• Toen ik net weer online kwam, merkte ik dat ik plotseling nog maar 2 ongelezen pb’s had, en eerst waren het er veel meer. Ik heb even in mijn inbox gekeken, en ik zie dat ik nu alleen nog maar echte privé berichten, en meldingen van reacties op het forum. Reacties op stories, meldingen van nieuwe hoofdstukken en GB berichten zijn allemaal weg, behalve de 2 nieuwe hoofdstukken (die denk ik binnen zijn gekomen nadat bijna alle PB’s zijn verdwenen).
    Een klasgenoot logde toevallig op het zelfde moment in, en bij haar waren ook alle PB’s weg.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dit vind ik heel onrespectvol. Ik begrijp jouw frustratie, absoluut. Maar jij weet niet wat zijn beweegredenen hierachter waren. Geef hem eerst de kans om dat uit te leggen voor je hem op deze manier aanvalt. Zonder Rutger zou er nooit een Quizlet geweest zijn en ik ben ervan overtuigd dat hij hier een goede reden voor heeft. Had hij dit moeten aankondigen? Ja, maar ik denk niet dat hij dit had gedaan als er andere oplossingen mogelijk waren.
    Het feit dat hij juist zo'n grote reparatie operatie aan het voorbereiden is, bewijst dat hij wel degelijk energie in de site steekt. Het feit dat kleinere suggesties moeten wachten, verandert daar niets aan.


    Als Rutger me hierop aanspreekt, helemaal prima. Ik ga met alle liefde een gesprek met hem aan en ik uit mijn ongenoegen met plezier tegenover hem, maar dan moet hij er wel zijn. In de jaren dienik hier op Q zit, heb ik toch een beeld van hem weten te vormen en ik sta er voor open om dat te veranderen, maar dan moet hij wel mij daar reden voor geven. Het is altijd Ruther dit en Rutger dat, maar wanneer communiceert hij zelf dat? Hij laat de mods als postduif spelen en ik ben er zat van. Verder begrijp ik dat mijn toon vrij respectloos overkomt en ja, eigenlijk wel mee eens. Als een mod me daarop aanspreekt, sta ik er nogmaals voor open om mijn toon aan te passen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Iucifer schreef:
    (...)

    Als Rutger me hierop aanspreekt, helemaal prima. Ik ga met alle liefde een gesprek met hem aan en ik uit mijn ongenoegen met plezier tegenover hem, maar dan moet hij er wel zijn. In de jaren dienik hier op Q zit, heb ik toch een beeld van hem weten te vormen en ik sta er voor open om dat te veranderen, maar dan moet hij wel mij daar reden voor geven. Het is altijd Ruther dit en Rutger dat, maar wanneer communiceert hij zelf dat? Hij laat de mods als postduif spelen en ik ben er zat van. Verder begrijp ik dat mijn toon vrij respectloos overkomt en ja, eigenlijk wel mee eens. Als een mod me daarop aanspreekt, sta ik er nogmaals voor open om mijn toon aan te passen.


    Ik vind dit bericht al veel fijner dan het vorige hoor.(:
    Ik heb zelf als mod nooit het gevoel gehad als postduif te moeten fungeren, meestal namen we zelf het initiatief om een topic te openen, Rutger heeft echt een druk leven, dus dan is het makkelijker dat de mods een topic openen om de vragen die van belang zijn te filteren en door te spelen naar Rutger. Bij belangrijke zaken opent hij trouwens wel zelf een topic, dat is deze keer blijkbaar niet gelukt omdat hij dus op een andere server zit.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ok wauw, ik ben een beetje flabbergasted nu.


    Sorry maar, als ik pb's niet meer hoef verwijder ik ze zelf. vind dit niet kunnen dat dit zonder overleggen zomaar gedaan word. En kom niet aan met dat zonder rutger q niet bestond, want zonder users is deze site ook niks, en er komen nou niet echt bakken actieve users bij elke dag.


    --

    Fankhauser schreef:
    Sorry maar, als ik pb's niet meer hoef verwijder ik ze zelf. vind dit niet kunnen dat dit zonder overleggen zomaar gedaan word. En kom niet aan met dat zonder rutger q niet bestond, want zonder users is deze site ook niks, en er komen nou niet echt bakken actieve users bij elke dag.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ik snap heel goed dat Rutger een leven buiten Q heeft, dat heb ik ook. Maar hoeveel moeite zou het nu even kosten om in ieder geval de mods te laten weten dat de PB's verwijderd zullen worden? Ik neem niet aan dat het idee om de site naar een andere server over te zetten uit de lucht komt vallen, dus dat was waarschijnlijk enkele weken geleden al bekend, óók het feit dat de PB's zoveel ruimte innemen (begrijpelijk) en dat ze verwijderd moeten worden om de overgang zo simpel mogelijk te maken. Maar mij kan niemand wijsmaken dat het meer dan vijf minuten kost om een kort bericht samen te stellen naar de moderators, die het ons dan kunnen laten weten. Ik weet dat het vak van mod-zijn lastig is en dat er meer dingen bij komen kijken, maar zoveel moeite kost dat toch niet?!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Rutger moest die berichten verwijderen omdat de site anders meteen al crashen zou waarschijnlijk.
    Oké, daar had hij over kunnen communiceren maar het is logisch dat hij dan overgaat op het verwijderen van automatische berichten. Normaal zijn er geen belangrijke zelfgeformuleerde pb’s tussen users weg, toch?
    Als ik mij niet vergis kan je trouwens ook bladwijzers instellen online als je leest. Dat lijkt mij handiger dan in de honderden mails met “x heeft een nieuw hoofdstuk geactiveerd” waarbij je eerst helemaal terug moet scrollen en dán nog eens de mail moet openklikken om de titel van het hoofdstuk te zien.
    Cant blame him dat hij die mailtjes dan als eerst verwijderd.
    Misschien kan hij eens kijken om die functie samen te voegen? Als een apart abo-deeltje bovenaan de site zoals je nu eentjes hebt die naast ‘profiel’ verschijnen bij pbs? Dan hoeft er niet elke keer een pb verstuurd te worden (maar geen idee of dat plaats zou besparen op de server?)
    Ik vind het in ieder geval wel supergoed dat Rutger alles naar een nieuwe server zet en initiatief neemt.

    Al die drama lijkt me een beetje overdreven. Rutger heeft niet beslist om je uit huis te zetten bijv. We hebben het letterlijk over automatische berichten. Im sure dat je je wel herinneren zal waar je wel of niet zat bij een verhaal.
    Soms kunnen zaken niet anders. Als ie moest wachten tot iedereen zn mails ging kuisen - en geloof me, wss ging dat maar een ruimte van 100 vrijgemaakt hebben of zo want heus niet iedereen doet dat - dan had je dat bericht met die aankondiging wss niet eens kunnen zien omdat de server gewoon volledig plat lag.
    Maar goed, we vinden dit blijkbaar met weinigen een evidente zaak.


    A to the Z

    Murcus schreef:
    Ok wauw, ik ben een beetje flabbergasted nu.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat er users zijn die Rutger hierin 'verdedigen' en zeggen dat het goed is dat hij deze beslissing zonder mede te delen heeft genomen. Rutger is de creator van deze website, maar dat wil niet per definitie zeggen dat hij alles kan maken wat hij goed oogt — integendeel, hij heeft een verantwoordelijkheid naar de users toe die zijn website levend houden (met veel pijn en moeite). Dat wil dus ook zeggen dat hij een bericht had moeten plaatsen, met daarin (bijvoorbeeld) dat alle users maximaal een week de tijd kregen om hun inbox op te ruimen. Daarbij leg je de verantwoordelijkheid bij de users zelf. Nu heeft hij simpelweg privé gegevens (ja, het zijn PB's in iemands inbox — dus privé, ook al zijn die emails automatisch) verwijderd zonder ook maar enige vorm van kennisgeving en ik kan er absoluut niet met m'n hoofd bij dat dit wordt goedgekeurd.


    Murcus schreef:
    Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat er users zijn die Rutger hierin 'verdedigen' en zeggen dat het goed is dat hij deze beslissing zonder mede te delen heeft genomen. Rutger is de creator van deze website, maar dat wil niet per definitie zeggen dat hij alles kan maken wat hij goed oogt — integendeel, hij heeft een verantwoordelijkheid naar de users toe die zijn website levend houden (met veel pijn en moeite). Dat wil dus ook zeggen dat hij een bericht had moeten plaatsen, met daarin (bijvoorbeeld) dat alle users maximaal een week de tijd kregen om hun inbox op te ruimen. Daarbij leg je de verantwoordelijkheid bij de users zelf. Nu heeft hij simpelweg privé gegevens (ja, het zijn PB's in iemands inbox — dus privé, ook al zijn die emails automatisch) verwijderd zonder ook maar enige vorm van kennisgeving en ik kan er absoluut niet met m'n hoofd bij dat dit wordt goedgekeurd.
    +1000000.

    Ja, oké, het is misschien geen moord en we worden het land niet uitgezet, maar dit zorgt er niet voor dat ik me als user op deze site serieus genomen voel. Als Rutger iets zegt in de trant van 'die automatische PB's zijn toch niet belangrijk', vraag ik me oprecht af waarom hij dat denkt en wat hem het recht geeft dit zo te omschrijven.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Maar dat is het punt juist: Rutger kon er geen week mee wachten volgens mij omdat de site gewoon gecrasht is?
    Uit die optiek kan ik wel heel wat begrip opbrengen voor die keuze ja.

    Edit
    Het valt me trouwens wel steeds vaker op dat bij elke beslissing en verandering er een negatieve zondvloed komt.
    Met die instelling, laat Q maar doodbloeden dan. Elke beslissing die Rutger maakt leidt tegenwoordig tot een gekraai.
    (Niet altijd door dezelfde users bedoel ik dan. Niet persoonlijk opvatten dus hier want dat bedoel ik niet)

    [ bericht aangepast op 17 feb 2019 - 16:08 ]


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    Maar dat is het punt juist: Rutger kon er geen week mee wachten volgens mij omdat de site gewoon gecrasht is?
    Uit die optiek kan ik wel heel wat begrip opbrengen voor die keuze ja.


    Als hij de tijd had genomen om een topic aan te maken (wat maximaal vijf minuten kost), durf ik er grof geld om te verwedden dat alle actieve users direct hun inboxen waren gaan opruimen.


    Murcus schreef:
    (...)

    Als hij de tijd had genomen om een topic aan te maken (wat maximaal vijf minuten kost), durf ik er grof geld om te verwedden dat alle actieve users direct hun inboxen waren gaan opruimen.


    Ik durf eerlijk toe te geven dat ik dat niet gedaan zou hebben. Plus de actieve users zijn er momenteel ook niet genoeg om de miljoenen berichten te counteren die de site belasten.


    A to the Z

    Murcus schreef:
    (...)

    Als hij de tijd had genomen om een topic aan te maken (wat maximaal vijf minuten kost), durf ik er grof geld om te verwedden dat alle actieve users direct hun inboxen waren gaan opruimen.


    Wat als hij die vijf minuten niet had?
    Ik heb echt geen verstand van programmatie en servers, daarom vertrouw ik er dus op dat Rutger wel wist wat hij deed en een juiste weloverwogen beslissing heeft genomen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Wat als hij die vijf minuten niet had?
    Ik heb echt geen verstand van programmatie en servers, daarom vertrouw ik er dus op dat Rutger wel wist wat hij deed en een juiste weloverwogen beslissing heeft genomen.


    +1
    Het wordt hier gezien als “vijf minutjes hebben” maar uiteindelijk zou hij dan alsnog die berichten verwijderd hebben en er gewoon een bericht bij gezet hebben van ja die heb ik dus moeten verwijderen.
    Dan zou het nog altijd op deze discussie uitgedraaid zijn dat users het niet ok vinden dat berichten voor hen verwijderd werden. Dus een bericht of geen bericht: wat maakt het uit? Een beetje beleefdheid?
    Die is tegenwoordig sowieso al ver te zoeken richting hem.
    Man maakt een nieuwe layout voor ons en krijgt er stank en dank voor terug.
    Thank you, next.


    A to the Z