• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life


    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison
    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel • KIaus • Miriam
    • Amor • Manuel • Hargreeves • Saar
    • Jax • xJess • Jessica
    • Gabriel • Ricciardo • Noa
    • Ruby • JudithSuzann • Judith
    • Julia • Kavinsky
    • Blanche • Gwisin • Lucca
    • Freya • Nesryn • Jennifer
    • Val • DevIce • Neomi



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    Heel erg bedankt daarvoor!

    Hopekijk kunnen we het snel goed oplossen voor iedereen en kunnen we hopelijk snel allemaal met een goed gevoel beginnen (:

    Sorry trouwens dat het speeltopic er nog niet is, het is er gister niet van gekomen. Het komt er asap


    Bowties were never Cooler

    Er is niet op mijn bericht in het rollentopic gereageerd, maar ik heb het begin van mijn rol wel al geplaatst. Mocht er iets veranderd moeten worden, zou ik het fijn vinden dit van het topicmaakster te horen in mijn GB. Natuurlijk is Sal nog niet af, dus wordt er flink wat aan ge-update. Ik hoop dat jullie nog even geduldig kunnen zijn. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb het op t moment even heel erg druk op werk waardoor het wat langer duurt voordat Mia staat, mijn excuses, maar ze komt asap

    WrittenWords schreef:
    Ik heb het op t moment even heel erg druk op werk waardoor het wat langer duurt voordat Mia staat, mijn excuses, maar ze komt asap

    Ik ben benieuwd naar je personage. (;


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    WrittenWords schreef:
    Ik heb het op t moment even heel erg druk op werk waardoor het wat langer duurt voordat Mia staat, mijn excuses, maar ze komt asap


    Geen probleem! Fijn dat je het meldt!

    Ik ben op dit moment bezig met het speeltopic. Ik zit nog een beetje te spelen met de beginsituatie. Iemand nog leuke suggesties?


    Bowties were never Cooler

    Sorry voor de vertraging, maar hier is het Speeltopic


    Bowties were never Cooler

    Yay! C: ik kan pas morgen posten maar Wie wil mag Amor of Manu gerust betrekken in zijn post


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik probeer morgen of maanfag te posten. Iemand interesse in Abel


    Bowties were never Cooler

    Waar ik net aan zat te denken, wie zit er nog meer in de lijn van het kidnappen (en eventuele ondervragen)? Wellicht dat ik diegene dan in de opkomende post erbij kan betrekken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is er eventueel iemand voor Freya (ook qua relaties)?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik kan zondag avond pas reageren, dus als iemand Gabriel in zijn post wil betrekken; be my guest c:


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Ricciardo schreef:
    Ik kan zondag avond pas reageren, dus als iemand Gabriel in zijn post wil betrekken; be my guest c:


    Same goes for me

    Wie is trouwens het hoofd van de gang? Of heeft de hoogste positie als member?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heej,
    Ik merk dat ik mijn rol beter kan laten vallen. Ik loop namelijk echt bijna tegen een burnout aan en hoewel ik de RPG echt heel erg tof vind, denk ik dat ik toch beter kan stoppen en jullie niet echt iets aan mij zouden hebben. Sorry.

    Gasina schreef:
    Waar ik net aan zat te denken, wie zit er nog meer in de lijn van het kidnappen (en eventuele ondervragen)? Wellicht dat ik diegene dan in de opkomende post erbij kan betrekken.


    Jess zit in menshandel en Condor in afpersen. Misschien kan je daar iets mee?

    Gasina schreef:
    Wie is trouwens het hoofd van de gang? Of heeft de hoogste positie als member?


    Geen van de spelers. Er is een algemene raad die over dingen discussieert, van de hoogste personen in de verschillende takken maar dus niet een van ons, om alle characters redelijk gelijk te houden, maar stemmingen gaan onder alle geinitieerde leden.

    WrittenWords schreef:
    Heej,
    Ik merk dat ik mijn rol beter kan laten vallen. Ik loop namelijk echt bijna tegen een burnout aan en hoewel ik de RPG echt heel erg tof vind, denk ik dat ik toch beter kan stoppen en jullie niet echt iets aan mij zouden hebben. Sorry.


    Heel jammer maar begrijpelijk. Doe rustig aan en zorg heel goed voor jezelf. Hopelijk gaat het snel beter!


    Bowties were never Cooler