• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life


    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison
    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel • KIaus • Miriam
    • Amor • Manuel • Hargreeves • Saar
    • Jax • xJess • Jessica
    • Gabriel • Ricciardo • Noa
    • Ruby • JudithSuzann • Judith
    • Julia • Kavinsky
    • Blanche • Gwisin • Lucca
    • Freya • Nesryn • Jennifer
    • Val • DevIce • Neomi



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    I like 'em both (:

    Is het voor iedereen mogelijk om voor morgen hun personage ver genoeg af te hebben om de RPG te beginnen, of is vrijdag beter?


    Voor mij zou vrijdag beginnen beter zijn, zodat ik haar morgen af kan maken en relaties kan zoeken. Maar als ik de enige ben hoef je daar zeker geen rekening mee te houden als je liever morgen begint

    Als je wil mag je ook nu vast wat relaties zoeken en de rest in de loop van de week doen, als dat makkelijker is.

    Daarbij denk ik niet dat we voor vrijdag al zo ver zijn dat het lastig wordt om ertussen te komen/relaties af te spreken.


    Bowties were never Cooler

    Ik ga zo even kijken of ik wat relaties kan verzinnen voor Ruby en zal even een lijstje maken!
    Suggesties zijn van harte welkom (:


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Ik zal zo voor Abel nog wat voorstellen doen (:


    Bowties were never Cooler

    Ik heb Amor en nu ook Manuel open voor relaties met wie ik dat nog niet heb ^^ Lemme know!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    SaIem schreef:
    Ik heb Amor en nu ook Manuel open voor relaties met wie ik dat nog niet heb ^^ Lemme know!


    Love the name!
    Hoe staat Manuel tegenover zijn 'client'?


    Bowties were never Cooler

    Ik heb Freya ook altijd nog openstaan, voor wie wil?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    Love the name!
    Hoe staat Manuel tegenover zijn 'client'?


    Manuel is eigenlijk erg open en beschermend over zijn werknemers. Hij kent hun namen, houd rekening met wat ze willen en houd vieze klanten uit de buurt. Conflicten lost hij snel op en vind het erg belangrijk dat zijn werknemers eerlijk betaald zijn. De bordelen zijn dan ook wel aan de iets prijzige kant, maar Manu zal wel het perfecte plaatje voor zijn klanten uit zijn mouw toveren :Y)


    Hij kan het niet laten zijn vaderinstinct ook op zijn girls and boys te uiten :'))


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    SaIem schreef:
    (...)

    Manuel is eigenlijk erg open en beschermend over zijn werknemers. Hij kent hun namen, houd rekening met wat ze willen en houd vieze klanten uit de buurt. Conflicten lost hij snel op en vind het erg belangrijk dat zijn werknemers eerlijk betaald zijn. De bordelen zijn dan ook wel aan de iets prijzige kant, maar Manu zal wel het perfecte plaatje voor zijn klanten uit zijn mouw toveren :Y)


    Hij kan het niet laten zijn vaderinstinct ook op zijn girls and boys te uiten :'))


    Cute!


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    Cute!


    heheh :') (zijn kids zullen heel soms ook in de bordelen (achterin het bureautje) te vinden zijn als Manu ze onverwachts in de week heeft ofso :')

    en on that note Manu is zo goed als af (innerlijk is brak, maar ik moet nog eten en ik heb slaap nodig rip)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    IrisWestAllen schreef:
    Voorstellen Abel


    • Amor • Abel heeft Amor in niet de beste situatie ontmoet. Hij had hem wel vaker gezien in de club waar hij regelmatig danst, maar toch veranderde zijn beeld van de knappe jongen volledig toen hij hem op een nacht in de steeg achter de bar vond met een naald in zijn arm. Abel had wel vaker junkies gezien, maar hij had het nooit van hem verwacht. Abel heeft Amor naar het ziekenhuis gebracht, maar is daarna niet gebleven. Abel werd namelijk binnen het uur opgepakt en meegenomen naar het bureau. Hij zat daar enkele dagen vast, waardoor Amor alweer het ziekenhuis uit was toen hij weer op vrije voeten stond. Niet veel later kwam hij erachter dat Amor zich had aangeboden voor de ontgroening. Ergens wilde Abel hem wel vertellen dat hij degene was geweest die hem naar het ziekenhuis had gesleept, maar zelfs na hun meerdere gedeelde nachten, is het er nog nooit van gekomen.
    Inmiddels zijn Amor en Abel goede vrienden, met benefits, wat er ook voor zorgt dat Abel het liever niet verpest met hun gedeelde verleden. Niet iedereen is heel blij met hun vriendschap, gezien ze samen wel enorm druk zijn en amper zijn te remmen.

    • Gabriel • Gabe en Abel liggen niet op dezelfde lijn als het gaat om denkbeelden en wereldbeeld. Toch zal Abel altijd netjes naar hem luisteren van achter de bar, maar ook zijn ongecensureerde mening geven. Abel zal hem niet uit zichzelf opzoeken, maar gaat hem ook niet bewust uit de weg.

    • Roman • Roman en Abel komen vaak met elkaar in contact. Abel schenkt Roman zijn drankjes, tot Roman genoeg heeft gehad, en dan schenkt hij hem fris of water. In het begin heeft dit zeker tot botsingen geleidt, en soms gebeurt het nog steeds, maar Roman begint toch door te krijgen dat Abel hem geen drank meer gaat geven als hij vind dat Roman genoeg heeft gehad. Abel kijkt graag toe als Roman werk doet in de bar met een nostalgisch gevoel. Ook kunnen ze lang spreken over de tattoo wereld, waar Abel in is opgegroeid. Over het algemeen gaat dit goed, behalve als Roman Abel's vader bekritiseerd, want Abel zal zijn familie tot de dood verdedigen. De twee heren hebben ook wel eens het bed gedeeld, maar gezien beiden er niets van denken, blijft het daar ook bij.

    • Jackson • Abel weet dat de gang ook in de mensenhandel zit, en heeft Jax ook wel eens gezien in de clubs waar hij bijklust. Toch heeft hij nog nooit de link gelegd tussen de mensenhandel en de man. Het gaat hem ook niets aan. Ook in de bar is Jax vrij op zichzelf en heeft hij nog maar weinig prijsgegeven over zichzelf aan Abel.

    • Christian • Abel heeft het altijd net wat beter kunnen vinden met Manuel dan met Christian, al weet hij niet goed waarom. Toch ziet hij ook deze man best graag en behandelt hem met respect. Toch zal hij ook bij hem fris schenken in plaats van alcoho, als hij vind dat Christian genoeg drank heeft gehad voor de avond. Dit leidt soms tot botsingen, maar Abel wil het niet op zijn geweten hebben dat er iets echt compleet mis gaat door onverantwoord drankgebruik.

    • Manuel • Manuel en Abel hebben elkaar voor het eerst ontmoet toen Abel als kind mee ging naar l'Étoile Rouge met zijn vader. Zo is Abel opgegroeid voor de ogen van de man. Toen hij eenmaal achter de bar stond na zijn initiatie, raakten ze op een avond aan de praat. Het kwam er na een tijdje over dat Abel hier en daar wat bijverdiende en Manuel bood aan hem onder zijn vleugels te nemen, vooral voor veiligheidsredenen. Abel heeft Manuel wel laten zweren het geheim te houden voor de rest van Abel's familie. Intussen loopt hun verstandhouding al jaren zeer goed voor beide heren en ziet Abel Manuel's kinderen opgroeien, op eenzelfde manier als dat Manuel vroeger hem heeft zien opgroeien. Van tijd tot tijd past Abel ook op, wat altijd een hele leuke avond is zowel voor de kinderen als voor hem zelf. Manuel is een van de weinige mensen waar Abel niet mee flirt.


    • Ariana • Abel werkt inmiddels 3 en een half jaar samen met Ariana. Net als zij is hij een wees, maar toch hebben ze hier nooit echt over gesproken. Abel heeft namelijk nooit in een weeshuis gezeten, enkel op straat, waarna hij door de bende is opgenomen als familie. Hij werkt graag met haar samen en kan het goed met haar vinden. Ze werken goed samen en hebben tijdens rustige uurtjes soms wat extra lol in het schoonmaakhok.

    • Maximilienne • Komt

    • Ruby • Abel en Ruby zijn tegenpolen op veel vlakken. Waar zij de hoogte posities nastreeft, zit hij prima op zijn plek onderaan de ladder. Hij ziet weinig verschil tussen persoonlijk en zakelijk, zij heeft er een hoge muur tussen staan. Hij bouwt mensen op, terwijl zij ze zonder problemen neerhaalt. Toch werkt het op een of andere manier tussen de twee en vind Abel het geen probleem om voor haar te werken als ze het vraagt, of om naar haar te luisteren als ze dat nodig heeft, of zelfs simpelweg haar auto zal maken als ze met pech staat.

    • Julia • Julia, Victor, Abel, en al zijn broertjes en zusjes zijn grotendeels samen opgegroeid. Ze waren goede vrienden voor Viktor's dood, maar die klap sloeg ook meteen een diepe kloof tussen de twee vrienden. Zee gingen hun eigen wegen: Abel in de bende en Julia erbuiten. Nu Julia zich toch weer heeft aangesloten, zijn ze stapje voor stapje bezig om hun band van vroeger weer op te bouwen. Over Viktor hebben ze maar een keer gesproken, dat was voor beiden zo lastig, dat het sindsdien niet meer is voorgekomen. Inmiddels zijn Julia en Abel weer goede vrienden, maar het zal nooit meer zo worden als vroeger.

    • Blanche • Heb jij een idee?

    • Freya • Door Freya's vurige karakter heeft Abel hier en daar al wel eens een brandje moeten blussen, om te voorkomen dat het tot echt vechten kwam tussen haar en een ander in de bar. De helft van de keren kan hij haar dan kalmeren, terwijl in de andere helft van de gevallen hij de volle laag krijgt, maar gezien hij toch niet snel zal slaan, escaleert het dan in elk geval minder. Hij is ook wel eens bij gevechten van haar broer aanwezig, maar het is er hier nooit van gekomen om met haar een praatje aan te knopen.

    • Mia • Heb jij een idee?

    • Aza • Komt



    Ik hoop dat jullie het iets vinden, roep anders maar!!!


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    (...)

    Ik hoop dat jullie het iets vinden, roep anders maar!!!


    Ik had ook zoiets in gedachten! Klinkt goed dus (:


    Mijn lijstje komt er ook zo aan


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Dit is even een beginnetje. Het is eem combinatie van voorstellen/indrukken en weet ik het allemaal wat geworden (:
    Als je een ander idee hebt oet je het maar gewoon laten weten!

    Relaties Ruby

    Abel - Ruby en hij zijn op veel vlakken tegenpolen maar kunnen het prima met elkaar vinden. Als er een feest is waar een barman nodig is zal Abel de eerste zijn die ze vraagt. Hoewel een nuchtere Ruby niet snel emotionele verhalen bij hem los zal laten, is dit nog wel eens anders na een paar drankjes.

    Amor - ik weet niet zo goed waar de twee elkaar eventueel van kunnen kennen.. Heb jij een idee?

    Roman - de twee zijn even oud en beiden opgegroeid in het trailerpark. Ik zou zeggen dat ze elkaar dan al best lang moeten kennen. Misschien dat het feit dat ze beiden een ouder hebben verloren een band schept? Sowieso zou Ruby hem wel lief vinden omdat hij stiekem toch wel een groot hart heeft.

    Gabriel - behalve het feit dat ze beiden bij de gang zitten weet ik niet of ze elkaar goed zouden kennen.. misschien dat ze soms contact met elkaar hebben tijdens het werk als er beveiliging nodig is op een van de gokfeesten en er wapens voor nodig zijn? Dus dat hun relatie voorzal zakelijk is en niet persoonlijk

    Julia - ik denk dat als ze elkaar kennen er een soort haat/liefde verhouding zou zijn. Ruby en zij zijn allebei wel heethoofdjes volgens mij, en ik denk dat dat best kan botsen af en toe.

    Maximilienne - komt.

    Ariana - ik weet niet of Ruby en Ariana elkaar zouden kennen eigenlijk...

    Jax - heb jij een idee? Ik denk dat ze elkaar wel zouden kennen, maar meer dan dat heb ik even niet

    Freya - ik gok dat het behoorlijk kan botsen tussen Ruby en Freya. Beiden hebben een kort lontje wat de situatie niet helemaal zou helpen

    Blanche - heb jij ideeën?

    Manuel - het enige wat ik kan bedenken is dat Ruby misschien soms als oppas gediend kan hebben. Ik weet niet of ze daar echt gebruik van zouden maken alleen. Heb jij een idee?

    Mia - komt

    Christian - komt

    Aza - ik denk niet dat ze elkaar zouden kennen


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Really? Is mijn vrouwtje zo moeilijk dat niemand iets weet voor Blanche? Hehe. Ze is toch zeker niet zo erg. 🧐


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gasina schreef:
    Really? Is mijn vrouwtje zo moeilijk dat niemand iets weet voor Blanche? Hehe. Ze is toch zeker niet zo erg. 🧐


    Haha nee. Het is alleem dat er tussen onze dames een best groot leeftijdsverschil zit, en ze in een andere tak van de gang bezig zijn


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light