• En ik denk dus dat ik daar last van heb.

    Ik heb overgeven altijd al smerig gevonden. Bij mezelf en bij anderen. Van het idee alleen al raak ik in paniek en begin ik te zweten. Ik heb echter nooit even gegoogeld op 'angst om over te geven', want niemand vind het natuurlijk prettig.
    Het is nu 1:08, en ik lig nu minstens al een half uur wakker omdat ik het warm heb - met en zonder deken. En toen kwam er ineens een boer naar boven - no big deal natuurlijk, maar er kwam een zure smaak mee naar boven waardoor mijn hersenen gelijk dachten: je gaat zo kotsen.
    En natuurlijk is dat niet zo, maar het blijft wel in je achterhoofd hangen. Gister (eigenlijk zaterdag dus) had ik een sinterklaasdinertje, en toen was een vriendin eigenlijk ziek, maar kwam toch langs om haar cadeau en gedicht te droppen. En dat was allemaal leuk, lief en aardig, totdat ze zei dat dat ze de hele ochtend had overgegeven. Omdat ik kort daarvoor een mini stukje rauwe kipgehaktbal (want iemand had die niet lang genoeg in de oven gedaan (wie doet z'n gehaktballen nou in de oven??)) op had, hielp dat al helemaal niet mee. En ja hoor, dan voel je een raar gevoel in je maag, krijg je het warm, en is het enige waar je aan kan denken: Ik voel me raar, dat is vast misselijkheid, waarom is het zo warm? Wat nou als ik moet overgeven? Dat kan ik echt niet maken hier. Oh nee. Oh nee. Oh nee.
    Er is niks gebeurt natuurlijk, en ik heb wel een leuke avond gehad, maar het is gewoon zo stom dat het in je hoofd blijft hangen. Zo kan ik nog wel meerdere situaties opnoemen. Op Kingsland bijvoorbeeld, toen ik zo misselijk werd van de drukte dat ik bijna moest huilen, en toen ik na het festival dacht dat het over was, weer een vlaag over me heen kreeg op het station.
    Of tijdens het uitgaan, of drinken in het algemeen. Dat ik mijn eigen drankgebruik heel erg in de gaten houd, en ervoor zorg dat ik de kans om over m'n nek te gaan koste wat kost vermijd (en als ik uiteindelijk draaierig word, legit bijna moet huilen en met het licht aan op de gang zit bij mijn vriend totdat ik te moe ben en met moeite ga slapen). Maar als anderen moeten overgeven kan ik er eigenlijk ook niet tegen, terwijl ik nog nooit iemand recht voor m'n neus heb zien kotsen...
    Mijn vriend heeft er totaal geen last van. "Tijdens het ziek zijn is het gewoon kut want dan proef je alles, maar wanneer je dronken bent merk je er niks van en ben je er ook gelijk vanaf," zegt hij dan. En daar geeft mijn brein dan een grote error aan want waarom zou je in godsnaam vrijwillig kotsen?
    Maar goed, ik heb er dus nog nooit iets achter gezocht, tot nu, om 1 uur 's nachts, omdat ik niet kan slapen doordat ik donderdag uit ben geweest en mijn slaapritme dus naar de klote is. Toen ik het googelde herkende ik me ook best wel in de symptomen die er stonden, al beheerst het niet echt mijn leven - het komt meer in vlagen. Ik weet ook bijna zeker dat als mijn kat nu naast me had gelegen (ik slaap sowieso beter/sneller met mijn kat in bed) dat ik dit hele verhaal niet had getypt.
    En de grap is dus dat ik al minstens 6 jaar niet heb overgegeven.

    Het is nu half 2, wat mij een prima bedtijd lijkt. Ik twijfel eigenlijk nog een beetje over de categorie lifestyle, want een kotsfobie vind ik maar een vervelende lifestyle, haha. Excuses voor eventuele taal/spelfouten, maar ik kan even geen motivatie vinden om het bericht nog eens door te lezen.

    Zwerven er nog lotgenoten rond? Of denken jullie: als het moet, dan moet het.

    (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Haha geweldig dat het brein de meest rare dingen denjt op die tijdstippen.

    Ik heb er wel eens van gehoord maar zelf. Geen last van. Werk in de kinderopvang dus dat zou ik niet handig zijn.

    Maar ik snap wel dat het heel vervelend kan zijn. Ik weet ook niet of je er iets voor zou kunnen doen om er minder last van te krijgen.

    Zelf vind ik het zeker niet prettig, maar ja als het moet dan komt het. Fijn is anders, maar ik heb het niet vaak..... (Klopt dit heel hard af/)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Tja, ik voel mee met je broertje want als ik teveel heb gedronken steek ik ook gewoon mijn vinger in m'n keel. Het moet zelfs, want ik word misselijk als ik dan mijn ogen dichtdoe waarmee de opties zijn kotsen of uren wakker liggen. Maar ja, chill is het niet. Tegenwoordig wil ik dat ook helemaal niet meer dus ik drink niet meer zo veel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Lotgenoot hier! Ik heb sinds een paar jaar last van braakfobie en ik raak dan ook helemaal in paniek als ik denk dat ik moet overgeven. Ik snap ook niet waarom mensen vrijwillig zouden willen overgeven of waarom ze ze zich beter zouden voelen nadat ze overgegeven hebben. Voor zover ik weet is er niet echt iets tegen te doen, behalve wachten tot de misselijkheid wegtrekt.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Haha, waar je toch aan denkt midden in de nacht :')

    Ik ben niet per se bang van overgeven, maar ik kan er ook heel slecht tegen en buikgriep is ook echt de ziekte die ik het meeste vrees :') Maar het is meer vanwege een afkeer voor overgeven dan dat ik echt bang ben. Heb ook al in meer dan 10j niet meer moeten overgeven, weet zelfs niet meer hoe het effectief voelt. Telkens als ik misselijk ben, heb ik ook zoiets van: niet overgeven, niet overgeven.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2018 - 16:29 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Suso & Nighthawks: fijn dat ik niet de enige ben die het naar vind haha!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Naar dat je deze fobie hebt. CrocoJill/Jill van Dooren heeft er ook last van en heeft er meerdere video's over gemaakt.



    Zelf heb ik de fobie niet, maar kotsen is allesbehalve leuk. Gelukkig is het niet vaak dat ik het hoef te doen. Maar ik begrijp wel mensen die zeggen dat het kan opluchten/helpen. Ik heb meestal buikpijn voordat ik moet kotsen en na het kotsen is de buikpijn weg dus in dat opzicht lucht het voor mij wel op.


    Physics is awesome

    Wat naar dat je dit hebt zeg!


    Godzijdank ben ik sowieso geen kotser (als ik moet overgeven, dan ben ik echt ontzettend ziek, omdat ik het anders ook nooit doe). De laatste keer dat ik overgegeven heb, was toen mijn oom overleden was (Teveel emoties die dag, denk ik). Daarvoor was het toch al zo'n 15 jaar geleden. Leuk is het sowieso niet (Ik vind het ook goor), maar ik heb meestal wel van "Als het echt moet, dan moet het maar", niet dat ik het tegen kan houden, want als ik moet, dan is het ook spontaan en kan ik het niet ophouden/tegenhouden.

    Ergens was ik wel blij dat ik van de narcose (bij het trekken van mijn verstandskiezen) slaperig werd (Ik heb eigenlijk de hele dag geslapen verder), want schijnbaar waren alle andere patiënten aan het overgeven/ontzettend misselijk er van, maar dat had ik niet.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2018 - 19:22 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wat naar. :/

    Ik heb geen fobie, maar was vroeger ook bang om te kotsen door de vieze smaak waardoor ik dan verder bleef kotsen, hahaha bah. :l Maar als ik heel ziek ben en het moet eruit, dan lucht dat op. Alleen vind ik het zonde van mijn eten die eruit ligt, rofl. Ja, dat vind ik het meest jammere eraan achteraf. x'D
    Maar voor mij is het ook al wat jaren geleden dat ik zo ziek was.


    Ik wil een tuin vol egels

    Had gister al gelezen en wilde eerder reageren. Had vorig jaar op youtube 'je zal het maar hebben' Een video gezien van een vrouw die ook bang was om over te geven. Ze eet weinig en gooit eten of producten weg uit angst. En dat snap ik. Jammer genoeg waren er een paar reacties van mensen die zeggen dat ze niet goed in haar hoofd was. Dat waren best wel een paar nare reacties, terwijl ze er niet veel aan kan doen. Wat mensen wel kunnen doen die bang zijn om over te geven is je angst onder ogen zien komen of overwinnen. Maar dat zal veel tijd, moed en moeite kosten. Niet flauw bedoeld trouwens. Maar ik kan je advies geven om je angst onder ogen te komen of overwinnen. Als het erger wordt zijn er wel hulp om over je angst heen te komen.

    Hopelijk heb je wat aan mijn tips

    [ bericht aangepast op 18 dec 2018 - 10:43 ]

    Suso schreef:
    Lotgenoot hier! Ik heb sinds een paar jaar last van braakfobie en ik raak dan ook helemaal in paniek als ik denk dat ik moet overgeven. Ik snap ook niet waarom mensen vrijwillig zouden willen overgeven of waarom ze ze zich beter zouden voelen nadat ze overgegeven hebben. Voor zover ik weet is er niet echt iets tegen te doen, behalve wachten tot de misselijkheid wegtrekt.

    filosofie schreef:
    Had gister al gelezen en wilde eerder reageren. Had vorig jaar op youtube 'je zal het maar hebben' Een video gezien van een vrouw die ook bang was om over te geven. Ze eet weinig en gooit eten of producten weg uit angst. En dat snap ik. Jammer genoeg waren er een paar reacties van mensen die zeggen dat ze niet goed in haar hoofd was. Dat waren best wel een paar nare reacties, terwijl ze er niet veel aan kan doen. Wat mensen wel kunnen doen die bang zijn om over te geven is je angst onder ogen zien komen of overwinnen. Maar dat zal veel tijd, moed en moeite kosten. Niet flauw bedoeld trouwens. Maar ik kan je advies geven om je angst onder ogen te komen of overwinnen. Als het erger wordt zijn er wel hulp om over je angst heen te komen.

    Hopelijk heb je wat aan mijn tips

    Bedankt voor de tips! Gelukkig beïnvloed het mijn leven niet zo erg dat ik er 24/7 mee bezig ben. Ik denk er vooral over na bij het zuipen of als ik me ineens niet zo lekker voel.


    There are poems inside of you that paper can't handle