• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?






    RELATIES EASTON COVINGTON

    ALEXIS SMITH • EX
    Alexis en Easton hadden voor Easton's hechtenis niet al te veel contact, op de sporadische momenten na waarop Easton haar tegen kwam bij de football wedstrijden waarbij ze Ash kwam aanmoedigen. Dit veranderde echter na Easton's hechtenis en Ash' veroordeling — Alexis en Easton werden namelijk beiden deels verstoten uit hun sociale kringen en vuil aangekeken waar ze ook kwamen in Oakton. Vanwege een kortstondige ontmoeting bij hun gedeelde therapeut begonnen ze steeds meer met elkaar op te trekken — dit begon met nachtenlang berichten over en weer sturen via hun telefoons, maar bloeide al snel op tot een heftige, maar kortstondige relatie. Alexis en Easton hebben een aantal maanden regelmatig afspraakjes en dates en Easton begon langzaamaan meer om haar te geven, totdat de dag kwam waarop Easton een woedeaanval kreeg en Alexis daar getuige van was. Easton schaamde zich naderhand en merkte vrijwel direct dat Alexis afstand begon te nemen van hem. Easton heeft destijds de beslissing genomen om zichzelf terug te trekken van Alexis, aangezien hij niet wilde dat ze bang zou zijn voor hem. Daarnaast zal hij de blik op haar gezicht nooit vergeten. Echter, hij geeft nog steeds om haar en wanneer iemand zich negatief over haar uitlaat, gaat hij daar fel tegenin.

    ASH DOE • ENEMY
    Ash en Easton waren vóór de beschuldigingen en hechtenissen football team members, zonder benoemingswaardige en bijzondere band. Alhoewel Easton Ash' gedrag op momenten zorgwekkend vond, schreef hij dit voornamelijk af aan the heat of the moment tijdens wedstrijden. Easton heeft Ash daar nooit ofte nimmer op aangesproken, aangezien hij eveneens de kracht van Ash op het football field kon waarderen. Easton dacht destijds alleen aan de beste zijn, scoren en winnen vanwege zijn aanstaande volledige beurzen.
    Nadat Easton te horen heeft gekregen dat Ash werd beschuldigd en in hechtenis genomen door de moorden, voelde hij een enorme haat jegens de jongeman — aangevuld met een gigantische woede. Dit niet alleen vanwege de moorden (waaronder Brianna Burgess), maar eveneens omdat Ash tijdens één van zijn moorden onbedoeld Easton's auto heeft gestolen als vervoersmiddel.


    CAMILLA MARVEILLEUX • CUDDLEBUDDIES
    Cammie en Easton hebben elkaar leren kennen tijdens een van de eerste extra football trainingen van Cammie's broertje, waarbij hij werd gescout voor mogelijke beurzen aan allerlei universiteiten. Cammie's broertje toonde dusdanig veel talent dat hij extra training aangeboden kreeg op de school waar Easton werkt. Cammie moet hem daar regelmatig naartoe brengen, waarbij ze de training blijft. Cammie en Easton raakten aan de praat, waarbij Easton al vrij snel een ontzettend grote liefde voor de jongedame ontwikkelde. Easton vroeg Cammie al snel voor een avondje samen horrorfilms kijken, nadat hij erachter kwam dat ze daar een liefde had. De avond verliep prima, maar op het einde werd Easton nerveus — hij vertelde Cammie schoorvoetend dat hij erg veel van haar gezelschap genoot, maar verder geen relatie zocht. Cammie vertelde daarop over haar aseksualiteit, waarna ze beiden konden lachen om het hele absurde voorkomen. Daarna werd het normaal dat Cammie en Easton regelmatig afspreken voor een avondje gamen of horrorfims kijken, waarbij het niet vreemd is dat ze veel knuffelen. Easton haalt enorm veel rust uit Cammie's aanwezigheid.

    DAKOTA PRUITT • EX
    Dakota en Easton hebben tijdens Easton's een na laatste jaar op de middelbare school een relatie gehad van een korte negental maanden. Alhoewel hun medeleerlingen ze zagen als 'the golden couple' was de relatie meer tot stand gekomen in verband met status — captain of football en cheercaptain. Dakota en Easton waren op school vaak samen te vinden, maar zagen elkaar daarbuiten vrijwel niet. Daarom bloedde de relatie uiteindelijk dood en besloten ze er samen een punt achter te zetten. Daarna is het contact eveneens doodgebloed.

    GRAYSON CROSS • —
    Easton en Grayson hebben enkele weken geleden kortstondig telefonisch contact gehad, voornamelijk voor het maken van een afspraak voor een interview. Grayson's betrokkenheid bij de ontsnapping van Ash zorgt ervoor dat Eastons valse beschulding opnieuw wordt opgehaald.

    ISAAC THORPE • BEST FRIEND
    Easton en Isaac zijn beste vrienden geworden toen ze nog zand zaten te eten in de zandbak. Tijdens de eerste jaren van de basisschool raakten ze nooit ofte nimmer ver verwijderd van elkaars zijden en haalden ze vaak kleine grappen uit. Dit veranderde op het moment dat Ash steeds meer in het vizier kwam bij Isaac — tegelijkertijd op het moment dat Easton's talent voor football helder werd. Hierdoor groeiden de jeugdvrienden sneller dan verwacht uit elkaar en bekoelde hun vriendschap vrij snel. Nadat Easton onschuldig werd verklaard, stond Iscaac als een van de eersten voor hem klaar om hem door de moeilijke tijd heen te slepen, waardoor de vriendschap alweer snel op hetzelfde niveau zat als eerst.

    JULIETTE COVINGTON • SISTER
    Easton en Jules zijn broer en zus van elkaar. Vóór Easton's beschuldiging en hechtenis waren de twee close — met her en der enkele kleine broer/zus ruzies. Nadat Easton in hechtenis werd genomen, speelden er twijfels bij Jules over zijn aandeel in de moorden. Na drie dagen werd het Jules toegestaan om Easton te bezoeken, waar ze hem totaal gebroken aantrof. Voor Jules was het direct duidelijk: Easton was onschuldig, ondanks dat alle bewijzen tegen hem spraken. Nadat Easton onschuldig werd verklaard en werd vrijgesproken, is de band tussen hem en Jules enkel en alleen sterker geworden. Easton zou niet zonder Jules kunnen — zij is het anker wat hem in deze wereld vastgebonden houdt. Dit laat Easton echter niet zichtbaar merken, hij is zich alsmaar meer over Jules gaan bekommeren en is inmiddels doodsbang dat haar iets zal overkomen. Easton is degene die Jules eraan zal herinneren om haar medicijnen te nemen, te eten of te slapen. Jules is degene die Easton in de beginfase van zijn woedeaanval terug naar zichzelf kan praten.

    LIVIAH ISABELLA MONTGOMERY • BEST FRIEND
    Easton en Liviah zijn vanaf het begin van de middelbare school beste vrienden — een band die gemakkelijk, luchtig en open is. Easton en Liviah zijn zichzelf bij elkaar en hebben niet meer het gevoel continu bekeken te worden door de buitenwereld. Na Easton's hechtenis is dit enigszins afgezwakt, vanwege Easton problemen. Desalniettemin is Liviah één van Easton's favoriete personen ter wereld en kan hij niet al te lang zonder haar. Hetgeen Easton wel moeilijk vindt rondom Liviah, is praten over Ash en zijn problemen rondom de hechtenis.

    ROSALINA PARKER—FERNÁNDEZ • SORT OF FRIEND
    Easton en Rosa hadden voor Easton's hechtenis niet al te veel contact, op de sporadische momenten na waarop Easton haar tegen kwam vanwege Ash. Dit veranderde echter na Easton's hechtenis en Ash' veroordeling — enkele jaren daarna heeft Rosa haar verontschuldigingen gemaakt aan Easton. Gedurende dat moment wist Easton niet goed wat te zeggen en gingen ze verward uit elkaar. Opnieuw een jaar later zag Easton Rosa alleen in een bar zitten, waar hij haar een drankje schonk — hij voelde zichzelf nog steeds ietwat schuldig over het feit dat ze zich zo schuldig voelde jegens hem. Vanaf dat moment komen Easton en Rosa regelmatig samen om te praten over Ash of de manier waarop ze nog steeds ontzettend schuin worden aangekeken binnen Oakton. Easton heeft nu het gevoel dat Rosa de enige is die begrijpt waar hij doorheen gaat — echter, heeft hij nog wel zijn vraagtekens staan bij de manier waarop Rosa nog steeds aan Ash denkt. Rosa heeft Easton pas geleden verteld over de telefoon die ze van Ash heeft gekregen.

    SAFFRINA PONTMERCY • FRIEND (AND MINOR CRUSH)
    Easton moet bekennen — tot zijn schaamte — dat hij Saf nooit ofte nimmer heeft opgemerkt voor haar transformatie. Easton verkeerde in andere kringen en was voornamelijk bezig met zijn football. Na zijn hechtenis vond Easton het ontzettend moeilijk om buiten de deur te gaan, totdat één van zijn beste vrienden hem overhaalde om een feestje te bezoeken. Daar kwam hij na verschillende biertjes op de veranda terecht, waar Saf eveneens een moment van rust bezocht. Easton en Saf raakten aan de praat, waarna ze de avond van hun leven beleefden — alles van de standaard Amerikaanse films kwam voorbij: beerpong, dansen en de gekste capriolen uithalen. Easton was nog helder genoeg om Saf veilig naar huis te brengen, waarbij hij verschrikt merkte dat Saf hem plotseling wilde zoenen. Easton heeft haar beleefd ontweken — als eerste omdat hij van mening was dat Saf beter verdiende dan hijzelf en als tweede omdat hij geen misbruik wilde maken van haar beschonken toestand. Easton heeft Saf wel zijn nummer gegeven, wat het begin was van intensief belcontact. Dit verwaterde toen Saf naar de universiteit ging en Easton achterbleef in Oakton.
    Na een lange tijd kwamen de twee elkaar opnieuw tegen tijdens het doen van de jaarlijkse kerstinkopen. Easton was onder de indruk van Saf — ze leek meer gelukkig, mooi en volwassen dan voorheen. Het contact was niets veranderd en voordat ze het in de gaten hadden, stonden ze anderhalf uur lang te kletsen bij de broodafdeling. Alhoewel Saf na de feestdagen terugkeerde naar de universiteit, bleven ze ditmaal intensief belcontact houden. Easton kijkt onbewust uit naar de dagen waarop Saf naar Oakton terugkeert.


    VICTOR COLLINS • —
    Easton en Vic kennen elkaar alleen qua naam, aangezien ze in hetzelfde dorpje wonen.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 18:47 ]


    •

    Maledictus schreef:
    Relaties Saffrina


    ☆ Impressies ☆
    • Alexis
    Ik denk dat Alexis het type meisje is waar Saf veel te verlegen voor zou zijn geweest om zelf op af te stappen, dus allicht heb jij ideeën?


    • Dakota
    Saffrina zal altijd hebben opgekeken tegen iemand als Dakota : die zo vriendelijk en tegelijkertijd zo populair was, getalenteerd maar niet uit de hoogte. Allicht zijn ze met elkaar in contact gekomen toen Saf in haar laatste jaar uit haar schulp kroop? Ik weet niet waar ze op dit moment zouden staan, maar destijds zouden ze misschien vriendschappelijk geweest kunnen zijn? Saf is dol op het kijken naar anderen : dus theaterbuddies / ballet voorstelling buddies? OE : Saffrina zou echt een toegewijde fan zijn geweest. Like, die hard supporting fan. En misschien is ze na haar vertrek naar de uni Dakota kaarten blijven sturen met foto's van ballerina's oid. Idk.
    Al zal ze wel jaloers zijn geweest om het feit dat ze met Easton heeft gedatet. Let me know.


    • Rosa
    Rosa was altijd de IT—girl in Saf's ogen. Ze datete één van de knapste jongens van de school en had alles voor elkaar. Daarom heeft Saffrina ook zoveel medelijden gevoeld tegenover haar toen haar leven uit elkaar viel rondom Ash en zijn gruwelijke aard. Ik niet weet in hoeverre Saffrina een diepere band met Rosa zou hebben dan wederzijds begrip.


    • Vic
    Ze zijn best similar in bepaalde opzichten, ik denk dat Saffrina zich vrij prettig zou voelen in zijn omgeving. Ik weet echter niet hoe ze elkaar ontmoet zouden hebben?



    Klinkt goed!

    Anatomy schreef:
    Jules' Relaties


    Grayson
    He’s new in town — dus waarschijnlijk kennen ze elkaar nog niet. Ik denk dat Jules geïnteresseerd in zijn carrière zou zijn, aangezien zij zelf ooit ook een baan bij de FBI wilt hebben — tenminste, als het überhaupt bekend is dat Grayson op deze zaak zit. Ik denk dat Jules nu Ash terug is haar eigen onderzoekje uit zal willen voeren en misschien dat dit hem zou irriteren? Cuz she will be nosy and show up at crimescenes. Let me know.

    Alexis
    I sent you a PB! (:

    Rosaline
    Jules zou flink boos op Rosa zijn geweest omtrent de gebeurtenissen met Ash. Als Rosa eerlijk was geweest had het waarschijnlijk veel leed gescheeld voor Easton. En Rosa is natuurlijk de 'lover van', ik denk dat Jules haar ontwijkt op straat. Wat denk jij?


    Dakota
    Easton en Dakota hebben een tijdje een relatie gehad, dus het lijkt me logisch dat Jules haar daarvan kent — aangezien ze niet echt involved was met de cheerleader squad. Ik zie niet echt waarom de twee elkaar niet zouden mogen, maar ik denk wel dat Jules het niet echt zo op hun relatie had toentertijd. Misschien omdat de relatie zo perfect was en ze haar broer graag hiermee plaagde en dus indirect ook Dakota?
    Nu zie ik me meer een neutrale relatie voor me. Wat denk jij?


    Victor
    Neutrale relatie — ik denk dat Jules hem alleen kent van zijn connectie met Ash. Vooral omdat hij zo lang is weggeweest. Thoughts?

    Saffrina
    De twee zouden elkaar kunnen kennen van Middle-/High-school, ze waren beide introvert + academisch ingesteld.
    Uit je lijstje: Studiebuddies / (Old) friends?

    Liviah
    Collega’s. Qua relatie kan het beide kanten opgaan, hun personaliteiten kunnen elkaar liggen of juist gigantisch botsen. What do you think?

    Cammie
    PB incoming!

    Ash
    PB incoming!

    Ik vind het opzich goed, maar wil voor de zekerheid wel even controleren dat ik het goed begrijp:

    Jules mocht Dakota puur niet door de oppervlakkige reden dat ze een cheerleader was en een relatie heeft met haar broer?


    Ik weet trouwens niet precies wanneer ik voor het eerst kan posten ivm tentamenperiode. Sorry

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 20:15 ]


    Bowties were never Cooler

    Luftmensch schreef:
    Voor de mensen die niemand vinden om mee te beginnen of geen voorkeur hebben: Ik kan altijd de personages door een randomizer laten gaan en zo paartjes oid vormen? (Want ik ken dat besluiteloosheidsgevoel ;p)


    Dat is wat mij betreft eventueel prima. Ik kan vandaag alleen sowieso niet posten ivm mijn verjaardag. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik zal in elk geval proberen morgenavond te posten. Mensen waar Vic naartoe kan zijn welkom c:

    MeIpomene schreef:
    (...)

    Dat is wat mij betreft eventueel prima. Ik kan vandaag alleen sowieso niet posten ivm mijn verjaardag. ^^

    Gefeliciteerd! 🎉


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik zal morgen(avond) nog even kijken voor relaties. c: Als mensen nog ideeën hebben, graag! En ik had nog een verzoekje gedaan op een van de vorige pagina's (of ja, verzoek, een vraag), maar als dat niet past/kan, houd ik het op een fling met iemand van Stanford. ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Necessity, dankjewel! 🤗

    Matty, ik had je verzoekje gezien, maar denk niet dat het voor Grayson past gezien hij er nog niet zo heel lang woont.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb Easton gepost en hij is LANG and I regret NOOOTHING.


    •

    Maledictus, ik zie inderdaad ook hoe het zou kunnen klikken tussen de twee. Ze zijn inderdaad vrij similar. Maar ik denk niet dat er echt contact is geweest tussen ze voor Vic ging studeren, gezien het leeftijdsverschil. Dus als ze elkaar hebben leren kennen is dat ergens in het afgelopen jaar geweest?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    MadaIena schreef:
    Ik zal morgen(avond) nog even kijken voor relaties. c: Als mensen nog ideeën hebben, graag! En ik had nog een verzoekje gedaan op een van de vorige pagina's (of ja, verzoek, een vraag), maar als dat niet past/kan, houd ik het op een fling met iemand van Stanford. ^^


    Compleet overheen gelezen, oops.
    Uhm, we hadden al iets tussen hem en Isaac maar als je graag wilt en geen ander ervoor hebt, kan het best dat het een aantal keer op meer is uitgedraaid? Isaac heeft alleen wel nog iets van fwb's maar dat zou hem niet dwars zitten c:

    xJess schreef:
    (...)
    Ik wilde zeggen, ik heb Isaac maar ze zouden elkaar ontwijken.. al kunnen ze misschien elkaar ook voor het 'eerst' weer tegenkomen? :Y)


    Ik vind het goed hoor! Ze komen toch op een dag elkaar tegen :Y)

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 23:14 ]

    Ik heb Dakota voor wie wil in het speeltopic en anders doe ik graag mee met de randomiser (:


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Ik heb Dakota voor wie wil in het speeltopic en anders doe ik graag mee met de randomiser (:

    Zal ik Vic naar haar sturen?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Is prima!


    Bowties were never Cooler

    Ik ga zo heel af en toe met Ash posten, cuz, why not ^^

    Wie wil Cammie op z'n dak? ;D


    Mhm?

    Ik zal Isaac probably naar Alexis sturen oid maar ik wil hem best bij iemand laten starten voor wie wil? C: (kan eventueel mee gaan, Alexis daarheen komen, whatever)