hetgeen' en niet hetgene, maar mag je daar dan dat achterzetten of niet?
    Bijvoorbeeld in deze zin:
    Hij lijkt niet echt overtuigd te zijn van hetgeen hij ziet.
    Of is het: Hij lijkt niet echt overtuigd te zijn van hetgeen dat/wat hij ziet.
    Ik kan hier echt niet aan uitkomen aangezien ik altijd hetgene wat/dat zeg maar dat is compleet dialect volgens mij.


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Hmmm, er valt me net iets op en ik weet er niet echt het antwoord op dus vraag ik het maar:
    - de correcte vorm is 'hetgeen' en niet hetgene, maar mag je daar dan dat achterzetten of niet?
    Bijvoorbeeld in deze zin:
    Hij lijkt niet echt overtuigd te zijn van hetgeen hij ziet.
    Of is het: Hij lijkt niet echt overtuigd te zijn van hetgeen dat/wat hij ziet.
    Ik kan hier echt niet aan uitkomen aangezien ik altijd hetgene wat/dat zeg maar dat is compleet dialect volgens mij.

    Dat is een goede vraag... Ik ben neig naar die tweede (met dat/wat), maar zou het eig niet weten*. Als het dat/wat zou zijn, is er ook nog de vraag welke van de twee je moet gebruiken (ik vermoed dat het dan 'wat' zou zijn, omdat dat gebruikt wordt bij onbepaalde woorden, als ik me niet vergis).

    *En dat denk ik alleen omdat 'het paard hij ziet' (of ieder ander het-woord) niet zou kunnen, al weet ik dus niet zeker of voor hetgeen dezelfde regels gelden :')

    [ bericht aangepast op 3 aug 2018 - 15:10 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.