• Hee hallo, daar ben ik weer,

    Ik heb zojuist mijn nieuwe rooster bekeken en kwam erachter dat ik iedere week twee terrordagen heb: college van 10 tot half 6 of 11 tot 7. Daarna moet ik ook nog eens anderhalf uur naar huis met de trein, dus tegen de tijd dat ik pas aan het avondeten zit gaat de zon alweer onder.
    Hoe overleef ik in godsnaam zo'n dag? Ik heb de kantine nog niet ontdekt, dus dat wordt een overlevingspakket samenstellen. Alleen heb ik geen idee wat daar allemaal in moet, en in een half brood heb ik ook geen zin, dus heeft er iemand nog tips? Het liefst (semi)gezond, want chocolade koekjes zijn heel lekker, maar ze vullen niet.

    Cheers (fish)

    [ bericht aangepast op 3 sep 2018 - 10:46 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ah ik ga dit topic even volgen, ik heb ook een paar van zulke dagen :(

    [ bericht aangepast op 3 sep 2018 - 10:50 ]


    We were the forever that didn't last

    Ik heb meestal les tot de middag, maar ik neem dan vooral fruit mee (want ja, ik kom een voormiddag niet door zonder eten lol). Wat mijn vrienden ook vaak doen, is yoghurt met fruit meenemen, we hebben er zo'n speciaal potje voor, maar ik neem meestal geen yoghurt mee naar de les, omdat ik geen snelle eter ben en de pauzes zijn meestal niet extreem lang :') En verder... een koude pasta miss? (Is niet heel gezond, maar vult wel en je kunt er ook gezonde dingen bij doen, dan heb je alleen de pasta zelf die iets ongezonder is.) Hetzelfde met rijst. Een salade gaat ook altijd (al weet ik niet of die het overleefd als ie zo lang in je rugzak moet zitten, zeker als het een warme dag is ofzo. Sommige groenten kun je ook nemen als tussendoortje, zoals komkommer, wortels of van die kerstomaatjes.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2018 - 10:55 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Een extra boterham in plaats van koekjes, fruit, pastasalade (dan hoef je thuis niet meer te eten ;) ). Crackers?
    Verder kom ik niet :') ik eet altijd ongezond haha. Koekjes enzo.

    Oh en wanneer ik wel een keer echt laat thuis ben (rond acht uur ofzo) neem ik altijd een krentenbol of eventueel een gewone boterham mee voor rond zes uur zodat ik het kan volhouden tot ik wel eindelijk kan eten

    [ bericht aangepast op 3 sep 2018 - 11:11 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Worteltjes met hummus, cherrytomaten, (snack)komkommer of paprika met tzaziki eventueel, pastasalade inderdaad, die kleine yoghurtjes of huttenkase. Soms maak ik ook gewoon roerei met wat groenten en neem ik dat mee als lunch, hoef je niet eens op te warmen. Gekookte eieren zijn daarentegen ook lekker!


    tya

    Heb je toevallig een uur middagpauze of zo om te eten?
    Meestal ga ik dan iets halen in de stad om mijn hoofd wat rust te gunnen ook ipv die banken hele dag. Dan ga ik halen waar ik zin in heb, maar ik probeer wel altijd iets gezonds te halen zoals een broodje of een pasta of zo
    Als ik geen tijd heb neem ik gewoon belegde sandwiches mee van thuis.
    Ik neem wel elke dag een potje fruit mee met muesli. Dat is echt snel gemaakt morgen en super lekker ook. Doe daar dan je favfruit bij zoals aardbei, mango, banaan, druif, appel, kiwi, …


    A to the Z

    @ Pixielisje, de stad is niet ontzettend dichtbij dus ik denk niet dat ik het in het uurtje zou redden...
    @ de rest, bedankt voor de suggesties! Ik denk dat ik iets van yoghurt meeneem (misschien een breaker), maar ik weet niet hoelang ik dat in m'n tas kan laten zitten voordat het zegmaar, bad gaat? En misschien een wrap met roomkaas en kipfilet: is weer eens wat anders dan een boterham


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Neem een koelelementje mee in je schooltas voor de yoghurt. Is ook lekker als je een rugzak hebt in de zomer, lol :')

    Ik haal ook wel eens salade of iets dergelijks bij de AH to go, stel dat er iets uitloopt of de treinen niet rijden. Tis wel een stuk duurder daar, dus ik zou er niet van afhangen, maar in tijden van nood is dat een goede oplossing!

    Vaak is de kantine ook wel te doen, tho, broodjes zijn er tot 4-5 euro en avondeten heb je vaak ook onder de 10 euro. Is instituutafhankelijk, maar de bedragen die ik noem zijn al superruim genomen voor mijn uni. Dat zijn de broodjes zalm-roomkaas en speciale gerechten, zeg maar.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Neem een koelelementje mee in je schooltas voor de yoghurt. Is ook lekker als je een rugzak hebt in de zomer, lol :')

    Ik haal ook wel eens salade of iets dergelijks bij de AH to go, stel dat er iets uitloopt of de treinen niet rijden. Tis wel een stuk duurder daar, dus ik zou er niet van afhangen, maar in tijden van nood is dat een goede oplossing!

    Vaak is de kantine ook wel te doen, tho, broodjes zijn er tot 4-5 euro en avondeten heb je vaak ook onder de 10 euro. Is instituutafhankelijk, maar de bedragen die ik noem zijn al superruim genomen voor mijn uni. Dat zijn de broodjes zalm-roomkaas en speciale gerechten, zeg maar.

    Ik haalde op mijn vorige hogeschool wel eens een broodje, maar die zijn uiteraard achterlijk duur. Wie betaald er nou 3,50 voor een panini (cat)
    Maar ik kan misschien wel een salade meenemen voor 's avonds ja


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wat ik ook wel eens doe is een pakje gerookte zalm halen bij de winkel, dit is wel duur (4,50) maar je kan er ook echt veel wraps mee maken, ik haalde dan een pakje roomkaas en een zak tortilla wraps, en eventueel rucola sla ofzo. Zo heb je voor 6 euro 8 wraps, en die vullen ook wel zo dat je er aan 1 genoeg hebt.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Beste studententip: haal van die harde pistoletjes en een pakje kruidenboter! Is superlekker en vult heel goed.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik denk in eerste instantie ook aan makkelijke groenten of een stuk fruit. Het is nu nog de periode van nectarines, pruimen, mango en ander zomerfruit. Straks is die weer gedaan. Nu is het stilaan appel- en perentijd aan het worden/bezig.
    Voor de rest ben ik geen hulp want ik heb zelf op het werk een lade volgestouwd met Chacha's Lions, suikerwafels en rijstkoeken voor wanneer ik een suikerdipje heb haha. (Waar ik pas aan begin als mijn fruitje op is.) =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Zelf maak ik graag een burrito met (vega) gehakt. Gewoon een wat (vega) gehakt met een uitje en een paprikaatje kortbakken (je kan een grote hoeveelheid maken en het dan invriezen) en dan een wrap met een sausje naar keuze en je hebt een heerlijk tussendoortje. Ook prima koud te eten. Om echt tijdens de lessen te snoepen heb ik amandelen ,walnoten en worteltjes. Je kan ook zelf vegan havermout koekjes maken die lowcal en super vullend zijn. Je pakt twee rijpe bananen en je masht ze daar doe je droge havermout bij (gewoon de goedkoopste die je kan vinden) en dan kan je er chocolate chips, rozijnen, gedroogt fruit, noten en wat je maar wilt er door heen doen . Vervolgens goed mengen en op 200 graden ongeveer 10-15 min bakken (maar net hoe je ze wil hebben) en dan heb je een lekker vullende snack. Ik hoop dat je er wat aan hebt !


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Welkin schreef:
    Worteltjes met hummus, cherrytomaten, (snack)komkommer of paprika met tzatziki eventueel, pastasalade inderdaad, die kleine yoghurtjes of huttenkase.

    Qua snacks zijn dit ook over het algemeen mijn opties. Wat ik ook eens heb gedaan was havermout-yoghurt muffins maken. Die vulden ontzettend goed, waren niet superzoet en kon ik ook invriezen, dus ik had altijd klaarstaan ^^


    From these ashes, I will rise

    Ik neem altijd twee stukken fruit mee (:

    WATERMELOEN!

    Cherrytomaatjes/romatomaatjes of komkommer of paprika is overigens ook prima. Of worteltjes. 't is maar net waar je van houdt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly