• Ik heb nooit echt last van dit probleem gehad, maar nu spring ik van verhaal naar verhaal en dat resulteert in verhalen die nooit afkomen.

    Het ding is dat ik allemaal verhalen begin, maar niet echt gemotiveerd blijf en dan iets nieuws start, terwijl ik echt nog wel enthousiast over de oude verhalen ben, maar ik ben er niet voor in de mood??

    En ik heb eigenlijk ook best wel zin om te schrijven, maar ik weet niet welk verhaal en ik weet ook niet wat. Ik heb echte struggles. En dan heb je ook nog dat ding dat niemand meer je stories leest hiet op Q. Vet sad.

    Zijn er mensen die hier tips voor hebben?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Gewoon niet stoppen, voordat je één verhaal afhebt. Blijven volhouden is de enige tip die ik heb en die werkt voor mij. Soms moet je jezelf erdoor sleuren, maar dat is gewoon een onderdeel van het schrijfproces. Er is wel een voordeel: het wordt makkelijker. Hoe vaker je erin slaagt een verhaal af te ronden (hoe shitty het ook is), hoe makkelijker het wordt je volgende projecten ook af te ronden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hm, ik zit hier ook mee. Heb alleen nog aandacht voor één verhaal en mijn SOTY ben ik uit het oog verloren :') Ik probeer mezelf nu echt te forceren om het ook af te schrijven en gelukkig heb ik heel veel proeflezers verzameld die hun mening over elk hoofdstuk geven. Like, je schrijft natuurlijk voor jezelf maar reacties zijn gewoon motiverend as fuck. Misschien moet je gewoon gaan schrijven aan je oude verhalen, zelfs als je er niet voor in de mood bent. Ik zie het nu zo: als ik schrijfster wil worden, is dat gewoon werk. Niemand is 24/7 in de mood om te werken, maar je moet toch. Misschien kan je jezelf een beetje oppeppen door pinterest af te zoeken naar inspiratie? Plaats je personages in situaties waarin je ze nog niet hebt gezet. Praat met iemand over je verhaal en share ideeën.

    En tbh, ik vind je een kei goede schrijfster en vind het altijd erg fijn om je verhalen te lezen, maar ik lees op Q het liefst snachts en dan loop ik er altijd tegenaan dat de site op het gegeven moment down gaat. Het ligt niet aan jou. Laat views en reacties je alsjeblieft niet ervan weerhouden om te schrijven 'cause guuurl, you got some talent!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oh my god, dat probleem heb ik dus óók! Precies dit, en dat is echt heel vervelend! Ik blijf telkens maar opnieuw beginnen en op den duur gaan mijn hoofdpersonages ook vervelen... dus dan begin ik maar beter helemáál opnieuw... Ik heb in januari een verhaal van 90.000 woorden afgemaakt, maar het herschrijven ging na een week ook weer vervelen... Echt lastig, want ik heb superveel ideeën, maar ik kan ze ook niet tot één geheel breien omdat ik van het ene naar het andere hups.