• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?

    xJess schreef:
    Ik zal Isaac probably naar Alexis sturen oid maar ik wil hem best bij iemand laten starten voor wie wil? C: (kan eventueel mee gaan, Alexis daarheen komen, whatever)


    Ik heb Cammie, maar ik ben eventjes vergeten wat de relatie was, sorry (':


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    (...)

    Ik heb Cammie, maar ik ben eventjes vergeten wat de relatie was, sorry (':

    Volgens mij hadden we niks afgesproken? o.o
    Ik heb althans niks in het relatielijstje van Isaac staan en niks in mijn gb c: wat zoek je nog voor haar?

    xJess schreef:
    (...)
    Volgens mij hadden we niks afgesproken? o.o
    Ik heb althans niks in het relatielijstje van Isaac staan en niks in mijn gb c: wat zoek je nog voor haar?


    Aha, dat verklaart! Goh, ik heb niet echt meteen iets nodig voor haar, dus voor mij maakt het weinig uit (:


    Mhm?

    Ik beloof dat ik vanavond echt naar relaties ga kijken. :') Mijn treinreis verloopt lichtelijk dramatisch, dus nog even geduld, lol.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    IrisWestAllen schreef:
    (...)
    Ik vind het opzich goed, maar wil voor de zekerheid wel even controleren dat ik het goed begrijp:

    Jules mocht Dakota puur niet door de oppervlakkige reden dat ze een cheerleader was en een relatie heeft met haar broer?



    Ik weet trouwens niet precies wanneer ik voor het eerst kan posten ivm tentamenperiode. Sorry


    Neee, ik zei: Ik zie niet echt waarom de twee elkaar niet zouden mogen, behalve dan dat Jules misschien dacht van "Iew — you're dating my brother."
    Ik denk dat ze gewoon neutraal over elkaar denken nu? Of niet?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Mt c: Ik ben bezig met mijn rol wat op poten te stellen, maar hij zou wat ouder zijn dan de meeste rollen :') is dat een probleem of zal ik hem toch iets jonger maken? (Mijn fc dilemma dwarrelt tussen Chris Evans, Jack Falahee of Nico Tortorella :') )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    SaIem schreef:
    Mt c: Ik ben bezig met mijn rol wat op poten te stellen, maar hij zou wat ouder zijn dan de meeste rollen :') is dat een probleem of zal ik hem toch iets jonger maken? (Mijn fc dilemma dwarrelt tussen Chris Evans, Jack Falahee of Nico Tortorella :') )


    Ik vind oudere rollen geen probleem. Het is denk ik meer een kwestie voor jezelf: vind je het leuk om een oudere rol te spelen als de andere rollen allemaal jonger zijn?


    •

    Paracosmic schreef:
    (...)

    Ik vind oudere rollen geen probleem. Het is denk ik meer een kwestie voor jezelf: vind je het leuk om een oudere rol te spelen als de andere rollen allemaal jonger zijn?


    Hahah well, ik speel graag eens oudere rollen maar gezien het grote deel eerder jong is denk ik toch dat ik ook eerder rond de 28/29 zal gaan. Ik had 2 ideetjes voor mijn rol :'D Of ik ging hem eerder een ex journalist/schrijver maken die de hele zaak voor zijn boek zou gebruiken. Of eerder een jongere journalist die bijna tot op het stalkerige in de zaak gaat omdat hij connecties heeft met een slachtoffer.

    Ik heb voor beide inpiratie, maar ik wil niet dat mijn rol tot irritatie kan zorgen bij de andere rollen ^^'


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik vind je eerste idee heel leuk klinken + dat zou niet direct reden geven tot haat (althans, niet bij Saffrina als ik voor mezelf spreek).


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Dan is Vic niet meer de oudste :'D yay?

    Ik vind je beide ideeen leuk klinken ^^
    Al zal Vic niet zo'n fan van de pers zijn, want dat mediacircus hebben ze eerder al gehad, en zijn familie heeft toen natuurlijk flink in de aandacht gestaan. Dus je personage zal wel van goede huize moeten komen om hem te overtuigen te praten denk ik zo. Zijn eerste reactie zal dan ook niet erg positief zijn vermoed ik, maar hij is wel te overtuigen hoor dat je personage wel leuk is :'D
    Laat je in elk geval niet door mij/Vic tegenhouden want ik vind je idee hartstikke leuk c:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik vind beide ideeën ook leuk klinken. Grayson heeft zelf niks met de pers en gaat die liever uit de weg, vooral nu hij zijn eerste echte, grote zaak heeft.

    Ik post overigens asap met hem, hoop morgen of anders dinsdag. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ROSA'S RELATIES

    —— ASH
    AFGESPROKEN • Rosa was Ash' officiële vriendin, en is dat in zekere zin nog steeds het geval omdat het nooit écht is uitgegaan. Zij was gek op hem en voelde zich helemaal bij hem thuis. Natuurlijk hadden ze weleens ruzie, maar over het algemeen duurde niet te lang. Eerst vond Rosa Ash' arrestatie belachelijk en verwachtte ze hem snel thuis, maar hoe langer alles duurde, hoe minder ze twijfelde over zijn schuld. Hij heeft haar vlak voor de FBI hem meenam een mobiele telefoon gegeven. Hier heeft ze nooit in gekeken, maar naarmate de tijd verstrijkt, vindt ze de inhoud enger worden, ook al weet ze niet wat het is.

    —— GRAYSON
    IMPRESSIE • Grayson is pas net in Oakton aangekomen en aangezien Rosa in Stanford studeert, zullen ze elkaar nog weinig tegen zijn gekomen.

    —— ALEXIS
    IMPRESSIE • Rosa en Alexis konden goed met elkaar overweg. Met Alexis als zijn beste vriendin en Rosa als zijn vriendin zullen ze vaak bij elkaar zijn geweest. Ook Rosa heeft zich na zijn arrestatie nogal afgesloten voor anderen en ze praat met niemand over Ash (behalve met Easton). Ik denk dat het contact redelijk verwaterd is, maar dat ze elkaar nog weleens kunnen tegenkomen in Oakton.

    —— DAKOTA
    IMPRESSIE • Het feit dat Dakota en Ash al niet met elkaar overweg konden, zal voor Rosa er ook voor gezorgd hebben dat zij weinig contact had met haar.

    —— SAFFRINA
    IMPRESSIE • Ik denk ook niet dat Saf en Rosa een heleboel contact hadden. Gewoon oppervlakkige, neutrale kennissen?

    —— VICTOR
    IMPRESSIE • Rosa kwam regelmatig in huize Collins en zal Victor ook vaak gezien hebben. Ik weet niet of ze een diepgaande band hadden/hebben, maar dat ze elkaar wel herkennen, groeten en eventueel een praatje met elkaar maken?

    —— EASTON
    AFGESPROKEN • Sinds niet al te lange tijd hebben Easton en Rosa weer contact. Ze heeft eerst haar excuses aan hem aangeboden omdat hij vast heeft gezeten terwijl hij onschuldig was. Later, toen ze aan de bar zat, heeft hij haar een drankje gegeven en hebben ze gepraat. Rosa had behoefte aan om met iemand over Ash en de moorden te praten. Easton leek hier de perfecte kandidaat voor. Ze komen zo nu en dan samen om erover te praten. Kort geleden heeft Rosa hem (in en vlaag van verstandsverbijstering) over de telefoon verteld.

    —— ISAAC
    IMPRESSIE • Isaac en Rosa zullen waarschijnlijk wel veel met elkaar zijn omgegaan, ook door Ash. Rosa was er niet bij op de avond dat het misging vlak voor Ash' arrestatie, maar heeft de verhalen gehoord. Zij weet dat Isaac zo'n beetje de doorslaggevende factor was. Eerst was ze kwaad op hem, maar later begreep ze ook waarom hij het verteld heeft. Ik denk dat ze nu relatief neutraal tegenover elkaar staan?

    —— JULIETTE
    IMPRESSIE • Rosa is zich bewust van Jules' houding tegenover haar. Hoewel ze eerst zelf ook kwaad werd op Jules omdat Rosa niet vond dat het háár schuld was, heeft ze min of meer geleerd het te negeren. Ze zal niet naar Jules toe gaan, ook al heeft ze weer contact met Easton.

    —— LIVIAH
    IMPRESSIE • Liviah is het meisje met wie Ash is vreemdgegaan toen ze een relatie hadden. Het was voor Rosa een slag in het gezicht toen ze ervan hoorde. Liviah heeft ze nooit echt gesproken, omdat zij Rosa juist ook meed. Het is geen diepgaande relatie en dat zal het waarschijnlijk ook nooit worden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Anatomy schreef:
    (...)

    Neee, ik zei: Ik zie niet echt waarom de twee elkaar niet zouden mogen, behalve dan dat Jules misschien dacht van "Iew — you're dating my brother."
    Ik denk dat ze gewoon neutraal over elkaar denken nu? Of niet?


    Ow sorry! Dan heb ik t verkeerd gelezen. Helemaal toppie dan!


    Bowties were never Cooler

    Opzetje van mijn Schrijver staat :') hopelijk is hij al een beetje goed


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Is er iemand naar wie ik Liviah mag sturen?


    Big girls cry when their hearts are breaking