• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life


    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison
    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel • KIaus • Miriam
    • Amor • Manuel • Hargreeves • Saar
    • Jax • xJess • Jessica
    • Gabriel • Ricciardo • Noa
    • Ruby • JudithSuzann • Judith
    • Julia • Kavinsky
    • Blanche • Gwisin • Lucca
    • Freya • Nesryn • Jennifer
    • Val • DevIce • Neomi



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)
    Heel jammer maar begrijpelijk. Doe rustig aan en zorg heel goed voor jezelf. Hopelijk gaat het snel beter!

    Zou je dan even de geschiedenis van mijn personage na willen lezen? Die heb ik namelijk bijgevoegd en dan kan ik het eventueel bijwerken als er iets mist.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is goed! Ik ga even lunchen en daarna krijg je meteen antwoord (:


    Bowties were never Cooler

    Dat is goed hoor. Eet smakelijk. Dan ben ik alvast een begin aan m'n post maken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hey, er is een vrouw vrijgekomen, maar ik had een man gepost. Ik zou dus ook graag die willen behouden, anders moet ik mijn rol helemaal omgooien. Is er iemand die zijn man wil omruilen voor een vrouw? Ik zou het erg waarderen!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @Kringle
    Het spijt me om dit te zeggen, maar dit is niet de bedoeling, al bedoel je het vast niet verkeerd. Iedereen heeft al hun rollen met veel zorg gereserveerd, gepost, en relaties met hen afgesproken. Ik snap dat je graag een man wil, maar je kan niet vragen van een ander om hun rol om te gooien waarmee ze al alle voorbereiding hebben gedaan, omdat jij die van jou niet wil omgooien om mee te kunnen doen aan de rpg. Er is inderdaad een vrouwelijke rol vrij, maar dat betekent niet dat iemand anders hun rol hoeft aan te passen zodat jij je rol kan gebruiken, die je zonder wachten op mijn antwoord of het okay is hebt gepost. Ik wind het super dat je zo'n zin hebt om me te doen, maar niet op deze manier, hoe goed je intenties ook zijn. Ik hoop dat je dit begrijpt.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2018 - 16:00 ]


    Bowties were never Cooler

    Iemand voor Julia?


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    @iriswestallen: Excuse you? Ik vraag het gewoon netjes, hoor. Ik dwing verder niemand om te ruilen, dus je hoeft niet zo aanvallend te reageren. Het is in het verleden vaak genoeg gevraagd zonder dat er gelijk zo op gereageerd wordt. Dit had ook in mijn GB geplaatst kunnen worden, zoals je vorige berichten. Maar laat maar, ik heb hier helemaal geen zin meer in. Als ik wordt afgezet als één of andere fanatiekeling die niet aan iemand anders denkt, kan je het bekijken. Doei.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Kringle, ik zeg juist dat ik begrijp je het waarschijnlijk goed bedoelt, maar dat ik dit gewoon liever niet heb, zeker niet zo laat in het opstarten van de rpg/het maken van de rollen, omdat iedereen, net als jij, al hun rollen volledig klaar heeft om te spelen. Het spijt me als ik je daarvan een verkeerde indruk heb gegeven. Jammer dat je mijn woorden zo hebt begrepen, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb je nooit willen zwartmaken of weegzetten als wat dan ook, maar je er enkel op willen wijzen dat het ruilen van plek in deze rpg, die is begonnen, niet de bedoeling is. En ik doet het niet in de GB, omdat er in het topic over bent begonnen, dus een antwoord in het topic leek mij het meest logisch.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2018 - 17:10 ]


    Bowties were never Cooler

    MeIpomene schreef:
    Is er eventueel iemand voor Freya (ook qua relaties)?

    Of course, ik heb Blanche voor je qua relaties. Eventueel dat je ook kan reageren op mijn post. Ik heb geen idee of het een soortgelijke positie is als Blanche (en daar überhaupt kan komen waar ze zich nu bevindt)? Maar anders, be my guest.

    Kavinsky schreef:
    Iemand voor Julia?

    Hetzelfde geldt voor jou, als wat ik hierboven had gezegd. (;

    [ bericht aangepast op 16 dec 2018 - 17:36 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ^ Mijn personage is een dievegge, dus ik betwijfel of ze dan in een lijn ligt met Blanche?
    Ik zal straks eens kijken of ik kan inhaken op je post, maar dan ga ik die eerst eens lezen, haha.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MeIpomene schreef:
    ^ Mijn personage is een dievegge, dus ik betwijfel of ze dan in een lijn ligt met Blanche?
    Ik zal straks eens kijken of ik kan inhaken op je post, maar dan ga ik die eerst eens lezen, haha.

    Ik heb geen idee. Wellicht dat ze elkaar op het "werk" zijn tegengekomen, terwijl Blanche iemand wilde kidnappen in z'n huis en jouw personage tegenkwam? 😂 En daarnaast zullen ze elkaar vast wel zijn tegengekomen op het kerstfeest (gelegenheden zoals deze).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @iriswestallen: Niet om het één of ander, maar daar kan ik niets aan doen. Het RPG zelf is pas gisteren opgestart, dus dat hoort als reden niet te gelden. Daarbij, als TS kan je qua GB's ook zelf initiatief tonen door te bedenken dat het handiger is daar. Als het enkel een "het spijt me, maar ik wil dat liever niet" was geweest, zou dat voor mij al genoeg zijn. Nu zijn er namelijk een boel insinuaties bijgekomen die beter achterwege gelaten hadden kunnen worden. Ik heb met deze, perfect normale btw, vraag nooit problemen gehad, zelfs niet als het RPG al begonnen was, gezien mensen ook weleens dubbele rollen hadden. Nu dit allemaal duidelijk is geworden, is het beter ook dit achter ons te laten, anders is er een boel gezeik om niets. Doei, en veel plezier met jullie RPG.

    PS. Als je toch nog iets erop wilt vermelden of wat dan ook, stuur me dan een GB/PM i.p.v. het hier te posten. Je staat volledig vrij dat te doen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik hoop dat iemand iets met Abel kan. Jullie mogen hem gewoon betrekken in jullie posts (:


    Bowties were never Cooler

    Gasina schreef:
    (...)
    Ik heb geen idee. Wellicht dat ze elkaar op het "werk" zijn tegengekomen, terwijl Blanche iemand wilde kidnappen in z'n huis en jouw personage tegenkwam? 😂 En daarnaast zullen ze elkaar vast wel zijn tegengekomen op het kerstfeest (gelegenheden zoals deze).


    Oeh, ik vind dat eigenlijk wel een leuk idee, haha. Ik zie ze haast al bijna staan, als ze elkaar in het pik donker tegen komen in het huis ('x


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    IrisWestAllen schreef:
    Ik hoop dat iemand iets met Abel kan. Jullie mogen hem gewoon betrekken in jullie posts (:


    Ik moest echt te hard lachen om jouw post :') met zijn belletje