• Duncan Laurence mag zich nog geen maand de winnaar noemen, of de speculaties rond de host city worden al volop gevoerd.
    Omdat ik veel te enthousiast hierover ben en ik betwijfel dat ik de enige ben, leek het me wel leuk om een topic te openen waar we alle voorbereidingen in kunnen bespreken en nieuws kunnen delen. Van de host city tot de ticketprijzen, de hosts, stage en al de rest dat er bij het Eurovision Song Contest komt kijken!

    Updates:
    - Host city to be announced in august (12/06)
    - Amsterdam geen kandidaat host city (04/07)
    - Executive Producers appointed (05/07)
    - 5 Dutch cities in the race to become Eurovision 2020 Host City (10/07)
    - The Dutch are holding an innovation challenge for Eurovision 2020 (12/07)

    [ bericht aangepast op 12 juli 2019 - 16:09 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Tof topicinitiatief!

    Ik wil dat het ESF in Utrecht gehouden wordt


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Host city to be anounced in August

    De voorlopige kandidaten krijgen tot 10 juli om hun bidbook in te dienen. Voorlopig zijn deze steden in de running: Amsterdam, Rotterdam, Breda, Arnhem, Leeuwarden (Friesland), Den Bosch, De Haag, Utrecht, Maastricht (Limburg)


    Queer zijn is gewoon alles

    Derks schreef:
    Tof topicinitiatief!

    Ik wil dat het ESF in Utrecht gehouden wordt


    Het zou inderdaad leuk zijn moest het in een internationaal iets minder bekende stad zijn, maar ik vrees toch dat Rotterdam en Amsterdam de grootste kanshebbers zijn. Wat op zich niet zo heel vreemd is.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik hoop op Rotterdam (want dan hoef ik alleen maar in de bus te springen) maar waarschijnlijk zijn de kaartjes zo duur, dat ik toch niet kan gaan :')

    Zijn er hier trouwens nog meer mensen die zich zorgen maken om de presentatoren? Ik hoop echt dat ze gaan voor iemand met een fatsoenlijk accent, ipv dat boerengedoe. Ik ga spontaan emigreren als er iemand aankomt met: 'welkom by die eurovision songkontest. we haf aj verie special sjow for joe en we hope joe haf fun.'

    [ bericht aangepast op 15 juni 2019 - 13:20 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Ik hoop op Rotterdam (want dan hoef ik alleen maar in de bus te springen) maar waarschijnlijk zijn de kaartjes zo duur, dat ik toch niet kan gaan :')

    Zijn er hier trouwens nog meer mensen die zich zorgen maken om de presentatoren? Ik hoop echt dat ze gaan voor iemand met een fatsoenlijk accent, ipv dat boerengedoe. Ik ga spontaan emigreren als er iemand aankomt met: 'welkom by die eurovision songkontest. we haf aj verie special sjow for joe en we hope joe haf fun.'

    Je bent zeker niet de enige die zich zorgen maakt om de presentatie.. ik hoop ook dat die mee gaat vallen, al vrees ik dat ik telerugesteld ga zijn in de presentators. Waarschijnlijk ook in de tussenacts, als ze voor typische Nederlandse artiesten gaan.

    En zolang ik 's nachts nog thuis kan komen, maakt de locatie me niet enorm veel uit trouwens. (Want de tickets zullen al duur genoeg zijn zonder een duur hotel erbij te moeten boeken..)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik hoop op Rotterdam, want de stad lijkt me de beste optie om meer internationale publiciteit te krijgen. Qua presentatoren hoop ik niet dat Gerard Joling of Jan Smit gaan presenteren... Ik zelf zou het leuk vinden dat als het in Rotterdam is, dat er een echte Rotterdammer het songfestival gaat presenteren.

    Qua interval acts.. Golden Earing? Anouk? Of misschien een beroemde DJ zoals Armin van Buren of Martin Garrix?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik wil dus Utrecht omdat dat centraal in het land ligt en goed bereikbaar is. Als ik bij een concert ben in Amsterdam dat om 21:30 afgelopen is, heb ik al moeite om thuis te komen 😅 omdat er vanaf Amsterdam 's avonds zo weinig treinen richting Utrecht gaan, en als je dan nog door moet reizen ben je de pineut. Ik denk dat voor Rotterdam een beetje hetzelfde geldt. Plus, in die omgeving zijn al zoveel activiteiten rond die tijd.

    Doe maar gewoon Utrecht xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Moeten we Ivo Niehe niet gewoon als presentator aanwijzen? Die kan toch alle talen.
    Ik denk dan alleen wel dat daardoor de uitzending 3x zo lang duurt. :')


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik vind Guus Meeuwis een geschikte optie voor een tussenact. Die is typisch Nederlands maar niet zo boers, gewoon een fatsoenlijke vent zonder kapsones. :Y)

    Jeroen van der Boom en Nick & Simon passen volgens mij ook wel bij het ESF, maar ik vind die niet zo leuk. Zelfde geldt voor Xander de Buisonje en Marco Borsato. En laat Dré Hazes Jr alsjeblieft achterwege, walgelijke vent. :8

    Zou Chantal Janzen niet misschien de presentatie gaan doen? Ik dacht dat ik daarover iets had gelezen. Tim Douwsma lijkt me ook wel geinig.

    Als interval act zie ik persoonlijk eigenlijk echt wel iets zitten in de trant van "Hoe het danst", een bekende Nederlandse DJ (al dan niet Armin), en enkele bekende Nederlandse artiesten die samen een moderne track maken (dan wel in het Engels).

    Qua presentatie ben ik ook benieuwd wie ze daarvoor gaan kiezen. Ik vraag me ook af of ze de presentators gewoon zakelijk gaan laten presenteren, of dat ze hen ook echt creatief gaan laten bezig zijn zoals de Zweedse omroep het heeft gedaan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zou willen dat het juist níet in Amsterdam wordt gehouden, juist omdat er, zo zeggen ze, te veel toeristen zijn en de stad al vol zit. :') Utrecht zou voor Nederlanders het handigst zijn, denk ik. En tbh, ik ben niet per se groot fan van het Eurovisie, maar het lijkt me echt te leuk om er volgend jaar bij aanwezig te zijn. :'D Anders moeten we wellicht weer 44 jaar wachten.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ah yes, geweldig idee dit topic! Ik ben echt zo excited, niet normaal. Ik heb voor de stad niet echt een voorkeur - het liefst wat enigzins centraal ligt voor mij. Ik hoop heel erg dat ik kan gaan volgend jaar. Ook al zullen de kaartjes ontzettend prijzig worden. Ik ben er al voor aan het sparen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Gini schreef:
    Ah yes, geweldig idee dit topic! Ik ben echt zo excited, niet normaal. Ik heb voor de stad niet echt een voorkeur - het liefst wat enigzins centraal ligt voor mij. Ik hoop heel erg dat ik kan gaan volgend jaar. Ook al zullen de kaartjes ontzettend prijzig worden. Ik ben er al voor aan het sparen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Debbaut schreef:
    Als interval act zie ik persoonlijk eigenlijk echt wel iets zitten in de trant van "Hoe het danst", een bekende Nederlandse DJ (al dan niet Armin), en enkele bekende Nederlandse artiesten die samen een moderne track maken (dan wel in het Engels).

    Qua presentatie ben ik ook benieuwd wie ze daarvoor gaan kiezen. Ik vraag me ook af of ze de presentators gewoon zakelijk gaan laten presenteren, of dat ze hen ook echt creatief gaan laten bezig zijn zoals de Zweedse omroep het heeft gedaan.


    Ik zou het wel tof vinden als ze iets minder bekende Nederlanders als act doen zozegmaar. Ondergewaardeerde artiesten.
    Want bijvoorbeeld een Guus Meeuwis of Marco Borsato of Armin van Buuren of Martin Garrix of weet ik veel wie allemaal, die kent iedereen.
    Maar kijk naar Duncan Laurence: in het begin zat iedereen ook zo van Duncan wie? maar hij heeft toch maar mooi het songfestival gewonnen en nu is 'ie overal uitverkocht enzo.
    Waarom zou je al bekende artiesten nog bekender moeten maken? Geef de Duncan Laurences ook een kans :D

    Qua presentatie zou ik het heel tof vinden als Robbie Kammeijer het songfestival in Nederland zou presenteren, maar ik gok dat hij daar net iets te onbekend voor is, haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik zou het wel tof vinden als ze iets minder bekende Nederlanders als act doen zozegmaar. Ondergewaardeerde artiesten.
    Want bijvoorbeeld een Guus Meeuwis of Marco Borsato of Armin van Buuren of Martin Garrix of weet ik veel wie allemaal, die kent iedereen.
    Maar kijk naar Duncan Laurence: in het begin zat iedereen ook zo van Duncan wie? maar hij heeft toch maar mooi het songfestival gewonnen en nu is 'ie overal uitverkocht enzo.
    Waarom zou je al bekende artiesten nog bekender moeten maken? Geef de Duncan Laurences ook een kans :D

    Qua presentatie zou ik het heel tof vinden als Robbie Kammeijer het songfestival in Nederland zou presenteren, maar ik gok dat hij daar net iets te onbekend voor is, haha.


    Ik snap jouw redenering en ben het er zeker ook mee eens, ik denk alleen dat het hosten van zo'n event toch iets anders is dan een deelnemer ernaartoe sturen. Uiteindelijk moet de organisatie ook kijkers aantrekken en in landen als China en de VS (die wel kijken, maar geen deelnemers sturen) moet je de mensen dus ook aantrekken met bekende acts (vandaar bijvoorbeeld Justin Timberlake in 2016 en dit jaar Madonna) al hoop ik dat de Nederlandse organisatie niet kiest voor die echt internationale sterren, want dat is niet altijd een succes, wat we dit jaar hebben mogen aanschouwen met het *kuch* top *kuch* optreden van Madonna.

    Wat niet wegneemt dat landen er ook voor kiezen om hun eigen traditionelere muziek in de kijker te zetten, maar vaak is dit dan ook gecombineerd met commerciëlere samenwerkingen.

    Wat misschien een leuk idee is om minder bekende artiesten in te zetten is een medley van bekende Eurovision Anthems in een eigen jasje gestoken.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2019 - 0:06 ]


    Queer zijn is gewoon alles